karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:44:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-06-21 15:23:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-26 11:50:42
Viestit: 624
Paikkakunta: Vantaa
Heipä-hei!

Olen reilu kolmikymppinen nainen.
Asustelin Dublinissa Irlannissa jo reilusti yli kolmatta vuotta. Raadan monikansallisen yrityksen leivissä IT orj... siis... työntekijänä. (No, oikeasti työ on ihan ok, ei täällä muuten näin kauaa olisi tullut asuttua.)
Karppausta on takana nyt kuukausi ja mielenkiintoista on ollut, viimeinkin olen oppinut käyttämään hyödyksi Butchereita, eli tuoreen lihan myymälöitä.
Irlannissa on ihan mukava asua, historiasta kiinnostuneelle riittää nähtävää monenmoisen raunion muodossa. Toki erilainen maa ja kulttuuri tuovat omat kommervenkkinsä, mutta kaikkinensa näen pärjänneeni ihan mukavasti.
Irlanti on mulle ensimmäinen pidempi ulkomaanreissu, joten mitään ihmeempiä kokemuksia mulla ei pohjana ollut.
Jos joku haluaa tietää lisää, niin kyselkää toki :)

sutela


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-06-22 23:46:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-10-25 21:55:45
Viestit: 46
Moin!

Olen kohta 23-vuotias opiskelija ja tällä hetkellä vaihtarina Hampurissa Saksassa. Vaikka vaihtovuotta ei enää olekaan paljoa jäljellä, aion kyllä muuttaa tänne vielä takaisin. Olen ollut Saksa-fani jo vuosia ja viihdyn täällä mainiosti.

Karppaukseen olen tutustunut jo monta vuotta sitten ja aiemmin ihan hyvin tuloksin karppaillutkin, mutta sitten tuli joulu enkä saanut enää aloitettua kunnolla uudestaan. :oops: Nyt on tullut vaihtovuoden aikana lihottua ihan luvattoman paljon, joten alkaa löytyä tarpeeksi motivaatiota aloittaa karppaus uudestaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-07-01 10:34:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-01 11:13:10
Viestit: 1260
Paikkakunta: Rimito-Tku-Hki-Fuge
Heippa kaikille exfoille; hauskaa liittyä tähän ryhmään! :D Mulla on toinen jalka aika tukevasti kotomaassa Suomessa, mutta toinen Fuengirolassa Espanjassa. Täällä ollaan nytkin kesää viettämässä. Ulkomaan kotimme on täällä ollut jo aina 80-luvulta lähtien ensin puolisoni vanhemmilla ja viimeiset 10 vuotta itsellämme. Tänne tullaan aina, kun lapsen koulusta on lomaa. Poika on kylläkin valittanut, et miksi aina sinne... :)

Karppaus täällä tuottaa joka kerta päänvaivaa. Tuntuu, että täkäläinen ruokavalio välimerellisestä sijainnista huolimatta perustuu niin tiiviisti hiilareihin, että niiden välttely vaatii aivan erityistä panostusta. Kaupan mehut ovat ihania ja kun on helle, tekee mieli juoda cocista vaikkei se muutoin perheen ruokavalioon kuulukkaan. Eli näillä mennään! :roll:

_________________
Kampanjasivuni

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-08-23 12:31:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-19 18:02:41
Viestit: 11
Heippa kaikille ulkomaaneläjille :D

Bambo majailee näillä näkymin vielä vuoden verran suht lähellä Suomea eli Virossa. Koko ketjua en jaksanut selata läpi mutta löytyisköhän täältä kohtalotovereita?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-08-23 12:49:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Bambo kirjoitti:
Heippa kaikille ulkomaaneläjille :D

Bambo majailee näillä näkymin vielä vuoden verran suht lähellä Suomea eli Virossa. Koko ketjua en jaksanut selata läpi mutta löytyisköhän täältä kohtalotovereita?

Just missasin sut. :) Muutin juuri parin vuoden eestiasumisen jälkeen takas Suomeen. Missäpäin pannukakkua asustat? Me pidettiin majaa Tallinnassa, ja käydään siellä edelleen usein (asunto vuokralla siellä). Mökkipaikka meillä on länsirannikolla Keilan lähellä.

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-08-24 06:35:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-19 18:02:41
Viestit: 11
sollya kirjoitti:
Just missasin sut. :) Muutin juuri parin vuoden eestiasumisen jälkeen takas Suomeen. Missäpäin pannukakkua asustat? Me pidettiin majaa Tallinnassa, ja käydään siellä edelleen usein (asunto vuokralla siellä). Mökkipaikka meillä on länsirannikolla Keilan lähellä.



No höh!

Tartossa asustelen. Asunut täällä jo yli 8 vuotta ja vihdoinkin näyttää siltä että täältähän pääsee sittenkin pois :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-08-27 21:59:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-19 15:33:56
Viestit: 4
Paikkakunta: Tanska
Hei vaan

Minä karppailen Tanskasta käsin :) Olen lukenut mukana foorumissa jo pitemmän aikaa ja parin ystävän hyvän esimerkin inspiroimana tässä nyt mennään... ei nyt sattunut silmään eka katsomisella muita tanskanasujia täällä foorumissa?

Muuten olen pohjoisen tyttöjä ja asunut täällä Tanskassa jo yli 11 vuotta. Karppaus ei ole täällä mitenkään kauhean "in" eikä mitään tämäntasoista foorumiakaan ole, mutta karppiruokia on helppo laittaa ja ostaa.

Minulla on nyt kuukausi takana ja -5,5 kg. Olen oikein tyytyväinen ja tämä on ainakin tässä vaiheessa helppoa. Alakarpilla mennään mutta en laske hiilareita ainakaan vielä, kun tämä näyttäisi toimivan näinkin.

Vi snakkes ved :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-02 09:01:07 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Sommerfugl kirjoitti:
... ei nyt sattunut silmään eka katsomisella muita tanskanasujia täällä foorumissa?


Tervetuloa vaan joukkoon! Äkkiä ajatellen tulee mieleen ainakin Pikkunakki, joka vaikuttaa Köpiksessä.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-02 12:34:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-18 08:18:00
Viestit: 223
Paikkakunta: Kreikka
Tervehdykset ulkokarpeille !

Laitoin jo pari viikkoa sitten esittelyn tuonne yleiselle osastolle, ennen kuin sain jäsenyyden
viewtopic.php?f=16&t=48086
mutta kertauksen vuoksi :

Kreikka on ollut kotini virallisesti n. 15v. ja ennen sitä siellä sun täällä maailmalla 7v matkaoppaana ollessani. Olen aina toitottanut, että tämä oliiviöljy se on, joka tälläseen pohjoiseen kroppaan varastoituu mahdollisia pakkastalvia varten, mutta mutta....ei se taidakkaan olla ihan niin 8) Niitä ruokia, jotka on "oikeanlaisia" vaan, kun öljyä on sisällä desikaupalla, olen yrittänyt tähän mennessä välttää, mutta nytpä kun osais kelkkansa kääntää.
Lihaa meillä kyllä syödään aikas paljon, joten ei hätiä. :D

_________________
Kuva

Toinen yritys aloitettu 16. elokuuta 2011

'Etsiskelyjä, kokeiluja' : viewtopic.php?f=13&t=48941


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-09 22:37:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-06 22:52:04
Viestit: 86
Hei kaikki!
Uusi kataloniankarppi ilmoittautuu joukkoon, 7 viikkoa on nyt Barcelonassa asustelua takana. Ruoka on hyvää ja halpaa (viini myös, vähän liiankin :oops: ) ja muutenkin elämä näyttää valoisalta täällä. Nykypaino on n. 71-72kg, ensimmäinen tavoite on päästä alle 70 kilon ja sitten mietitään jatkoja. Olisi kiva kuulla vinkkejä ruokakaupoista ja ravintoloista muilta Barcelonassa asuvilta (onko teitä?)
Ihanaa syksyä kaikille, kirjoittelen varmaan paremmalla ajalla lisää tänne. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-11 17:42:32 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Carma kirjoitti:
Olisi kiva kuulla vinkkejä ruokakaupoista ja ravintoloista muilta Barcelonassa asuvilta (onko teitä?)


Tervetuloa joukkoon! Lillie vaikuttaa just Barcelonassa, mutta häntä ei ole hetkeen (julkisesti) täällä näkynyt. Ehkäpä voisit heittää häntä yksityisviestillä?

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-13 23:38:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-26 12:46:07
Viestit: 80
Heippa kaikille!

Uusi Exfat on saapunut joukkoonne. Täällä kirjoittelee 27-vuotias tyttö, joka asustelee tätä nykyä Englannissa, n. 100 km Lontoosta. Muutin tänne töiden perässä syyskuun alussa. Muuton valmistelu oli Suomessa sellaista hässäkkää, että karppaus jäi pahasti syrjään, mutta nyt olisi tarkoitus taas ruveta katsomaan syömisiä tarkemmin. Onneksi asun suht isossa kaupungissa, joten täällä on paljon isoja ruokakauppoja, ja olenkin jo löytänyt lähes kaikki samat ruoat kuin mitä söin Suomessakin. Rahkaakin löytyi (loppujen lopuksi) :D Muutaman päivän googlettelun jälkeen pääsin myös perille kaupunkimme kuntosaleista, ja liityinkin yhteen saliin. Pari kertaa olen siellä jo ehtinyt käymään, huomenna taas olisi tarkoitus mennä spinnaamaan.

Tähän asti uuteen maahan on sujunut tosi hyvin. Ei ole ollut yhtään koti-ikävää tai mitään, mutta eiköhän se jossain vaiheessa iske..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-14 00:17:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-14 17:32:02
Viestit: 1357
Paikkakunta: Worcester, UK
Kaitlin kirjoitti:
n. 100 km Lontoosta.

Nii, eli missä tarkemmin? :D Ei siis ole pakko kertoa, kunhan urkin! Tervetuloa joukkoon tummaan!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-28 10:05:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-02 11:23:06
Viestit: 359
Paikkakunta: South Yorkshire, UK
Heippa, uusi exfa täällä. Olen kohta 24-vuotias nainen, kohta siis 24 :twisted: Englannissa tulee vietettyä paljon aikaa ja vuodenvaihteessa olisi luvassa sinne muutto.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-29 11:17:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-12-23 13:02:23
Viestit: 5
Paikkakunta: Lahti
Hoi hoi ja terveisiä Hollannista!

Noniin elikkä täällä kirjoittelee 25v opiskelijavaihtoileva Amen-Ra. Oon karppaillut Suomen päässä jonkun vuoden ja nyt tosiaan tempaisin itseni maailmalla täksi lukuvuodeksi. Alkuun olin täällä karppaamatta kun tuntui että näiden viljatuotteista ei tule samanlaisia vatsaoireita kun Suomessa. Jonkun viikon jälkeen aloin kuitenkin tarkkailemaan ostoksiani ja fiiliksiäni vähän tarkemmin ja totesin että ehkä kuitenkin karppaaminen olisi se helpompi ja enemmän oma tapa oleilla. Mitenkään ylitarkasti en aio täällä pingottaa tuon ruokavalion kanssa mutta periaatteessa elelen arkeni niin että hiilarit on alhaalla mutta mihinkään suuriin laskutoimituksiin en meinaa ryhtyä. Karppaaminen on kuitenkin sinällään jo aika tuttua. Haastettahan tarjoaa nyt lähinnä nämä erilaiset valikoimat ruokakaupoissa ja muutenkin hieman erilainen päivärytmi, erilainen keittiö ja niin pois päin. Olen tämän vuoden uuniton ja tällä hetkellä myös mikroton.
Onneksi täällä päin maailmaa tuntuu olevan todella laajat ja laadukkaat valikoimat kaikenlaisia hyödyllisiä tuotteita (lihaa, kalaa, juustoja, kasviksia) puhumattakaan siitä ilosta, että ruoka on täällä edullisempaa. Kaupungissa on ruokakauppojen lisäksi todella aktiivinen torikulttuuri, jolta odotan paljon.

Vuosi maailmalla on tavallaan uusi alku, mahdollisuus muuttaa omia käsityksiä itsestä ja muista, treenata vuorovaikutustaitoja ja kieliä. Ajattelin ynnätä wanted-listaan myös realistisemman kehokuvan ja yleisemminkin paremman suhteen omaan kehoon. Mutta jospa tämä avautuminen nyt toimittaisi esittäytymisen virkaa! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-29 11:48:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-18 08:18:00
Viestit: 223
Paikkakunta: Kreikka
Amen-Ra kirjoitti:

Vuosi maailmalla on tavallaan uusi alku, mahdollisuus muuttaa omia käsityksiä itsestä ja muista, treenata vuorovaikutustaitoja ja kieliä. Ajattelin ynnätä wanted-listaan myös realistisemman kehokuvan ja yleisemminkin paremman suhteen omaan kehoon. Mutta jospa tämä avautuminen nyt toimittaisi esittäytymisen virkaa! :D


Sulla on oikein hyvä asenne jo valmiiksi :D Tosin ne , jotka yleensä lähtevät ja haluavat katsomaan maailmaa laajemmalti, ovat jo valmiiksi avarakatseisempia ja joustavempia. Mutta vuoden aikana joutuu/pääsee moniin tilanteisiin, jossa itsestä oppii kaikennäköstä uutta ja mitä enemmän itseänsä oppii tuntemaan, sitä rennommin osaa olla, hyväksyy itsensä sellaisenaan ja sitä kautta vuorovaikutustaidotkin paranevat. Se on sellanen hyvänlaatuinen noidankehä 8)
Oppii, miten tuhottomasti on oikeita tapoja elää oikein - ei vain yhtä tai kahta. Jokainen rustaa loppujen lopuksi sen oman ja itselleen sopivimman tavan elää, kun jättää turhat valmiiksipureskellut mallit pois.

Nonniin, aloin filosofoida, se on mulle tyypillistä.... Kaikkea hyvää ja tervetuloa ! :D

_________________
Kuva

Toinen yritys aloitettu 16. elokuuta 2011

'Etsiskelyjä, kokeiluja' : viewtopic.php?f=13&t=48941


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-09-29 21:04:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-12-23 13:02:23
Viestit: 5
Paikkakunta: Lahti
heh, kiitoksia! Muotoilit hyvin juurikin ne ajatukset, joita en itse saanut sanoiksi puettua aikaisemmin :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-11-01 04:08:40 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-10-24 16:25:38
Viestit: 10
Paikkakunta: Australia
Heips vain!
Australian Gold Coastilla olen ollut kuluvan vuoden helmikuusta saakka opiskelemassa ja ainakin kevääseen 2011 olisi täällä tarkoitus auringossa paistua.

Karppailu ausseissa on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta kaupat tursuilee halpoja ja supermaukkaita vihanneksia, mutta toisaalta jauhoja löytyy tasan yhtä: sitä valkoista.
Yliopiston kahvion ruokalinja on myös varsin masentava näky: pizzaa, hampurilaisia, ranskalaisia, nuudeleita, riisiä, pastaa, sushia. Salaattitiskiltä löytyy pastasalaattia, perunasalaattia ja nuudelisalaattia.

Karppina olen varsin tuore ja koin eilen ensimmäisen suuren (kuvainnollisen) maan värähtelyn: Olen ollut koko ikäni aivan posketon suklaahiiri. Eilen ostin heikkona hetkenäni suklaalevyn ja valmistauduin syömään ensimmäisen makeiseni kuukauteen suurten fanfaarien saattelemana. Odotin taivaallista makuparaatia ja ennustin levylle noin puolen tunnin ikää.
Sain syötyä kaksi palaa ja naama vääntyi ylimakeusirvistykseen.

_________________
11.10.2010 aloitettu alakarppailu, reilu painonpudotus tähtäimessä.

Kaikkea saa tehdä. Kaikkea pitää tehdä.
Kaikkia ovia pitää tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto:
Värisevää sielua ei saa tallata.
-Tommy Tabermann-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-11-01 10:50:42 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-05 09:41:08
Viestit: 1749
Paikkakunta: Kallio Ou Jea
^

Heippa vaan, tervetuloa mukaan.

Mä asustelen myös Australiassa, Sydneyn King's Crossissa noin tarkemmin ottaen. Australiassa oon viihtynyt jo useampia vuosia, ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että jään tänne ihan pysyvästi. Jos satut Sydneyssä päin liikkumaan ni oon tosi hyvä paikallisopas 8)

_________________
Melbourne is a tropical London!


Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2010-11-07 21:15:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-21 00:49:53
Viestit: 7
Paikkakunta: Éire
Juu minäkin oon täällä, ei-Suomessa! Tarkemmin sanoen Irlannissa, pääkaupunki-Dublinin savuja haistelemassa. Tällä saarella on tullut viihdyttyä jo kesästä 2005, mutta nyt näyttää siltä, että joskus ens vuonna en välttämättä olekaan enää ulkosuomalainen. Odotamme tilanteen kehittymistä mielenkiinnolla.

Mulla alkuasetelma karppaukseen oli se, että ikää oli/on kertynyt 36v, ja painoa on tullut kuuriluontoisesti hivutettua Painonvartijoiden tyyppisillä vedoilla alaspäin, mutta kovin tuskaisen hidasta ja lyhytikäistä on ollut se. Ja yhtäkkiä heräsin huomaamaan, että mulla on painoa enemmän kuin ikinä tähän mennessä, ja normaalipainon rajat alkaa tulla huolestuttavasti vastaan.

Sitten mies julisti, että rupeaa nyt karppaamaan. Minä siihen ihan :?: ja mitvit ja mitäs tää nyt on?? Löysin tämän karppifoorumin, luin, luin, luin, ihastelin ja kuolasin reseptejä. Pieni ääni takaraivossa sanoi, että tätä vois ehkä hei kokeilla.

Nyt on takana karppiuraa pari kuukautta, painoa hävinnyt 4,5kg ja housukokoja 1. Alussa painoa humpsahti pois, mutta sittemmin vauhti on tasaantunut. Enkä mä jaksa siitä huolta kantaa, kun olo on näin hyvä, ja kun suunta kerran on kuitenkin alaspäin. Niin että näillä eväillä ehkä jopa koko loppuelämä! 8)

_________________
I'll show you an old goat! An old goat that's just eaten seven burritos and more bran flakes than the entire city of Boca Raton! (Maryann Thorpe)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)