karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2021-06-13 21:40:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Liikuntaa se on tämäkin
ViestiLähetetty: 2004-05-21 23:08:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt ensimmäisten viikkojen aikana en ole liikkunut juuri postilaatikkoa kauemmaksi. Polkupyörällä taisin käydä pari kertaa lähikaupassa, muuten olen pysytellyt liikkumattomana.

Tänään kuitenkin kävelin noin puolitoista kilometriä. Se ei tavallisesti ole matka eikä mikään, mutta nyt tuli pakaroiden alaosa ja reisien takaosa lievästi maitohapoille. :?

En nyt kuitenkaan ihan hikiläiskänä ollut. Tätä kävelyreissua edelsi siis shoppailukierros kaupungilla. Se ilmeisesti antoi hieman lisää rasitusta. Ajattelinkin, että täytynee aloittaa liikunta ihan rauhallisesti kävellen pientä lenkkiä. Haaveet salille menosta saa jättää kauas tulevaisuuteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-22 16:50:07 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Enpä tiedä tarvinneeko salihommia vetkuttaa, tuo kävelypolitiikka on kuitenkin aerobista; erilaista kuin voimaharjoittelu. Eli salin voinet aloittaa ihan OK (toki varovasti), se sopii tähän ruokavalioon todella mainiosti. Jollet ole aivan rapakunnossa tai muuta terveysvaivaa on. Voimaharjoittelussahan on se erinomainen puoli että saat sillä tehokkaasti lepokulutusta ylös, jolloin laihdut maatessasikin :-({|=

Muistan muuten hyvin kun aloitin liikunnan uudelleen, meinasin pyörtyä jo 350 m uinnin jälkeen - sydän hakkasi ja naama punotti, kintut aivan maitohapoilla ja joka paikka kipeä. Ihmeen nopeasti kunto kuitenkin nousi, n. kuukauden kuluttua 2 x 2 km päivässä meni ihan miten päin vaan ja sen pidempiä matkoja ei enää viitsinyt uiskennella kun se kuitenkin on suht' ykstoikkoista puuhaa, kunto kuitenkin kestäisi. Lisäsin vaan nopeutta.

Tsemppiä, edistymisesi kuulostaa hyvältä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 19:08:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Omat kokemukseni tukevat Maken sanoja. Salille vaan ja kokeilemaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:28:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lähes täydellisen 3 vuoden liikkumattomuuden jälkeen aloitin liikkumisen yhtäaikaa dieetin kanssa vähän yli kuukausi sitten.
Olen kävellyt työmatkat,eli 3,5 km suunta.
Ensimmäisenä viikkona kaikki meni loistavasti,mutta seuraavalla alkoi vaikeudet,lihakset kipeytyivät aamulla jo puolessa välissä matkaa ja loppumatka olikin sitten yhtä tuskaa.
Sen viikon ja vielä seuraavankin kävelin sinnikkäästi,mutta sitten oli pakko ottaa pyörä käyttöön.

Pyöräily tuntuu ihan hyvältä,mutta en tahdo millään palautua,vaikka matka ei ole pitkä,puuskutan ja hiki virtaa vielä puoli tuntia perille pääsystä.

Olen juonut paljon vettä,joten nestehukasta se ei voi johtua....kai minulla on vain niin huono lähtökunto,että kuukausi ei riitä sitä yhtään nostamaan.
Harmittaa vain,kun mieli tekisi liikkua enemmän

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:29:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lähes täydellisen 3 vuoden liikkumattomuuden jälkeen aloitin liikkumisen yhtäaikaa dieetin kanssa vähän yli kuukausi sitten.
Olen kävellyt työmatkat,eli 3,5 km suunta.
Ensimmäisenä viikkona kaikki meni loistavasti,mutta seuraavalla alkoi vaikeudet,lihakset kipeytyivät aamulla jo puolessa välissä matkaa ja loppumatka olikin sitten yhtä tuskaa.
Sen viikon ja vielä seuraavankin kävelin sinnikkäästi,mutta sitten oli pakko ottaa pyörä käyttöön.

Pyöräily tuntuu ihan hyvältä,mutta en tahdo millään palautua,vaikka matka ei ole pitkä,puuskutan ja hiki virtaa vielä puoli tuntia perille pääsystä.

Olen juonut paljon vettä,joten nestehukasta se ei voi johtua....kai minulla on vain niin huono lähtökunto,että kuukausi ei riitä sitä yhtään nostamaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 08:54:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mökö kirjoitti:
kai minulla on vain niin huono lähtökunto,että kuukausi ei riitä sitä yhtään nostamaan.

Itse jossain vaiheessa kun asuin niin lähellä työpaikkaa, että sinne jaksoin fillaroida (alle viis kilsaa, nykyään 30 kilsaa, eli ei toivoakaan, että sotkisin fillarilla töihin), niin huomasin, että oma kunto oli todella surkea, vaikka kävin koirien kanssa pari kertaa päivässä tunnin lenkillä. Kesti lähestulkoon koko kesän, että pystyin olemaan töissä ensimmäisen 15 minuuttia puuskuttamatta ja hiki virtasi tietenkin (tosin en suinkaan polkenut rauhallisesti, vaan koetin aina ajaa hieman kovempaa...). Eli ainkaan minulle ei riittänyt kuukausi eikä kaksikaan, vaikka liikuinkin kohtuullisen paljon jo ennen fillarointia. Niin ja loppuviikkoa kohden lihakset aina kipeytyivät...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00