karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2021-05-12 12:16:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2021-03-23 15:36:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 44
Treenailen aika kovaa, lihaskuntoa, juoksua, kävelyä, crosstrainerin polkemista,jne. Ongelmaksi on muodostunut NÄLKÄ joka ei lopu ja pitää yölläkin hereillä. Jos pidän hh matalana, voisin syödä surutta 4000-5000 kcal / päivä ja silti tekisi vähän jotain mieli. Sitten herään kovaan nälkään seuraavana päivänä, ennen kellonsoittoa, väsyneenä. Kulutus on suht isohko, kellon mukaan 3000-3500kcal/ työpäivä, mutta en usko että mittausvirhekkään selittää noin isoa kaloritarvetta. Hoikistumista ei tietenkään tapahdu kun syödyt kalorit suuremmat kuin kulutus. Ei toki paljon ole ylimääräistä mitä poistaakaan mutta muutamissa kohdissa ylimääräistä mistä haluaisin eroon. Suurin ongelma kuitenkin on se nälkä, se pitää hereillä ja tekee ahdistuneeksi. Ennen kun en treenannut lihaskuntoa vaan juoksua jne, pärjäsin laskennallisella karppiruualla, eli kulutus katsottiin kellosta, syömiset punnattiin, tavoite -300kcal päivittäin onnistui näiden vähentämisellä toisistaan. Mutta nyt, enää se ei riitä ja mietinkin pitäisikö hh lisätä sapuskaan. Tässä olen viikon taas kärvistellyt nälän kanssa kun olen koittanut kalorit pitää jotenkuten miinuksella, pääsin -1000kcal viikossa ja sitten heräsinkin parin tunnin nukkumisen jälkeen ja sain unen päästä kiinni vasta kun söin pussillisen pähkinöitä. Seuraavana iltana söin 2 banaania iltapalan lisäksi, nukuin paremmin mutta silti heräsin nälkäisenä liian aikaisin. Tänään nälkä kolkutteli töissä jo 2 tuntia "liian aikaisin" ja päätin koittaa kauraleipää perusruokani kanssa. Se ei vienyt kaikkea tunnetta pois mutta auttoi. Semmoinen outo riutumisen tunne väheni jonnin verran. Yöuniin vaikutusta en vielä tiedä..

Olen karpannut ketoosissa pitkään. Sitten nostin hh 50 paikkeille. Nyt ovat olleet ehkä 80. Rasva 211. p 124. Eli jakaantuu hh 12%, r 70% ja p 18% Liikuntaa harrastanut vuoden verran erittäin aktiivisesti (sitä ennen suht aktiivisesti), nyt aloitin tosiaan lihaskuntotreenit 4kk sitten ja koko ajan nälkä kampittaa hommaa. Mitään vinkkivitosia vai alanko vaan reilusti syömään kauraleivän iltapalan lisänä kun eihän tässä nälässä ole mitään järkeä! On käytössä magnesium, lisäsuola, vitamiinit ylipäätään, eri öljyt, voit, pähkinät, marjat, lihat, kasvikset, munat, satunnaiset "herkkupäivät" kun saa syödä luvan kanssa ilman kalorilaskentaa mutta karpisti... help :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-03-23 19:28:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 8236
Paikkakunta: Tampere
Onko ylikuntoa?

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-03-23 19:38:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 2775
Mä en tiedä missä sä oot oppinut laskemaan mut nopeesti päässä laskettuna ilmottamas makrot on vähän liikkuvan sihteerikön kalorit. Rapsakka kakstonninen.

Jos oot pitkään syöny pari tonnia ja joku sun laskimes ilmoittaa 3000 niin ei ihme et on nälkä. Ja kun on pitkään ollut liian vähällä ruualla niin totta kai saa menemään 4000-5000 kilokaloria helposti. Elimistö vaatiii sellasia määriä koska olet nälkiintynyt. Syö niin paljon kuin on nälkä ja tarkista tilanne parin viikon kuluttua. Nälkä vähenee itsekseen sitten kun kroppas on toipunut kituuttamisesta.

Ees sellaset pikkuseikat ku sukupuoli ja paino ei nyt kauheesti jaksa kiinnostaa kun ilmottamas liikuntamäärä on tuo, eli ellet nyt satu olemaan 40-kilonen 80-vuotias niin takuulla tarvitset enemmän ruokaa.

_________________
Pian hän muuttui yhtä holtittoman ja ruokottoman näköiseksi kuin kasvissyöjät yleensä.
-Gabriel García Márquez-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-03-24 14:57:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 44
No jos kulutus on 3000kcal, syön 2763. Esimerkkilaskelma siis aloitusviestissä noilla makroilla 2763kcal mielestäni kohtalainen kalorivaje kuitenkin päivälle. Viikossa tulee 1000 kalorin vaje. Ei päivässä. Laskurina fatsecret, voiko se laskea niin mönkään? hmm

Ei ole ylikuntoa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-03-24 17:12:22 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 6133
Paljon treenaavan kannattaa nostaa protskua. protsku pitää myös hyvin nälkää .
18% proteiinia päivän energiasta on aika alakanttiin treenaavalle.
Miten olet laskenut protskun saannin?

_________________
Ketogeenisellä ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 17.6.2019 ->

Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)