karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 06:15:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-07 23:31:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Lainaa:
Ja oikeestikko siellä muut sais mussuttaa sitten palkka karkkia, mutta ne lapset ei, jotka uskoo esim. hammaslääkäriä joka on ehottomasti karkkipäivän kannalla.


mistä sinä sen hammaslääkärin tähän keksit?

t:mies :lol:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-07 23:33:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
yhdestä karkista sinä riehaannuit kannustamaan kanssa-ajattelijaasi, joten älä selitä.

t:se mies :lol:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 02:48:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
No tästä aiheesta on muuallakin puhutta ja yhestä karkista ei ole kyse kun on riittänyt lapsilla tuliaisia jopa pikkusiskoille ja veljille kotiin. Mutta ihan miten vain.

Itse en tykkää karkkien tarjoilusta lapsille, enkä minkään muunkaan. Jo ihan allergioiden takiakin.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 07:59:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-18 15:53:15
Viestit: 1886
Miksi tällä palstalla tarvitsee puolustella sitä ettei halua että lapselle syötetään karkkia vanhempien tietämättä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 09:18:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:D No oletpa kyllä ihan oikeessa!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 11:29:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-07-08 22:35:22
Viestit: 3370
:D Mikäs vänkä tänne on pesiytynyt.. :roll:
Taikina on ihan oikeassa.
Mä en ole edes mikään tiukkis oikeastaan missään asiassa, mut en kyllä minäkään voi ymmärtää lasten palkitsemista karkeilla. :shock: Siis eihän siinä ole kerrassaan mitään järkeä ja on todella törkeää, että sitä karkkia annetaan ilman lupia. Jos miettii ihan siltäkin kannalta, että myös vt-ihmisten (ja niiden hammaslääkäreiden, jotka tähän keskusteltuun sopivat kyllä..) mielestä karkkipäivää pitäisi noudattaa, niin minkälainen pälliopettaja antaa ehdoin tahdoin lapsille ylimääräisiä happohyökkäyksiä ja opettaa napostelukulttuuria.

Hitto mua rupeskin nyt korpeamaan tämä keskustelu ja tiedätte kyllä miksi. :D

_________________
Pikkukarppi 05/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 14:03:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:lol:
perkule ku ei ole tykkäysnappulaa
tässä yhellä käellä imetän ja jalalla kiikutan vaunua ja toisella käjellä kirjotan... tykkäysnappula olis niin hyvÄÄÄÄÄ :D

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:27:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Ronja-Aliisa kirjoitti:
No tästä aiheesta on muuallakin puhutta ja yhestä karkista ei ole kyse kun on riittänyt lapsilla tuliaisia jopa pikkusiskoille ja veljille kotiin. Mutta ihan miten vain.

Itse en tykkää karkkien tarjoilusta lapsille, enkä minkään muunkaan. Jo ihan allergioiden takiakin.


ja lapsiesi vanhempana pidät omista lapsistasi huolta. älä kuule ala rajoittamaan meidän lasten karkinsaantia omien kapeiden näkemystesi pohjalta. sinulla tuntuu olevan omanlaisesi "virallistervellinen" ruokavalio, jota haluaisit muidenkin noudattavan. eiköhän mennä vain kukuin tyylillämme ja ajatuksillamme? syöden mikä hyväksi ja hyvän makuiseksi havaitaan.

t:mies :lol:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:28:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Taikina kirjoitti:
Miksi tällä palstalla tarvitsee puolustella sitä ettei halua että lapselle syötetään karkkia vanhempien tietämättä?


me keskustelemme

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:35:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Ronja-Aliisa kirjoitti:
:D No oletpa kyllä ihan oikeessa!!


haluat lopettaa keskustelun? keskusteluun kuuluvat myös eriävät mielipiteet ja ne eivät huononna kenenkään näkemyksiä pisarankaan vertaa. päinvastoin ne(eriävät mielipiteet) voivat pohdittuina ja ahaa-elämyksiä kokien laventaa sitä omaa kapeaa näkemystä esim. syömisestä. aivan kuten minulle kävi alkaessani noin vuosi sitten tutustua karppailuun. huomasin, että tässä maassa on käynnissä valtavan suuri valhe, jolla meitä koetetaan saada itse tuhoamaan terveytemme.

t:mies :lol:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:41:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
En minä rajoita muiden lasten karkin saantia. SINÄ saat pakata omillesi evääksi, niin paljonko haluat. MUTTA opettaja EI ole mikään lasten ruokavaliosta päättävä tai lasteni ruokkija.

Koulussa on kouluruokailu. Miksi aterioiden välissä pitäs mussuttaa karkkia??

Meillä on heti koulusta tullessa ruoka, niin mikä oikeuttaa bussikuskin jakamaan lapsilleni karkkia??

Eli sitä karkkia tulee koulussa ja bussissa ja sitten vielä kaikissa VT kodeissa, missä kavereille jaetaan tavan arkipäivinä karkkia/keksiä ja pillimehua...

Kyllä sitä sokeria alkaa kertymään aika paljon päivässä jos kaikkialta vaan tyrkytetään ja tyrkytetään..

Muutenkin koko kouluruokailu on pelkkää paskaa, niin siihen sitten vielä sokeria päälle.

Ja jaetaankohan sitä joka ikinen tunti? Eli mun lapsilla on 4h päivässä, 20h viikossa, se on jo aika säkki viikossa karkkia

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:43:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
piiru kirjoitti:
:D Mikäs vänkä tänne on pesiytynyt.. :roll:
Taikina on ihan oikeassa.
Mä en ole edes mikään tiukkis oikeastaan missään asiassa, mut en kyllä minäkään voi ymmärtää lasten palkitsemista karkeilla. :shock: Siis eihän siinä ole kerrassaan mitään järkeä ja on todella törkeää, että sitä karkkia annetaan ilman lupia. Jos miettii ihan siltäkin kannalta, että myös vt-ihmisten (ja niiden hammaslääkäreiden, jotka tähän keskusteltuun sopivat kyllä..) mielestä karkkipäivää pitäisi noudattaa, niin minkälainen pälliopettaja antaa ehdoin tahdoin lapsille ylimääräisiä happohyökkäyksiä ja opettaa napostelukulttuuria.

Hitto mua rupeskin nyt korpeamaan tämä keskustelu ja tiedätte kyllä miksi. :D


suonet anteeksi eriävät mielipiteeni. "pälliopettaja" oman ymmärryksensä mukaan. keskustele "pälliopettajan" kanssa, josko hänkin kokisi jonkinmoisen ahaan. taidatte kaikki tuntea toisenne, kun voitte "hivenen" vajavaisella vihjauksella ymmärtää mikä sinua korpeaa. :shock:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:43:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
MPOK kirjoitti:
mut lapsethan tykkää karkista. eiks je? :lol:

siis ihan kokonaisen karkin? :lol:

Niin , kait tämä on keskustelua?? Nauraa toisen mielipiteelle?
Tuntematta toista ollenkaan, tietämättä yhtään kuinka herkkä tyyppi on kyseessä.

Minusta nauraminen ei ehkä kuitenkaan ole keskustelua.
Mutta jos tää oli vaan nolo keskustelun avaus... :wink:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:45:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Ronja-Aliisa kirjoitti:
:lol:
perkule ku ei ole tykkäysnappulaa
tässä yhellä käellä imetän ja jalalla kiikutan vaunua ja toisella käjellä kirjotan... tykkäysnappula olis niin hyvÄÄÄÄÄ :D


ja se parantasi keskustelun tasoa?

t:mies :lol:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:47:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-18 15:53:15
Viestit: 1886
No musta kanssa omituista ensin höhötellä, sitten provosoida ja lopulta suutahtaa kun ei oma näkemys saa kannatusta...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:47:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minulla ei ole mitään tarvetta pitää keskustelua tasokkaana???!! Olen kouluja käymätön kotiäiti ollut jo 11v, joten tasoa en saa vaikka yrittäsin.

Tulen tänne lähinnä juoruamaan kavereitten kanssa ja valittamaan arjen turhista murheista, siis purkamaan tunoja, ettei ihan pälli leviä.

Jos haluat keskusteluun tasoa, niin laita minut vihamiehiin, eläkä puhu mulle ollenkaan ;)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 15:52:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Lainaa:
Niin , kait tämä on keskustelua?? Nauraa toisen mielipiteelle?


Niinpä...

t:mies :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-08 16:05:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-01-25 23:51:14
Viestit: 130
Paikkakunta: Helsinki
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta pitää keskustelua tasokkaana???!! Olen kouluja käymätön kotiäiti ollut jo 11v, joten tasoa en saa vaikka yrittäsin.

Tulen tänne lähinnä juoruamaan kavereitten kanssa ja valittamaan arjen turhista murheista, siis purkamaan tunoja, ettei ihan pälli leviä.

Jos haluat keskusteluun tasoa, niin laita minut vihamiehiin, eläkä puhu mulle ollenkaan ;)


Minä en pidä sinua lainkaan huonona keskustelijana sentähden, ettet ole kouluja käynyt. Olen suorastaan ilahtunut vastauksesi avoimuudesta. Uskon, että olet aivan yhtä hyvä keskustelemaan kuin kuka tahansa korkeasti kouluttautunut. Sinä teet arvokasta työtä ja saat siitäkin arvonantoni. Tarkoitukseni keskustelussa on herättää eriävillä(ja mielestäni oikeilla) mielipiteillä ajatuksia ja niitä ahaa-elämyksiä, koska mielestäni tämmöinen foorumi kaventaa ihmisen näkemyksiä vaikkapa syömisestä, jos emme lainkaan kuuntele toisenlaisia mielipiteitä.

yst.terv.MPOK

_________________
Kolmen munan munakkaaseen saa helposti mahtumaan 50g voita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-09 22:49:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-10-01 17:52:16
Viestit: 59
Joka kerta kun lapsi laittaa koulussa/kotona/bussissa/kaupassa tai missä tahansa jotain suuhunsa esim. karkin, käynnistyy happohyökkäys. En ala tässä sitä tarkemmin selittelemään, jos ei tiedä mitä tarkoittaa niin voi hakea tietoa netistä. Jos lapsi saa koulussa karkin per oppitunti, tulee päivässä 4 happohyökkäystä lisää. Tuskin tekee hyvää hampaille. Lisäksi verensokereihin tulee heitto joka karkilla.

Sokerin hyvyydestä ja pahuudesta voi olla montaa mieltä. Itselleni se on paha ja olen siihen pahasti addiktoitunut. Taistelen koko ajan saadakseni vallan itselleni enkä sokerille. Olen mieltä, että hiilareita on hyvä rajoittaa, ja helpointa se on tehdä puhtaasta sokerista. Tosin nykykarkit sisältävät enemmän fruktoosi-glukoosisiirappia kuin sokeria. Sen rinnalla puhdas sokeri on aika kiltti aine. Lasten elämä sisältää jo nyt liikaa lisäaineita ja niitä tulee joka tuutista niin miksi lisätä kuormitusta karkin muodossa entisestään, etenkin kun opettajalla on sokerille/karkille vaihtoehtoja halutessaan. Olisiko muuten tälle "miehelle" ok että opettaja palkitsisi hänen lapsensa palasokerilla? Miksi olisi tai miksi ei? Karkki on lähes 100% sokeria tai muuta makeutusainetta.

Ruualla ja syömisellä tai karkilla palkitsemista ei yleensä suositella nimenomaan siksi, että jatkuessaan voi aiheuttaa syömishäiriöitä, lihavuutta ja epätervettä suhdetta ruokaan. Toiset lapset kärsivät helpommin tästä kuin toiset. Ihan kuten toiset lapset addiktoituvat toisia herkemmin tietokonepeleihin.

Kun tässä ollaan ilmaisemassa mielipidettä niin tässä omani. Minulle on ok, jos opettaja pari kertaa vuodessa palkitsee koko luokan karkilla hyvin toimituista tilanteista, mutta jatkuvaa, päivittäistä karkkipalkkiota en ymmärrä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karkkiasiaa
ViestiLähetetty: 2014-01-10 09:14:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Komppaan :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)