karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:38:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-04 17:32:09 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Minä tuolla toisaalla mietin, että mitäs hittoa tungen tuolle lapselle iltapulloon (ollaan siis tehty iltarutiini tuosta iltapullosta, nukahtaa tosi hyvin, kun juo desin korviketta) ja mietin, että pitääkö mun alkaa taas pumppaamaan. Eilen pumppasin aamulla ja sain 70ml aikaiseksi ja jotenkin tuntui sotkevan imetystä tuo, että pumppasin.
Mutta siis minähän annan tuolle lapselle riisimaitoa illalla! Sitä maistelin tänään ja se on ihan hyvää (maistuu riisin keitinvedelle :mrgreen: ) ja sain kahviinikin valkaisua siitä.
Soijamaito oli ihan kamalaa kuraa, yöks, ja soijaa en antais kyllä vielä lapselle. Ja mulla oottaa tuolla kauramaito, että testaan senkin kahviini, mutta en taida Jiille antaa tuota kauramaitoa. Kun ei se oo vielä edes kauraakaan saanut. Vai maistatinkohan sitä jo, en muista. No, mutta riisiä on saanut muutaman kerran uunipuuron muodossa. Ja tykkää ihan hulluna riisipuurosta :)

Riisimaitotölkissä lukee, että ei alle vuoden ikäiselle, mutta vissiin meinaa, että ei äidinmaidon korvikkeena saisi antaa. Ja meillähän tuo iltapullo ei korvaa mitään, on vaan imetyksen lisänä, kun Jii syö yleensä tosi huonosti tissiä illalla.
Vai eihän siihen mitään muuta syytä ole?
Maito sisältää vettä, riisiä, merisuolaa, kalsiumkarbonaattia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-04 17:43:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Kitrus entä rypsiöljy??

Siinä broiskussa on takuulla ollu rypsäriä ja meillä tyttö reagoi pienenä heti rypsäriin.
Nykyään vasta jos on saanut useampana päivänä.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-04 17:59:40 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Flooraan ei reagoinut ja siinä varmaan on rypsiä. Minä en voi paljoa rypsiä syödä, kun alkaa ihottumat. Nytkin minulla joku tekee ihottumaa, kun toinen silmäluomi on ollut pitkään ihottumalla, samoin kaulassa on yks läntti ja päännahassa monta. Muuten oma iho on ok. Vähän jänskättää nähdä vaikuttaako tämä maidoton ja munaton minun ihoon mitenkään. Koitan tuota flooraa välttää ja ostin possunläskiä, siitä saa Jii ja minä rasvaa hyvin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-04 18:03:04 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Piti sanomani, että on tässä jo jotain nyt tapahtunut, kun Jii ei kakkaa hiekkaa enää ja selän ihottumat on selkeesti rauhoittuneet. Poika kyllä piereskelee nyt paljon. Hassua, kun tuo ei ole paljoa rupsautellut, niin nyt itekin hihittelee potalla, kun pörisee niin miehekkäästi :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-04 19:57:19 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Nukahti ihan ilman ähinöitä tai pyörimisiä. Eilen nukahti kanssa rauhallisesti, mutta huuti kyllä koko yön. Minä epäilen noita hampaita. Annoin aamuyöstä panadoliakin.

Riisimaito upposi hyvin. Annoin sitä 120 ml, koska ei suostunut tissille ollenkaan nyt illalla. Tai suostunut ja suostunut, puri perkele. Ihan tahallaan.
Eli tuota riisimaitoa sitten ostetaan meille jemmaan muutama litra. Huomasin tänään meidän perhe -lehdessä riisijäätelömainoksen. Pakko saada! :lol: Pitänee ostaa myöskin kookoskermaa ynnä muuta semmoista millä korvaa tuon maidon ja kerman.

Mitähän hittoo tekis noille kaikille maidoille, kermoille, voille, rahkoille ja jogurtille mitä on jäkiksessä? Mies lakkasi syömästä laktoosillisia maitotuotteita tuossa joku aika sitten, kun epäilee, että käy maidot yms. mahaan, niin ei sillekään voi syöttää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 13:15:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-11 13:33:31
Viestit: 835
Paikkakunta: Vihti
Hmmh, toi riisimaito vois ollakin hyvä.. me ollaan nyt yritetty opettaa tota tyttöä maidottomalle korvikkeelle ja se on soijapohjaista. Maistuu aivan hirveälle, eikä Saanakaan siitä pidä, irvistelee yhä useammankin maistelukerran jälkeen. Tietääkö kukaan jotain syytä että miksi sitä ei sais puolenvuoden ikäselle antaa? Mulla on keskiviikkona puhelinaika sille lääkärille, pitänee kysyä tuostakin..

Mä aloin syödä ite soijamaitopohjaisia jogurtteja ja vanukkaita (herkkunälkääni ja välipaloiksi, kun en jaksa tässä valvomisten keskellä syömisiä oikein vahtia..), ja kyllä sen olossa huomaa. Ilma kiertää ja vatsa tuntuu hassulta. Käytän myös sitä floran maidotonta margariinia, kun en oo muutakaan keksinyt vielä.. Otan siis minäkin vinkkejä mielelläni vastaan, jos jollakulla sellaisia on jaettavaksi! Omat syömiset nyt on mitä on (skarppaan kun saan imetyksen lopetettua) mutta olis kiva keksiä että mitä kaikkea tolle tytölle sitten syöttää kun ei maitoproteiinia voi antaa. Taidan olla kyllä ihan maito-addikti itse, kun tuntuu että ei oo elämää ilman maitotuotteita... :roll:

Kitrus: Saako tuota kookoskermaa mistä? En oo semmosestakaan koskaan kuullutkaan! Tsempit sinne, hyvä jos alkaa Joelin oireilut helpottua! Meillä on Saanalla kakka palannut taas normaaliksi sen 2 päivän kananmunansyönnin jälkeen, eli aika selkeä oli reaktio..

_________________
1.8.2009-1.1.2010: 93kg ->78kg / 30.5.2010: 72,9 kg = -20 kg

Kuva

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 13:19:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-11 13:33:31
Viestit: 835
Paikkakunta: Vihti
Kitrus kirjoitti:
Hitsi, jos tuo yömöykkäys on allergian aiheuttamaa, niin en tiijjä ketä syytän. Itteeni. Mutta ärsyttää siis, että tässä ois voitu vaikka nukkuakin välillä...


Otan osaa, tiiän niiin tunteen. Mullekin moni lähipiirissä selitti pitkään, että miten "ne vauvat nyt vaan itkee" ja "toiset nyt vaan nukkuu huonosti". Ei muuten itke huvikseen.. noh, tuli todettua että omiin fiiliksiin kannattaa näissä asioissa luottaa ihan eniten, sanois kuka vaikka mitä!

Kitrus kirjoitti:
Mitähän hittoo tekis noille kaikille maidoille, kermoille, voille, rahkoille ja jogurtille mitä on jäkiksessä? Mies lakkasi syömästä laktoosillisia maitotuotteita tuossa joku aika sitten, kun epäilee, että käy maidot yms. mahaan, niin ei sillekään voi syöttää.


Anna sille anopilles..? :)

_________________
1.8.2009-1.1.2010: 93kg ->78kg / 30.5.2010: 72,9 kg = -20 kg

Kuva

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 16:04:53 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Feenixi kirjoitti:
Hmmh, toi riisimaito vois ollakin hyvä..

Mutta ei saa käyttää äidinmaidonkorvikkeena. Minä imetän vielä ja Jii on jo 9,5 kk, niin maitonsa saa tissistä ja tuo riisimaito on iltanukutukseen.
Se maito on muuten lämpimänä tosi hyvää, minäkin tykkäsin (en tiijjä miks, mutta imeskelen aina Jiin pullosta, kun musta tutteli esmes on hyvää... :roll: )

Minä ostin nyt soijajogurttia, riisikermaa, gogreen kaurapohjaista ruoka- ja vispikermaa ja olikohan oatly kauraruokakermaa. Ja laitettiin just uuniin kanankoipia sitruunaruohomarinadilla ja kukkakaalia jossa on tuota oatlya ja mausteita.
Meinasin sitten laittaa vielä riisipuuron, jonka teen tuohon kauramaitoon. Hyvin tässä pärjää. Toi soijajogurtti vie jogurtin-/ makeannälän ja noita muita pystyy hyvin käyttää kerman sijasta ja riisimaito menee kahviin.
Nyt ei enää vituta tää maidottomuus yhtään. Itseasiassa ihan kivaa, kun on vähän haastetta ruoanlaittoon.

Kookoskermaa en muistanut ostaa, enkä sitä riisijäätelöä. Ehkä ihan hyvä :lol:

Rasvana oon käyttänyt nyt possunläskiä Jiin ruokiin. Ostin siis kylkisiivuja, paistoin niitä miedolla lämmöllä pannulla ja otin rasvan talteen ja laitan sitä kasviksiin. On hyvää, eikä tarvii laittaa flooraa tai öllöä oliiviöljyä (mun mielestä sitä vaan ei voi laittaa muuhun kuin salaattiin ja paistamiseen).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 17:22:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-01-18 14:10:01
Viestit: 2579
Paikkakunta: Utsjoki
rintamaitoa ei saa korvata millään muulla kuin äidinmaidonkorvikkeella. Oli se sitten soijamaito, Almiron pepti tai Neocate. Tai joku muu.

Yksi valitettava asia on että maitoallerginen vauva monesti herkistyy myös soijalle.

Ja sitten kannattaa olla tarkkana noiden soijatuotteiden kanssa. Jos niitä menee paljon. Niissähän on estrogeeniä. Miehen sisko söi aika paljon just maitotuotteiden tilalla ja alkoi tissit kasvaa. Liki nelikymppisellä. Kun jätti soijat pois, palasi vanhaan kokoon ja turvotus ympäri kehoa väheni...

_________________
-Logis-

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 17:45:03 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Minä jätin kanssa kaikki noi soijakermakkeet ja -maidot hyllyyn, kun mua tuo soija epäilyttää. Mitään noita ei-soijajogurtteja ei saa maustamattomana, niin otin sitten sitä.
Ja minen antais lapselle soijaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 17:47:42 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Logotar kirjoitti:
...ja alkoi tissit kasvaa.

Hmm, toimiskohan tuo niin, että kun lopetan imetyksen, niin voisin alkaa kiskoo soijaa, niin sais näihin pusseihin taas täytettä :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 22:24:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Ei kannata, rullaat ne vaan rullalle niinku minä, ja pesulla nakkaat olkapäälle, niin eivät ole tiellä :lol: :lol:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-07 09:52:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-11 13:33:31
Viestit: 835
Paikkakunta: Vihti
Nii, aattelin toki että voisin sitä maidotonta äidinmaito-korvikejauhetta sekoittaa siihen riisimaitoon, eipä tuo nyt käynyt pienessä mielessäkään että joku voisi ees ajatella että korvaisin "äidinmaidon" kokonaan jollakin tollaisella tuotteella.

Lekurin soittoa odotellessa.. josko sitä ois vähäsen viisaampi sen keskustelun jälkeen sitten..

_________________
1.8.2009-1.1.2010: 93kg ->78kg / 30.5.2010: 72,9 kg = -20 kg

Kuva

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-07 11:38:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-05-26 09:37:57
Viestit: 38
Paikkakunta: Vantaa
Kitrus kirjoitti:
Minä tuolla toisaalla mietin, että mitäs hittoa tungen tuolle lapselle iltapulloon (ollaan siis tehty iltarutiini tuosta iltapullosta, nukahtaa tosi hyvin, kun juo desin korviketta) ja mietin, että pitääkö mun alkaa taas pumppaamaan. Eilen pumppasin aamulla ja sain 70ml aikaiseksi ja jotenkin tuntui sotkevan imetystä tuo, että pumppasin.
Mutta siis minähän annan tuolle lapselle riisimaitoa illalla! Sitä maistelin tänään ja se on ihan hyvää (maistuu riisin keitinvedelle :mrgreen: ) ja sain kahviinikin valkaisua siitä.
Soijamaito oli ihan kamalaa kuraa, yöks, ja soijaa en antais kyllä vielä lapselle. Ja mulla oottaa tuolla kauramaito, että testaan senkin kahviini, mutta en taida Jiille antaa tuota kauramaitoa. Kun ei se oo vielä edes kauraakaan saanut. Vai maistatinkohan sitä jo, en muista. No, mutta riisiä on saanut muutaman kerran uunipuuron muodossa. Ja tykkää ihan hulluna riisipuurosta :)

Riisimaitotölkissä lukee, että ei alle vuoden ikäiselle, mutta vissiin meinaa, että ei äidinmaidon korvikkeena saisi antaa. Ja meillähän tuo iltapullo ei korvaa mitään, on vaan imetyksen lisänä, kun Jii syö yleensä tosi huonosti tissiä illalla.
Vai eihän siihen mitään muuta syytä ole?
Maito sisältää vettä, riisiä, merisuolaa, kalsiumkarbonaattia.



Tungen nyt kommentoimaan tännekin, kun en aiemmin ehtinyt :)
Kitrus, jos haluat testata mahdollista lehmänmaitoallergiaa, niin jos vielä imetät, niin itseltäsikin täytyy jättää kaikki lehmänmaitotuotteet pois. Kalkkirikastettu riisimaito oli meillä käytössä monen monta vuotta pojalla aivan ruokamaitona sekä käytin myös ruualaitossa sitä. Rasvaahan siihen ehkä kannattaisi lisätä, öljyä? Kauramaitoa en missään nimessä suosittele antamaan nyt, jos et kotimaisia viljoja vielä antanut. Riisijauhosta voi tehdä riisimaitoon velliä sekä ihan riisihiutaleet ovat hyvä puuronlähde vaikka ei nyt karppia olekaan. Kotimaisten viljojen sijasta siis tattaria ja hirssiä puurona ja vellinä voi käyttää. Allergialääkäri aikoinaan sanoin, että kun aletaan uudelleen altistamaan viljoille, niin aloitetaan kaurasta.
Pienen lapsen suolisto on hirvittävän herkkä erilaisille reaktioille, jos se ei ole kunnossa. Eipä minulle tullut mieleenkään, että lapseni olisi voinut olla maito/vilja-allergikko, kun kumpikaan meistä vanhemmista ei ole ollut allerginen millekään...Meillä lehmänmaitoallergiaa testattiin ensimmäisen kerran 3 kk:n ikäisenä ihon prick-testillä, samalla testattiin tomaatti ja mansikka, joita itse olin syönyt paljon (imetin silloin). Mikään näistä ei näyttänyt iholla reagointia, mutta lehmänmaito ei kuitenkaan sopinut lapselle.
Kaikki ruoka-aineallergiat eivät välttämättä näy iholla, muuta kuin esim. ihon kuivuutena tai satunnaisena taiveihottumana. Meillä siis lapsen suolisto meni huonoon kuntoon ja kasvu hidastui kun ravintoaineet eivät imeytyneet kunnolla vaikka lapsi söi todella hyvin. Kun maito ja viljat jäivät pois, niin lapsi alkoi jälleen kasvaa, tosin oli monta vuotta ikäisiään pienempi. Nyt 11-vuotiaana on aivan normaalin 11-vuotiaan pojan kokoinen :)

Edit: riisimaidossa ei muistaakseni ole lisättyä d-vitamiinia, niin purkkivitskat on otettava käyttöön. Meillä lastenlääkäri suositti nimenomaan riisimaitoa eikä soijaa tms. kun poika ei suostunut "lääkemaitoja" juomaan

_________________
Kadonneen vyötärön metsästystä... ikuisestiko??? Toivottavasti ei...!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-07 19:33:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-11 13:33:31
Viestit: 835
Paikkakunta: Vihti
Juttelin lekurin kanssa tytön prick-testien tuloksista, ja saadaan heti suoraan B-lausunto kelaa varten maitoallergiasta. Kuulemma alle puolivuotiaalla riittää positiivinen ihotesti ja käytännössä havaittu oireiden paraneminen ruokavaliomuutoksella, ei tarvita enää erillistä maitoaltistusta. Saadaan nyt sit reseptillä myös äidinmaitokorviketta, ihorasvaa atooppiseen ihottumaan ja refluksiin vahvempaa lääkettä. Aika helppo homma näin yksityisellä hoidettuna, etten sanoisi!

Jännä oli kyllä kun kyselin, että mites kun tyttö ei oikein suostu juomaan tota soijamaitopohjaista äidinmaitokorviketta (ei ihme, se maistuu ihan hirveelle), että mitäs mä teen ku haluaisin imetystä hiljalleen lopetella tän ruokavaliohomman takia, niin se lääkäri sanoi että ruuan sekaan vaan jauhe, että ei ton tarvii välttis juoda mitään jos ei oo juodakseen. Ja jos on janoinen, niin vettä sitten vain. Sanoi, että hyvä kun on talviaika, niin asia ei oo ongelma, että kesällä se ois isompi juttu. Ja että saa tuo nesteitä soseista jne sit kuitenkin. Kokeillaan nyt seuraavaksi Nutrilon peptiä, josko se kelpais tytölle kun tuo Nutrilon ei oikein kelpaa (yritän sitä tarjota kuitenkin kerran päivässä, että tottuis). Harmi kun en saa maitoa yhtään pumpattua että sais sinne sekaan laiteltua sitä korviketta, ja sitä kautta totutettua vauvaa sen makuun. Ja tän jutun myötä nyt sit vähän kärsii sormiruokailuhaaveet, mutta toisaalta, onhan sekin sormiruokailua että itse tekee soseet eri raaka-aineista (eikä muussaa niitä yhteen satsiin vaan tarjoilee erikseen), lataa niitä lusikkaan ja antaa muksun siitä sitten syödä itse. Ja voihan siinä ohessa antaa käteenkin sopivan mallista ruokaa.

Lääkäri myös ehdottomasti kielsi riisimaidon tai soijamaidonkaan antamisen lapselle alle vuoden iässä, sanoi että ne vain pahentavat oireita maitoallergian suhteen, jos liian aikaisin aloittaa.

Edit: Niin ja kalkkilisää saadaaan myös reseptillä, että varmistuu se kalkin riittävä saanti.

_________________
1.8.2009-1.1.2010: 93kg ->78kg / 30.5.2010: 72,9 kg = -20 kg

Kuva

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-08 09:13:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-05-26 09:37:57
Viestit: 38
Paikkakunta: Vantaa
Meilläkin aikanaan saatiin lausunto lääkäristä todella nopeasti erityiskorvattaviin maidonkorvikkeisiin, mutta kun poika ei suostunut niitä juomaan tai saatikka ruuan seassa syömään :( eli jäi sapuskakin lautaselle...Poika yökkäili ruokaa kun maistui jauheen vuoksi pahalle ja itkun kera syötiin, joten eipä siinäkään ollut mitään järkeä.
Meillä siis nuorimies oli n. 10 kk kun lopullinen diagnoosi allergiasta tuli. Ehkä sen vuoksi meillä siirryttiin aika pian riisimaidon juontiin ja silloin tosiaan lastenlääkäri ko. maitoa suositteli. Soijapohjaisista tuotteista ei ollut silloin puhetta, liekö niitä edes silloin ollut, kun en muista.

Tuohon allergiaruljanssiin tuli myös mukaan korvakierre (putkitus, kitarisat, liimakorva jne) sekä astmaoireet (kurkunpäätulehdukset, ahditukset jne). Pojalla sitten diagnosoitiin allergioista johtuva infektioastma, johon saatiin myös lääkitys. MUTTA tämä kaikki alkoi helpottamaan kolmeen ikävuoteen mennessä :)
Pari vuotta takaperin teetin allegiasairaalassa tarkemmat testit ja allergioitahan löytyy sekä ruoka-aineista, eläimistä, kasveista jne. Suuria yllätyksiä tuloksissa ei ollut, mutta hyvä oli testata ja mikään ilmenneistä allergioista ei pahemmin rajoita elämää tällä hetkellä. Tosin tulevaa ammatinvalintaa ajatellen näistäkin testeistä oli hyötyä.

Tämän päivän tutkimukset ovat huomattavasti paremmat kuin 10 vuotta sitten ja tuloksetkin tulevat nopeasti.
Kannattaa vain itse hakeutua nopeasti tutkimuksiin, jos vähääkään epäilee allergiaa, ettei lapsen suolisto mene huonoon kuntoon, vaikka iho-oireita ei paljon olisikaan.

_________________
Kadonneen vyötärön metsästystä... ikuisestiko??? Toivottavasti ei...!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-08 15:50:16 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Varasin ajan yksityiselle lastenlääkärille (soitin kyllä neuvolalääkärillekin, mutta oli taas semmoista hösellystä ja häsellystä ja täti sanoi soittavansa takaisin ja seuraava aika olis ollut tammikuun lopulle :roll: ) ja mennään maanantaina sinne. Sama täti jolla käytiin jo aiemminkin, kun oli sitä flunssaa. Katsotaan mitä täti sanoo.

Varasin ihan siksi nyt heti sen ajan, kun tuo reagoi taas johonkin, naamassa on punaista näppyä ja viime yönä taas itki. Ei itkenyt niin kovaa, kuin normaalisti.
Ja saattoi itkeä hampaitakin.

Mutta unissa on ihan selkeä ero nyt, kun ollaan oltu maidottomana ja munattomana. Iltanukahtaminen on helppoa ja yöt on rauhallisempia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-09 09:18:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-05-26 09:37:57
Viestit: 38
Paikkakunta: Vantaa
Kitrus, hyvä juttu! Kannattaa lapsonen tutkia kunnolla. Meillä oli aikoinaan kait hyvää tuuria pojan kanssa, että pääsimme kunnalliselle puolelle lastenpolille tutkimuksiin :) Meille osui kyllä todella hyvät allergioihin perehtyneet lastenlääkärit ja saimme säännöllistä hoitoa.
Pienen lapsen allergia voi tosiaankin olla niin monimuotoista ja lapset reagoida eri tavoin. Meille sanottiin, että liimakorvakin johtui allergiasta :shock: Mutta totta se kait oli, koska kun oli korvatulehduksia, vaikka niitä ab:llä hoidettiinkin.. Meilläkin yöt rauhoittuivat huomattavasti kun maito - ja viljatuotteet jätettiin pois, vaikka "yöhelvettiä" jokunen kuukausi kestikin.
Prick-testit eivät välttämättä näytä ihoreaktioita, mutta verikokeista sitten selviää paremmin.

_________________
Kadonneen vyötärön metsästystä... ikuisestiko??? Toivottavasti ei...!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-12 18:29:54 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Nyt meillä olis tommosta Nutrilon Pepti 2 -jauhetta (voi yökkö, että oli pahaa litkua), niin voikos tuota pakastaa? Kun ei meillä mene tuota korviketta, kun vaan jos en pääse imettämään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-13 09:12:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-05-26 09:37:57
Viestit: 38
Paikkakunta: Vantaa
Kitrus, ei aavistustakaan voiko valmista litkua pakastaa, mutta epäilen sen säilyvyyttä :( Meillä meni enempi viemäristä alas kuin pojan suusta juuri sen maun vuoksi.
Mitäs lääkäri sanoi? Onko tämä nyt kokeilu vai menettekö testeihin?

_________________
Kadonneen vyötärön metsästystä... ikuisestiko??? Toivottavasti ei...!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)