karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:56:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-19 10:08:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
kalahari kirjoitti:
Hei,

minulla lähestyy tuo pelottavalta kuulostava 50v muutaman vuoden kuluttua. Kumma, miten sitä tuntee itsensä aika nuoreksi, eikä noita ikänumeroita tajua millään :-k Liekö sekin, ettei oo lapsia eikä nyt miestäkään.. Terve elämä kiinnostaa.. Tulin tänne tänään, eli olen aika pihalla näistä systeemeistä vielä :smt039



Mulla on kahden vuoden päästä 50v. synttärit mutta mä en osaa sitä yhtään pelkää. Muutenkin oon aina ihmetellyt kun naiset tuntuu pelkäävän ikääntymistä. Mikä siinä nyt sit on niin kauheaa? Mä tunnen itseni kans tosi nuorekkaaksi sekä henkisesti että fyysiseltä olemukseltani.

Tervetuloa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-20 17:10:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Kissimirri, sama ika kuin sinulla, en ajattele myoskaan ikaani .

TOISAALTA OLEN AINA 10V NUOREMPI KUIN MIEHENI... :oops: joten ei ole ikakompleksia. Joskus lapset kiusoittelevat minua ja kutsuvat minua isoaidiksi, ja silloin huomaan olevani lastemme kavereiden isovanhempien ikainen. Tyttoni luokalla aidit ovat muutamaa lukuunottamatta 27-30-vuotiaita, enka ole edes aiemmin asiaa huomannut. Itsellani voisi olla jo 30v lapsi. Mutta todellisuudessa nuorin on juuri 8v. (mieheni oli 51v. kuopuksemme syntyessa) ja pitaa minut henkisesti nuorena.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 17:16:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Nyt tarvittais apuvaa !
Miten (tässä iässä) voi tulla paino niin nopeasti takaisin, kesä meni ja painoa tuli noin kilo per viikko. :smt076
Nyt pudotetuista kymmenestä kilosta on vaan jäljellä 5,7 kg .
Yritin kyllä karppailla, ja hiilarit taisi nousta siltikin yli sadan, ja aina teki mieli jotain lisää.
Kerman käyttö on ihan riivaantunut, sitä menee lähes puolilitraa päivässä.
Miten teillä on jojoilu saatu hallintaan, eiks taas laihduttaminen ole vaikeampaa kuin alkutaipaleella.
Onko kellään hyvää vinkkiä saada taas aineenvaihdunta toimimaan oikein päin.
Inductio on aika raskasta ja sitä kokeilin kylläkin ihan menestyksellä laihduttaessa, vaan rupeaa väsyttämään liiallinen ruuan tarkkailu.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 12:25:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-27 20:40:19
Viestit: 241
Takaisin areenalle!
Päätin vihdoinkin (54v.) laittaa elämäni järjestykseen. Aion päästä eläkkeelle kuuden vuoden päästä ihan elossa ja aion nauttia eläkkeelläolosta!
Haluan päästä eroon kakkostyypin diabeteksestä, kohonneesta verenpaineesta, refluksista ja väsymyksestä.
Olen karpannut aiemminkin. Silloin en oikein jaksanut keskittyä asioihin, ja aloin lipsua, kunnes olinkin jo täyttä vauhtia menossa hh-helvettiin.
Nyt olen pudottanut painoani ateriakorvikkeilla ja hyväkarpisti 9 kiloa puolessatoista kuukaudessa. Arvot ovat lähteneet alamäkeen!
Korvikkeet alkavat tökkiä pahemman kerran.
Kaksi kolmannesta on vielä jäljellä ja aion sukeltaa karppiruokavaliolle. Muistan, että olo oli silloin hyvä!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmU2Cja/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 13:18:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Hei Obelix
Kyllä niitä eläkevuosia kannattaa ajatella vaikka ne vielä kaukaisilta tuntuisivatkin, itsellä tuntuu vain kunto paranevan mitä kauemmin karppailee. Itse olen aika matalilla hiilareilla, siinä 20 -40 gr, useimmiten tuossa alarajalla. Verensokerit ovat pysyneet edelleen kurissa ja astmakin poissa.
Reissuun lähtö viikon päästä etelään, hyvin jaksaa edelleen reissatakkin.
Joten tsemppiä vain - karpaten jaksaa paremmin ne vuodet ennen eläkettäkin!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 13:27:30 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Tämmöisenkin löysin, saiskos liittyä seuraan?
Olen 52-vuotias, neljän lapsenlapsen Mamma, asun Siuntiossa ja kaksi koiraa
kotona, niin ja tietysti mies, olinpa unohtaa #-o
Sairaslomalla jo kolmatta kuukautta, selkäleikkausta jälleen odotan.
Oli siis hyvää aikaa alkaa tosissaan karppaamaan, sokeriaddiktina olen todennut tämän toimivaksi.
Makeanhimo on rauhoittunut, suklaakaan ei pyöri enää mielessä eikä kielessä.
Makeutusaineistakin pääsin vihdoin eroon vastikään. Repsuja tulee lähinnä juhlissa, niitä on aivan liikaa!
Eli terveyssyistä tämä ruokavalio, en haluaisi riesaksi kakkostyypin diabetesta, jos voin sen tällä välttää,
niin sopii mulle kuin nenä päähän :D

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 14:53:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-22 14:25:31
Viestit: 1317
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Minäkin haluaisin liittyä seuraanne, vaikka vähän etukäteen!

Eli 48 tulee mittariin reilun kahden viikon kuluttua. Kotona reilu kuukautta vanhempi mies ja neljä tenavaa (19-, 17-, 16- ja 5-vuotiaat, toi 17 muuttuu kyllä vielä tänä vuonna vuotta vanhemmaksi). Karppailemaan läksin, kun tein puntarilla oman henkilökohtaisen ennätyksen loman jälkeen :oops: . Kauan kyllä olen täällä palstalla pyörähdellyt, tuota painoa kun on ollut aina vähä liikaa, mutta nyt tuo totuus pisti toimimaankin.

Vähän tuo laittaa kyllä äiteetä välillä miettimään ruokapuolta, nuo muut kun ei (vielä) oo karppaamisesta innostunu. Pikkulikka kyllä tykkää karppiruuista ja hörppii kermasoosseja pikkulusikalla "äiti, mä maistan vielä, tää on kyllä hyvää". No, onneksi liha- ja kalaruuissa on valinnanvaraa. Miehelle oon tuumannu, että laitas mitä tykkäät teille lisukkeeksi, mä teen ny tätä.

Mulla on ollu teinistä saakka nivelrikko toisessa polvessa, sitten menin saman jalan nilkankin särkemään vajaa kaks vuotta sitten postilaatikolla käydessä. Taitais olla helpompaa noille koipiraukoille, jos läskiä olis vähemmän. Liikuntapuoli on heikoissa vetimissä. Polvi ei anna liikkua enää juuri muuten, kuin hitaasti kävelemällä (ja mieluusti pehmeällä alustalla). Vesiliikunta saa aikaan sellaisenkin säryn, ettei paremmasta väliä, polvi turpoaa potkupalloksi... ja nyt tuo nilkanpirukin ketkuilee lämpötilanmuutoksista, tuo titaanimäärä ilmeisesti imasee itteensä sekä kylmän että lämpimän.

Crosstraineria oon monta kertaa harkinnu ostavani... mahtaisko se sopia tämmöselle koipivaivaselle?

_________________
Since 9.8.2010

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 15:02:04 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Älä hertti siihen koneeseen mene Sussoo, sitten on takuuvarmasti polvet peenä!
Joku rauhallinen liikunta ennemminkin, pilates jos vesijumppa ei käy, enkä ymmärrä,
miksi ei kävisi.
Vesiliikunta on parasta ylipainoiselle, nivelet eivät joudu liian suureen rasitukseen,
sitä minäkin harrastan.

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 15:17:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-22 14:25:31
Viestit: 1317
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Niinhän ne yleensä ottaen väittää, Solekil, että vesiliikunta olis nivelille parasta. Tässä tapauksessa vaan ei ole, fysiatrian osastolla on jokusen kerran asia todettu. Mun polvessa kun ei enää ole mitään välyksiä polvilumpion ja nivelen välissä, vahingoittuneet luupinnat siis repii toisiaan joka kerran, kun reisilihas ojentaa jalkaa. Seurauksena joka kerta jonkinsortin tulehdus. Pari vuotta sitten kävin ortopedillä kyselemässä, että jokos vaihdettais tuo nivel (Invalidisäätiön arvio vuodelta -80 oli, että oma nivel kestää vielä n. 10 - 15 vuotta, häh-hää, meni pidempään), niin vastaus oli tähän tyyliin:"Joo-o, aivan hajallahan tuo. Mutta kun oot niin nuori ja pääset vielä jotenkuten kävelemään, niin josko ooteltais vielä". Nuori, hmph, ikinä ei näemmä ole oikean ikäinen...

Eli niin kauan, kun pääsen kävelemään ja olen alle eläkeiän, uutta niveltä en saa ainakaan ilman rahatukkoa. Rahalla varmaan toikin ortopedi olis sen leikannu ja tuumannu vaan, että rouva teki hyvän valinnan, kun ei päästänyt lihaksiaan aivan olemattomaan kuntoon. Tana.

_________________
Since 9.8.2010

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 15:35:33 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Sussoo, nyt meni vaikeaksi, mutta crosstrainer ei ainakaan sitten sovi!
Siinähän jalat liikkuu just niin kuin sulla ei pitäisi!
Kysypä fysioterapeutilta neuvoa, osaa varmaan(kin) asiansa...

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 15:50:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-22 14:25:31
Viestit: 1317
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Jep, kävelyä... voinnin mukaan iskuvaimennetuilla kengillä ja mieluusti pehmeällä alustalla. Voin kyllä seuraavan kerran sen tädin nähdessäni kertoa, paljonko kengissä on vaimennusta, kun asteita on -10 tai yli ja miten pehmeä se jäinen katu on :cry: . Toki, istumajumppaa pallolla, niitä ohjeita on kyllä ripakopallinen, samoin keppijumpasta. Tyy-yylsäää...

Pelottaa taas tuo talven ja liukkauksien tulo. Liikunnat nollassa, siksipä tuota crossaria oon mieliny. Mutta taitaa se tosiaan olla liian raju vehjes näille koiville.

_________________
Since 9.8.2010

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-29 16:53:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Mä oon todellinen polviongelmainen ja paras hoito on ollut viljatuotteiden poisjättäminen ja rasvan lisääminen. Ammoisin noin 15v sitten oisin saanu polveen jotain "rasva-ainetta" tai voiteluainetta 1000mk per laaki, mutta eipä ollut sellaiseen varaa. Niinpä kärvistelin. Kun paljon paljon myöhemmin rupesin karppaan ja jätin viljat veks, niin avot, johan polvikivut poistui. Ei ole enää tulehdusksia siellä kiusaamassa ja aiemmin vetelin tulehduskipulääkekuureja suunnilleen joka toinen kuukausi, kun polvet huusi hoosiannaa. Crossarillakin pystyn taas tekeen jotain, vaikken siitä tykkää, koska polvissa tuntuu kuitenkin vähän ilkeältä. Kunhan saan tästä vielä parikymmentä kiloa pois, voi olla ettei crossarikaan tuota mitään ongelmia. Keskikokoisen perunan syönti kerran pari viikossa ei tee hallaa polville, mutta jos syön liikaa viljatuotteita, tulehduksen paluu on taattu.

Haa, nyt kun muistelen taaksepäin, niin polven tulehduskipulääkekuuri ja alapään hiivalääkekuuri vuorottelivat. Eipä ole enää tarvinnut kumpaankaan lääkkeeseen koskea reiluun vuoteen. :mrgreen: :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-30 14:58:13 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Seesami!
Hiiva tosiaan taakse jäänyttä elämää, kele, että kutisi taannoin, vaan ei enää :D

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-30 15:14:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-22 14:25:31
Viestit: 1317
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Hiiva :smt078 , eipä oo ikävä. Kovin usein ei oireillut, mutta tarpeeksi kyllä.

Himpskutti, pitäs päästä sitä crossaria kokeileen. Siinä on kuitenkin erilainen liikerata, kuin pyörässä (jonka kans en tuu toimeen).

Toi polvi on siitä mukava, että sitä ei säre, eikä siihen tuu tulehduksia, kun en tee mitää. Mikä ihana tekosyy (NOT). Ihan varmasti pinkasen tästä kohtapuoliin karpalosuolle ja sitten itken ja valitan :roll: . No, pehmosta siellä ainaski on :lol: .

_________________
Since 9.8.2010

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-06 19:34:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Voih, olisi kiva kuntoilla teidän kanssa.
vaan kun en tunne ketään karppaavaa täältä päin, sekin naapurin rouva jonka kanssa käyn lenkillä on henkeen ja vereen laihduttaja.( ei kananmunaa, ei rasvaa, ei sokeria ) Ainoa yhdistävä asia on sokerin poisjättäminen, no enhän voi keskustella karppi jutuista hänen kanssaan. Niinpä kuuntelen melkeimpä lenkin verran naapurin kuulumisia, peläten ettei vaan vahingossa lipsahda totuuksia hiilarimössöttamisestä. :lol:
No onhan onneksi tää foorumi jossa saa purkaa näitä ajatuksia. Vaikka olisi se kiva pulista ihan saman henkisen karppaajan kanssa. :smt069 NO joo tälläisin ajatuksin tänään, huomenna jatketaan :)

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-06 19:38:45 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Missä on Mirruli pieni kylä lounaisrannikolla?
Lounaisrannikolla minäkin, Siuntiosta. Yleensä pyörin Inkoo- Pohja- Karjaa- akselilla, missä sinä?

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-19 20:02:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Kyllä taas huomaa :cry: ikää ja vaivoja piisaa. Taas yksi vaiva lisää johon saa syödä troppia koko ikänsä.
Mitenkä sitä jaksaa parinkymmenen vuoden päästä vielä humppailla kun nyt jo paikkoja kolottaa, vaikkei vielä ole viittäkymmentäkään paukahtanut rikki. No nää on nyt niitä mummojen höpinöitä, vaikka mulla ei ole lasten lapsiakaan vielä.
Vähän vaan masentaa kun saa hakea apteekista troppeja vähän väliä, ja tietää ettei niistä ole parantajaksi. Eikä painokaan pysy hanskassa sekin lipsuilee. :smt022 Olisko kaamos masennusta, se on vissiin aika yleistä. Pitäis varmaan hakea siihenkin troppia, vaikka tiedän itsestäni että vuodenvaihteessa kun tietää päivän pitenevän ja kevään joskus koittavan silloin niinku herää horroksesta. Ah, kyllä taas helpotti kun saa purkaa huonoa oloaan :smt052 hyvää vuorokauden jatkoa vaan kakille ja parempaa huomista päivää :)

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-21 19:26:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Kumous eillisen viestin aiheeseen, tänään tuntuu taas peremmalta, eikä harmita kaikki niinkuin eilen.
Oisko vaihdevuosi oireita kun mieliala heittelehtii, laidasta laitaan. (tuskin raskaana olen ) :shock:
Milloin nuo vaihdevuodet pitäis alkaa?, tuntuu että jotain pientä oireilua olisi vaan en ihan varmaksi osaa sanoa.
Eikö tää ikä jo tuo nuo oireet odotettavaksi?
Vaikka onhan se plussaa jos pääsisi noista kuukausittain olevista manovereista, vuotoineen päivineen.
Täytyy löytää tästäkin asiasta jotain positiivista sanottavaa :P
Väsymys vaan vaivaa, duunista kun kotiin raahautuu on pakko ottaa nokoset että jaksaa taas illan askareet. Yritän kyllä napsia mölleriä ja Q10 mutta ei ne auta asiaan.
No en varmaan ole yksin näitten mietteitteni kanssa, onhan meitä aika liuta ikätovereita täällä foorumissa ja kaikilla on omat ongelmat.... Niistä huolimatta kaikille HYVÄÄ JA ONNELLISTA MIELTÄ :P

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-21 19:53:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tama (-61 synt) viisikymppinen on jo reilun kuusikymppinen ennenkuin esim lapset ovat omillaan. Viidenkympin tienoo vasyttaa kovasti ,vaikka mita yrittais avuksi.Elavaiset lapset vasta 8-10-13v...

Meilla mummoillaan iassa 70v, jolloin vasta alkaa paikalliseen tapaan tiivis elama lastenlasten hoitajana.Miten sita silloin jaksaa? Taalla isoaidit hoitavat lastenlastensa harrastus ja koulukyyditsemisetkin....Ottavat usein yokylaan viikollakin ja huolehtivat usein laksyvalvonnankin...

Taytyy alkaa treenata itseaan supermummiksi....Kunhan tasta koululasten aitiysjaksosta selvian kunnialla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-21 19:59:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-22 14:25:31
Viestit: 1317
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
^Samaa vikaa. Ikää tuli lauantaina 48 ja iltatähtönen on viisi. KÄÄK! Tosin on myös nuo kolme teiniä, joten ei ihme, että kampaajatäti saa käyttää värejään aika reippaasti.

_________________
Since 9.8.2010

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)