karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 10:55:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2021-05-26 16:51:05 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29275
Tyydytyksellä panen merkille, että Iltiksessä käytetään oikeaa termiä eli ketoilua. Öhöm.

Ilta-Sanomat: Paratiisihotelli-Josefinan, 23, huikea muodonmuutos: laihdutti 40 kiloa – näin hän onnistui

Lainaa:
– Aluksi en liikkunut lainkaan, mutta aloitin ketodieetin. En ole oikeastaan koskaan syönyt karkkeja tai sipsejä, mutta tykkäsin ruoasta. Keto oli mulle helppo, koska ei tarvinnut laskea kaloreita. Jätin vain hiilihydraatit pois. Se toimi mulle, eikä tullut edes nälkä. Rasvainen ruoka piti kauan täytenä.

Josefinan lautanen täyttyi vihanneksesta ja proteiinin lähteistä – kalasta ja kanasta.
– Muistan, että joskus teki mieli hampurilaista. Tilasin sen ilman leipää. Hesessä on burgerisalaatti. Siitä tuli mun heikkous.

Ketodieetti saattaa muodostua tylsäksi, mutta Josefina ei jäänyt ihmettelemään asiaa, vaan avasi Googlen.

– Etsin ketopitsan ja ketosuklaakakun reseptit. Tein sen kakun aika monta kertaa. Ex-poikaystävän ja perheeni mielestä siinä oli outo maku, mutta koska en itse syönyt sokeria, se maistui minun suussani oikein makealta.

Josefina antoi itselleen luvan syödä hiilihydraatteja kerran kuussa, mutta pian hän huomasi sen turhaksi.

– Kroppa oli jo niin tottunut ketoiluun, että se meni ihan sekaisin hiilareista. Maha tuli kipeäksi ja aloin hikoilla. Lopulta lopetin hiilaripäivät.
---

Josefina ketoili puoli vuotta. Kun kesä koitti, paino oli pudonnut 15 kiloa.

– Aika nopeasti se lähti, mutta mulla oli paljon pudotettavaa. 15 kiloa lähti ihan pelkällä ruokavaliolla. En liikkunut yhtään.

Kesän laihdutustauon jälkeen Josefina palasi takaisin ruotuun. Tällä kertaa hän aloitti myös liikunnan.

– Lopetin ketoilun ja aloin syömään vähemmän kaloreita kuin kulutin.

Tosin ruokailutottumuksia piti tarkistaa aika nopeasti.

– En voinut myöntää itselleni, että söinkin tosi huonosti. Aivan liian vähän. Hiukset alkoivat lähtemään ja tuli huono olo. Kun syö liian vähän, aineenvaihdunta pysähtyy.

Sitten Josefina löysi liikunnan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-05-27 09:53:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Jännä juttu, minkä takia joku 15 kiloa pelkästään hiilarit pudottamalla laihduttanut tyyppi ei jatka samaa rataa, jos ei tullut mitään seinää vastaan. Toki sen liikunnankin voi sinne lisätä, mutta onko se nyt sitten niin tarpeellista sählätä hyvin toimineen ruokavalion kanssa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-05-27 10:42:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
mattila kirjoitti:
Jännä juttu, minkä takia joku 15 kiloa pelkästään hiilarit pudottamalla laihduttanut tyyppi ei jatka samaa rataa, jos ei tullut mitään seinää vastaan. Toki sen liikunnankin voi sinne lisätä, mutta onko se nyt sitten niin tarpeellista sählätä hyvin toimineen ruokavalion kanssa...


Siksi, että keho adaptoituu ajan kuluessa.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-05-27 11:05:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Niin mutta nythän tuosta saa sen kuvan, että laihdutti ensin menestyksekkäästi, ja sen jälkeen "otti taukoa".


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)