karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-07-07 15:35:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Viikon laihduttaja
ViestiLähetetty: 2020-06-14 07:12:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suvi, 33, laihtui yli 50 kiloa kolmen rutiinin avulla –  mykistävä huomio lääkäriltä pysäytti
Lainaa:
Painonhallintalääkäri muistuttaa, miten alkoholi kartuttaa kiloja ja vaikeuttaa painonpudotusta salakavalalla tavalla. Omakohtaisen kokemuksen omaava Suvi Eronen löysi alkoholin vähentämisestä ison avun tavoitellessaan painonpudotusta.
---
Lääkärikäynti herätti
33-vuotiaalla pienen lapsen äidillä, Suvi Erosella, on omakohtaista kokemusta alkoholin vähentämisen hyödyistä painonpudotuksessa.

Eronen päätti pistää elämänsä uusiksi kuultuaan mykistävän huomion lääkäriltään ollessaan vasta 26-vuotias.
– Lääkäri totesi, että minä olen nuorin ihminen, kenelle hän on koskaan määrännyt verenpainelääkkeitä. Silloin tuli sellainen olo, että minun varmaan kannattaa tehdä asialle jotain.

Lapsen saatuaan Eronen heräsi siihen, että hän haluaa äitinä voida hyvin ja jaksaa tulevaisuudessa hoitaa kodin askareiden ohella myös työt.

Takana päin pitkä tie
Nyt vuoden ikäisen lapsen äitinä Eronen kertoo, että tie elämäntapamuutokseen ei ole ollut helppo.
– Tämä on ollut pitkä projekti, enkä minä toisaalta edes usko sellaiseen nopeaan muutokseen. Jos kilot lähtevät nopeasti, niin ne tulevat myös takaisin nopeasti.

Eronen aloitti painonpudotuksen rajulla ketogeenisen ruokavalion noudattamisella. Kyseessä on karppaamisen muoto, jossa hiilihydraattien saanti lasketaan alle 30 grammaan päivässä.
– Mun oli pakko tehdä niin, että sain sen alkustartin. En silloin jaksanut edes liikkua, koska olin niin huonossa kunnossa.

Sittemmin Eronen on höllentänyt ruokavaliotaan. Iso apu painonhallintaan on löytynyt annoksien punnitsemisesta, ruokapäiväkirjasta ja alkoholin huomattavasta vähentämisestä...

Nykyään pitää näköjään pyydellä anteeksi, että on ketoillut. Heikkilän mukaan hiilihydraattien vähentäminen auttaa myös alkoholinkäytön hallinnassa.

ViestiLähetetty: 2020-06-28 15:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tällaiset otsikot pitää tutkia tarkemmin

Marja, 42, rakastui juoksuun ja laihtui yli 30 kiloa – ei aikaisempaa treenitaustaa
Lainaa:
...Elämäntapamuutos alkuun ruokavalion avulla
Marja painoi sairaalasta kotiuduttuaan 112 kilogrammaa. Diabetesdiagnoosin jälkeen elämä meni uusiksi. Heti ensimmäiseksi muuttui ruokavalio.
– Minua suurempaa karkkihirmua ei olekaan, mutta jätin tuosta päivästä alkaen kaiken sokerisen pois: karkit, pullat, keksit, jäätelöt... En ole syönyt sen jälkeen murustakaan...

ViestiLähetetty: 2020-06-29 02:48:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kasari kirjoitti:
– Aamupala rytmittää päivän syömisiä todella paljon, ja syön sen lämpimänä ruokana töissä.

:?: Tuo ei kuulosta yhtään aamupalalta... :roll:

ViestiLähetetty: 2020-06-29 08:28:36 
Poissa
ruutana
ruutana

Laihdutti siis rajoittamalla hiilareita ja pätkäpaastoilemalla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00