karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:24:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2020-04-29 17:00:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Tästä touhusta ei tule hevon vitun mitään. Ei niin mitään. Kunpa voisin vaan olla syömättä, mutta sekään ei onnistu, koska tulee huono olo.

Mikään ei maistu hyvältä, mitään ei tee mieli ja päädyn syömään mitä hyvänsä paskaa mitä saan alas. Yhtenä päivänä sain hirmuisen ärtynyt suoli -kohtauksen ruoasta, jonka olisi pitänyt olla hyvää ja vain hiukan vatsaa ärsyttävää. Se maistui ihan kamalalta (ei siis oikeasti, vaan pelkästään minun suuhuni) mutta söin väkisin koska niin kunnon ihmiset tekee: syö lautasensa tyhjäksi sen sijaan että jättäisi yhden suullisen jälkeen "en pysty syömään tätä".

Luulen yhden suurimpia ongelmia olevan syömisen mieheni kanssa. Ei siis seuran takia vaan siksi että pitää syödä tiettyihin kellonaikoihin ja miettiä toistakin ihmistä sen suhteen, mitä kokkaa. Täytyy varmaan sanoa sille että nyt jonkin aikaa mä syön mitä syön silloin kun syön ja hän syö omiaan omia aikojaan.

Sitäpaitsi mun täytyy saada joku palkinto tästä. Se, ettei tarvitse kokata muille voisi ehkä toimia.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-29 17:09:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Luulen että yksi ongelmistani on nälän pelko ja huonon olon pelko. Toisaalta minulla on hyvin tiukassa se ajattelumalli, että "pitää syödä säännöllisesti" ja toisaalta ajattelen, että "kolme ateriaa päivässä, kolme ruokalajia päivällisellä". Päädyn sitten syömään, vaikka ei ole nälkä, ja tuputtamaan enemmän kuin mahtuisi, koska välipalat on kiellettyjä (ja psykologisesti erittäin epätyydyttäviä.)

Luonnollisesti nälkä- ja kylläisyyssignaalit on sitten viturallallei ja syöminen volumetristä.

Pelkään myös, ehkä suotta, että päädyn syömään liian vähän. Kummallinen pelko sinänsä, kun varmaan suurin osa länkkärinaisista pyrkii syömään niin vähän kuin ikinä mahdollista.

Mun täytyy siis antaa itselleni lupa olla syömättä, syödä vähän, syödä välipaloja, syödä eri aikoihin että signaalit normalisoituu.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-30 11:35:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tuleeko sinulle huono olo rasvaisesta naudanjauhelihasta? Brittiläisessä allergiasairaarassa naudanlihan on todettu olevan kaikkein vähiten allergisoiva kaikista ruoka-aineista. Aloitin oman karnivorini syömällä vain 20% naudan jauhelihaa eri tavoin kypsenneltynä pari ensimmäistä viikkoa.

Ymmärrän tuon kellosidonnaisuuden. Luulen kuitenkin, että helpointa saada elimistön "kello" järjestykseen on syödä aluksi niin paljon kuin kerralla mahtuu ja sitten katsoa, milloin seuraava nälkä tulee. Sitten syödä taas niin paljon kuin kerralla mahtuu. Hiljalleen välipalojen tarve poistuu. Muista aina kun se nälkä tulee, syödä aterian verran, ei mitään pikkupaloja.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-30 13:46:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
En tiedä tuleeko minulle huono olo rasvaisesta naudanlihasta. Jos ostan kaupan lihaa, se on sikanautaa (tai sian kimpaleita), koska sianlihasta (ja erittäinkin rasvasta) tykkään.

Meillä on siis pakastin puolillaan riistaa, joten lihaa tarvitsee ostaa vain vaihtelun vuoksi. Välillä saadaan kyytön jauhelihaa tutulta maanviljelijältä, mutta se on valitettavan rasvaista. Ja riistaan tottuneelle lehmä on kyllä tavattoman mautonta syötävää.

Ja huono olo ei siis tule syömisestä, vaan siitä jos en syö kellon mukaan vaikka ei niin nälkä olisikaan. Ja siksi päädyn syömään typeriä asioita, koska tiedän että "jos en nyt syö, on kohta huono olo", mutta koska ei ole nälkä, ei tunnu yhtään siltä että tahtoisin syödä mitään karppia, joten syön sitten jotain mitä saan alas. Ja esim. hampurilaiset on nerokkaasti suunniteltu sellaisiksi että sellaisen aterian nyt saa aina syötyä.

Tuntuu että menee aina kolme päivää hyvin ja sitten tulee relapsi. Liikun tällä hetkellä aika paljon, joten epäilen tuon relapsin tulevan siitä että en ole pystynyt syömään tarpeeksi kaloreita, ja kroppani ei jostain syystä selvästikään osaa ottaa energiaa tuolta persposkesta missä sitä kyllä olisi.

Voi vitun vittu. Ei tämä mitään muutakaan voi tarkoittaa kuin sitä, että mun on pakko mennä edes joksikin aikaa ketoosiin että rasva-aineenvaihdunta lähtee kunnolla käyntiin. Toki kyllä se nytkin toimii, koska vaikka painoni ei ole isommin pudonnut, mulle on yhtäkkiä ilmestynyt poskipäät.

Minulla on jostain syystä aivan hirmuinen henkinen vastustus ketoosia kohtaan. Siis pelkään sitä. Johtuu varmaan siitä, että joskus nuorempana olen tehnyt tyhmiä vähärasvaisia karppauskokeiluja. Kaikkihan me tiedetään miten hyvä idea sellainen on. Koska minulla ei ole itsekuria tällaisissa asioissa, nuo kokeilut kesti aina maksimissaan kolme päivää, eli en aiheuttanut itselleni mitään metabolista vahinkoa, mutta muistan sen olon ikuisesti.

Tämä on muuten ilmeisesti joku autistijuttu: yksi tuttu assi ei voi syödä kirsikkatomaatteja, koska kerran lapsena sillä kirsikkatomaatti "poksahti" suussa ja sillä jäi siitä niin kauhea kammo ettei se voi maistaa edes kirsikkatomaatin viipaletta. Siis jostain pienestä epämiellyttävästä kokemuksesta jää ihan kauhea yliyleistävä kauhu jotain asiaa kohtaan. Kaikenlainen siedätysyritys vaan pahentaa asiaa.

No kyllä tämä tästä jotenkin. Kai minäkin sentään yrityksen ja erehdyksen kautta opin. Olen jo oppinut, että vähemmillä hiilareilla jaksan lenkkeillä paremmin ja kivut ja aivosumu pysyy poissa ja kuorsaakin vähemmän. Valitettavasti nukkuminen on myös vähän heikkoa.

Nyt mun täytyy vaan löytää se tasapaino, mitä syödä ja koska.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-30 13:51:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Mutta se pään seinäänhakkaamisvaihe on vaan aika koetteleva.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-30 14:39:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hei, olisin utelias mitkä ne sinun omat sääntösi ovat tällä hetkellä?
Ehkä täällä joku voisi jopa auttaa, jos tietäisi hiukan enemmän : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-05 15:46:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Joo, sori olen vaan kirjoittanut tajunnanvirtaa itselleni enkä mitään täysjärkistä, mihin kukaan voisi tarttua. :)

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-05 18:32:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Salaiset kansiot (anteeksi salaiset päiväkirjat) ovat täynnään henkilökohtaisuuksia, joten nou problem. Täällä saa avautua jos haluaa :)

Ikuunoita ei ole tässä talossa pesty ainakaan kolmeen vuoteen, ja silloin ne pestiin siksi että koko talo oli puhdistettava jostain ihan muusta;
en voi kuvitella että ikkunanpesu olisi koskaan tai missään osa meikäläisen pirteyttä, oli skaala missä hyvänsä.
Mutta eläminen on kivaa. Siis minulle ja ihan oikeasti ja jopa näin koronakaranteenin keskellä.
Saan vihdoin olla kotona, melkein niin pajon kuin haluan ja se on ihanaa ja harvainaista herkkua.
Vakka miten iso osa tekemisistä on heräävän luonnon ja koronatilastojen seurailua : )

Se, mitä kerroit ruoastasi on hyvin samankaltaista kuin mitä meillä syödään; kolmesti päivässä, gluteenitonta ja kalatonta.
Sillä erolla, ettei meillä ole enää sen enempää jäätelöä kuin fasun sinistäkään. Sijaan tuli 35% kotismetanaa mansikoilla, lidlin 85% suklaata ja napsuja.
Silti luulen että meillä syödään muutenkin ihan eri tavalla kuin teillä, katsoo sitten minua tai siippaa.
Mutta insuliiniresistenttejä meistä ei enää ole kumpikaan. Se näky elopainossa, sokerimittauksissa, paastokyvyssä, virkeydessä, ja sensellaisissa.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-06 12:37:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Kysyin mieheltä voisiko se syödä pelkkää lihaa. Vastaus oli että kyllä, jos saa voita ja puolukoita ja kalaa myös.

Ollapa mies.

---------
Tuli mieleeni, että kun mulla on sellainen "mikään ruoka ei tunnu siltä että saan syötyä" -olo, ehkä mun ei oikeasti kuulu syödä silloin. Siis mulla on noita olotiloja, että on ruoka-aika, ja tavallaan on nälkä, mutta tuntuu että kaikki karppiruoka on iljettävää. Sitten päädyn syömään tyyliin muroja, koska jotainhan sitä on syötävä, ja hiilarimättö on niin neutraalia.

Miksi syön, vaikka ei tee mieli? Koska pelkään että tulee huono olo jos en syö. Mutta entä jos ei tulekaan? Tai entä jos KOKEILEN tuleeko, ja syön sitten?

Pelkään myös, että "en syö riittävästi", mikä tietysti onkin ihan helvetin realistinen pelko näin ylipainoisena. Minulla vaan oli nuorempana taipumus alisyödä ja yliurheilla, ja olla sen takia helposti huonovointinen jos en syönyt täsmälleen kellon mukaan. Järkeni tietää, että rasvapolttoisena noin ei käy, mutta tunne väittää muuta.

-----
Kaikesta leväperäisyydestä huolimatta huomaan että nälänhallinta on parempaa ja mieliteot vähäisempiä (lähes olemattomia) aikaisempaan verrattuna. Vatsani voi paremmin ja närästyskin oli muutamia päiviä kokonaan poissa.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-06 15:11:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Mulla voi tulla aamuisin syömättömänä huono olo ja se liittyy aina johonkin edellisenä päivänä syötyyn höttöhiilariin. Minulla se menee kuitenkin ohi juomalla teetä maidolla ja/tai voilla. Oletko koskaan ajatellut korvaavasi yhtä ateriaa kahvilla tai teellä, jossa on rasvalisä (voitee/bulletproof coffee)?

Kuinka pahaa alisyöminen ja yliurheileminen sinulla nuorempana oli?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-21 15:31:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
^^Juon aamulla voikahvin, mutta kaipaan kyllä sen kanssa jotain syötävääkin. Toisinaan tosin syön vain muutamia palasia juustoa, jotka uitan kahvissa saamelaistyyliin. On hyvää. Teehen ei mikään rasva mielestäni sovi ja olen kokeillut kaikkea paitsi Lemon Juice & Glycerineä.

Ei mulla siis mitään syömishäiriötä ollut, mutta on äärettömän vaikea syödä urheillessa virallisterveellisesti riittävästi kaloreita, jos maha ei kestä volumetristä syömistä. Tuo on tyypillinen ongelma nuorilla urheilijoilla, varsinkin naisilla, mutta miehenikin on todennut että jos nyt olisi parikymppinen, treenaisi puolet vähemmän ja söisi tuplasti enemmän ja tulokset olisi parempia.

---
Nyt on mennyt paremmin, vaikka pohjoistuuli tekee kiehtovia asioita fibromyalgialle. Olen nyt onnistunut määrittelemään hiilarirajat: jos menee yli 90, tunnen miten kurkku alkaa ahtautua (ja sitten tulee apneaa). Sama käy myös jos juon maitoa yhtään. Jostain syystä juusto tai jugurtti ei tee mitään.

Jos taas syön alle 65 g hiilareita, häviää kaikki mielenkiinto syömistä kohtaan ja tulee Eeppinen Migreeni. Hiukan tekisi mieleni kyllä kokeilla, häipyisikö se migreeni jos vaan jatkaisin vähemmillä hiilareilla. Oloni on fibron takia joka tapauksessa niin usein niin vitun paska, että sama se sitten on jos on migreeni. Se sentään menee lääkkeillä pois, enimmäkseen.

Yksi huono asia: vielä joulukuussa, jos tiesin että tarvitsen erityisesti energiaa jonain päivänä, söin täysin nollahiilariaamiaisen ja sen voimin jaksoin reippaana 6 h. Tuota ei enää tapahdu, mistään ei tule enää sellaista energiapiikkiä. Luulen tämän johtuvan siitä että fibro on nyt niin pahana tuon saatanan perkeleen helvetin tuulen takia.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-21 15:35:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Ai niin, olen ajatellut että oikeasti on ihan hyvä että tämä on nyt tällaista soutamista ja huopaamista. Tuleepahan kaikki elämäntapamuutokseen liittyvät asiat käytyä kerralla läpi. Olen huomannut, että usein ne ihmiset jotka helposti alkavat karpata ja pudottavat painoa nopeasti, myös helposti "eksyvät takaisin hiilarimaahan" ja sitten tullaan häntä koipien välissä takaisin ja toisella kertaa se ei olekaan niin helppoa. Näin käy helposti erityisesti niillä joilla ei ole terveysongelmia, vaan haluavat laihtua kosmeettisista syistä. Luulen että jos homma on alkuun liian helppoa, kaikki se elämänmuutoksen vaatima sisäinen työ jää tekemättä ja on helppo luiskahtaa vanhaan jos on sosiaalista painetta tai stressiä tms.

Painoni on pudonnut vain hiukan, mutta silti olen yllätyksekseni huomannut että minulla on poskipäät joista melkein Clint Eastwoodkin olisi kateellinen. Vahinko ettei ne oikeastaan sovi naiselle lainkaan niin hyvin.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-12 17:13:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Taas lipsuu.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-12 17:27:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Suurin ongelma lienee pelko siitä, että Jos Ei Syö, Tulee Paha Olla.

Ehkä pystyisin kohtaamaan tämän pelon. Tosi usein aamulla ei mieleni nykyään tee voikahvin lisäksi mitään, mutta syön vähintään juustoa koska pelkään sitä huonoa oloa. Ehkä huomisaamuna kokeilen pelkkää kahvia.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-13 09:20:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Etkä vielä ole siirtynyt karnivoriksi?

https://meatrx.com/?s=fibro

Saa syödä niin paljon kun jaksaa, aloita halvalla sikanautajauhelihalla, karjalanpaistilihoilla ja 20% naudanjauhelihalla niin ei tule kokeilu kalliiksi. Kokeile kuukausi noin alkuun.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 14:56:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Poistelin vanhoja juttuja, koska oli niin kielteistä settiä enkä muutenkaan tykkää lukea vanhoja sepustuksiani.

Paino on taas hiukkasen laskenut, ollen 72 kg. Kokonaispudotus siis noin kuusi kiloa. Kroppa tuntuu ja näyttää siltä kuin olisi pudonnut enemmänkin. Erittäin hyvää kehitystä siis.

Vointi on ollut oikein hyvä, varmaan sään takia. Okei, aina liikkeellelähtiessä jalkaterät tuntuu käyneen lihamyllyn läpi, mutta se menee ohi. Sitäpaitsi pain is weakness leaving the body.

Minulle sopivin hiilarimäärä näyttäisi tällä hetkellä olevan siinä 70 gramman pinnassa. Heikkilähän puhuu ensimmäisissä kirjoissan (Hyvän olon keittokirja ja Diabeteksen hoito ruokavaliolla) että noin 72 grammaa on useimmilla ihmisillä raja, jonka alla karppaus alkaa toimia ja Heikkilän mukaan joku muukin lääkäri, jonka nimeä en nyt muista, oli tullut samaan tulokseen. Sittemminhän hän on laskenut rajan 50 grammaan. Jengi vissiin muuttunut sen verran sairaammaksi.

Tuo on minulle sikäli hyvä raja, että tuohon hiilarimäärään mahtuu loppujen lopuksi paljon kaikenlaista. En siis joudu luopumaan mistään mauista. Olen myös huomannut, että satunnaiset mättöpäivät (jos olen vaikka kylässä) ei haittaa mitään olon suhteen, fibro ei siis pahene tms. Laihtuminen tietysti pysähtyy mutta se on ollut hidasta muutenkin ja hyvä niin.

Pätkäpaastopäivä silloin tällöin tuntuu myös tekevän hyvää fibrolle. Tai siis hyvää minulle, pahaa fibrolle. Siis että otan aamulla pelkän voikahvin.

Luulen, että olen myös virkistymään päin ja energiatasot nousussa ja unen laatu parempi. Meillä oli tuossa pari kuukautta hivenen kaoottinen elämäntilanne, mikä tietysti väsytti minua (en vain tajunnut sitä kun oli tilanne päällä). Valtaosa päikyssä rutisemistani alkuhankaluuksista saattoikin liittyä elämäntilanteeseen ja stressiin ja ylirasitukseen. Osittain senkin takia poistin vanhoja lätinöitäni, etten pelästytä ketään nyybiä.

Tällä hetkellä on hyvin luottavainen olo sen suhteen, että pystyn syömään tavalla joka on paitsi herkullinen ja psykologisesti tyydyttävä, tukee hyvinvointiani ja terveyttäni mitä parhaimmin.

Ai niin, tänään oli melko kylmä ja erittäin kova tuuli enkä saanut mitään fibrokohtausta. Se on jotain se.

Ai niin 2: pystyn nykyään taas punnertamaan kunnolla ja ruuvasin juuri leuanvetotangon oviaukkoon.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-22 15:13:58 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Hyvät kuulumiset täällä! Ja hienoa kun löytyi se oma hiilarirajakin jolla voi hyvin ja on energinen olo!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-30 17:27:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Oloni on viime aikoina ollut kerrassaan kylläinen. Ihanaa. Olen nyt alkanut kokeilla hiukan oliivi- ja kookosöljyllä. Ihan kuin saisin niistä lisää käyttöenergiaa ihan suoraan. Kuten tietysti kai pitäisikin käydä, ainakin kookosöljyn suhteen. Olen ottanut aika varovasti ettei tule yllätyksiä vatsan kanssa, kun rasvamäärä on valmiiksi kuitenkin kohtalainen.

Oliiviöljyä päätin kokeilla ihan siksi että Somppien "parantava ruoka" -kirjassa kerrottiin tapauskertomus, missä rouva oli syönyt kuukauden reilusti oliiviöljyä helicobakteeriin. Helicobakteeri hävisi ja naapurin rouva oli melkein väätänyt tältä kättä selän taakse ja vaatinut saada tietää, mitä uutta naamarasvaa toinen käyttää.

Noin muuten tuosta kirjasta paistoi lisäravinnekauppias vähän liikaa läpi ja päädyinkin heittämään kaikki vanhaksi menneet purkit pois kaapista. Inhoan kaikenlaisia nappeja. No, d-vitamiinin jätin vielä koska se ei ollut mennyt vanhaksi ja sitä napsin välillä. Tosin nyt olen ihan ottamalla ottanut aurinkoa, tavoistani poiketen. Juuri d-vitamiinin takia.

Yhtä lisäravinnetta tilasin: piioksidijuomaa. Sen pitäisi auttaa närästykseen, joka vielä toisinaan vaivaa. Lisäksi koiran maha on vähän huonona, aion syöttää tuota sillekin. Koira on 12,5 v vanha, viime syksynä sen maha lakkasi sietämästä riistaa ja luita ja nyt kaupan liharuoallakin maha temppuilee. Täytynee siirtää se pelkälle naudalle, kun nyt se on syönyt koirien sika-nautaa johon on jauhettu hiukan luuta.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-10-25 16:11:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Piioksidijuoma toimii koiralle loistavasti. Kakka on kiinteää ja "kupliminen" (=närästys) vähäistä paitsi kerran kun menin antamaan sille loput omasta annoksestani ja siinä oli mausteita. Itsellä tuon nauttiminen takkuaa, kurkku ei meinaa suostua nielemään. Litku ei maistu juuri miltään mutta suutuntuma on hirmuinen. Koira, joka suhtautuu muuten kaikkiin lääkkeisiin mitä epäluuloisimmin, vetää tuota aivan tyytyväisenä raa'an munan seassa.

Noin muuten olen vetänyt viime aikoina makaroonia, leipää ja tuplaa ja ollut kaikin puolin muutenkin fiksu tyttö. Hormonini olivat sekaisin, mikä ilmeisesti lisäsi mielitekoja, sitten on liesuttu pitkin sukulaisia jne. Pientä pätkäpaastoilua olen sentään saanut pidettyä sukulaisissakin yllä, se on auttanut sen verran että ei ole isommin kipuja (paitsi sopimattomalla tuulella) eikä paino ole noussut. Vaan on se jännä miten vaikeaa ihmisten on kestää sitä, että en tahdo syödä illalla klo 18 jälkeen enää yhtään mitään! Edes närästykseen vetoaminen ei auta: "No etkö edes ota teetä?" No en vittu ota, koska tykkään nukkua yöllä, en juosta kusella.

Luin dieettikirjan nimellä "Bright Line Eating". Varsinainen ruokavalio siinä on jonkinlaista vähärasvaista semikarppausta, se ei minua kiinnostanutkaan vaan psykologia. Kirjoittaja on jonkinlainen neurotieteiden tohtori, entinen narkkari ja ruoka-addikti. Hänen mielestään ruoka-addikteille pätee sama kuin alkoholisteille ja narkeillekin: Kirkkaat Rajat, joita ei ylitetä. Jos olet alkkis, et vaan juo ikinä, piste, ja sitoudut siihen. Vastoin yleistä luuloa hän totesi, että ruoka-addiktillakin voi olla kirkkaat rajat: ei jauhoja eikä sokeria. Koskaan. Yhtään. No, pelkästään tuolla pääsisi jo aika pitkälle, mutta ko. nainen myöskin vaati punnitsemaan ruokansa joka aterialle ikuisesti. Hoijaa. Vaikutti siltä että addiktio oli siirtynyt ruoasta ruoakavalion kyttäämiseen.

Mutta tuo kirkkaat rajat (niin se oli käännetty, tarkoittanee selkeitä rajoja) ja sitoutuminen on asioita, joita minulta puuttuu. Tätä nykyä siis. Nuorempana, kun olin sinkku ja asuin yksin (tietysti), oli niin helppoa. Söin aina samoja ruokia aamulla, välipalaksi, lounaaksi. Päivällinen vähän vaihteli. Ei tarvinnut ajatella. Tuossa kirjassa olikin siitä, että koko syöminen pitää saada pois makaavasta tumakkeesta (en tiedä oliko tuo käännetty oikein) koska ihmisillä on tahdonvoimauupumus ja saada se jonnekin liskoaivoihin automatisoituneena toimintana.

Minulla on sellainen merkillinen luonteenpiirre, että tapanani on väittää vastaan silkasta vastaanväittämisen halusta. Teen sitä refleksinomaisesti vaikka olisin samaa mieltä jonkun kanssa. Joo, olen todella miellyttävää keskusteluseuraa. Huomaan että teen sitä selvästi itsellenikin: väitän vastaan tuohon "ei jauhoja, ei sokeria" -kohtaankin vaikka ihan hyvin tiedän.

Erittäin pitkän vuodatuksen päätteeksi yritän nyt määritellä itselleni ne omat Kirkkaat Rajani, joihin valitsen sitoutua. On kuulemma tärkeää määritellä rajat, joihin oikeasti pystyy sitoutumaan juuri nyt, ei mitään sellaista mistä ajattelee että "tähän minun pitäisi sitoutua". Jos ei pysty sitoutumaan, ei auta vaikka kuinka tuntuisi että pitäisi.

Eli nyt, tällä hetkellä, sitoudun seuraaviin rajoihin:
1. Aamiaisvaihtoehdot ovat: voikahvi+juusto+oliiviöljy. Tai pelkkä voikahvi. Tai voikahvi ja munakokkeli. That's it. Amen.
2. Lounasvaihtoehdot: superpannukakku tai munakas tai turkkilainen jugurtti marjoilla ynnä teetä. Vapaavalintainen kasvis ja halutessa kotimainen omena. Amen.
3. Päivällinen: Rasvaista Ruokaa. Riittävästi. Ennen klo 18. Amen.
4. Ei syömistä klo 18 jälkeen. Amen.

Ja Catharsis, jos tulet sanomaan jotain karnivoorista, kiroan sinut.

EDIT: Kaikkein tärkein sitoumus meinasi unohtua: EN KOSKAAN SYÖ MITÄÄN MITÄ EI TEE MIELI TAI MIKÄ EI MAISTU HYVÄLTÄ.

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-10-26 16:28:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Minut on kirottu jo niin moneen kertaan, että sillä tuskin on vaikutusta. En silti sano mitään karnivorista.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)