karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 10:35:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-27 17:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tervehdys kanssakarppaajat,

Ajattelin kokeilla, miten elimistöni reagoi runsasrasvaiseen lihan- ja kalansyöntiin. Rasvan tavoiteosuus energiasta on jossain 80-85% ja proteiini loput 15-20%. Kitukuurille en ala, vaan yritän syödä sen reilu 2000 kcal päivittäin. Rehut ja maitotuotteet voita lukuunottamatta yritän pitää minimissä. Tavoitteena on saada pudotettua insuliinitasot alas ja nuppi parempaan kuntoon. Olen kuusi ja puoli vuotta ollut jo melko tiukalla karpilla ja saanut diabetekseni lääkkeettömäksi. Ongelmaa on vielä painon kanssa, haluaisin saada painettua sen alle 80 kg, nyt 96 kg (BMI 29). Kuulun myös viluisten sukuun, toinen kilpirauhasista on poistettu struuman takia, vajausta ei kuitenkaan ole diagnosoitu. Paino nousi aikoinaan kilpirauhasen poiston jälkeen 115 kg:aan parissa vuodessa, joten jotain häikkää siinäkin on. Se paino oli 2010 lopussa lähtölaukaus karppaukselle diabeteksen ohella.

Lihatiskille vaan sitten maanantaina etsimään ja kyselemään edullisia ja rasvaisia ruhonosia. Hyllystä täysrasvainen sika-nauta jauheliha, kananmunat ja voi varmaan tulevat olemaan merkittävässä osassa. Joutuu varmaan ydinluitakin keittelemään... Oliiviöljystä ja siitä tehdystä kotimajosta en oikein tiedä, miten se tähän natsaisi?

Vaimo (hyväkarppaja) kauhistelee jo nyt. Miten te muut? Onko vastaavia kokeiluja?

ps. otsikossa on tarkoituksellinen kirjoitustapa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-27 19:29:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Aion seurata mielenkiinnolla!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 00:49:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Seurantaan.

Itse Tammikuusta 2016 karniteerinä? (carnetarian), 16 kuukaudesta 12 on varmaan mennyt puhtaasti eläinkunnan tuotteilla, en ole pitännyt pv. kirjaa.
Rasvan osuus kokonais kaloreista minulla vaihtelee päivittäin 70-80%, sen mukaan mitä on edellis päivänä tullut syötyä.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 07:02:58 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Hyvältä kuulostaa. Tosin itse olen lisännyt maitotuotteita jonkin verran eli jugurttia, juustoja ja kermaa menee sen voin lisäksi. Vastaavasti rehujen määrä on vähentynyt.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 08:40:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Motion kirjoitti:
Seurantaan.

Itse Tammikuusta 2016 karniteerinä? (carnetarian), 16 kuukaudesta 12 on varmaan mennyt puhtaasti eläinkunnan tuotteilla, en ole pitännyt pv. kirjaa.
Rasvan osuus kokonais kaloreista minulla vaihtelee päivittäin 70-80%, sen mukaan mitä on edellis päivänä tullut syötyä.

Mitä vaikutuksia? Onko ollut ongelmia?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 11:10:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Netissä puhutaan, jos on histamiini intoleranssia niin toisilla voi tulla alussa kutinaa jos siirtyy pelkästään naudan lihaan jonka histamiini pitoisuus hitaasti nousee teurastamisen jälkeen 1-90+pv kun sitä voi säilyttää. Mutta se on yleensä ihmisillä tiedossa ennestään, juustot, viini ym ei sovi.

Itsellä tuli semmoisen koko keho kutinan, histamiini pohjaikseksi ensin epäilin, mutta anti histamiinit eivät siihen auttaneet.
Lääkäri sanoi minulle tutkimusten ja konsultaation jälkeen että ei ole mitenkään histamiini pohjaista vaan "jonkinlainen de-tox reaktio kun epäpuhtaudet poistuu kehosta".
Se hävisi pikku hiljaa eikä koskaan tullut takaisin.

Toinen on sitten se syötävän saannin heikkous, monella kehittyy jonkinlainen sisäinen tietoisuus siitä mitä pitäisi syödä.
Eläinkunnan luokka, alaluokka jne. aina määrättyyn ruhon osaan asti sekä sen laatuun ja rasvaisuuteen, rahallakaan ei aina saa mitä haluaa joten joutuu soveltamaan.
Itse en käyttäisi edes voita mutta se on melkein välttämätöntä jos ei ole ammatiltaan teurastaja ja pääse valikoimaan ensimmäisenä itselleen.

Tämä on oikea tietopankki mutta vaikeasti haettava https://zerocarbzen.com/
Täältä aloitin mutta on mennyt hiukka alaspäin https://www.reddit.com/r/zerocarb/
Vanha "guru" saitti, löytyy paljon kysymyksiä ja vastauksia http://activenocarber.myfreeforum.org/f ... 0-asc-.php

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 11:34:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92348
Mielenkiintoista ja kuulostaa hyvältä. Luuliemien makuun kun pääset, et varmasti niistä enää luovu :D Maitotuotteiden vähentämisen ymmärrän diabeteksen vuoksi, mutta varmaan kannattaa ehkä testata tasapainon löydyttyä, sopivatko juusto tai hapatetut tuotteet kuvioon. Tai tuntemusten mukaan. Kuten aina on parasta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 19:05:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Seuraan \o

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 19:51:39 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Vanhus ei tule yksin, roomalainen sanonta.
IX

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-28 19:52:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2017-04-12 08:51:11
Viestit: 694
Seuraan!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-30 07:01:12 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Onnea matkaan o/ Minusta ei rasvakarnivooria saisi millään, vaan eivätpä meikäläisen ongelmatkaan ole kilpirauhasessa vaan ihan muualla. Sitäpaitsi, koska rasvan osalta tyyli on ihan sama, eroa ei aina edes heti huomaa : )

Siitä majoneesista vaan piti tulla vinkkaamaan, että sieltä täältä (vaikkapa Ruohonjuuresta) saa sellaista MCT öljyä. Siis hiukan jalostettua kookosta, jossa on vain keskipitkiä Safoja, ja joka on maultaan yhtä neutraalia kuin siemenöljytkin. Sopii erinomaisesti majoneesiin ja majoneesin kaltaisiin; IMO paljon paremmin kuin se Borgesin kevyt.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-30 10:51:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
els kirjoitti:
Siitä majoneesista vaan piti tulla vinkkaamaan, että sieltä täältä (vaikkapa Ruohonjuuresta) saa sellaista MCT öljyä. Siis hiukan jalostettua kookosta, jossa on vain keskipitkiä Safoja, ja joka on maultaan yhtä neutraalia kuin siemenöljytkin. Sopii erinomaisesti majoneesiin ja majoneesin kaltaisiin; IMO paljon paremmin kuin se Borgesin kevyt.

Entä tuleeko majoneesista tällöin jääkaapissa liian kova vai juuri sopiva? Minulla on isosta marketista ostettu mauton kookosöljypurkki, mutta en ole kokeillut sitä majoneesin tekoon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-30 10:55:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11562
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
No täältähän se tieto löytyi että MCT sopii majoon! Lidlistä löytyy myös. :D

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-30 18:04:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
meli kirjoitti:
Entä tuleeko majoneesista tällöin jääkaapissa liian kova vai juuri sopiva? Minulla on isosta marketista ostettu mauton kookosöljypurkki, mutta en ole kokeillut sitä majoneesin tekoon.

MCT öljy on eri asia kuin kookosöljy, vaikka se on siitä erotettu. Juoksevaa ja mautonta. Kuten siemenöljyt.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-30 18:55:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tuli pieniä mutkia matkaan, kun jouduin pyörimään tämän päivän sairaalassa. Viiden vuoden takainen umpilisäkkeen leikkausarpi rasvakasvaimineen äityi yöllä kivuliaaksi. Kolme lääkäriä sitä on nyt vuosien aikana ultraillu, eikä kukaan löydä mitään. Hoitovirhe onkin tunnetusti vaikeampi diagnosoida, kun sitä ei ole käypähoitosuosituksissa. Täytyy kokeilla vielä työterveyden kautta jos pääsis tuubiin tutkituttamaan asiaa. No, meni päivä paastotessa...

Kokeilua en ehtinyt vielä edes aloittaa, mitä nyt vähän ollut valmistelevaa toimintaa ja aiheen opiskelua. MCT-majo mennee kokeiluun. Tähän saakka olen käyttänyt Rainbown tai Lidlin halpaa oliiviöljyä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-30 21:05:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
els kirjoitti:
meli kirjoitti:
Entä tuleeko majoneesista tällöin jääkaapissa liian kova vai juuri sopiva? Minulla on isosta marketista ostettu mauton kookosöljypurkki, mutta en ole kokeillut sitä majoneesin tekoon.

MCT öljy on eri asia kuin kookosöljy, vaikka se on siitä erotettu. Juoksevaa ja mautonta. Kuten siemenöljyt.

OK kiitos tiedosta. En olisi osannut arvata, että MCT öljy on juoksevaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-31 10:43:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tänään sitten käynnistyi kokeilu. Kun mietiskelin asiaa, niin oikeastaan tarvitsee vain jättää rehut, (suola)pähkinät ja jogurtti syrjään. Aamiaiseksi voikahvi, lounaaksi (vaimon seuraksi, ei vielä oikeasti ollut nälkä) savustettua lohta ja omatekoista majoa.

Eilinen vatsakipu on hellittänyt. Kumma juttu, eilen tuntui kuin olisi uudestaan umpisuoli puhjennut, samanlainen kipu. Mitään hälyyttävää ei kuitenkaan löytynyt. Mikä lienee postraumaattinen reaktio viiden vuoden jälkeen...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-05-31 18:55:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tänään syöty yhteensä vajaa puoli kiloa savustettua kirjolohta, desin verran omatekoista majoa, 4 kanamunaa ja n. 70 g voita. Ketonixilla hengityksestä mittasin pienen ketonimäärän (6 x vihreä vilkku), joten kevyessä ketoosissa vielä ollaan, kuten yleensä aina.

Huomenna alkaa sitten lihansyönti, 750 g täysrasvaista jauhelihaa varattuna. Varmaan sillä pari päivää pärjää, kun voilla vähän maustaa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-06-01 15:33:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Aamupunnitus 95,9 kg.
Aamiaiseksi voikahvi n. 50-60g.
Yhden maissa tein jauhelihan uunissa: vaivailin suolaa ja pippuria lihataikinaan, voitelin vuoan ja muutama isohko nokare voita päälle. Uuniin 150 C ja 40 minuuttia, näytti olevan kypsää kun lilluu omassa rasvassa ja voissa "kiinteänä" klönttinä. Kelpasi vaimollekin, söi rehujen kanssa, minä tuplat sellaisenaan. Hyvää oli ja "sopivan" rasvaista. Jos tänään vielä nälkä yllättää, niin muutama muna kiehumaan. Lihan lopun pitäisi periaatteessa riittää huomiseksi, mutta en ollut laskenut vaimon kulutusta, kun alunperin suhtautui vähän ihmetellen ja luulin että menee omilla pöperöillä. Pitääköhän huomenna mennä broiskukauppaan?

Ketoosi ainakin syveni, Ketonix vilkuttaa 8 x keltaista. Ketonixissa on 4 lediä, ketoosin, siis tässä tapauksessa uloshengitetyn asetonin määrä näkyy eri värisenä: sininen = ei ketoaineita, vihreä = vähän ketoaineita, keltainen = kohtuullisesti ketoaineita ja punainen = paljon ketoaineita. Voimakkuusasteet värin sisällä ilmaistaan vilkkujen määrällä. Kahdeksan keltaista on siis jo kohtuullisen yläpäässä. Mitään absoluuttisia lukemia omalla analysaattorillani (viiden vuoden takaa) ei saada.

ps. tarkistusmittaus vilkutti jo yhtä punaista...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvakarnivoori
ViestiLähetetty: 2017-06-01 19:32:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tuli mieleen: tiedäthän länsinaapurin Tommyn?
Kaveri joka puolitti painonsa ja syö aika lähellä nykylinjaasi, joskin ehkä hivenen runsasrasvaisempana?
Postittaa päivittäin kuvan ateriastaan (tänään niitä oli kolme, yleensä vain yksi) täällä: http://www.tommytappar.se

Söi kuulemma eilen päivälliseksi tämmöisen:
http://www.tommytappar.se/wp-content/up ... G_9867.jpg

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)