karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 18:29:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 196 97 98 99 100
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2022-07-10 10:16:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93644
Minä otan härkää sarvista ja syön aluksi pois ne ei niin maistuvat. Sitten onkin juuri ennen tiliä joskus joku tarkoin varjeltu herkku siellä. :D Melko tyhjäksikin saan käytettyä n. kuukaudessa. Jos tilipäivänä on vielä ruokaa kotona, syön sitä ja lykkään kauppaan menoa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-07-10 11:51:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Minulla on paha tapa siirtää niitä ei maistuvia kunnes ne voi hyvällä omallatunnolla poistaa jätteisiin, onneksi ei satu kovin usein eli vuoden mittaan voi kertyä sellainen viisi - kuusi nyssäkkää. Sitten muutama vähän vastustellen syöty kun ovat rajalla.
Minulla on marjojen vuoksi aika iso arkkupakastin, aikaisemmin tuli ostettua hirveä ja nautaakin muutama kymmenen kiloa kerralla ja sinne "vahingossa" voi jäädä joku pussukka.Nyt kun saan ostokset vain kerran viikossa eikä aina tule kaikkea tilattua, niin pakastimessa on sellaista varatavaraakin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-07-10 15:33:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56074
Paikkakunta: Kerava
En minäkään raaski heittää ruokaa roskiin pakkasesta vaikka ei ois niin maistuvaista. Kaiken syön mitä oon kokannut. Joskus tuunaan mutta jos rahat vähissä saa sellaisenaan kelvata.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-07-10 16:36:15 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Minä taas olen tarkka siitä että en heitä mitään ostettua päiväysten vuoksi ja seuraan etteivät pääse vanhoiksi, sekin haaste kun kerran viikossa saa ostokset ja aina ei se ostaja katso päiväyksiä.
Minulla sinne pakastimeen vain jotenkin "unohtuu" joku kokkaus, ajattelee että ei nyt tuota ja sitten huomaa seuraavana vuonna että kas, onkos tuommoinenkin vielä täällä. Onneksi ei usein, mutta en vain saa pakastimeen sellaista järjestystä tai itselleni kuria että ei tapahtuisi tuota. Kun jos otan esille ja sulatan aikomuksena syödä niin ruokahalu sanoo lopuksi että ei. Ja aina ei ainakaan minulla kaikki kokkaukset onnistu. Viimeksi sain broilerin paloja jotka olivatkin marinaadissa, olin kyllä kirjoittanut naturell, mutta ei ollut muuta ja ne olivat tosi pahoja, olin laittanut niitä uunissa, mutta tänään sitten keitin sipulin ja sienten kera niistä pataa, maistui aika ok, muuten olisivat jääneet syömättä eli en minäkään heti luovuta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-07-11 11:14:54 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Nyt on aurinkoinen aamu pitkästä aikaa ja lämpöäkin luvataan, myös huomiselle yli 20 astetta, mutta siinä se sitten onkin. No nautitaan nyt, ulkona olen jo touhuillut jonkun verran, tuntuu kesältä ja kukat vielä loistossaan.
Punajuurijuoma nautittu ja tietysti myös aamukahvit, huomisen ostoslista tehty ja lähetetty, tytär aikoo pistäytyä ennen tänne tuloa huomenna käymään kaupassa vielä hakemassa tarvittavia, esimerkiksi leipää ja kahvileipää ja hedelmiä jos haluavat.

Tänään lounas munakasta ja ryskit, päivällinen kaalimuhennosta ja makkaraa, juustoa. Kahvia ja vettä. Yläkerta saa nyt välttää, kiun liikkuvat autolla, niin mukana sitten lakanat ja pyyhkeet eli säästyy minulta pyykit taas. Ja isompi kokkauskin ulkoistettu vieraille, vävy on taitava kokki ja tytär hoitaa sitten salaatit ja lisukkeet. Minä olen nyt todennut että ei enää energiat riitä kaikkeen.

Paljastus: show
Tuo epäonnistuneiden kokkausten pakkosyöttö ei nykyisin onnistu, minä olen silloin aikanaan köyhänä yksinhuoltajana saanut miettiä moneen kertaan miten sitä rahaa saa riittämään ruokaan ja vuokraan ja sen sellaiseen. Asumistukia en ole ikinä saanut tai edes hakenut, tehnyt kahta työtä sen sijaan pahimpina aikoina ja sen lisäksi vielä opiskellut vähän koko työelämän ajankin, enkä minä mitään herkkuruokia täällä jatkuvasti nautiskele, lammas on jo ylellisyyttä jonkun kerran vuodessa, mutta en kyllä syö vapaaehtoisesti pahaa ruokaa kun ei ole pakko. Se pitkä ja tiukka työura 65 saakka,(yli 40 työvuotta) on antanut ihan mukavan eläkkeen ainakin niin kauan kuin asun näin edullisesti. Eli jos vuodessa pakastimesta hupenee joku nyssäkkä roskiin niin en sitä jaksa surra tai tunne huonoa omaatuntoa sen kummemmin, koetan vain opetella kokkaamaan paremmin eli niitä virheitä ja virheostoja vähemmän.


Nyt on paussi ohi ja pitää suunnta kahvikupposen tekoon ja sen kanssa ulos aurinkoon!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 196 97 98 99 100

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)