karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 20:11:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: en haluu näitä 2:ta kiloa!
ViestiLähetetty: 2016-09-22 05:26:23 
Auttakaa ihmeessä! Siis en todella ymmärrä, olen ollut karppina vuodesta 2004, ja nyt 2 viimeistä vuotta olen todella taistellut painoni kanssa.
jatkuvasti paino nousee noin 2 kiloa, ja taas kun saan sen takaisin vanhaan lukemaan, niin eikös ala noususuhdanne!
Mikä ihme juttu tämä on? Olen syönyt pelkästään "sallittuja ruokia", (12:n vuoden kokemuksella). Miksi paino pyrkii nousemaan? Olen hyvin aktiivinen, liikun paljon, mutta nyt alkaa kyllä risoa! nyt olisin tosi kiitollinen hyvistä neuvoista!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 07:52:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kuinka pitkä olet ja mikä on se paino jossa kaksi kiloa on liikaa?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 08:04:46 
Olen n. 157cm pitkä, paino nyt taas 65kg. Ikä 69v, siis olen vanha :(


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 08:19:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Eiksö meidän seniorien optimipaino (noin niinkuin lopun elämän pituuden kannalta) ole juurikin noissa lukemissa?
Ja väittävät tätä vanhenemista ihmisen parhaaksi ajaksi :)

Ja jos painoa on pakko hallita, niin ainakin minulla siinä toimii parhaiten ruokakertojen harvennus ja voimäärän reilu kasvatus,
mahdollisesti jopa yksi rasvapaastopäivä viikossa....

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 08:24:56 
Kiitos Els, pelastit päiväni =D> =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 08:44:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minulle tuli lukiessa vaan semmoinen olo, että kroppasi on sinun kanssasi sen kahden kilon verran eri mieltä siitä, mikä on sinulle sopivin paino - siis terveyden kannalta. Niinpä se pyrkii sitten saamaan sinulle sen 2 kg lisää, koska se on ehkä terveytesi kannalta positiivinen asia. Tämä on siis mutu-tuntuma, mutta kun kyse on noin pienestä kilomäärästä ja siitä että se palaa yhä uudelleen ja uudelleen, niin jotenkin vaan tuntuu että kroppa haluaa vaan sen 2 kg enemmän painoa, kuin sinä haluat.

Ikääntyvillä naisillahan se hitusen korkeampi paino korreloi pidemmän elinajanodotteen kanssa.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 08:53:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26316
Oisin vastannut kuten Toisinsyöjä tuossa. Keho on joskus paljon viisaampi kuin pää, joka koittaa muokata asioita ihan jonkun muun kuin vaikka sen terveyden mukaan. Eihän se 2 kiloa ole "mitään". Miksi se pitäisi saada pois, mitä se sulle tuo?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 09:39:29 
Voipi olla, että olette oikeassa! Se vaan on ollut nyt niin iso asia minulle tuo 2kg. Silloin kun pudotin painoani n. 13kg, niin päätin, että en päästä sitä enää nousemaan. Siksipä heitin kaikki isot vaatteetkin pois :D .
Ehkä on sitten vaan tyytyminen tähän. Ja ensi vuonna kun täytän 70 vuotta, niin silloin minulla on tarkoitus lähteä valloittamaan Saanan huippu =D> ! Taidan unohtaa tässä nyt nämä 2 kg ja keskittyä ensi kevääseen! Jatkan kuitenkin tätä ruokavaliota elämäni loppuun saakka :D. Kiitos teille ihanat ihmiset !


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-22 11:46:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Mitenkäs, kun painosi pääsee nousemaan sen 2 kg, näyttääkö siltä että se jäisi sitten siihen, vai pyrkisikö se nousemaan lisääkin? Jos se jää siihen ja painosi pysyy samassa, ehkä asia on juuri niin kuten Toisinsyöjä sanoi. Eikä muutenkaan huolta: eihän ihmisestä oikein edes päällepäin näe parin kilon painoeroa. Me itse joskus kärsimme kamalasti jokaisesta 300 g turvotuksesta, mutta toiset ihmiset eivät välttämättä huomaa edes jotain 10 kg muutosta suuntaan tai toiseen...

Onhan toisaalta hyvä tarkkailla pieniäkin muutoksia: jos vaikka jollakulla kävisi niin että joka vuosi paino pääsee hiljalleen nousemaan kilon lisää, kertyyhän siitä.

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-24 16:34:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92542
Kaksi kiloa sinne tänne ja edellä puhuneet ovat ihan oikeassa :) Seuraaminen on sikäli viisasta, että 20 kiloaon tietysti huono juttu - mutta stressittömyyttä seurantaan, lempeyttä itselle, sillä lailla se sujuu.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)