karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 22:43:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-09-10 10:25:39 
Luin noita ruokapäiväkirjoja ja meinasin pudota tuolilta. Kuinka te voitte pärjätä tuollaisilla ruokamäärillä? Itselläni painoindeksi on n. 26 ja haluaisin hivuttaa sitä tuonne 22-23 pintaan. Nyt olen viikon verran yrittänyt tätä alakarppia mutta syön huomattavasti enemmän lihaa ja sallittuja kasviksia kuin te jo pitempään jatkaneet. En ahmi vaan ihan nälkääni kyllä syön. Painoni on pysynyt ennallaan ja kermalla ja voilla en ole mitenkään lätrännyt. Kuitenkin kaikki kokeneet konkarit korostavat että nälästä ei tarvitse kärsiä. Onko siis kropassani joku vika kun en moisilla määrillä pärjää vai mikä mättää? Toinen askarruttava asia on se että toimiiko tämä ruokavalio myös minulla jolla ei nyt hirvittävästi varsinaista ylipainoa ole. Tuntuu että täällä aika monella on suuria painomääriä pudotettavana eli onko tämä elämäntapadieetti sitten tehokkaampi heillä? Kiitos etukäteen vastauksista!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 11:13:59 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 07:57:52
Viestit: 721
Paikkakunta: Suomen Turku
Relax!

Alussa mun käsittääkseni kaikki syövät enenmmän, sitten se tasaantuu. Itselläni on nälkä nykyään (2 v. takana) aika kausittaista, välillä saatan syödä viikonkin reilusti (yli 2000 kcal/pv) ja välistä sitten niin vähän, että itsekin ihmettelen. Luotan siihen, että kroppa nykyään kertoo, milloin se haluaa lisää, milloin ei.

Ja hei, mun painoindeksi oli aloittaessa 21-22 rajoilla, nykyään 19-20 rajoilla - karppasin näet terveyssyistä. Painoa on pudonnut pysyvästi, mutta se ei koskaan ollut se itsetarkoitus..

Ihan varmasti tippuu sullakin. Älä siis ylensyö, mutta älä ole nälässäkään - ja jossain vaiheessa huomaat näläntunteesi palautuneen normaaleiksi hiilarihuuruista ja voit alkaa luottaa siihen. Kyllä se siitä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 11:32:33 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Tytti puhuu asiaa.

Alussa tulee syötyä ihan hirveitä määriä ja silti paino tippuu, yleensä ne tasoittuvat vasta myöhemmin.

Lisäksi noista päiväkirjoista on joskus vaikea sanoa, millaisia määriä ne oikeasti sisältävät. Rasvasta tulee nopsaan kaloreita.

Kyllä se käytännössä niin menee, että lopulta sitä saa vahtia itseään että tulee syötyä tarpeeksi. Tavallaan ongelma tämäkin, mutta pienempi kuin aikaisemmat ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 11:36:12 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Paljonkos sinulla sitten noita kaloreita kertyy?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 13:54:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-24 07:52:17
Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki
Niin, kerro Titta nyt hieman, että millaisia määriä sinä sitten tuppaat syömään!

Mulla kävi Heikkilän alussa myös niin, että ihastuneena mätin kermaa ja juustoraastetta joka ruokaan ja söin isohkoja annoksia. Ja söin paljon pähkinöitä, manteleita, kokkailin alakarppisuklaata, vatkasin kermarahkoja jne. Ja mitä tapahtui? Paino ei liiikahtanut alkupudotuksen jälkeen ollenkaan alaspäin, eli jumitti, jumitti ja jumitti. Eli minulla ainakin tuo ateriakokojen pienentäminen ja tarkka syyni hiilareissa sitten auttoi.

Onko sulla paino tippunut tasaisesti suurista annoskooista huolimatta?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-12 13:50:34 
Kaloreita en tosiaankaan ole laskeskellut, sillä siitä olen saanut tarpeeksi "edellisessä elämässäni" eli Painonvartijoitten ja Kutrailun aikana. Se kalorien laskemisen lopettaminen kun minut juuri näille sivuille veti.

Päivän mittaan syön suunnilleen seuraavanlaisen määrän:

Klo 9 Munakas (2 munaa, 3 siivua pekonia), kurkkua, kahvia
Klo 12.30 Fetasalaattia puoli lautasellista, pari Wilhelmiä, vichyä
Klo 16.30 3 paksua viipaletta uunikalkkunapaistia, reilusti
kermaisaa sienisoosia, keitettyä parsakaalia, kurkkua,
tomaattia, raejuustoa, vichyä
1 kotijäätelön Light-puikko (jossa 2,6 g hh)
Klo 20.30 Metwurstia ainakin 100 g, juustoa samanverran, kourallinen
pähkinöitä

Vettä yritän juoda aina ruokailujen välissä. Kun metwurstipaketin tai juustopaketin avaan, EN PYSTY syömään paria siivua vaan suuhun hujahtaa hetkessä vähintään puoli pakettia. Makean suhteen olin ennen samanlainen esim. fanipaloja meni vähintään puoli pussia kerralla, jos yhteen sorruin. Nyt on makeanhimot pysyneet hyvin kurissa ja ainoa makea on ollut tuo ihanainen light-puikko.

Olen kuitenkin lueskellut että moni pärjää parilla nakilla monen monta tuntia. Mulle pari nakkia on siis vain pieni välipala, joka ikävä kyllä, muuntuu helposti paketilliseksi nakkeja. :oops:

Painoni on pysynyt pilkulleen samana koko ensimmäisen viikon ajan. Joko luovutan? Jos pitää vaihtaa tyyliin pari nakkia pari kertaa päivässä, tämä dieetti ei ole todellakaan minua varten. Aika monessa kokeneen konkarin viestissä on muistuteltu riittävästä rasvansyönnistä, mutta syönkö minä sitä sitten jo liikaa?

Auttakaahan aloittelijaa, kiitos! :cry:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-12 14:30:29 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Kyllä kannattaa jatkaa harjoituksia. Viikossa pitäisi tosin päästä ketoosiin, jolloin nälkä ei enää yllätä. Ihan sama tässäkin on, että mikäli nälkä ei ole, niin ei napsita nakkeja. Kun on ruoka-aika, niin syödään tukevasti, mutta ei ähkyyn.

Ihan hyvältä tuo ruokalistasi näytti. Piilohiilarinlähteitä kuitenkin on, joten laske ne. Muistaaksen aloituksen aikana söin kyllä aluksi hurjasti itsekin, mutta paino putosi myöskin hurjasti. Nyt syön siihen nähden vähän ja paino jumii.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-12 15:04:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-07 13:28:58
Viestit: 504
Paikkakunta: Kauniainen
Mä en ole ihan varma, mutta musta tuntuu että oon malliesimerkki siitä miten opitaan kantapään kautta syömään alakarpisti tai ylipäätään syömään järkevästi. Riittää että katsoo mun ruokapäivistä. Ensin ilolla mätin hirveitä määriä sapuskaa ja lilluttelin oikein rasvan kanssa... moussakaa kun tein niin meni puoli pulloa oliiviöljyä! Sitten iski stoppi ja ei tehnyt mitään ruokaa mieli ja kävi niin että heräsin nälkään, auh. Sitten opin että syön kunnes lähtee nälkä (niinku täällä on neuvottu) ja en kanna huolta mistään muusta kuin että hiilarit pysyy alle kahdenkympin. Mä tulen toimeen ilmeisesti useimpina päivinä kahdella sapuskalla, mutta kaipa mun pitäs alkaa laittaa tarkemmin ylös myös lihan määrä mitä mätän. Tuohon viimeisimpään ruokaan, murekkeeseen, meni esimerkiksi 600g jauhelihaa. Sen kun jakaa kahdelle aterialle ja heittää sekaan lisukkeet, niin kyllä siinä on jo pupeltamista. Yritän myös tehdä ruokaa valmiiksi niin että jos iskee nälkä, niin ei sorru napsimiseen, vaan on sitten ihan kunnon ruokaa valmiina lämmitettäväksi.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)