karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2023-03-30 20:41:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-09-21 19:40:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Karppia takana yli viisi vuotta.
Se on auttanut:
verensokeriin, siis pysyy nyt tasaisena, eikä insut pääse sitä tiputtamaan, kun niitä ei hiilareilla ärsytetä.
Sappikohtaukset jäivät kokonaan pois
Kaameita ilmavaivoja sekä muuta mahan vääntelyä ja turvotusta ei enää esiinny.
Mieliala on tasainen.
Kolearvot parantuneet.
Laktoosin sietokyky on huomattavasti parantunut. Silloin kun söin viljoja, en pystynyt käyttämään mitään maitotuotteita.
Iho on muuttunut sileämmäksi, että muutkin on sitä ihmetelleet...tässä sitä ikää tulee lisää ja rypyt senkun häviää... :D

Mihin se EI ole auttanut niin rytmihäiriöt eivät ole tasaantuneet, eivätkä vaihdevuosien kuumat aallot helpottuneet. Niitä kyllä hyvin kuitenkin kestää kun nuo muut oireet ovat hävinneet...
Mitään lääkityksiä ei ole ollut. Painon vuoksi en ole karpannut. Paino on pysynyt koko ajan samana, BMI 25,2, en ole siitä stressannut vaikka tuossa onkin lievää ylipainoa.
Näyttää siltä, että viljat ovat olleet meikäläiselle myrkkyä.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 19:50:43 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Olen karpannut neljä vuotta ja seitsemän kuukautta.
-peräpukamat on parantuneet eikä enää pieretä.
- iho ei ole enää rutikuiva ja kutiseva.
- kynnet ja hiukset on paremmassa kunnossa.
-flunssia ei ole ollut yhtään koko aikana.
- PMS oireet helpottaneet
-mieliala tasaisempi
-turvotukset hävinneet

ViestiLähetetty: 2010-09-21 21:09:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Syksystä 2008, välillä tiukkana, välillä repsuen, mutta perusperiaatteita kunnioittaen.

En ollut sairas ennen karppaustakaan, mutta karppaamisen myötä on
-mielialojen vaihtelut tasoittuneet,
-iho paremmassa kunnossa kuin koskaan,
-hiukset ja kynnet kasvavat kohisten,
-nilkkojen aamuinen särky poissa (mitähän sekin oli, ei tietoa)
-turvotukset sormista ja nilkoista poissa,
-närästys poissa,
-kaikenlaiset vatsanipistelyt, ilmavaivat, murinat ja kurinat ovat poissa,
-psori on poissa. (olihan mulla sentään se sairautena)
-Uni on syvää
-paino pudonnut kymmenen kiloa ilman itkua ja nälkäkiukkua.
-Ja verikokeiden tulokset lekurin mukaan niin hyvät, ettei kuulemma tiedä miten voisi olla enää paremmat.

ViestiLähetetty: 2010-09-22 00:23:05 
Poissa
sintti
sintti

Taka-alalta vastailee aktiivinen lukija palstalla. Karppausta takana pari vuotta välillä tiukemmin, välillä hyväkarppaillen. Tärkeimpiä tervehtymisiä on ehdottomasti olleet nämä ennen jokapäiväiset ongelmat:

- ilmavaivat ja mahan kurina ja kivistys
- närästys

Muihin hyviin juttuihin on karppauksen ohella vaikuttanut ravinteiden (d, sinkki, magnesium) ja vihannesten lisäys, joita en tosin ikinä olisi "löytänyt" ilman tämän palstan penkomista ja lukemista:

- ei kuumeflunssaa kahteen vuoteen (aikaisemmin kerran-pari talvessa)
- hiukset kasvavat hurjasti ja kauniisti
- kroppa kiinteytyy ja kutistuu alakarpilla (oon normaalipainon ja lievän ylipainon rajoilla)

Mielialaan ja ajatteluun on tullut pari selvää muutosta:
- en ajattele nykyään ruokaa koko ajan niinkuin aikaisemmin hiilaripainotteisella
- mietin tarkkaan ravintoni alkuperää eli "prosessoin" sapuskani mieluiten itse :D

Viestin otsikko: -
ViestiLähetetty: 2010-09-22 21:22:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

-

ViestiLähetetty: 2010-09-22 23:12:43 
Poissa
sintti
sintti

Niin se Pekka-poika päästi sammakon suustaan ja avasi pandoran lippaan. Meitä "yksittäis tapauksia" taitaa olla yllättävän paljon. Kutsutaanko Pekka tutustumaan meihin? :lol:

Aloitin 10.8.2010 karppauksen aika tiukasti ja kertaheitolla. Jätin pois kaikki viljat, perunan, maissin ja muut tärkkelykset. Hienosäädin ruokavaliota vielä lisää jättämällä pois myös tuotteet, joissa on natriumglutamaattia.

Ja lista muutoksista tulee tässä:

* Ruokaa tarvitsen vain 3 - 4 kertaa päivässä. Ennen oli "nälkä" jatkuvasti ja ystäväni nauroivat minua pupeltajaksi jatkuvan syömiseni vuoksi.

* Verensokerin heilahtelujen aiheuttama väsymys/kiukkuisuus ovat jääneet kokonaan pois.

* Neljä vuotta vaivannut ikävä ja kivulias ihottuma alkaa vähitellen rauhoittua. Mitkään lääkkeet eivät sitä olleet pystyneet korjaamaan. Ja jos erehdyn liikaan hiilihydraattiin repsahtamaan, ihottuma pahenee oitis.

* Neljä vuotta sitten onnettomuudessa hajonnut selkäni ei särje ollenkaan niin paljon kuin aiemmin, joten olen voinut vähentää särkylääkkeitä radikaalisti.

* Alkoholia ei tee mieli samaan malliin kuin aikaisemmin. Säästyy ihan selvää rahaa

* Veriarvoja ei ole mitattu vähään aikaan, joten niihin en osaa sanoa mitään.

Eli kyllä tämä karppaus on minun juttuni, vaikka paino ei laskekaan hurjalla vauhdilla. Pääasia on, että painon kehitys suuntautuu alaspäin ja olo on mitä mainioin.

ViestiLähetetty: 2010-09-23 09:51:18 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Keväästä 2006, eli siitä lähtien kun vatsavaivat ärtyivät niin pahaksi että en juuri enää kyennyt liikkumaan asunnon ulkopuolelle.

Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
Lääkärin mielestä kärsin Crohnin taudista vaikkei suolistoa ole koskaan mitenkään tutkittu. Todella paha närästys ja jatkuva ripuli kuulemma viittasivat siihen. No, nämä ovat historiaa täydellisesti. En myöskään kärsi enää aknesta, pahasti tulehtuvasta atooppisesta ekseemasta käsissä ja jaloissa, unettomuudesta ja ennenkaikkea masennuksesta joka vihjaili jo lopullisesta ratkaisusta.

Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
Erilaiset mystiset kiputilat jalkateristä ovat melkein kadonneet, nyt niitä taas on kun olen seikkaillut hiilarimaassa.

Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Närästyksen hoitoon käytetty lääke, särkylääkkeet. Masennukseen en syönyt mitään pysyvää lääkitystä.

Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
Seksi maistuu, hormonit hyrrää normaalisti. Aikaisemmin kun olin ilman hormonaalista ehkäisyä, ei menkkoja näkynyt tai kuulunut, nyt ovat normaalit.

Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
Jos totta puhutaan niin taidan olla kymmenisen kiloa lähtötason yläpuolella, jostain syystä vain sekin tuntuu olevan yks kakun maku tässä kokonaisuudessa. Kesällä pyöräilin parissa kuukaudessa reilut tuhannen kilsaa ja stoppi tuli lähinnä siksi että välilevy reistaa, ei siksi etten jaksaisi. Kroppa palautuu kovastakin liikunnasta nopeasti.

ViestiLähetetty: 2010-09-24 12:38:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen karppanut vähän ylivuoden. Olin ja olen edelleen normaalipainoinen(painoindeksi 24,5). Tavoite oli laihtua 4 kg, nyt olen 2 kg kevyempi. Luulen että ne loput 2 kg jäävätkin sinne lantioilleni :lol: . Mutta ei haita!
Positiivista:
- vatsa toimi tosi hyvin, suolisto-ongelmat häipyneet ( ripuli, peräpukamat).
- ei mielitekoa ruoan suhteen, syön hyvää ruokaa kolme kerta päivässä, hyvällä omallatunnolla.
- ihoni on paljon paremmassa kunnossa: leuan alueen akne ( syvät, punaiset, jotka kestivät monta viikkoa) on häipynyt, en muista koska oli viimeksi. Samalla huomasin että kantapäät olivat koko kesä ilman halkeamia, ennen kärsin niistä hirveästi, erityisesti kesällä. Olivat tosi kivuliaat ja ei erityisempi kauniin näköisiä. Tänä kesänä en edes muistanut niitä rasvata ja ovat kuin vauvalla! Lisäksi se vielä, että en tarvitse enää niin paljon naama- / kropparasva.
- vaikka alkoholi ei ollut ongelma minulle ennenkin, huomasin että nyt sitä menee tosi vähän.
- ruoan laatu parantunut huomattavasti, syön puhtaampaa ruokaa kuin ennen.
- kaikki veriarvot ym. ovat erinomaiset, niin kuin ennen, just sain tulokset. Eli vhh ei ole vaikuttanut niihin negatiivisesti.

Samalla tavalla jatketaan!

ViestiLähetetty: 2010-09-24 17:19:56 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

skvimo kirjoitti:
Karpannut vuoden 2009 alusta lähtien.
- Krooninen närästys lähes tyystin hävinnyt.

Ja närästyksen katoaminen ei liittyne rasvojen määrään tai laatuun vaan viljan yms. välttelyyn.

Jos siis ns. rasvasotaan viitataan.

Samma här, ei närästä enää kuin ihan satunnaisesti erittäin harvoin. Hauskinta tässä on se, että närästyksen on pararantanut se, että olen tehnyt jotakuinkin kaiken just päinvastoin kuin lääkäri aikoinaan sitä neuvoi hoitamaan. Nexiumit olen lopettanut tyystin. Karpannut olen tällä erää puolisentoista vuotta.

Myös unihäiriöt ovat muisto vain, eikä tarvitse vedellä Zopinoxia.

ViestiLähetetty: 2010-09-24 18:13:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppausta vasta kuukausi mutta;

- laktoosi-oireiksi luulemani vaivat ovat hävinneet
- liian kaasun muodostuminen suolistossa loppunut
- lähes päivittäin vaivannut närästys jäänyt pois
- väsymys ja ruokailun jälkeiset päivänokoset jääneet pois
- paino putoaa
- nivelvaivat helpottanut
- lievä psorioosis kyynärpäissä vaalentunut
- verenpaine laskenut
- maku- ja hajuaisti parantunut

ym ym...

niin nuo laktoosivaivat oli tod. näköisesti liian leivän, perunan ja muun ruoan aiheuttaman kemiallisen reaktion aikaansaannos...? :-k

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778

ViestiLähetetty: 2010-09-24 20:23:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen normaalipainoinen urheilija ja syön vähähiilarisesti uteliaisuudesta ja terveyssyistä. Alle 50 % hiilaria olen syönyt monta vuotta, mutta nykyisen 10-30 % linjan olen pitänyt muutaman kuukauden. Viljoja en syö juurikaan lukuunottamatta kaurapuuroa, hiilarit otan hedelmistä, pähkinöistä, kasviksista ja maitotuotteista. Paino on pysynyt vakiona ja kehonkoostumus samoin.

Positiivisia vaikutuksia:

- ilmavaivat vähentyneet 90 %
- nälänhallinta parantunut, enää ei tarvitse napostella jatkuvasti välipaloja verensokerin ylläpitämiseksi, vaan voi syödä 3-4 kunnon ateriaa päivässä eikä 6-8 tunnin syömättömyys haittaa toimintakykyä
- unenlaatu parantunut (tämä ei tosin välttämättä ole VHH:n ansiota, vaan stressittömän elämäntilanteen)
- mieliala tasaantunut
- kasvisten syöminen lisääntynyt
- einesten syöminen loppunut

Negatiivisia vaikutuksia:

- maha toimii epäsäännöllisesti
- maha kestää nykyään huonosti gluteenipitoisia viljoja, jos niitä tulee syötyä

Plussan puolella siis ollaan ja samaan tyyliin jatketaan.

ViestiLähetetty: 2010-09-26 18:27:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Puolisentoista vuotta viljattomana alakarppina, viimeinen kuukausi hiilareiden lisäilyä, koska paino laskee.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
Vaikea-asteiseksi määritellyn Crohnin taudin

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
No sen Crohnin; viljojen (ja sokerin) poisjättämisen myötä sain puhtaat paperit gastro- ja colonoscopioissa, ei haavaumia. Nivelkivut lonkista poissa, ihottumat (vaikea atooppinen) poissa, oksentelu ja ripulointi poissa, Hb parempi kuin koskaan, yleiskunto vastaa tervettä ihmistä

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Kortisonista pääsin irti kokonaan, elämää suurempi juttu

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
Ihottumarasvat ovat lentäneet roskiin, valohoidot lopetettu, tosiaan kortisoni poissa. Sytot jäivät, annostus laskettu painon laskiessa.

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
Olo on virkeämpi, ruoan jälkeen ei ole pakko mennä nukkumaan. Pulssi pysyy tasaisena, sokeriannoksen jälkeen saa tykytyksiä. Verenpaineet laskeneet 130/80:sta 100/70:een. Yöunen laatu parantunut. Kaikki helvetilliset PMS-oireet ovat hellittäneet (tosin jostain syystä sain karppauksen myötä ovulaatiovuodon, ei kuitenkaan häiritsevää). En käytä hormoneja.
Iho on heleä, sileä ja terveen värinen.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
Paino on laskenut kaikenkaikkiaan 23 kiloa, 78:sta 55 kiloon. Pituutta on 168 cm. Lisäsin hiilareita saadakseni pari kiloa painoa lisää, joten nykyhetki on 57 kg. Iho on tosiaan huippukunnossa ja sytostaateista huolimatta hiukset viihtyvät päässäni huomattavan hyvin. Lihakset tuntuvat säilyneen painonpudotuksesta huolimatta, iloinen yllätys. Makuaisti on muuttunut, monet ennen karppausta herkkuina pitämäni ruoat maistuvat nyt teolliselta, pahoilta täi äkkimakeilta. Ruokarytmi on nykysuositusten mukaan harva, 3 kertaa päivässä. Nälkä ei ole enää kiljuva kaikki mulle heti -nälkä,
vaan hallittavissa oleva muistutus siitä, että energiaa pitäisi saada.

Mies joutui muuten mukaan karppaamiseen, noudattelee vapaata hyväkarppilinjaa 181-senttinen kaveri on kutistunut 86:sta kilosta 70 kiloon Molemmat saamme hyötyliikunnan yliannoksen työpäivän aikana, muuten liikunta on sohvan ja jääkaapi väliä.

Olen muuten huomannut, että karpatessa kaikki paistinpannut ovat aina tiskissä ja liesituulettimen ritilät tiukkuvat rasvaa. Kai senkin saa mainita....? :lol:

ViestiLähetetty: 2010-09-26 18:52:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Unohdin edellisessä mainita, että ukkoseni on kokonaan luopunut inhalaattoreistaan. Astman oireet ovat helpottaneet.
Minulle puolestaan kävi niin kuin parille muullekin, pystyn syömään kaikkia maitotuotteita sujuvasti nyt, kun ruokavalioon ei kuulu viljoja. Aiemmin minut oli julistettu kokonaan maidottomaksi ts. maitoproteiinille allergiseksi (lievä reaktio testeissä).

ViestiLähetetty: 2010-09-26 22:38:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Kesällä tuli täyteen kymmenen vuotta

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
Ihmisen suurimman elimen eli ihon ja limakalvojen ongelmat (ihottumat, atopia, useimmat ruoka-, siitepöly-, eläinpöly-, kuitu-, home- ja kosketusallergiat ja jatkuvat hengitysteiden tulehdukset) ja todennäköisesti siihen tai siis vialliseen immuunijärjestelmään liittyneet ikuinen väsymys ja palelu ovat poissa. Ehtivät vaivata kroonisina yli 40 vuotta, alle vuotiaasta melkein neljäänkahteen. Lastenlinnat ja erikoislääkärit eivät auttaneet pienenä, allergiat eivät kadonneet aikuisena ja nelikymppisenä alkoi kuvaan tulla muutakin vikaavikaavikaa.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Antihistamiinit, kortisonisalvat ja suurin osa tavallisista ihovoiteistakin vanhenivat lääkekaapissa ongelmajätteiksi jo vuosia sitten.
Keltarauhasresepti jäi lunastamattakin kun oireet loppuivat ruokavalion muutokseen vuonna 2000.
... ja edelleen sitä tuolloin ennustettua menopaussia odottelen, nyt pitkälti yli viisikymppisenä... :)

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
Flunssat ovat kadonneet 90-prosenttisesti ja jälkitaudit kokonaan.
Iho näyttää ja tuntuu normaalilta terveeltä iholta, entisen silkkipaperin sijaan.
Hiuspohja on puhdas (sille viimeinen silaus suolahoidosta, jonka takia en enää tarvitse myöskään shampoota)
Voin hengittää nenän kautta - ja haistaa. Sattuneesta syystä lapsuudesta ei ole jäljellä juuri mitään hajumuistoja...
Selviän monta tuntia aiempaa vähemmällä unella vuorokaudessa; ennen ei 12 unituntiakaan vienyt väsymystä.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
Plussaa:
Allergian aiheuttamat fyysiset rajoitukset (mm ulkonaoloon) ovat kadonneet. Elämistä uusilla ehdoilla opettelen edelleen, mutta nyt VOIN pyöräillä töihin. Ennen en voinut.
Maku- ja hajuaistin kuntoutuminen on tehnyt einesten lisäksi yllättävän monesta vanhasta herkusta huonon/vanhan makuista, mutta ruoanlaitto itse asiassa helpottunut ja halventunutkin - kunhan sen oppi. Ja ruoka on hävyttömän hyvän makuista joka päivä, erityisesti kiitos eläinrasvakypsennettyjen kasvisten.
Hiukset eivät ole koskaan olleet näin vahvan ja terveen oloiset. Ihon taisin jo mainita?
Tieteellinen lukutaito on kasvanut kohisten, samoin valitettavasti skeptisyys.
Karppifoorumi on ollut sekä hieno kokemusten ja tiedon lähde että uskomattoman koukuttava nettisaitti omilla aivoilla ajattelevine ihmisineen.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-09-27 00:25:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyväkarppausta vuoden 2010 alusta, ketokarppausta viimeiset 3 kk.

Kaikenlaiset "normaaleiksi" ajatellut pikkuvaivat ovat kadonneet.

Ulkoisesti: Akne lähti oikeastaan raskauden myötä, mutta karppauksen myötä iho on parantunut entisestään. Rasvainen alue (kasvot) ei ole enää liian rasvainen eikä näppyjä juuri ole. Kuivat alueet (kyynärpäät, kantapäät, polvet, talvisin sääret) ovat nykyään pehmeät. Kesällä en käyttänyt ihovoiteita helteiden takia, mutta nykyään en oikeastaan edes tarvitse niitä. Allergiakin katosi raskauden aikana, mutta enää ei vaivaa edes satunnainen käsi-ihottuma, mitä ennen tuli herkästi erilaisista saippuoista yms. En ole enää kalmankalpea, vaan iho on terveen värinen. Silmätkin ovat nykyään kirkkaammat. Hiukset ja kynnet kasvavat vauhdilla, ja ovat luonnostaan kiiltävät. Kynnet ovat myös tasaisemmat. Painoa on pudonnut, joten olemus on hoikempi, selkeästi rasvaa lähtenyt paljon pois ja lihakset kasvaneet. Harrastan kyllä myös liikuntaa, mikä edesauttaa asiaa. Iho on myös mukavasti kiinteytynyt, ja selluliitti vähenee koko ajan, ei ole enää häiritsevää.

Sisäisesti: Ilmavaivoja ei ole, eikä käytännössä vatsa enää koskaan murise nälkäänsä. Vatsavaivoja ei ole, eikä syönnin jälkeistä ahdistavaa pöhöoloa. Syöminen ei myöskään saa väsyneeksi, päin vastoin. Ruuansulatus toimii todennäköisesti paremmin kuin ennen, tosin vessassa ramppaan tiheään aivan kuten ennenkin. Ketokarppauksen aikana en ole ollut sairaana, mutta en ole ennenkään helposti sairastellut. Oksennuspäänsäryt taitavat olla historiaa, tosin tähänkin taisi raskaus vaikuttaa. Enää ei kuitenkaan tule päänsärkyä sen takia, jos on ollut liian pitkään syömättä. Verensokerit siis selkeästi tasaisemmat. Ennen minulla oli usein särkyä alaselässä, sitä ei kestänyt esim hieroa ollenkaan. Nykyään se on ihan ok.

Muita: Masennusta ei näkyvissä, mieli on tasaisempi ja olo tyytyväisempi. Jaksan myös keskittyä ehkä hitusen paremmin. Muistikin on jollain lailla parempi. En enää napostele jatkuvasti, en syö suruuni tai muutenkaan tunteiden takia. En enää ajattele ruokaa jatkuvasti. Kaikenlaiset ruokaan liittyvät himot ja pakkomielteet ovat rauhoittuneet. Syön nykyään elääkseni, en enää elä syödäkseni.

ViestiLähetetty: 2010-09-30 13:31:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppausta takana vasta puolisentoista kuukautta.

Krooninen alaselkäkipu on vähentynyt huomattavasti, usein se on pitkiä aikoja kokonaan poissa. Samoin pahat kuukautiskivut on historiaa kuten niihin syödyt kipulääkkeetkin, ja runsas vuoto on vähentynyt.

Muuten sitä tavallista: ei enää "selittämättömiä" väsymys- eikä nälkäkohtauksia, ei makeanhimoa, vähemmän turvotusta. Senttejä on hävinnyt jonkin taikasauvan iskusta, hiukset on paremmassa kunnossa ja kasvaa vauhdilla, silmänaluset vähemmän tummat. Mieliala tasaisempi.

Oikuttelevaa mahaa en ole vielä saanut kuntoon, ja vietän liikaa aikaa netissä kiinnostuttuani kunnolla kaikista ruokavalioasioista.

EDIT: Yksi yllättävä vaikutus on tasapainon paraneminen. Kaikkeen tää vaikuttaakin. :)

ViestiLähetetty: 2010-09-30 13:42:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luulen kyllä, että monella vt-ruokavaliolla olevalla yksinkertaiesti Candida Albicans jyllää elimistössä aiheuttaen kaikkia näitä epämääräisiä vaivoja ja karppiruokavaliolla ne sitten rauhoittuu.

http://www.candida-albicans-cure.com/ca ... ptoms.html Tuolta voi kattoo mitä kaikkia oireita itseltä mahdollisesti löytyy.. Kutsutaan siis myös hiivasyndroomaksi. Ja jos jotain oireita löytyy karpillakin niin siellä on myös dieettiohjeet ja kukin voi toki harkita kokeilemista jos tahtoo. Joitain tyypillisä karppiruokia on mitä pyritään välttämään, kuten liika juustojen käyttö tai majoneesi.. Toisaalta jos menee esim Atkinsin ohjeilla, siinä on suht vähäistä noiden "pahisten" käyttö muutenkin.

Ajattelin vain et tää sopis tähän ketjuun :)

ViestiLähetetty: 2010-09-30 15:28:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen karpannut kolme ja puoli vuotta, aina välillä tosin muutamien kuukausien repsuja... Paino on heitellyt - se on noussut aina, kun olen repsuillut pitemmän aikaa. Erityisesti sokerinmättö on nostanut painoani aina reippaasti... :oops: - siksi luovuin sokerista kokonaan tämän vuoden alussa. Mutta aina sen painon on karppaamalla ja liikkumalla taas saanut alas.

Seuraavia parannuksia on tullut terveysrintamalla:
- Kuiva iho on taaksejäänyttä elämää.
- Täysi sokerittomuus on myös tehnyt sen, että sormieni iho ei enää halkeile ja tule täyteen pieniä kipeitä haavoja.
- Verensokerin heittelystä johtuvat oksettavat olot ja kiukunpuuskat ovat jääneet pois.
- Maha toimii moitteettomasti, ennen oli aina aamuisin löysä vatsa.
- En sairastele flunssia tms.
- Huuliherpes käy kurkkaamassa nykyään vain muutamia kertoja vuodessa hyvin lievänä ja menee samantien itsekseen ohi ilman mitään voiteita. Ennen minulla oli huuliherpes ehkä joka toinen kuukausi, ja se levisi pitkin suupieliä. En tiedä, miten paljon vaikutusta on joka-aamuisella kookosöljyllä.
- Ehkä elämänlaatuun eniten on vaikuttanut se, että nukun taas hyvin (ainoastaan silloin tällöin saattaa stressin tai muun levottomuuden takia tulla yksi tai kaksi huonoa yötä). Minulla on aiemmin ollut pahoja univaikeuksia (sekä nukahtamisvaikeutta, pitkin yötä heräilyä että aamuyöstä aikaisin heräämistä), mutta nykyään nukahdan kuin pieni lapsi. Uneni laatu on hyvää, ja unentarpeeni on vähentynyt.

Muoks. Ilmavaivat ovat poistuneet, unohdin mainita sen. Kuukautiskierrossa on tapahtunut sellainen muutos, että kuukautiset alkavat aina jo ennen kuin otan ehkäisyrenkaan pois. Jos repsuilen pitkään, kuukautiset tulevat vasta renkaan pois ottamisen jälkeen. Lieneekö oma hormonitoiminta vahvistunut vai mistä on kyse?

ViestiLähetetty: 2010-09-30 20:57:36 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Hieman OT, mutta koska täällä puhutaan sairauksista ja karppauksesta niin laitan linkin tännekin. Tein just gallupin jolla kartoitettaisiin sitä että missä ihmisillä menevät ne hiilarirajat ennen kuin sairaudet alkavat oireilla (oli sitten kyseessä ylärajat tai alarajat):

viewtopic.php?f=1&t=48980&start=0

Pistäkää klikaten!

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-09-30 21:31:12 
Poissa
sintti
sintti

Karppausta takana lähes kahdeksan vuotta, sitä ennen Zone-kokeiluja.
Paino putosi reilut kymmenen kiloa, pysyvästi!
Tärkein asia sormien nivelrikon pysähtyminen, kivuttomaksi puolessa vuodessa,
lääkäri suositteli jo nivelten jäykistämistä.
Päänsäryt ym. kolotukset pois.
Ihon kunto hyvä ilman rasvauksia, mielialan kohennus, yleinen vireystila (63 v) , onhan näitä,
nuorekkaaksikin kehuvat!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00