karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:59:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-11 20:35:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-09 11:00:40
Viestit: 59
Tämän keskustelun virittänyttä asiaa en tunne, mutta mielestäni asiatieto ja kokemuskeskustelut tukevat toisiaan nimenomaan asiasisältöjensä täydentäjinä. Miksikummassa pitäisi "sallia" vain jompaakumpaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-13 12:46:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Paikkakunta: turku
manka kirjoitti:
Valitettavasti lääkärit eivät yleensä tiedä ravitsemuksesta kovinkaan paljon. Ja sekin tieto, jota on kulkee virallisten ravitsemussuositusten mukaan. Esim. sokerin vaarallisuutta ei ymmärretä lainkaan. Eivätkä lääkärit muutenkaan tajua ruokavalion todellista merkitystä ihmisen terveydelle.
Mitä haittaa voisi sitä paitsi olla kellekään jos syö säännöllisesti 4-5 tunnin välein, jättää pois kaikki sokerit, valkoiset vehnäjauhot ym.puhdistetut hiilihydraatit, syö runsaasti vihanneksia, marjoja, kohtuullisesti hedelmiä, rasvattomia maitotuotteita, hyviä proteiineja ts.kalaa, kanaa, kanamunaa, juustoa ja lihaa, oliivi/rypsiöljyä, voitakin hiukan, pähkinöitä ja hiukan kaurapuuroa/täysjyväruisleipää; kaikkea tätä sopivasti yhdistellen. Perunan poistaminen ruokavaliosta ei vahingoita ketään.

Mä en tosin ymmärrä varmaan syytä tähän keskusteluun,vaan eipä haittaa mua. "Mut perunan poistaminen ruokavaliosta ei haittaa ketään": on väärä väite! [-X Ajatteleppas sitä perunan viljelijää,jolla on kellarit täynnä perunaa.Häntä saataa hyvinkin haitata.Heh heh :lol: Tuskin kukaan ottaa netistä saatua tietoa 100% faktana.Minä kun kyseenalaistan "omatkin faktani" ja käännän takkini aika ajoin, etsien totuutta.Voipi olla etten koskaan löydä sitä mitä etsin,mut ompa siinä puuhaa siks ajaks kun etsin! Hauskaa päivän jatkoa. ps.tapelkaa sovussa =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 10:21:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-22 17:23:48
Viestit: 12
Minun mielestäni Eofis toimi älykkäästi ilmoittaessaan tuon, jonka - okei - jokainen tietää, sillä tieto on monimutkainen kapistus, se kun koostuu myös intuitiosta, affektista sun muusta. Oma ammattini arvataan kuitenkin aina lopulta, joten nyt se kai paljastui heti alkjuunsa, anti mennä. Itsekin totean olevani täällä amatööri ja kuuntelija ynnä oppila<s, juuri toisten kokemuksista oppinut, koska niin oppii usein paremmin kuin kirjoista.
'
Tietty oma intohimoni on ravinnon vaikutus keskushermostoon, mielialoihin, ajatteluun, mutta kauhistusta jos joku rupeaisi säätämään lääkityksiään ja dieettejään kysymättä oman hoitavan lääkärinsä neuvoa luettuaan jonkin kutistajan hurraahuutoja täältä. Se on kertaalleen todella kirjoitettava ylös, ihmisten luettavaksi. Lääkärille tällainen harrastus saattaa olla tosivaarallista, ellei hän sanoudu irti lääkäriydestään täällä julkisesti ja heti alkuunsa. #-o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 11:06:35 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Lääkityksestä oon sun kanssa samaa mieltä mutta lääkäreiltä nyt ei tartte lupaa alkaakseen karpata. Eikä sitä kyllä saakkaan (paitsi antioksidanttiklinikan lääkäreiltä ja muutamalta muulta fiksulta poikkeukselta)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 14:18:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Asun Ruotsissa ja täällä Livsmedelsverket antaa ravintosuositukset terveille, Socialstyrelsen taas valvoo sairaanhoitoa ja on hyväksynyt lääkäri Annika Dahlqvistin LCHF ruokavalion diabeteksen ja ylipainon hoitoon eli
Lainaa:
Socialstyrelsen: LCHF är i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.


Uusia suosituksia laadittaessa on todettu ettei aikaisemmalle vähärasvaiselle hiilihydraattipitoiselle ruokavaliolle ole tieteellistä näyttöä.

Näin ollen en ole ollut lainkaan huolestunut kun diabetekseni pysyy LCHF ruokavaliolla ( jo yli kolme vuotta) lääkkeettömänä, muitakin terveysvaikutuksia on. Mutta karpata voi monella tavalla.

Eli jos LCHF soveltuu sairauksien hoitoon niin miksi ei myös terveille. En odota että Pohjoismaisia ravintosuosituksia muutettaisiin kovin paljon, jo se että peloittelu lopetettaisiin ja annettaisiin ihmisten itse kokeilla sopivan ruokavalion löytämistä olisi reilua.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 15:15:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Ainakin mulle on taas uudelleen tullut todella vastenmieliseksi käydä terkkarissa. Pakko kuitenkin vissiin, että saa liuskareseptin ja lääkereseptit uusittua. Kuinkahan kovasti mun pitäis ruokailua muuttaa, että saisin sokerit reilaan ilman lääkkeitä. Nyt tiiän sellaisia Koltan ja Mlv:n. Ja oman ukkoni.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 21:47:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Paikkakunta: turku
Konnasintti hyvä,sinä sentään käyt siellä. Mun käyntini TK:ssa loppui siihen kun lääkäri totes et: jos alat tähän karppaus koohotukseen mukaan,ei tartte sit enää tulla tänne valittamaan mistään vaivoist :twisted: . Minä siis olin "torppari",omassa kehossani ja lääkäri se "parooni" joka omisti mun kehoni ja tahtoni. :shock: Siinä tuli sit se tosiasia kysymykseen et oli käännyttävä yksityisen sektorin puoleen. Ei mulla varaa olis oikein yksityistä puolta käyttää (kun eläke on pieni),mut toistaiseks ainakin teen päätökseni itse :wink: . Lääkärissä käyn tarvittaessa, labrassa kerran kuussa. Huhtikuun 11 päivä aloitin yksikseni Atkinsilla, ja nyt seuraan Heikkilän neuvoja diabeteksen hoito ruokavaliolla. (aika tarkasti, joskus vähän lipsahtanut) Nyt on kohta 15 kg painosta pudonnut.Ensimmäiset kilot tippui nopeasti,ylimääräistä nestettä kun poistui. Nyt tahti hidastunut mut hiljaa hyvää tulee, en uskonutkaan ihan tänä kesänä ranta kunnossa olevanikaan,heh heh :lol: .Vieläkin on painoa lähes puoltoist sataa kg:tä. Ei mulla paljon vaihtoehtoja ollut kun perinteisellä kitukuurilla oli jatkuva nälkä eikä paino pudonnut-päinvastoin. :mrgreen: Nykyään syön tollaset 35-50g hh per päivä ja siinä on paljon kukka/parsakaalia gratinoituna juusto/kermalla uunis.Nälkää en siis ole nähnyt. Neuvoja olen toisilta karppareilta saanut,toisia olen noudattanut toisia taas en.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 23:57:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
läskitär kirjoitti:
Konnasintti hyvä,sinä sentään käyt siellä. Mun käyntini TK:ssa loppui siihen kun lääkäri totes et: jos alat tähän karppaus koohotukseen mukaan,ei tartte sit enää tulla tänne valittamaan mistään vaivoist :twisted: . Minä siis olin "torppari",omassa kehossani ja lääkäri se "parooni" joka omisti mun kehoni ja tahtoni. :shock: Siinä tuli sit se tosiasia kysymykseen et oli käännyttävä yksityisen sektorin puoleen. Ei mulla varaa olis oikein yksityistä puolta käyttää (kun eläke on pieni),mut toistaiseks ainakin teen päätökseni itse :wink: . Lääkärissä käyn tarvittaessa, labrassa kerran kuussa. Huhtikuun 11 päivä aloitin yksikseni Atkinsilla, ja nyt seuraan Heikkilän neuvoja diabeteksen hoito ruokavaliolla. (aika tarkasti, joskus vähän lipsahtanut) Nyt on kohta 15 kg painosta pudonnut.Ensimmäiset kilot tippui nopeasti,ylimääräistä nestettä kun poistui. Nyt tahti hidastunut mut hiljaa hyvää tulee, en uskonutkaan ihan tänä kesänä ranta kunnossa olevanikaan,heh heh :lol: .Vieläkin on painoa lähes puoltoist sataa kg:tä. Ei mulla paljon vaihtoehtoja ollut kun perinteisellä kitukuurilla oli jatkuva nälkä eikä paino pudonnut-päinvastoin. :mrgreen: Nykyään syön tollaset 35-50g hh per päivä ja siinä on paljon kukka/parsakaalia gratinoituna juusto/kermalla uunis.Nälkää en siis ole nähnyt. Neuvoja olen toisilta karppareilta saanut,toisia olen noudattanut toisia taas en.


Varaat vain ajan sinne terveyskeskuslääkärille, jos alkaa v*ttuilemaan, muistuta laista potilaan oikeuksista ja lääkärin valasta. Jos lääkäri kieltäytyy hoitamasta karppauksen perusteella, hän rikkoo molempia.

6 §
Potilaan itsemääräämisoikeus
Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. Jos potilas kieltäytyy tietystä hoidosta tai hoitotoimenpiteestä, häntä on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla.


Koko lakiteksti täällä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785

Lääkärinvala täällä: http://www.laakariliitto.fi/etiikka/laakarinvala.html

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-26 11:26:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Paikkakunta: turku
Kiitokset Catharsis neuvostasi,mut siinä on nyt yks bropleema. :cry: Potilaan ja lääkärin välinen suhde on munsta ainakin luottamuksellinen. En mä saa sitä korjattua sillä et alan uhkaileen lääkäriä, et sähän hoidat "pr..kele" munt ja sillä selvä :twisted: . Se luottamus katos ihan muutamas minuutis vastaanotolla, kun uhkaus hoitamatta jättämisestä oli lausuttu. Olisin hyväksynyt hänen negatiivisen asenteensa ja ymmärtänyt senkin et olis sanonut ettei voi hyväksyä uutta dietti ohjettani! Eikä siis ota minkäänlaista vastuuta VHH noudattamisesta ja sen seurauksista jos niitä tulee. #-o Mut se ylimielinen auktoriteettinen käytös mua kohtaan romuutti kaiken. [-X Mä palaan TK:hon kun mun paino on kaks lukunen numero ja silloin kyllä haistatan puolestani "paroonille" pitkät p...skat :wink: Kyllä kolme vuotta nopeesti menee ja 99 häämöttää jossain siellä, jos toi aika ei riitä niin sit mennään jatko-ajalle. :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-26 11:37:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Luottamus voi myös palautua, kun asiallisesti huomauttaa toisen väärästä toiminnasta. Minulla oli vaikeuksia, kun virkavuosiltaan vanhempi kollega ei alkuun hyväksynyt tekemisiäni ja halusi itse määrätä kaikesta, mitä teemme yhdessä. Huomautin hänelle, että tuollainen käyttäytyminen on hyvin lähellä työpaikkakiusaamista. Muutaman viikon mykkäkoulun ja yhteenoton jälkeen luottamus on palautunut ja yhteistyömme on ollut toimivaa ja hedelmällistä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-23 13:05:32 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Konnis: Minkälainen hh määrä sulla on? Mulla ainakin "vähän korkeammat" hh:t laskee verensokerin eli olen nyt yrittänyt pysytellä min. 50g hh/pv. Vaikka sokrut oli 5,5-5,8 yleensä, niin hh:n lisäämisellä on laskeneet viiden pintaan. Siis paastoista kyse. Ja painokin näkyis humpsahtaneen alaspäin. Syön 1-2 leipäpalaa päivässä tai hedelmän + leivän tms päivän aikana. Leipä on ihan karppista tai jotain kaupan "siemenleipää" (niissä on hh:t 35-40 / 100g) tai sit ihan ruisleipää.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-24 07:20:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kiitos vinkistä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-01 23:47:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-09-21 08:09:38
Viestit: 12
artoheikki kirjoitti:
Ei ole kokemusta, mutta uskon tiukalla vhh:la olevan myönteinen vaikutus ongelmiisi, eli jätä lääkkeet pikkuhiljaa pois.


Juuri tällaista en tahtoisi täällä nähdä. "En mää tiedä mutta jätä lääkkeet pois"...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-02 07:28:16 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
läskitär kirjoitti:
... Mun käyntini TK:ssa loppui siihen kun lääkäri totes et: jos alat tähän karppaus koohotukseen mukaan,ei tartte sit enää tulla tänne valittamaan mistään vaivoist :twisted: . ...


:D Juu, ei muuten tarttekaan enää pahemmin käydä terkkarissa niitä vaivojaan valittelemassa, kun on niin monesta vaivasta päässy eroon karppaamalla.... =D>

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)