Adalmiinukka kirjoitti:
Onko sun ruokavaliossa nyt joku uusi tulokas jota ei oo ennen ollut? Noin pitkällä migreenihistorialla kyllä luultavasti tiedätkin, että esim. juusto, pähkinät, suklaa voivat laukaista kohtauksen joillakin.
Hei vaan Adalmiinukka!

Ei ole uutta tulokasta... kaikkia olen syönyt aikaisemminkin, ehkä kuitenkin vähemmän kyllä kuin nyt. Syömisistä/juomisista oikeastaan vain punaviini laukaisee mulla migen (jos juon enemmän kuin yhden lasillisen)... tai mitä olen huomannut/tajunnut. Nyt kun tämä karppausajan migerumba alkoi, epäilin ensin että olisiko se tumma suklaa, suklaata kyllä olen aina syönyt mutta harvemmin tummaa. Noh, pidin migepäiväkirjaa ja eipä kyllä löytynyt yhteneväisyyksiä... joskus tuli mige kun olin edellisenä päivänä syönyt suklaata, joskus ei, vaikka olisin syönyt kuinka paljon. Eli ei taida olla tuo... juustoja olen syönyt kuin hullu koko elämäni, pähkinöitä kylläkin vähemmin..? Ei kuitenkaan ole koskaan niistä aikaisemmin tullut, niin että olisin huomannut...
Vaikeaa!
Migeä mulla aiheuttavat: punaviini, hormonit, liian vähän/liian paljon nukkuminen, stressi, lihasjännitys (alkaa hedarina, muuttuu aina migeksi). Nuo ainakin siis syypäitä. Noiden lisäksi nyt siis nämä mystiset miget. Oiskohan toi tyhmä pää jotenkin tottunut korkeisiin verensokeritasoihin ja marisee nyt sitä, että verensokeri on matalammalla? Ennen jos olin kauan syömättä, tuli darrat; nyt tulee päänsärky. Outoa. Darroja en kyllä ikävöi ollenkaan, onneksi löysin karppauksen. Eipä ole paljoa heikottanut.
Vettä olen yrittänyt litkiä (olen aina ollut todella huono juomaan), mutta ei vaikuta auttavan. Ärh.
Mutta outoa: kun karppasin ekaa kertaa kohta pari vuotta sitten, en saanut mitään ekstra migreenejä?! Kuitenkin nyt voin aina paremmin jos olen vetänyt hiilareita, eli ihan kuin se kuitenkin olisi sitä... äh, emmä tiiä!

Kaikki ehdotukset otetaan vastaan!