karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:28:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-14 18:06:06 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Mitkä harjoitukset olisivat tehokkaimpia, jos haluaa kasvattaa syviä lihaksia, jotka pitävät ihmisen kasassa. Itsellä alkaa selkä painua notkolle, vatsa pullahtaa eteen, hartiat kääntyy eteenpäin ja selkä painuu ja itsensä suorassa pitäminen alkaa olla työlästä. Ajattelin, että alkaisin tehdä joka päivä jonkun pikku jumpan (ihan kotona), viisi eri liikettä voisi olla sopiva määrä. Mitähän nämä harjoitukset voisivat olla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-14 18:45:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Maastaveto ja kyykky nyt ainakin vaativat käytännössä koko kropan jännittämistä, kyykyssä ehkä käsiä lukuunottamatta. Leukojenveto mennee samaan kastiin. Asiantuntijat voinevat selventää vielä.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-14 19:51:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Jos kotona teet niin ehdoton TOP 5 Välineet on

1. Fittball :smt045
2. Gymstick =D>
3. Pilates-pallo :smt023
4. Hyvä jumppa-alusta (Ehdoton)
5. Käsipainot

Ps :!: Isällä ryhti karkas samalla tavalla kuin sulla ja pistin ostaan gymstickin ja annoin ohjelman. Ryhti parani parissa kuukaudessa huomattavasti! :mrgreen:

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-14 19:53:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Nuo toisessa viestissä tulleet vaihtoehdot ovat toki hieman naisellisempia, jos siitä tykkää :D. Vaikka itse en kyllä näe mitään estettä, mikseivät naisetkin voisi treenata ihan oikeilla painoilla.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-14 20:35:01 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
^ eipä siihen mitään estettä olekaan. Mutta aloittaja halusi kotijumppaohjeita ja harvemmalla on kotonaan mahdollisuus kovaan kyykkäämiseen ja maastanostoon... Pilatesliikkeet taas onnistuvat missä vain.

Jotkut kovat voimailijatkin muuten tekevät Pilatesjuttuja ;)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-14 20:48:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 12:56:56
Viestit: 340
Paikkakunta: Tku-Tre puolimatkassa...
Kahvakuula, kahvakuula ja kahvakuula =D> PAri heilautusta päivässä näkyy muutamassa viikossa vyötäröllä :) http://kahvakuula.fi/

_________________
Possufarmarin vaimo. Meidän perhe syö viljaa vain jalostettuna.... Läskiksi jalostettuna.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-15 00:51:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
Tanssitar kirjoitti:
Kahvakuula, kahvakuula ja kahvakuula =D> PAri heilautusta päivässä näkyy muutamassa viikossa vyötäröllä :) http://kahvakuula.fi/

Tuossa oli vasta kolme. Kysyttiin viittä.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-15 01:20:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-17 00:52:29
Viestit: 81
Jossain täällä mainittiin voimapyörä vatsan litistämiseen hyvänä välineenä. Kävin sellaisen jo ostamassa, mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla. :smt004


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-15 08:04:50 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Ajattelin lähinnä että jos joku suosittelisi jotain valmista liikesarjaa, kun olen laiska itse hakemaan :lol: Ajattelin esim. jotain pilates-liikettä, sitten kenties jotain kyykkyjä, jotain tasapainoliikettä, kahvakuulaa (se mulla on) jne. eli semmoista sekoitussarjaa jossa tulisi kokonaisvaltaisesti harjoitusten parhaimmistoa. Jos olisi vaikka linkkejä youtubeen tai muihin ohjeisiin niin nekin olisi kivoja. Kahvakuulan swing voisi olla yksi, sitä teenkin jonkin verran.

Sanottakoon nyt, että en minä vielä ole missään pahassa tilassa ja kuljeskele ympäriinsä löysänä makaroonina. Näin vaan alkaa pikkuhiljaa selkeästi tapahtua, ja haluaisin estää sen. Liikuntana mulla vaan on lenkkeilyä, juoksua, hiihtoa, pyöräilyä yms. jossa ei nuo syvät lihakset kuitenkaan kovin paljon vahvistu. Ja toisaalta joissa hyvät syvät lihakset auttaisi suoritusta, niin kuin nyt juoksemisessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-15 08:30:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-05 14:44:31
Viestit: 426
Narf kirjoitti:
Ajattelin lähinnä että jos joku suosittelisi jotain valmista liikesarjaa, kun olen laiska itse hakemaan :lol: Ajattelin esim. jotain pilates-liikettä, sitten kenties jotain kyykkyjä, jotain tasapainoliikettä, kahvakuulaa (se mulla on) jne. eli semmoista sekoitussarjaa jossa tulisi kokonaisvaltaisesti harjoitusten parhaimmistoa. Jos olisi vaikka linkkejä youtubeen tai muihin ohjeisiin niin nekin olisi kivoja. Kahvakuulan swing voisi olla yksi, sitä teenkin jonkin verran.

Sanottakoon nyt, että en minä vielä ole missään pahassa tilassa ja kuljeskele ympäriinsä löysänä makaroonina. Näin vaan alkaa pikkuhiljaa selkeästi tapahtua, ja haluaisin estää sen. Liikuntana mulla vaan on lenkkeilyä, juoksua, hiihtoa, pyöräilyä yms. jossa ei nuo syvät lihakset kuitenkaan kovin paljon vahvistu. Ja toisaalta joissa hyvät syvät lihakset auttaisi suoritusta, niin kuin nyt juoksemisessa.


Pilates-tyyppiset harjotukset on hyviä,esim.lankku. Ainoa ongelma on,että ne pitää tehdä oikein mutta esim.youtubesta löytyy kyllä ohjeita muun muassa siihen,miten vaikka juuri lankku tehdään. Onko sulla käsipainoja kotona? Meillä treenitunneilla tehdään usein liikettä jossa periaatteessa "suoristetaan" koko kroppa. Eli makaat selälläsi lattialla,jalat koukkuun (n.90 asteen kulma hyvä) ja paino käsissä rinnan päällä. Siitä painat alaselän lattiaan ja pointtina on,että pidät sen siellä lattiassa kiinni koko ajan.Ojenna paino suunnilleen pään päälle (painon tulee olla näkyvissä) ja samalla toinen jalka suoraksi. Laske vaikka hitaasti neljään,palauta alkuasentoon ja toista. Jos vatsalihaksissa riittää niin molemmat jalat voi ojentaa etuviistoon tai alemmas (ja kädet + paino ojennetaan myös) mutta tätä ei kannata kokeilla ennen kun syvät lihakset on kunnossa koska alaselkä irtoaa helposti lattiasta ja nimenomaan sitä ei saisi tapahtua. Tämä nyt ainakin yks mikä tuli mieleen,toivottavasti tää mun ohje nyt oli edes jotenkin ymmärrettävissä :mrgreen:

_________________
Tänään taas huimailua ja nimenomaan jalkeilla ollessa kaatuilua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-15 08:35:40 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Paras liike jolla Mies sai oman syvän lihaksistonsa kuntoon ja pitää sitä kunnossa:
makaa selälläsi lattialla, nosta toinen polvi koukkuun ja paina jalkapohja lattiaan.
1) Vedä napa kiinni selkärankaan,
säilytä rangan luonnollinen notko ja
nosta suora jalka muutaman sentin (max 10 cm) irti lattiasta.
Ojenna varpaat ja kurkota niillä kohti vastakkaista seinää.
Hengitä rauhallisesti sisään ja ulos ja laske hitaasti kymmeneen (30-60 sek ajan)
Toista toiselle puolelle.

Jos liike sattuu koukkujalan takareiteen, kuten allekirjoittaneella, tuo jalkapohja hyvin lähelle pakaraa.

2-3) Tässä videossa on pari mun omaa suosikkia, alkaa noin minuutin kohdalta:
http://www.youtube.com/watch?v=lI6ucRl_BPw

4) Ja epätasaisessa maastossa kulkeminenhan on varsin hyvää corejumppaa.

5) Uudessa sport-lehdessä oli hyviä vatsaliikkeitä myös

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-15 22:40:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
Pilateksessahan on liikesarja 'nasty five', jonka nimi jo kuvaa jotain vaativuudesta. En löytänyt videota, mutta jotain kuvia on: http://www.1to1pt.ch/pilates/nastyfive.pdf. Noita ei kyllä ilman ohjausta osaa tehdä oikein - tai en minä ainakaan olisi koskaan osannut. Sen verran vaatii kontrollia keskivartalolta.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-16 09:26:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-05-29 12:39:36
Viestit: 508
Lainaa:
Eli makaat selälläsi lattialla,jalat koukkuun (n.90 asteen kulma hyvä) ja paino käsissä rinnan päällä. Siitä painat alaselän lattiaan ja pointtina on,että pidät sen siellä lattiassa kiinni koko ajan.Ojenna paino suunnilleen pään päälle (painon tulee olla näkyvissä) ja samalla toinen jalka suoraksi. Laske vaikka hitaasti neljään,palauta alkuasentoon ja toista. Jos vatsalihaksissa riittää niin molemmat jalat voi ojentaa etuviistoon tai alemmas (ja kädet + paino ojennetaan myös) mutta tätä ei kannata kokeilla ennen kun syvät lihakset on kunnossa koska alaselkä irtoaa helposti lattiasta ja nimenomaan sitä ei saisi tapahtua. Tämä nyt ainakin yks mikä tuli mieleen,toivottavasti tää mun ohje nyt oli edes jotenkin ymmärrettävissä


Hyvä ohje! Näitä tämmöisiä liikkeitä olen kaivannut itsekin. Kiitos :D

_________________
Sokerialkkiksen päiväkirja
No poo experiment


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-16 10:25:35 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Yksi syy huonoon ryhtiin voi olla vetävien ja punnertavien lihasten epätasapaino. Se pitäis ensin selvittää, että onko tasapainossa ja jos ei ole, niin sitten korjata puutteet painottamalla treeniä heikommalle alueelle. Testinä voi käyttää vaikka alataljavetoja ja penkkipunnerrusta tai ylätaljaa ja pystypunnerrusta. Samalla painolla pitäis mennä yhtä monta toistoa niin punnerruksissa kuin vedoissa. Suurimmalla osalla ihmisistä vetävät lihakset ovat heikompia ja silloin olkapäät mielellään kaartuu eteenpäin ja seurauksena on huono ryhti.

Jos vaan viis liikettä sallittu niin mä tekisin näin.

1. Leuanveto (voi avittaa vastuskumilla, jollei muuten saa tarpeeksi toistoja -> http://www.youtube.com/watch?v=JFtE27GzTTk)
2. Etunojapunnerrus
3. Kahvakuulalla heilautuksia
4a. Korjaava liike joko punnertaville tai vetäville lihaksille (esim. punnerrus kahvakuulalla tai renegade row -> http://www.youtube.com/watch?v=Ggaj8hB0BUY)
4b. Jos on hyvin tasapainossa, niin sitten vuorottelee treenistä toiseen tai tekee vaikka askelkyykkyjä
5. Lankku tai voimapyörä tai joku pilatesliike syville vatsoille

Liikkeitä kannattaa vaihdella treenistä toiseen, niin ei kyllästy ja tulee kaikki lihakset läpikäytyä. Myös liikkuvuuteen kannattaa kiinnittää huomiota. Pehmytkudoshierontaa vaahtorullalla (tennispallokin käy), staattisia ja dynaamisia venytyksiä. Uintikin on hyvä ryhdinkorjaaja, kun pitää koko kropan lähellä pintaa ja käyttää jalkoja tehokkaasti. Haravointi ja muut pihatyöt ovat näin keväällä loistava vaihtoehto, jossa tulee kiertoa ja rasitusta sinne keskivartaloon.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-16 12:33:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-20 19:57:14
Viestit: 346
Viisi tiibetiläistä riittiä

_________________
höpöttää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-16 17:59:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-14 16:56:17
Viestit: 8
youtubeen hakusanaks Hannibal Training ...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-16 18:41:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
huuhaa kirjoitti:
youtubeen hakusanaks Hannibal Training ...

No huh! Pitää treenata ensin jonkin verran päästäkseen noihin asentoihin. Tässä muutama vinkki, mistä voi aloittaa:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/.

Huomatkaa miten rimpuloita pikkupoikia, mutta silti kova pito. Voima tulee sisältä eikä pulleista pintalihaksista.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-18 16:30:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
jag kirjoitti:
huuhaa kirjoitti:
youtubeen hakusanaks Hannibal Training ...

No huh! Pitää treenata ensin jonkin verran päästäkseen noihin asentoihin. Tässä muutama vinkki, mistä voi aloittaa:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/.

Huomatkaa miten rimpuloita pikkupoikia, mutta silti kova pito. Voima tulee sisältä eikä pulleista pintalihaksista.


Mitä iloa siitä voimasta on, jos se ei ollenkaan näy päällepäin? Ja olen ihan tosissani. Ei nykyihminen kuitenkaan käytännön elämässä tuota voimaa oikeastaan tarvitse, eli ainoa ilo jostain punttisalilla käymisestä on ainakin minulle siinä, että kehossa tapahtuu näkyviä muutoksia.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-18 17:00:41 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
^ no jos nyt ei mistään yybervoimista puhuta vaan ihan ns. peruslihaskunnosta, niin ainakin näin istumatyöläiselle on ihan välttämätöntä pitää keskivartalon ja hartiaseudun lihakset kunnossa, jos mielii pysyä työkykyisenä.

Mitä taas tulee kunnon treeneihin, niin mä haen niistä maksimivoimaa, fitnessbeiben ulkonäkö ei voisi vähempää kiinnostaa. Jaa miksikö? Emmää tiijä, moon varmaan vähän outo :smt101 :lol:

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-18 17:03:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Maksimivoimaa minäkin kyllä oikeastaan haen, mutta kasvavathan ne lihakset silläkin tavalla... rääkkäsin itseäni pitkillä sarjoilla ja liian monilla liikkeillä puolitoista vuotta, ja sillä ei kyllä juuri tuloksia tullut. Ehkäpä tuohon bodaustyyppiseen harjoitteluun tarvitsisi enemmän hiilareita, mene ja tiedä.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)