karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:33:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-04 11:33:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
els kirjoitti:
- Kaloreita tuli karvan verran yli 2000 (ylläpidolla)

Huomenta
Paljon sinun BMI on nyt.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-04 12:03:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Karvan verran yli 25. Eikä sen muuntaminen suuntaan tai toiseen edes tarkoituksena. Minulle riittää oikein hyvin se, että stressin vaimennuttua ja tuon parin viikon suolistorempan jälkeen vanhat vaatteet alkavat mahtua taas päälle, varsinkin vyötäröltä.

Tai itse asiassa vaatteiden sopivuutta paljon tärkeämpää on, että taidan olla näivetysvaivaisen sukuni terveimmstä päästä tämän ikäisenä. Ei puupaa-autoja, ei minkäänlaisia lääkkeitä, ei merkkiäkään harmaantumisesta, ei iho-ongelmia, verensokeri kunnossa, kolesterolit juuri sellaiset kuin toivoisinkin, vyötärö-lantisuhde ok ja hormoonipuoli ilmeisesti kunnossa. Ja näin pääsi käymään ihmiselle, joka on ollut 11-kuisesta vauvasta nelikymppiseksi saakka kroonikko.

Mikään ei tietenkään takaa sitä, että nykyinen onni jatkuu.
Mutta kohta kymmenen VHH-vuoden jälkeen olen ainakin aika vaikea peloteltava, luulemma :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-04 12:10:07 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Ressi on kyllä aina hitonmoinen piru. Onneksi olet saanut niskalenkin siitä :D

Asiasta ovenkahvaan: mä luin jostain akkalehdestä "hurahtamisesta", tietty yhtenä esimerkkinä oli karppaaminen. Siinä sitten mietin, että kauanko siinä menee, että lakkaa olemasta "noitten" mielestä hurahtanut ja on ihan tavallinen vaan, vaikka (lajittelee jätteensä/joogaa/juoksee maratooneja) ei syö margariinia...

Vieläkö sä olet hurahtanut?

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-04 12:24:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Luulen pysyväni hurahtaneena niin kauan kuin syön näin.
Voisin sujuvasti kutsua kokonaisuutta nimellä "Käänteinen Pohjois-Karjala projekti" :)

Mutta vuosikymmenen jälkeen harva haukkuu hurahtaneeksi suoraan vasten kasvoja, ja vielä harvempi yrittää pelotella. Sellaisia ex-tuttuja toki löytyy, joihin yhteydenpito vaan loppui, ehkä siksi ettei heidän arvomaailmaansa mahtunut ihminen, joka voi elää terveenä tai jopa tervehtyä näin kerettiläisesti. Ja sitten löytyy niitä (edelleen kaverina olevia) jotka pystyvät sanomaan suoraan miten kummallista on, että tämöinen toimii vaikka se onkin vastoin kaikkea suositeltua. Eikä siihen oikein muuta kuin nyökätä hymyillen takaisin, ja jatkaa sitten keskustelua jostain ihan muusta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-04 12:46:09 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
els kirjoitti:
Karvan verran yli 25. Eikä sen muuntaminen suuntaan tai toiseen edes tarkoituksena. Minulle riittää oikein hyvin se, että stressin vaimennuttua ja tuon parin viikon suolistorempan jälkeen vanhat vaatteet alkavat mahtua taas päälle, varsinkin vyötäröltä.

Tai itse asiassa vaatteiden sopivuutta paljon tärkeämpää on, että taidan olla näivetysvaivaisen sukuni terveimmstä päästä tämän ikäisenä. Ei puupaa-autoja, ei minkäänlaisia lääkkeitä, ei merkkiäkään harmaantumisesta, ei iho-ongelmia, verensokeri kunnossa, kolesterolit juuri sellaiset kuin toivoisinkin, vyötärö-lantisuhde ok ja hormoonipuoli ilmeisesti kunnossa...


=D> Voi, kumpa saisin tällaista asennetta juurrutetuksi myös esim. äitiini (60+) ja anoppiini (50+)! Molemmat stressaavat kyllä painonsa kanssa, vaikkei edes tarvista olisi (äitini on koko aikuisikänsä ollut hyvin hoikka ja urheilullinen ja anoppi taas on ns. solakkaa tyyppiä, hieman pehmikettä kyllä vyötäröllä mutta uskon sen olevan ainakin osittain jatkuvan, hillittömän stressin aikaansaamaa) mutta erilaisia lääkityksiä/terveysongelmia kyllä piisaa (äidilläni verenpainelääkitys ja kilpparivajis, anopilla varsinkin talvikaudella jatkuvat flunssat tms. sekä aurallinen migreeni).

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-05 14:58:37 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
els kirjoitti:
Luulen pysyväni hurahtaneena niin kauan kuin syön näin...

Tota mä vähän pelkäsinkin...

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-05 17:11:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-08-09 15:05:32
Viestit: 81
els kirjoitti:
ja monivuotinen hartiavaivakin on vihdoin poissa (kiitos piikkimatolle ja Heikkilän Siunatun kivun ideoille).

uu! pitänee hankkia tuo kirja. itselläni tämän hetken suurin ongelma on yläselän ja hartian kivut, jotka ovat jatkuneet vuosia ja aina palanneet "hyvien" kausien jälkeen. (aikaisemmat suuret vaivat mm. jatkuva flunssailu ja masennus tuntuvat olevan jo historiaa, vaikka en vielä uskalla ilman masennuslääkkeitä olla). Piikkimatto, eli tuttavallisemmin piikkis, on ahkerassa käytössä.

Tämän kevään olen nyt pyhittänyt selän kipujen parantelemiseen (ja DI:ksi valmistumiseen), sillä siinä kunnossa missä olin, en todellakaan ollut työkykyinen. Apua olen saanut osteopatiasta sekä joogan, pilateksen, callaneticsin ja itämaisen vatsatanssin kombinaatiosta ja huomattavaa parannusta on tapahtunut. Silti tuntuu siltä, että ei tämä pelkällä fysiikan parantamisella kokonaan parane, joten pitänee tuohon kirjaan paneutua...

(taitaakin olla muuten pariin vuoteen mun eka postaus tänne, vaikka koko ajan on ahkerasti karpattu :o )


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 20:55:17 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Se voi olla hyvä ostos.

Meillä on tänä keväänä piikkimaton lisäksi harrastettu pari kertaa myös manipulointia (eli normaalikielellä hierontaa) tyylillä, josta kirjassa ei varsinaisesti puhuta. Siippa nappasi sen silti Antilta itseltään edellisjouluna (oli silloin ollut melkein vuoden hirvittävillä kupulääke-myrkkykuurieilla). Hän pääsi silloin lääkkeistä (muutaman kuukauden huumekoukun jälkeen) mutta varsinaisesti homma alkoi pelittää meillä kummallakin vasta tänä jouluna eli tuon kirjan lukemisen (ja piikkimaton hankkimisen) jälkeen. Jännä juttu sinänsä, koska siitä ei saa suoraa parannusreseptiä, vaan vain idean siitä mikä on noiden kipujen syynä. Sen avulla pääsi sitten miettimään tapaa, millä syvien lihasten hapenpuutosta saisi korjattua.

Nyt voi kai varovasti tuulettaa kun jo viidettä kuukautta selvitään kumpikin kokonaan ilman särkylääkkeitä ja kun ne pari alkavaa särkykierrettä on saatu katkaistua kotikonstein alkuunsa, kummaltakin. Ja tämä huolimatta siitä että toisella meni välilevy sijoiltaan jo teininä ja että se toinen taiteilee edelleen päivät pitkät samojen epäergonomisten tietokoneruutujen edessä entisine hiirihartioineen melkein ympäripyöreitä päiviä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 21:24:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
...että se toinen taiteilee edelleen päivät pitkät samojen epäergonomisten tietokoneruutujen edessä entisine hiirihartioineen melkein ympäripyöreitä päiviä.

Tätä jäin miettimään, että on se jotenkin niin kummallinen aika menossa, kun ihmiset puurtavat kellonympäri töitään! Ei ole ihme että ollaan kipeitä.
Kyllä työnteollekin pitäis joku tolkku saada.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 21:29:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
... paremminkin niin, että joskus harrastukset ja työt tehdään samoilla tai ainakin saman tyyppisillä välineillä...
Meillä kaikilla kun on omat pimeät puolemme (mutta silti kiva, että tämmöisistäkin kausista voi selvitä kipeytymättä) :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 21:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
...juu, totta tuokin. Sitten myös niitä joille työ on myös intohimoinen harrastus, eivätkä silloin edes kipeydy!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 22:05:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Sekin on totta, ainakin aikansa.
Ensimmäiset parikymmentä vuotta itsekin selvisin sujuvasti ihan ilman hiirihartiaa :D

Mutta toisaalta veikkaisin, että ongelmien ratkaiseminen (sitten kun on jo ojassa/liemessä/kipeänä)
on vähintäin yhtä tärkeää kuin vaikeuksien ennaltaehkäiseminen; kaikkeen kun ei aina voi varautua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 22:19:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
jep...ajattelin nyt lähinnä tuota, että monesti positiivinen henkinen lataus pitää jotenkin kropan rentona ja sitten kun tulee vaikeuksia, ja liikaa vaatimuksia, alkaa kolottaa.

Mutta kaiken kaikkiaan ehdottomasti kannattaa ehkäistä ja hoitaa staattisten hommien tuomia kipuja ja jännityksiä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 22:29:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Toisaalta... omia rajojaan ei tiedä, ellei niitä joskus lähde ylittämään?

Aika harva terveenäkin syntynyt selviää elämän heittelyistä ihan ilman kremppoja,
mutta joskus tuntuu myös että niistä oppii asioita, joita tasamaan tallaajana ei löytäisi ehkä koskaan?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-23 22:33:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Niinpä niin, omia rajojaan kannattaa aina ylittää, sehän on vasta sitä oikeesti elettyä elämää! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-04-25 10:48:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-08-09 15:05:32
Viestit: 81
pitää muuten suositella tällasta istuinta http://www.humantool.fi/index.shtml selkävaivoihin. mulla ollu nyt pari viikkoa tollanen ja on aivan ihana. lihakset pääsee liikkumaan samaan aikaan kun pitää yllä hyvää asentoa. huomasi parina ekana käyttöpäivänä että lihakset jo vahvistuu, kun pystyi jo istumaan pidempiä aikoja tuolla. jos lihakset ovat huonossa kunnossa, niin jo parin kymmenen minuutin istuminen tuolla rasittaa niitä sen verran, että eron huomaa.
ehdottomasti tärkeä ostos päätetyöskentelijöille!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-08-04 16:04:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-20 15:39:21
Viestit: 36
Paikkakunta: Häme
Kiitos kommentistasi!!! Hei, katselin tuota sapuskointiasi....tyhmä kyselee nyt, miksi vain keltuaiset? Ihan vain mielenkiinnosta, kun näitä oopuksia nyt opiskelleena en ole tuohon törmännyt?

_________________
Tonnikeiju, vaan ei kauaa!! Tuokaa kermaa ja voita :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-08-04 19:33:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Tuohon on useampiakin syitä, joista silti suurin lienee se, etten pidä valkuaisesta yhtään. Se johtuu joko huonoista muistoista (olin munalle todella pahasti allerginen ensimmäiset 12 vuotta) tai ehkä jopa siitä, ettei se ehkä oikein sovi minulle, vieläkään?

Ennen karppia en syönyt munia kuin kerran vuodessa eli pääsiäisenä. Ja käytinkin niitä vain leipomisessa ja karjalanpiirakoiden munavoissa eli harvoin. Karppauksen aikaan yritin opetella niiden syöntiä vuosikaudet, mutta lopputulos oli aina se, että valkuaisen kera niitä tuli syötyä pari hassua viikossa ja sitten alkoi tökkimään.

Toisaalta keltuaista täydellisempää hivenainepommia saa hakea; sieltä löytyy sopivia rasvaliukoisia eläinperäisiä (eli ihmiselle kasvikuntaa sopivampia) vitamiineja, valmiiksi hyvin imeytyvässä muodossa olevia kivennäisiä, tuoretta hyvää kolesterolia, DHA'ta ja kaikkea muutakin kivaa. Ja toisin kuin valkuaiset, keltuaiset maistuvat oikein hyviltä, IMO. Joten keltuaiset ilman sen suurempia tunnonvaivoja hukkaan heitetystä ruoasta oli yksi parhaista Kwasniewski-löydöistäni. Keltuaisten, luulienten ja voin&kerman yhdistelmällä tämmöisen harrastelijan ja aika vähän lihasta tykkäävän kokin jokapäiväinen ruoka alkoi pelittää ihan toisella tavalla.

Talon selvästikin karpiksi syntynyt miesväki syö munansa kokonaisena ja sen lisäksi vielä ainakin tuplaten sen verran lihaa kuin mitä minä saan kulutettua, ja selviää hienosti niin. Itselleni se 2-4 keltuaisen verran ravinteita ei nyt vaan onnistu muuten kuin jättämällä suurin osa valkuaisista pois, joten minä teen sen sitten näin :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-08-04 20:24:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-20 15:39:21
Viestit: 36
Paikkakunta: Häme
jepulisjee, kiitos vastauksesta!! Automaattisesti ajattelin valkuaisesta löytyvän jotakin "huonoa" .. :oops:
Mä olen kyllä Aina ollut sellainen munahullu, ettei tarvitse opetella, on vain ihanaa, kun saa lisätä entisestään!! =P~

_________________
Tonnikeiju, vaan ei kauaa!! Tuokaa kermaa ja voita :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: elssin kawahtava
ViestiLähetetty: 2010-08-18 20:08:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kawasaki jatkuu nyt neljättä vuotta ja tuntuu pelittävän edelleen. Nyt kun suolisto näyttäisi olevan kunnossa, olen kasvatellut hiilareita takaisin sinne 50...100 haarukkaan, pähkinöitä/manteleita näyttää kuluvan ainakin nyt kesän parhaiden perunoiden aikaan vähän vähemmän, ylhäisten näkkäri on kohonnut sallittujen syntien listalle fasun viereen ja päivällisen viinilasikin näyttää usein korvautuvan samankokoisella kotimaisella oluella. Muuten keltuaisia, luulientä, voita ja kermaa kuluu suunnilleen kuten ennenkin. Sisäelimien virkaa on kesän verran toimitellut Sittarista löytynyt Pajuniemen herkullinen luomumaksamakkara.

Tämän vuoden kevään ja kesän aikana on tullut kokeiltua muutakin kivikautiseen/kawaan sopivaa kuin vain ruokia, ja suunta näyttäisi olevan vain parempaan. Erityisesti hiusten suolahoito (pesun sijaan), piikkimatto, villatyyny ja enemmän kerhotossujen kuin kenkien tuntuiset Redfootin jalkineet ovat kolahtaneet.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)