karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:38:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-03-28 19:28:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-28 18:54:56
Viestit: 5
Terve!
Kerron lyhyesti oman Karppi-historiani. Olen karpannut jotakuinkin vuoden, olen aina ollut pullava, mutta sitten jotenkin kaikki roti ryöpsähti käsistä ja painoa kertyi ihan tolkuttoman paljon liikaa. Työtoveri sitten vuosi sitten esitteli minulle tämän karppauksen ja ensimmäistä kertaa olen löytänyt ruokavalion, joka sopii minulle! Olin varmaan puoli vuotta tosi tiukkana, mutta sitten kun painoa oli pudonnut jo hyvä määrä ( kiloista en tiedä, sillä en omista vaakaa, sillä suhteeni vaakaan on niin neuroottinen, että se on lentänyt taloudestani vuosia sitten), olen pitänyt yhden karkkipäivän kuussa. Mutta nyt sitten, olen syönyt pakastemustikoita ja -mansikoita partajugurtin kera ja laittanut sekaan Hermesetasta. Koska oman kropan vaatimusten tunteminen on mitä ilmeisimmin täysin hukassa ( mun kroppa käskee vain ja ainoastaan juoksemaan kiljuen kaupan karkkihyllylle [-X ), niin nyt ihmetellessäni sitä, ettei paino ( tai sentit, kun ei sitä vaakaa ole) ole laskenut tässä kuussa yhtikääs mitään, niin olen alkanut epäilemään, että syynä on tuo Hermesetas! Hiilarit olen pitänyt 50g/vrk pinnassa. Ja nyt kun mietin, niin tuon marja-juge-Hermesetas mätön syötyäni, olotila on ihan sama, kuin sokerihumalassa! Voiko se ihan oikeesti vaikuttaa näin? Niin ja ei tässä kaikki! Perjantaina tuli sitten todellinen romahdus! Aloitin aamun 200 g suklaalevyllä ja pikkusukulakupussilla. Illalla vedin 2 Pasha-purkkia ja vielä 2 suklaapatukkaa! Ihan, kuin tuo Hermesetas laukaisisi jonkin sortin hillittömän hiilarihimon!

Senttejä on tosiaan vyötäröltä kadonnut vuodessa reilu 30, joten jotain olen tehnyt oikeinkin. =D> Nyt sitten eilisestä alkaen kaikki hiilaripitoiset ruoat vaa'an kautta suuhun. Tarkoitan siis tomaatteja, kurkkuja. parikoita ja sipulia. Tarkoitus pitää hiilarit 20g/vrk. Ja aioin käydä apteekista hakemassa niitä ketostixsejä, ekaa kertaa elämässäni, sillä pakko tässä on nerostautua. Matkaa tavoitteeseen on vielä 15 senntiä.
Onko teillä kellään samanlaisia kokemuksia?

_________________
"Life is full of misery, loneliness and suffering- and it´s all over much too soon." -Woody Allen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-28 19:34:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
Keinomakeutteet tuntuu ainakin joillain aiheuttavan hiilarihimoja. Itsellä ei oo kokemusta kun en niitä käytä. Kandee olla ilman Hermesetasta jos se sulla aiheuttaa sokerihumalan kaltaisen tilan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-28 19:40:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-28 18:54:56
Viestit: 5
Juu, Hermestes "has left the building", mutta voiko sen käyttäminen vaikuttaa aineenvaihduntaan, sillä kuukaden aikana ei tosiaan ole sentin senttiä lähtenyt? Normisti, siinä 3-6 senttiä lähtee kuussa. En siis mittaile kuin kerran kuussa, joten kyseessä ei voi olla mikään tilapäinen turvotuskaan tms.

_________________
"Life is full of misery, loneliness and suffering- and it´s all over much too soon." -Woody Allen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 07:28:10 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
En söis itekää noita, samankaltaisia oireita tulee myös... ei sovi kropalle... Marjat sellasenaa on ihania, ei ne mitää makeutuksia tartte...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 08:31:47 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Onnea komeasta kutistumisesta! =D>

Ilmeisesti jotkut ovat niin herkkiä, että jo pelkkä makeanaistimus saa insuliinin liikkeelle. :? Minä olen havainnut matalan verensokerin oloja sukraloosista (Light Cokis aikoinaan).

Itse olen kyllä laihtunut Hermesetasista huolimatta, mutta lopettanut sen käytön, koska haluan pyrkiä luonnolliseen ruokaan. Jälkikäteen huomaan olleeni suorastaan KOUKUSSA :shock: ko. mömmöön. Raskaus (Hermesetas-kieltoineen ja kahviällötyksineen) toimi ihan hyvänä vieroittajana, mutta vieläkin saa välillä käydä taistelua mielessään, kun meinaa kaupasta väkisin hypätä sininen purkki ostoskoriin. "Vain tämä yksi purkki, sitten lopetan kokonaan..." Pitäkää minua hulluna, mutta minusta Hermesetas maistuu paremmalta kuin sokeri... :oops:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 08:42:56 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
jep jep... herkimmät meistä saa tosian insuliinit liikkeelle myös makeutusaineilla. Eli reisille menee...

Itellä on stevia tilaus vetämässä et voisin vihdoinkin päästä irti tuosta hermiksestä :roll: Edelleen mieli vaatii jotain makeaa välillä mutta tarkkana saa olla ettei mopo lähde käsistä.

ps. jumissa täällä on oltu jo kuukausia :roll: toi makeutusaine voi olla osatekijä.

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 10:55:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 21:56:53
Viestit: 125
Mietin just tätä samaa, kun söin eilen muutaman sokerittoman karkin, jokin napsahti päässä ja söin sen jälkeen virpojia varten varattuja suklaamunia ym. tolkuttomasti ja sitten menikin jo keksejä ja ihan mitä vaan kaapista löytyi - siis aivan hallitsemattomaksi meni. :oops: Olin kuin ulkoa katselija omissa touhuissani ja ihmetellen, että mikä on meininki. Ilmeisesti on helpompi olla täysin ilman makeita kuin yrittää syödä niitä kohtuullisesti - olivat ne sitten keinomakeita tai oikeita sellaisia :?

_________________
Hiilihydraattien hallinnan harjoittelua alk. 12.5.2008
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 12:13:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-13 18:49:51
Viestit: 288
Kuin myös maitotuotteet voivat aiheuttaa jumia herkästikin eli tässä tapauksessa partajugu. Vai olitko sitä syönyt koko ajan?

_________________
"mikä laulaen tulee, se treenaten lähtee..."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 17:17:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-08-06 12:10:57
Viestit: 64
Vaikuttaako stevia kans insuliiniin?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-29 17:55:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 20:39:41
Viestit: 55
Itse pohdin, miksi aina isän luona käydessä alkoi hirveästi syötättää, keksiä, karkkia, jne. SItten selvisi syykin, tajusin yhdistää syömiskohtauksen nautittuun pepsimaxiin. Siihen loppui laittilimun juominen, viakka sitä harvoin joinkin, kerran parissa kuukaudesa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-30 09:59:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 10:10:23
Viestit: 563
Paikkakunta: Out of This World
Mulla myös laittilimu selvästi on hidastanut hyvin alkanutta painonpudotusta. Kevytkokista piti saada kotitekoistan hampparien seuraksi. Illalla sen jälkeen teki ihan sikana mieli kaikkea makeaa. Onneksi oli vatsa ihan täynnä, ettei tarvinnut mitään ottaa. Pieni määrä sokeria aamun pakastemarjojen seurassa (anoppi pakastaa ruskean sokerin kera, rasiassa on ehkä 2 tl yhteensä, eli ei tosiaan paljon) kerma-turkkijugurttiseoksessa ei tee mitään. Käytin myös Canderelia kerran rahkassa, ja se laukaisi myös selittämättömän herkkuhimon, sekä nälkä tuli liian pian. :smt106


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-30 20:18:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-28 18:54:56
Viestit: 5
En siis ole yksin ongelmani kanssa. No Hermesetakseen en tosiaan enää koske. Hain eilen niitä ketostixsejä, luulin olevani mahtavassakin ketoosissa, mutta katin viikset, ei siis edes sinne päin. No, toisaalta hiilari-hillittömyydestäni on vasta 4 päivää, joten kait se sieltä tulee, jos on tullakseen. Eihän se toki mikään itseisarvo ole. :roll:
Ai niin, kerokaapa että mitä on stevia ja miksi sitä kannattaisi käyttää? Varmaan kuukelista löytyisi, mutta ajattelin nyt kysyä teiltä. :smt100

_________________
"Life is full of misery, loneliness and suffering- and it´s all over much too soon." -Woody Allen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-30 21:38:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-23 15:07:11
Viestit: 90
Itselläni näköjään paha sokeriaddiktio koska seuraavat jumittavat painoa/laukaisevat hiilarihimot:

- Makeutusaineet (eli kaikki lightmehut ja -limsat, karppileivonnaiset jne)
- Liialliset määrät maitotuotteita (partis, rahka, maitokahvi)
- Ylipäätään kaikki makeanmakuinen, oli mukana aitoa sokeria tai ei, joskus jo karkkipussin NUUSKIMINEN on kuin huumetta vetäisi.

Jos annan itseni syödä partista, sitä alkaa pikkuhiljaa mennä puoli purkkia päivässä combolla partis+Fun Light+pähkinät ja tästä seuraa jumitus ja hiilarihimot. Sama homma jos juon lightlimsoja jne. Huhhuh, järkkyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-03 23:13:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Noora100 kirjoitti:
Terve!
Kerron lyhyesti oman Karppi-historiani. Olen karpannut jotakuinkin vuoden, olen aina ollut pullava, mutta sitten jotenkin kaikki roti ryöpsähti käsistä ja painoa kertyi ihan tolkuttoman paljon liikaa. Työtoveri sitten vuosi sitten esitteli minulle tämän karppauksen ja ensimmäistä kertaa olen löytänyt ruokavalion, joka sopii minulle! Olin varmaan puoli vuotta tosi tiukkana, mutta sitten kun painoa oli pudonnut jo hyvä määrä ( kiloista en tiedä, sillä en omista vaakaa, sillä suhteeni vaakaan on niin neuroottinen, että se on lentänyt taloudestani vuosia sitten), olen pitänyt yhden karkkipäivän kuussa. Mutta nyt sitten, olen syönyt pakastemustikoita ja -mansikoita partajugurtin kera ja laittanut sekaan Hermesetasta. Koska oman kropan vaatimusten tunteminen on mitä ilmeisimmin täysin hukassa ( mun kroppa käskee vain ja ainoastaan juoksemaan kiljuen kaupan karkkihyllylle [-X ), niin nyt ihmetellessäni sitä, ettei paino ( tai sentit, kun ei sitä vaakaa ole) ole laskenut tässä kuussa yhtikääs mitään, niin olen alkanut epäilemään, että syynä on tuo Hermesetas! Hiilarit olen pitänyt 50g/vrk pinnassa. Ja nyt kun mietin, niin tuon marja-juge-Hermesetas mätön syötyäni, olotila on ihan sama, kuin sokerihumalassa! Voiko se ihan oikeesti vaikuttaa näin? Niin ja ei tässä kaikki! Perjantaina tuli sitten todellinen romahdus! Aloitin aamun 200 g suklaalevyllä ja pikkusukulakupussilla. Illalla vedin 2 Pasha-purkkia ja vielä 2 suklaapatukkaa! Ihan, kuin tuo Hermesetas laukaisisi jonkin sortin hillittömän hiilarihimon!

Senttejä on tosiaan vyötäröltä kadonnut vuodessa reilu 30, joten jotain olen tehnyt oikeinkin. =D> Nyt sitten eilisestä alkaen kaikki hiilaripitoiset ruoat vaa'an kautta suuhun. Tarkoitan siis tomaatteja, kurkkuja. parikoita ja sipulia. Tarkoitus pitää hiilarit 20g/vrk. Ja aioin käydä apteekista hakemassa niitä ketostixsejä, ekaa kertaa elämässäni, sillä pakko tässä on nerostautua. Matkaa tavoitteeseen on vielä 15 senntiä.
Onko teillä kellään samanlaisia kokemuksia?


En itse ole huomannut et keinomakeutteilla olisi ollut vaikutusta. Samaa epäilin kanssa kun paino rupesi junnaamaan paikallaan vuoden verran karppauksesta. Steviaakin hankin.

Mulla ainakin auttoi taas painon lähtemiseen laskuun kun vähensin makroja. Tottakai niitä pitää välillä viilailla alemmaksi kun paino vähenee.

Nyt taas enimmäkseen käytän rainbown makeutusainetta ja viunan kans light colaa ja paino putoo aika hyvää vauhtii.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)