karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:47:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-02-07 19:28:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Heipati :smt039 Tässä mietin tulevaisuutta, mitä se tuo tullessaan. Onko 10 v päästä velaton ja työelämässä vielä kiinni ? Ei enään ole murhetta lasten kouluttamisesta, silloin ne ovat jo omailla jaloillaan, toivottavasti. Nuorempana 10v oli käsittämättöman pitkä aikaväli, näin kun ajattelee nykyisin se on vain "heitto huomiseen" onko teillä samat tuntemukset ?
Miksi aika kuluu nyt nopeammin vai puuttuuko muistista pätkiä :P ? Toisaalta kun keskustelee vanhempien ihmisten kanssa (siis yli 70 vuotiaitten ) toisilla aika ei kulu millään. Olen pohtinut asiaa, olisiko työpäivien jälkeisellä työ uupumuksella jotain tekemistä asiaan, kun viikot kuluvat siivillä, ei ehdi tai jaksa tehdä kaikkea tarpeelista. Nyt karpatessa ei ole enään niin väsynyt kuin ennen silti aika ei tahdo riittää #-o . Vai kuuluuko tuo kaikki tähän ikään olennaisena lieveilmiönä?

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-14 17:47:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Terkkuja mökiltä :D oltiin katsastamassa kesäkotia onko kaikki kunnossa. Täällä lounais-rannikolla on lunta puolenmetrin paikkeilla, mikä on taas vaihteeksi uutta meilläpäin. Muutama vuosi takaperin lunta ei ollut melkeinpä koko talvena, muistan kun haravoin lehtiä vielä joulun alla. On näin tottumatta ankeeta kun ei meinaa varret riittää minkään moisissa "tohveleissa". Onko teillä paljon lunta ? ja odotatteko kevättä malttamattomana, niinkun itse teen :D

Pakastimessa on vielä yksi joulukinkku joka jäi joulusta kai sen aika olisi jo taasen, taidankin nostaa sen sulamaan. Herkuttelu hetkiä odotellessa :P HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ KAIKILLE :smt007

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-21 19:15:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Sisukas kirjoitti:
Tervehdys! :D Mukava kun löysin tällaisen ketjun! Pitäisi saada tsempattua itsensä ulos lenkille iltaisin, mutta mikähän siinä, kun se tuntuu ylitsepääsemättömältä! Pitäisi olla koira, mutta kun on vain kissa. :cry:


Samaa täälläpäin suomea. Ei oikein ole haluttanut lähteä lenkille, olen kaiketi taipuvainen kaamosmasennukseen koska keväämmällä kun aurinko paistaa on ihan erilainen puhti päällä. Olisiko karppaus vienyt puhdit pois, no sen näkee sitten onko se siitä vai tästä pimeydestä ja kylmästä. Itse olen täysin kesäihmisiä, talvella ei huvittaisi edes ulos mennä. :oops:

Meilläkin on kolme kissaa, yksi tosin tuli meille vahingossa ja on nyt kotiutunut meille, joten kai sekin on nyt jo perheenjäsen.
Pitäisi keksiä täällä korvessa jotain mukavaa harrastusta, yksi on tää karppaus johon olen nyt jäänyt koukkuun, ja toinen on täysin kesälaji. Nimittäin taimienkasvatus ja saada ne tuottamaan mun pienessä kasvihuoneessa. :P

Muuten kun kehusin tosta joulukinkusta, ei oo ollenkaan samaa mitä jouluna, makukaan ei ole enään yhtä hyvää.
Oisko osa kiinni tunnelmasta.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-21 21:15:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-01 19:17:14
Viestit: 91
Hei!
Täällä vuonna 1960 syntynyt poikalapsi ilmottautuu viidenkympin-kerhoon! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-22 00:05:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Joo, mä kans .... -62. Aavoille-ulapoille...kohti jotakin.... :smt023

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-22 07:17:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
10 vuoden paasta lapset yha kotona (silloin 17v, 19v ja 22v), mies (silloin 69v) elakkeella, tassa vaiheessa voin (59v) kenties "aloittaa" tyoelaman, nythan olen kotona lasten kasvattajana...

Kotonakin ollessa viikot menevat juoksuvauhtia, aina tuntuu olevan maanantai-aamu....

Tuntemillani siina 70v ikaisilla on paljon kiireisempi elama kuin itsellani, heilla on aikaa ja rahaa elaa niinkuin haluavat ilman vastuuta aikuisista lapsistaan. En ylipaataankaan tunne ihmisia (oli ika mika vaan)joilla olisi aika liian pitkaa ja tekemista vailla olevaa.

Nykyaan on liikatarjontaa tekemisesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-22 11:40:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Hei taas, mieltäni on askarruttanut varpaiden kylmyys.
Mulla on varpaat aina ihan jäässä, te jotka olette karpanneet kauemmin onko teillä auttanut karppaus asiaan ??
Kesällä kun on +25 astetta silloin voi kävellä paljasti jaloin, muuten näin talvisin villasukat on ihan välttämättömät. :smt085

Kaiketi syy on ääreisverenkierrossa, vaiva vaan on kurja kun varpaita aina kihelmöi kylmästä.
Onko teillä samanlaisia vaivoja ? Muistan kun penikkana sai olla paljastijaloin melkeimpä talvellakin eikä tehnyt tiukkaakaan :)

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-22 14:13:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
Ritasisko kirjoitti:
10 vuoden paasta lapset yha kotona (silloin 17v, 19v ja 22v), mies (silloin 69v) elakkeella, tassa vaiheessa voin (59v) kenties "aloittaa" tyoelaman, nythan olen kotona lasten kasvattajana...

Kotonakin ollessa viikot menevat juoksuvauhtia, aina tuntuu olevan maanantai-aamu....

Tuntemillani siina 70v ikaisilla on paljon kiireisempi elama kuin itsellani, heilla on aikaa ja rahaa elaa niinkuin haluavat ilman vastuuta aikuisista lapsistaan. En ylipaataankaan tunne ihmisia (oli ika mika vaan)joilla olisi aika liian pitkaa ja tekemista vailla olevaa.

Nykyaan on liikatarjontaa tekemisesta.


Ritasisko, minä ainakin arvostan kotiäidin elämää. Itselläni on 22-vuotias tytär ja olin aikanaan hänen kanssaan kotona kolme vuotta ja senkin jälkeen opiskelin ja tein töitä vain puolipäiväisesti tyttären ala-asteen loppuun saakka. Minä en ikinä olisi pärjännyt kiireisenä monilapsisen perheen työssäkäyvänä äitinä.
Suomessa ei arvosteta kotiäidin työtä, ja kotona oleva tai puolipäivätyötä tekevä saa hävetä tilannettaan. Seurauksena sitten monet lapset voivat henkisesti huonosti, on huumeongelmia, masentuneisuutta ym. ym. Keski-Euroopassa minun olisi ollut varmasti paljon helpompaa. Olin yhden vuoden Norjassa lapseni ollessa neljävuotias. Sielläkin oli helpompi ilmapiiri kuin Suomessa - ja paljon enemmän kotiäitejä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-23 13:55:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-10-14 08:16:37
Viestit: 6
Moi!

Multa olikin hukassa tää ketju, kunnes osasin täältä etsiä.

En osaa sanoa tuohon varpaiden paleluun mitään, kun ei sitä vaivaa ole ollut.
Ja tosiaan koirat kyllä "pakkolenkittävät". Välillä ottaa pattiin lähteä tonne
rämpimään, mutta kyllähän siinä hyvä olo tulee.

Karppaillut olen ja olo on hyvä edelleen, vaikka ei sitä painoa lähtenyt
olekaan.

Lapset lähtevät ensi viikolla "hiihtolomalla" isänsä kanssa mökille.
Mie täällä odottelen Karpin ateriakirjaa tulevaksi.. Ensi viikolla sitten
syö avokkikin karppiruokaa :lol: .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-28 19:10:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
sonny kirjoitti:
Moi!

Lapset lähtevät ensi viikolla "hiihtolomalla" isänsä kanssa mökille.
Mie täällä odottelen Karpin ateriakirjaa tulevaksi.. Ensi viikolla sitten
syö avokkikin karppiruokaa :lol: .


Kerro ihmeessä mielipiteesi ateriakirjasta kun saat sen, olen itsekkin miettinyt sen tilaamista.
Onko siinä paljon ohjeita mitä ei saa noista resepteistä.
Eikö sen saa kun liittyy kultakaloihin ? vai onko se jokin toinen pukstaavi.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-11 19:32:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Vajaa vuosi enään viidenkympin virstapylväälle 8) . Hei tuleeko naisille kans viidenkympin villitys :P
Miehillähän se on tunnettua.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-11 20:12:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-02-02 18:53:26
Viestit: 64
Fumiko ilmoittautuu myös: viiskymppiä alkaa lähestyä! Perhe : Mies ja kolme lasta, joista kaksi nuorinta yhä kotona, nuorin tytär 10v, onneks vielä piiitkään äidin helmoissa. Mirrulin tavoin olen Lounais Suomesta, Turun liepeiltä.

Noin 5 1/2 vk karppia takana ja n -4 kg ja risat! Toivois että enemmän olis lähtenyt.. :? olen sentään jättänyt viljat, perunat, pastat, riisin, irtokarkit ja muut makeat!

_________________
Fumiko

Elämä on arvaamaton.
Koska tahansa voi tapahtua
jotakin hyvää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-12 07:53:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Fumiko kirjoitti:
Noin 5 1/2 vk karppia takana ja n -4 kg ja risat! Toivois että enemmän olis lähtenyt.. :? olen sentään jättänyt viljat, perunat, pastat, riisin, irtokarkit ja muut makeat!


Ihan hyvä tuloshan tuo on, vaikka ymmärrän kyllä että enempi ois mukavampi. Meidän ikäisillä naisilla vaan ei välttämättä lähde noi kilot enää sitä vauhtia kuin nuoremmilta ja se on vaan hyväksyttävä. Heikkilä tästä on kirjoitellut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-21 12:14:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-11-11 23:12:28
Viestit: 51
Paikkakunta: Kaakonkulma
Viiskymppiä on tullut täyteen täälläkin ja täyttä sotaa kiloja vastaan on kokoajan päällä, tuntuu todellakin, että ikä vähän jarruttaa tätä painontarkkailua, kaikki on jumissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-21 18:18:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
dalina kirjoitti:
Viiskymppiä on tullut täyteen täälläkin ja täyttä sotaa kiloja vastaan on kokoajan päällä, tuntuu todellakin, että ikä vähän jarruttaa tätä painontarkkailua, kaikki on jumissa.


Kyllä samat tunnelmat ovat täälläkin. Painoa pitäisi saada alaspäin, vaan keho ei halua siitä luopua. Tosin olen tyytyväinen muuten mittojen pienenemiseen, nyt neljän kuukauden karppauksen jälkeen mahtuu pienempiin tamineisiin. Nuorempana laihiksella paino putosi kilon viikossa, ei enään :? kai aktiivisuus kaikessa on vähentynyt, enkä tuosta lihasmassan laadustakaan tiedä enää tällä iällä, vaikka eihän me mitään vanhuksia vielä olla :P

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-03-21 19:13:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 11:00:58
Viestit: 1641
Paikkakunta: Puskala
Onpas meitä viiskymppisiä paljon. Terve vaan kaikille. :smt039 Minäkin olen vuosi sitten viidenkympin virstanpylvään ylittänyt paksun paksu rouva lounais-suomesta. Vähemmän olen täällä julkisella puolella höpöttänyt, kun tuolla pallokaloissa on tällasen pallomahaisen mukavampi jutella hieman piilossa muiden pallokalojen kanssa.

Tään ketjun kyllä merkkaan ja tulen toistekin kurkkaamaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-25 19:03:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
seesami kirjoitti:
Onpas meitä viiskymppisiä paljon. Terve vaan kaikille. :smt039 Minäkin olen vuosi sitten viidenkympin virstanpylvään ylittänyt paksun paksu rouva lounais-suomesta. Vähemmän olen täällä julkisella puolella höpöttänyt, kun tuolla pallokaloissa on tällasen pallomahaisen mukavampi jutella hieman piilossa muiden pallokalojen kanssa.

Tään ketjun kyllä merkkaan ja tulen toistekin kurkkaamaan.



Kiva kun esittelit itsesi, kyllä meitä viisikymppisiä on ihan kivasti. Osa yrittää pudottaa painoaan niin kuin minäkin ja nihkeesti menee ainaski mulla. :( Pistetään iän tiliin :P
Nyt tällä meidän forumilla on ollut hiljaisempaa kai kevät on vienyt jutunjuuret mennessään ? No täytyy tunnustaa että itsekkin olen ollut varsin laiskana kun ulkona tulee oltua näin keväällä paljon enemmän mitä talvella.
Kaikki aiheet ovat tervetulleita, saat kyllä aina joiltakin kommentteja milloin mistäkin, onhan meillä iän myötä tapahtunut jos vaikka mitä.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-17 17:02:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-17 11:35:56
Viestit: 27
Paikkakunta: pk-seutu
Hei,

minulla lähestyy tuo pelottavalta kuulostava 50v muutaman vuoden kuluttua. Kumma, miten sitä tuntee itsensä aika nuoreksi, eikä noita ikänumeroita tajua millään :-k Liekö sekin, ettei oo lapsia eikä nyt miestäkään.. Terve elämä kiinnostaa.. Tulin tänne tänään, eli olen aika pihalla näistä systeemeistä vielä :smt039


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-18 10:30:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-01 11:13:10
Viestit: 1260
Paikkakunta: Rimito-Tku-Hki-Fuge
kalahari kirjoitti:
Hei,

minulla lähestyy tuo pelottavalta kuulostava 50v muutaman vuoden kuluttua. Kumma, miten sitä tuntee itsensä aika nuoreksi, eikä noita ikänumeroita tajua millään :-k Liekö sekin, ettei oo lapsia eikä nyt miestäkään.. Terve elämä kiinnostaa.. Tulin tänne tänään, eli olen aika pihalla näistä systeemeistä vielä :smt039


kalahari, älä pelkää. Ei tuo ole sen kummoisempaa, kmuin muidenkaan synttärien viettäminen. :) :)

_________________
Kampanjasivuni

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-18 16:39:15 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Pistänpä hieman viestiä minäkin vaikka tuo viisikymmentä on ohitettu jo ajat sitten, kohta täytän 67 ja olen nyt ollut kaksi vuotta eläkkeellä. Karppausta on takana hieman yli kaksi vuotta ja kun asun täällä Ruotsissa niin aloitin Annika Dahlkvistin tyyliin LCHF:llä, mutta enemmän roikun tällä suomalaisella foorumilla, ruokaperinteet kun tulee sieltä ja muutenkin yritän parantaa suomen kielitaitoa, täällä on töitä tehty ja opiskeltu sen ohessa ruotsiksi joten energiaa ei oikein ole riittänyt pitämään suomenkieltä ajan tasalla.
Tupakanpolton lopetuksen jälkeen paino karkasi ylös ja alkoi sokerit olla yli diabetes2 rajan, eräs työkaverini kertoi tuloksistaan ja kun aloin vähän lueskella asiasta niin ei muuta kuin toimeen. Painon ylösmeno pysähtyi ja nyt on verensokeriarvot normaaleissa lukemissa.
Asustelen yksin 1800 luvulla rakennetussa talossa järven rannalla melkoisen erämaan laidalla, kissa on kaverina. Avioerosta on niin kauan ettei edes muista vuosissa, lapsista toinen asuu Ruotsissa toinen Suomessa. Karppaus on minusta tosi helppoa, tutut on tottuneet siihen ettei makeaa kahvileipää löydy ja täältä saa ostettua sekä hirven että ruohokasvatetun naudan lihaa pakasteeseen. Järvessäkin olisi kalaa mutta en tiedä miksi kalastus ei kiinnosta.

Eläkkeellä olo on ihan mukavaa, ainakin kun on terve. Ja eläkekkin riittää ihan kivasti kun menot on pienemmät kuin töissä ollessa. Lapsiperheillähän se tiukkaa on, varsinkin jos on yksinhuoltaja.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)