karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 06:42:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-21 09:11:42 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Täälläkin yksi vesijuoksuun hurahtanut. Entisaikaan melki asuin uimahallissa, uimassa, ei silloin vesijuostu, ja myöskin vesijumpassa, joka nyt on mun fibrokeholleni yleensä liian rankkaa. Välillä oli pitkään taukoakin, kun krempparuumis muka rajoitti jo uimistakin.

Mutta vesijuoksu; ah ja voi, miten ihanaa. Käyn Ystiksen kanssa, kyllä me jutellaankin, mutta koko ajan tehdään tehokasta työtä. Olen käynyt kolmen viikon ajan kerran viikossa, mutta aion siirtyä 2krt/vk heti ensi maanantaista alkain.
Ja tänä aamuna olin huomaavinani, että mun tavispitkikset tuntuivat reisistä väljemmiltä kuin aiemmin...hoen itselleni, että se ei ole kuvittelua eikä toiveajattelua...

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-21 11:57:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-01 01:06:34
Viestit: 556
Paikkakunta: Kempele
^Kyllähän uimisen tulokset näkyvät todella nopsaankin. Ainakin minulla on aina näkynyt! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-22 21:08:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-13 22:13:45
Viestit: 158
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Niin Kabri, tarkoitin nimenomaan, että selkeästi huomasin, että vyön kanssa on tehokkaampi, olen juossut ilman vyötä ja silloin kellutus jää pois. Luulen, että kellutuksessa on se idea, että jämähtää helpommin paikalleen ja sitä jämähtämistä pitää vastustaa tehokkaammin vispaamalla. Aina olen juossut niin, että kädet ovat mukana... :smt038


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-24 00:49:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-01 01:06:34
Viestit: 556
Paikkakunta: Kempele
^Tämä onkin mielenkiintoista, koska uskoisin vaikutuksen olevan juuri toisinpäin. :D En siis sano etteikö olisi mahdollista! Täytyy itsekkin kokeilla joskus tuota juoksuvyötä ihan ajatuksen kanssa ja verrata sitä polkujen tekoon.

Edit: tarkennan että minä puhun siis polkujen tekemisestä niin kuin taitouimarit ja vesipalloilijat tekevät ja kädet vedenpinnan yläpuolella, eikä veden alla. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-01-25 13:29:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-13 20:40:54
Viestit: 2
Olen vesijuossut vuosia ilman vyötä ja se oon tehokkaanpaa kuin vyön kanssa juosten. Kaloreita palaa yli 1000 tunnissa! Se on testattu.
Lisäksi käytän vastus perhosia käsissä ja jaloissa. Rasva palaa niin että tirisee! Juoksen tavallisesti 1,5-2h ja olo on autuaallinen. Käyn lähes joka päivä, parhaimmillaan 7 kertaa viikossa ja mieluiten yksin, ilman puhekaveria. Saanpahan olla kerrankin rauhassa vaikka perhoset kyllä puhuttaa paljon. Monet ovat hankkineet perhoset kokeiltuaan ja nyt meitä on paljon perhostelijoita! Siinä on pakko juosta koko ajan koska muuten uppoaa!
Testakaapa, ilman juoksuvyötä ja perhoset käsiin ja jalkoihin, niin kunto kohoaa ja paino tippuu...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-02-18 13:54:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-07-27 07:51:16
Viestit: 562
Paikkakunta: Turku
lappilainen kirjoitti:
Olen vesijuossut vuosia ilman vyötä ja se oon tehokkaanpaa kuin vyön kanssa juosten. Kaloreita palaa yli 1000 tunnissa! Se on testattu.
Lisäksi käytän vastus perhosia käsissä ja jaloissa. Rasva palaa niin että tirisee! Juoksen tavallisesti 1,5-2h ja olo on autuaallinen. Käyn lähes joka päivä, parhaimmillaan 7 kertaa viikossa ja mieluiten yksin, ilman puhekaveria. Saanpahan olla kerrankin rauhassa vaikka perhoset kyllä puhuttaa paljon. Monet ovat hankkineet perhoset kokeiltuaan ja nyt meitä on paljon perhostelijoita! Siinä on pakko juosta koko ajan koska muuten uppoaa!
Testakaapa, ilman juoksuvyötä ja perhoset käsiin ja jalkoihin, niin kunto kohoaa ja paino tippuu...


"Kaloreita palaa yli 1000 tunnissa." Minkä kokoinen olet, ja millä sykkeellä juokset vedessä? Olen myös harrastanut vesijuoksua (käyn myös vesijumpassa ja uimassa) viime kesästä lähtien, enkä millään saa sykkeitä niin ylös, että laskennallisesti olisin lähelläkään 1000 kaloria tunnissa. Vesijuoksu on sen verran hidasta menemistä - spurttivauhdilla kun ei koko tuntia voi mennä millään - että tuollainen kalorikulutus tuntuu todella hurjalta.

_________________
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-02-20 18:10:25 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Liittynyt: 2007-11-07 05:54:49
Viestit: 5522
Paikkakunta: Kirkkonummi
Täällä kans yks vesijuoksuhullu :mrgreen:
Käyn jopa 5 kertaa viikossa ja tunnin kerrallaan. Perse ja reidet huutaa hoosiannaa mutta hyvää tekee =D>
Ja vielä kun siinä voi varioida vaikka mitä. Itse juoksen paljon ilman käsiä, eli kädet on "egyptiläisessä" asennossa edessäni. Samaten matalat päädyt nostan varpaat pintaan ja teen rintauintiliikkeitä. Tekee aika hyvää masulihaksissa :P

_________________
Hullu se o, ei sen kaa voi olla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-03-09 20:45:19 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:42:11
Viestit: 26
Vesijuoksu on kyllä tehokasta. Kokeilin sitä viime syksynä ensimmäistä kertaa elämässäni ja sykkeet näytti olevan startissa jopa 150, sitten välillä 130-140. Oma vyökin tuli hankittua mutta siinä oli jotain ongelmia mallin sopivuuden kanssa. Vyön reuna alkoi hangata ikävästi ihoa rikki. Sitten kokeilin vielä vesijuoksua ilman vyötä kunnes päätin siirtyä takaisin pelkästään uintitreeneihin. Ehkäpä vielä tänä keväänä innostun uudestaan tähän vesiliikunnan muotoon. Sykkeet on oikeasti kovat kun laittaa käsiin ja jalkoihin liikettä siellä vedessä! :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-07-15 11:33:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-01 01:06:34
Viestit: 556
Paikkakunta: Kempele
Noista "polkujen" tekemisestä vielä, että löysin hyvän videon josta myös ne löytyvät. Kohdassa 00:54 alkaa. http://moniviestin.jyu.fi/ohjelmat/sport/vesiliikunta/uinti1/vedenpoljentatapoja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-07-19 15:42:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-07-19 12:30:25
Viestit: 102
.. mutta tiedättekö kukaan tosissaan niistä vedenpitävistä ämpee kolmosista mitään? olen vahvasti kuokuttautunut musiikkiin, liikunta ilman musiikkia on mahdottomuus :( . ja napit korvilla toimivat vielä tehokkaasti small talkin estäjänä :twisted:

_________________
Muonaloki löytyy: viewtopic.php?f=11&t=52375[code]
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wANciml/
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-07-24 16:41:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-06-10 08:50:15
Viestit: 29
Oon juossut tämän kesän luonnon vedessä Arenan mp3-soittimen kanssa, se ON ihanaa. Tilasin Suomen Uintikaupasta ja maksoi jotain 180,00 muistaakseni, mutta tämä oli ainoa laite jossa oli kunnon takuu. Supsittelen lämpimästi! Kannattaa maksaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-08-31 04:41:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-10-23 09:31:49
Viestit: 10
Tiedoksi kaikille, että Ihmekauppa.comissa on tällä hetkellä Dolphin vedenkestävä mp3-soitin tarjouksessa 50e, normaalisti 149e :) Jihuu. (No juu, takuista ei kyllä ollut mainintaa, viitaten edelliseen viestiin.)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-08-31 05:52:24 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Kaipa mäkin tässä rupeen taas salilla ja uimassa käymään, kun alkaa syksy ja syksyn ilmat.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2009-09-01 11:17:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-27 19:02:10
Viestit: 45
Paikkakunta: Helsinki
Fysioterapeuttini ansiosta väänsin itseni uimahalliin polkee vettä :D siinä uimavalvoja kattos kun menin kysyy että onks tää nyt se liivi mikä pistetään vesijuoksuun päälle..."joo on"...noh mites päin tää tulee? :D mut sitten molskista veteen ja ei muuta ku polkee...45 minsaa siinä tuli sit edes takaisin rataa "juostua" ja kun altaasta nousi ylös oli että mihin mun kaikki voimat on kadonnut, kun tuntui ettei jaksa kuivalla maalla edetä lainkaan...eli HYVIN tehokasta on...vaikkakin joo hieman tylsän puoleista...mutta jos on seuraa niin mikäs siinä vaihtaa vastaan tullessa kuulumiset nopeesti :D ja jatkaa taas matkaa. SUOSITTELEN!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2010-09-05 05:27:48 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Liittynyt: 2007-11-07 05:54:49
Viestit: 5522
Paikkakunta: Kirkkonummi
Näin syksyn alkaessa nosto tällekin...

_________________
Hullu se o, ei sen kaa voi olla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2010-09-05 18:37:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-02-25 17:10:28
Viestit: 182
Paikkakunta: Vaasa
tryffeli kirjoitti:
Oon juossut tämän kesän luonnon vedessä Arenan mp3-soittimen kanssa, se ON ihanaa. Tilasin Suomen Uintikaupasta ja maksoi jotain 180,00 muistaakseni, mutta tämä oli ainoa laite jossa oli kunnon takuu. Supsittelen lämpimästi! Kannattaa maksaa.


Kyslen nyt kun tottakai haluun tuommosen, et onko noita viel jossain?? ku ei ainakaan tuolla uintikaupas ollu... :|

_________________
Kuva

Olen ylpeä kahden lapsen äippä, Emma -08 ja Lucas -09

Karppailen ilman ruokapäikkäriä, oon jättänyt pois potut ja vaaleat leivät!! luomu ja superfoodit puhdistamon, marjasmoothiet tilalle! niin ja tottakai voi ja kasvikset!!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2010-09-05 20:27:24 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Liittynyt: 2007-11-07 05:54:49
Viestit: 5522
Paikkakunta: Kirkkonummi
Googlellahan noita löytyy...tuossa ainakin yksi

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... io-soitin+

_________________
Hullu se o, ei sen kaa voi olla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2011-09-19 07:44:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Nostoa...

Onko jollain vedenpitäviä mp3-soittimia käytössä? Nyt on pari uuttakin merkkiä, Speedoa ja Dolphinia ainakin ja sitten on näkynyt vedenpitäviä suojapusseja normisoittimille.

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2011-09-19 08:07:18 
Poissa
Pusukala
Pusukala
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 09:57:53
Viestit: 8956
Vesifysio meikäläisittäin:

http://zeebrakarppi.blogspot.com/2011_0 ... chive.html

_________________
Asiallisia juttuja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2011-09-24 21:51:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Tilasin parikin motivaatiojuttua vesijuoksuun, kun näyttää nyt siltä että tää olis sellainen mukava lisä mun liikuntaharrastuksiin kahvakuulan lisäksi.

Ensin ostin jalkavastukset, sellaiset jalkaterään pujotettavat, samaa matskua kuin vyökin, niillä menin viimeksi vartin verran. Eli ensin vartti normaalia juoksua, sitten vartti jalkavastuksilla ja lopuksi vielä vartti normaalia. Nyt on mahalihakset niin kipeet että melkein lähdin lääkärille ennen kuin tajusin että jumpe!!! ne on mun vatsalihakset!! :lol: Tein juoksuliikkeet niin et vedin vatsan tiukaksi, lantio eteen ja yritin saada polven edessä rintaan kiinni....HUH!!

Sitten tilasin Dolphinin mp3 soittimen 80 euron hinnalla ja nyt oottelen että se kotiutuu. Mä kyllä tykkään yksin ja hiljaisuudessa mennä altaassa, mut kun laittaa oikein kunnon musaa niin eiköhän mene vielä kivammin. :D

Tuosta sykkeestä löysin tällaisen selityksen ostamani Aquajoggerin käyttö ja treenioppaasta, tämä on englanniksi mutta ymmärsin että vaikka sykkeet eivät vedessä nouse samalle tasolle kuin kuivalla maalla juostessa, hyödyt ovat silti samat:

The unique properties of water enable your heart to work more efficiently. The hydrostatic pressure of water pushes equally on all body surfaces and helps the heart circulate blood by aiding venous return - blood flow back to the heart. This assistance to the heart accounts for lower blood pressure and heart rates during deep water exercise versus similar exertions on land. Consequently, your heart rate is an estimated 10 to 15 beats lower per minute during suspended water exercise than for the same effort on land. Research has shown that you are getting the same training effect in water at a lower heart rate.

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)