karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:54:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-15 19:57:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-06 11:50:09
Viestit: 280
Upeeta miltzu =D>

_________________
Kuva


Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010


Karpisti syksystä 2008 asti


"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-23 13:08:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-23 12:47:13
Viestit: 2
Moi
Olen uusi tällä foorumilla ja tavoite minulla on terveellinen ruokavalio sekä liikunta.
Pikkasen historiaa itsestäni ja selitys miksi olen juoksuketjussa.

Olen entinen pitkänmatkanjuoksija, juoksin 1500 pääasiallisena matkanani.
Cooperin testissä paras tulokseni oli 3360.
Treenasin hyvin aktiivisesti aikani, kunnes syntyi lapsi ja laiskistuin.

En seitsemään vuoteen ole urheillut, ja olen pistänyt suuhuni ihan mitä sattuu. Minulla on onnenani hyvät perintötekijät, 166/53 kiloa, eikä paino nouse. Mutta painolle se on ihan sama, olen vetelä.

Työttömyys sai minut hieman masentumaan, jäin työttömäksi viime heinäkuussa. Oikeastaan se oli onnenpotku, koska työpaikkani oli kirjaimellisesti helvetistä. Jälkeenpäin tajusin että olin nipinnapin burnoutin partaalla.
Mutta, tästä lähti minun oikea repsahtaminen.
Sipsiä, karkkia, jäätelöä, limua, ihan mitä tahansa. Ja kaikista pahin oli ne iltasiiderit tai kaljat.
Koskaan en juonut humalaan, mutta saatoin ottaa 1-3 siideriä tai kaljaa, ja olin vain ajatellut, että koska en juo humalaan, niin tämä on ok.
Mutta eipä se ollut.
Kun raskaan päivän (hehheh) jälkeen sain lapsen nukkumaan (hän on erityislapsi, erittäin haasteellinen tapaus), oikaisin sohvalle, aukaisin kaljani ja karkkipussin.
Ajattelin jotenkin ne ansainneeni, koska kestin taas yksin koko päivän huutoa ja mekastusta, ja työttömyyden ja yksinäisyyden.

Kyllähän minulla oli ne perusasiat hanskassa, tottakai ansaitsin, mutta se mitä olisin oikeasti ansainnut, olisi ollut reipastahtinen lenkkeily, punttis, jokin tanssitreeni, ystävien luona kyläily tms.

Pari viikkoa sitten katsoin itseäni peilistä arvostelevasti.
Aloin miettimään elämäntapaani ja tyyliäni ja sen jälkeen menin kunnolla itseeni ja totesin että elämäntapani on huonot.
Se aktiiviurheilija aikoinaan, joka nautti juoksemisesta, uinnista, kickboksingista, aikidosta ja ystävistä, oli sosiaalinen ja menevä, on nykyään yksin kotona, ja vain mässää.

Joten tässä sitä nyt ollaan. Olen karsinut pois iltakaljat, karkin, suklaat, jäätelöt, limonadit, pullan, keksit ja vaalean leivän.
En tiedä onko tämä karppausta, tuskin sentään.
Leipää jne perunaa olen aina syönyt todella huonosti, lihasta pidän, eikä minulle koskaan sopisi kasvisruokavalio kokonaan.

Tämän kahden viikon aikana olen alkanut ulkoilemaan. Olen työtön ja lapsi on koulussa, joten ulkoilen koiran kanssa 2-3tuntia päivittäin. Se on puhdasta kävelyä ollut, ja nyt vasta olen alkanut ottamaan hölkkäaskeleita.

Tälle ketjulle minulla on antikin, jos tuntuu ettei aluksi osaa juosta tarpeeksi hitaasti, menkää metsäpoluille juoksemaan. Siellä pysyy vauhti pakosta hiljaisena, plus se kehittää tasapainoa.
Penikkatauti, eli säärien kipeytymiseen löytyy lääkäriltä lääkkeetkin. Venytellä ei kannata, sen sijaan suihkuttakaa kylmää ja kuumaa vuorotellen.
Lihas kipeytyy koska treenimäärä on suuri lihaksen kokoon nähden ja lihaskalvo (?) ei kerkeä kasvuun mukaan.
Kenkien vaihto joskus auttaa, joskus ei.
Penikat voi joskus kipeytyä niin, ettei siihen auta kuin leikkaus, sen takia jos penikat kipeytyy, vuodelepoa, lihasvoidetta päälle, ja särkylääkkeitä nassuun.
Lenkkikenkiä kannattaa olla kahdet, toiset voi ostaa alesta, ihan tavalliset ilman mitään tukea (pronaatio tms). Jos penikat oireilee, kannattaa kokeilla, johtuisiko pronaatiotuesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-23 19:11:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-06 11:50:09
Viestit: 280
Kävin tänään juoksemassa saman 5,2 km lenkin mitä muutama viikko sitten. Silloin lenkkiin kului aikaa tunti, nyt meni 40 minsaa =D> Sykkeet mulla on kyllä aika korkeat vaikka hölkkä on suht hidasta (ainaki mun makuun hidasta :lol: ) Mut huomaa kyllä et aerobinen liikunta (jumpat) on auttanu tosi paljo jaksamiseen. Ehkäpä se kymppikilsa tässä kesään mennessä ois ihan mahdollista :D

_________________
Kuva


Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010


Karpisti syksystä 2008 asti


"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 14:19:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-23 12:47:13
Viestit: 2
Tänään käyty lenkkeilemässä puolisen tuntia. =D>
Illalla vielä ulos kävelylle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 15:23:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-06 11:50:09
Viestit: 280
Mä tahtoisin ees kerran viikkoon löytää aikaa sille, et saisin yksin käydä juoksemassa kunnon lenkin. Mut ei kyl tunnu mukamas sopivaa saumaa löytyvän. Noh, jos ees kerran kuussa sais käydä :lol:

_________________
Kuva


Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010


Karpisti syksystä 2008 asti


"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-26 17:12:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-10-23 09:31:49
Viestit: 10
Nyt olen sitten enemmän hölkkäillyt ja tavoitteenani on ollut hölkätä 5km putkeen. Nyt se on jo tosi lähellä, ihana huomata että on kehittynyt :) Vielä vähän niin sitten se menee. Huomaa kyllä että kunnon kengät pitäisi olla, ei tue nuo tämänhetkiset yhteen, varsinkin kun tuota lättäjalkaisuutta ja polvivaivaa löytyy...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-29 10:22:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-21 08:57:28
Viestit: 833
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Minä olen aloittanut juoksemisen jo pari vuotta sitten säännöllisen epäsäännöllisesti. Talvisin en juossut yhtään. Mutta nyt aloitin n. kuukausi sitten taas, eikä lenkki ole koskaan mennyt näin hyvin :shock: Toissa päivänä juoksin 4km 30min, kävelin ja venyttelin pari minsaa ja juoksin 4km 28min. Keskisyke on siinä 161 paikkeilla. Loppu rutistuksen (~10min) vedän sit vähän lujempaa (182). Olo on todella mahtava lenkin jälkeen, eikä lihaksiakaan enää särje seuraavana päivänä.
Huomasin kyllä etten alakarppi aamiaisella jaksa juosta ollenkaan. Aamupalasta 2h ja etenemistä ei kyllä juoksuksi voinut kuvaille, löntystelyn lomassa pyrähdyksiä #-o ja hyvä kun kotiin jaksoin. Sen sijaan karppi päivällisen jälkeen jaksoin paremmin, silloin kyllä ruokailusta ei ollut tuntiakaan. Viimeksi taisin juoda kupin kaakaota (pun. maito, 2tl tummaa kaakaota, 2t oboeta, 1tl kookoskermajauhetta) ja lasin vettä tunti ennen lenkkiä ja matka meni hyvin.


Kuukauden päästä pitäis juosta 10km kisa. Jos vaan pääsee noilla keleillä juoksemaan, lunta kun tulee taas aika reilusti :roll:

_________________
Hyvä- ja alakarppi 22.3.2008 - 2015

Varovainen uusi tuleminen 12.3.2022


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-29 10:29:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-21 08:57:28
Viestit: 833
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Avaruussika kirjoitti:
Huomaa kyllä että kunnon kengät pitäisi olla, ei tue nuo tämänhetkiset yhteen, varsinkin kun tuota lättäjalkaisuutta ja polvivaivaa löytyy...

Suosittelen footbalance pohjallisia. Aivan taivaalliset :smt045 Pari vuotta sitten hommasin uudet juoksukengät ja nuo pohjalliset enkä ole katunut kertaakaan. Jaloissa ei tunnu enää yhtään mitään. Aikaisemmin saattoi jalkaholvi kipuilla ja samoin isovarpaan isonivel, nyt ei mitään. Minä kärsinkin lievästä ylipronaatiosta.
Ja kunnon juoksusukat. En uskonutkaan, että sukat voi tuntua jalassa hyvältä :shock: Aattelin vaan kerran tekstiili urheilla hieman ja ostin kahdet juoksusukat, luulin niiden olevan vaan semmosta hömpötystä. Ekan kerran kun vedin sukat jalkaan olin ihan :shock: :smt050

_________________
Hyvä- ja alakarppi 22.3.2008 - 2015

Varovainen uusi tuleminen 12.3.2022


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-29 14:17:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-06 11:50:09
Viestit: 280
Itsellä on kans kehittyny tuo juoksu ihan hyvin, salille mennessä aina matolla juoksen ennen ryhmäliikuntaan menoa. Mut mulla on sykkeiden kans fiksaamista vielä, jos juoksen 9-10km/h niin mulla sykkeet pukkaa väkisin 180 päälle. Peruskuntoa siis kehittelen ja kasvattelen noissa jumpissa ja kävelylenkeillä. Sykkeet on vuoden alusta tullu 20 pinnaa alaspäin muutenki, oon mittarin oston jälkeen pystyny seuraamaan. Raskaus todellaki vei peruskunnon :roll: Tai sitte sitä ei vuosiin oo ollukaan :lol:

_________________
Kuva


Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010


Karpisti syksystä 2008 asti


"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-04-26 15:06:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1109
Paikkakunta: Luhanka
Ensimmäinen urheiluvamma :evil:
Aloitin säännöllisen kävelyn jo helmikuun puolella, lähtöpaino liki 125kg. Nyt huhtikuussa vauhtia on tullut lisää, olen vetänyt 60...90min kävelylenkkejä joka päivä, se oli ilmeisesti jo liikaa. Meno tuntui todella hyvältä ja jalat pelasivat. Otin mukaan viimeiselle kilometrille pari nousua maastossa, jossa sai sykkeen nousemaan. Todennäköisesti rehkin liikaa , koska vasemman jalan etureiden yläosaan tuli viikolla pistävä kipu. Tänä aamuna se kirpaisi aika pahasti puolen kilometrin jälkeen, oli pakko tulla takaisin. Painoa on kuitenkin vielä 115 kiloa ja ikääkin on 63w. Kyllä se tästä paranee kun annan jaloille aikaa parantua ja ostan vielä uudet lenkkarit. Pidän todella kävelystä kun se sujuu jo kivasti, hölkkäämään ryhdyn vasta alle 100 kilon, en viitsi särkeä jalkojani, koska ne ovat minulla ainoat.

Tein viikko sitten ensimmäisen yli 8km lenkin maastossa sauvojen kanssa, reitti on talvella hiihtäjien käytössä. Siinä on kilometrin jälkeen puolen kilometrin nousu joka päättyy kallion laelle, kyllä se ylös meni ilman huilaamatta. Mietin vain sitä, kuinka joku nuorempi ja kevyempi menisi sen ylös 40 kilon tasoitesäkki selässään. :mrgreen:

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-04 14:17:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-15 09:14:23
Viestit: 193
Yaleelu kirjoitti:
Suosittelen footbalance pohjallisia. Aivan taivaalliset :smt045 Pari vuotta sitten hommasin uudet juoksukengät ja nuo pohjalliset enkä ole katunut kertaakaan. Jaloissa ei tunnu enää yhtään mitään. Aikaisemmin saattoi jalkaholvi kipuilla ja samoin isovarpaan isonivel, nyt ei mitään. Minä kärsinkin lievästä ylipronaatiosta.
Ja kunnon juoksusukat. En uskonutkaan, että sukat voi tuntua jalassa hyvältä :shock: Aattelin vaan kerran tekstiili urheilla hieman ja ostin kahdet juoksusukat, luulin niiden olevan vaan semmosta hömpötystä. Ekan kerran kun vedin sukat jalkaan olin ihan :shock: :smt050


Komppaan! Sain nuo pohjalliset liittymällä maikkarin Elixirin juoksukouluun ja kyllä kannatti, ei ole jalkaholvi eikä säären etuosa oireillut noiden jälkeen lainkaan. Muutenkin juokseminen on tuntunut kevyemmältä. Aikaisemmin lenkin ensimmäinen vartti oli aika jäykkää menoa, nyt jo lenkin alusta jalka "lentää" kevyemmin :) Lenkkarit mulla on jotkut halvat Asicsin markettiversiot.

_________________
"Biokemia, markkinatalous ja medikalisaatio lyövät ylävitoset pienen ihmisen olan yli. Hänen, joka viattomasti ja alun perin luuli ettei pikku vitutukseen voi kuolla. Mikä tyhmyri."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-05 15:56:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-02-21 21:58:21
Viestit: 56
Olen yleensä tuollaisille hh 40-50/60g rajoilla mutta nyt viikonloppuna edellisenä päivänä vähän enemmän hh:ta (aamulla hedelmiä ja hieman kreikkalaista jugurttia, ip vähän jopa piirakkapohjaa). Seuraavana aamuna maha oli ihan vähän "sekaisin" mutta juoksulenkki (8km) meni paremmin kuin pitkästä aikaa vaikka "aamiaisena" oli pelkkää vettä 1l. Testailen tätä ja syön vähän enemmän hh.ta juoksupäivinä (tummaa suklaata, ehkä hedelmiä, kenties jopa ruisleipää tmv), jospa juoksu tästä lähtisi paremmin kulkemaan. Jos menisin johonkin kisoihin oikein niin näin karppina tuo juoksijoiden hh-tankkauskaan ei varmaan vaadi riisiä, pastaa tai perunaa lautasittain :twisted:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-12 10:21:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-06 19:47:16
Viestit: 641
Paikkakunta: Helsinki
Olin katsomassa Helsinki City Runia viime lauantaina, ja oli kyllä mahtavaa katsoa suurta joukkoa ihmisiä ensin odottamassa vuoroaan päästäkseen liikkeelle, ja sitten heidän, monen aika iloista, menoa. Jospa ensi vuonna lähtisi itsekin! 17v poikani, joka oli juoksemassa kehotti heti hankkimaan juoksukaverin kun en tietenkään pysyisi hänen vauhdissaan :? No, en varmaan pysyisikään, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. :wink: Mutta ensi alkuun pitäisi saada kävely muutettua juoksuksi. Ihan vielä se ei onnistu kun polvikin välillä temppuilee, mutta kiva lukea teidän muiden juttuja aiheesta. Löytyiskö muuten pohjois-Helsingistä päin ketään lenkkikaveria?

_________________
Jokainen taplaa tyylillään
http://www.vhh-123.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-24 14:39:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-07-04 20:19:52
Viestit: 22
Paikkakunta: Uusimaa
Minä katsoin äsken telkkarista Helsinki City Run-ohjelman. Kyseisestä tapahtumasta oli tehty kiva dokumentti. Oli ilo katsella niitä juoksijoita. Jokainen vain kehui harrastustaan ja sitä tunnetta mikä siitä tulee. Arvatkaas vaan innostuinko nyt minäkin. :D

Kuntoni taitaa tosin olla todella huono. Jos juoksisi aina pieniä pätkiä ja taas kävelisi eli jos se kunto alkaisi sillä elpymään. Heti illalla lenkille, jes!

_________________
Läski ei ole ikuista ;-)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-31 20:21:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-10 08:03:41
Viestit: 5
Pakko kirjoittaa, kun tällaisen ketjun huomasin. Olen AINA inhonnut juoksua ja pitänyt sitä jotenkin vastenmieleisenä. En ollut koskaan jaksanut juosta paria sataa metriä enempää. Kun aloitin karppauksen, innostuin kokeilemaan Kunto plus-lehden juoksuohjelmaa, joka oli tarkoitettu juuri vasta-alkajille. Tänään sitten täyttyi tuo juoksutavoite, 5km!!! En voi vieläkään uskoa, että olen 6 viikossa kehittynyt täydestä sohvaperunasta juoksemisesta nauttivaksi liikujaksi :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wXP97pF/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-03 10:51:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-25 09:37:23
Viestit: 66
^ Suunnitelmissa myös aloittaa toi kuntoplussan ohjelma aloittelijoille, kunhan paranen flunssasta. Jos vaikka toi ohjelma pitäis motivaatiota yllä myös kesälomalla, kun usein on livennyt vaan terdellä istuskeluun.

_________________
Kampanjasivuni
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-16 11:13:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-16 10:27:57
Viestit: 2
Topitatu kirjoitti:
Pakko kirjoittaa, kun tällaisen ketjun huomasin. Olen AINA inhonnut juoksua ja pitänyt sitä jotenkin vastenmieleisenä. En ollut koskaan jaksanut juosta paria sataa metriä enempää. Kun aloitin karppauksen, innostuin kokeilemaan Kunto plus-lehden juoksuohjelmaa, joka oli tarkoitettu juuri vasta-alkajille. Tänään sitten täyttyi tuo juoksutavoite, 5km!!! En voi vieläkään uskoa, että olen 6 viikossa kehittynyt täydestä sohvaperunasta juoksemisesta nauttivaksi liikujaksi :D


Pakko vastata kun tuo tekstisi näytti ihan minun kirjoittamalta.. :wink: Oon vajaan vuoden karppaillu, ja tässä keväällä lumien sulattua pois aloin harjoitella myös tuon kunto plussan ohjelman mukaan, ja nyt jaksan myös juosta tuon 5 km!! Tunne on aika hieno, kun aina vihannut juoksua, ja nyt oikeasti pystyy juoksemaan.. Tupakan polton lopetus vuoden vaihteessa on kyllä varmasti auttanut asiaa, keuhkot toimii ihan eri tavalla nykyään.. :D Hyvä me! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-02 14:55:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-07-02 14:25:21
Viestit: 11
Minäkin aloittelevana karppaajana olen kiinnostunut juoksemisesta.. Kunto on ihan nollassa, olen aina inhonnut jostain syystä liikuntaa. Viime aikoina olen kuitenkin laittanut itseni kävelylle, ja loppujen lopuksi siitä on aina jäänyt hyvä fiilis!

Eilisellä lenkillä uskaltauduin hölkkäämäänkin. Juoksin aina minuutin, kävelin minuutin, hölkkäsin taas, ja 6 juoksupätkää tuli tällä tavoin tehtyä. Vauhti oli hidas kuin mikä, mutta sen jälkeen oli voittajaolo! Pakko se on uskoa, että tästä voi vähitellen kohottaa kuntoa ja kyetä joskus hölkkäämään pidempiäkin lenkkejä :)

_________________
Voi jumalaut! Kui helvetin taval sitä voi oikei rakasta rätei ja lumpui?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-03 07:50:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Paikkakunta: España
whisky. kirjoitti:
Vauhti oli hidas kuin mikä, mutta sen jälkeen oli voittajaolo! Pakko se on uskoa, että tästä voi vähitellen kohottaa kuntoa ja kyetä joskus hölkkäämään pidempiäkin lenkkejä :)


Eikös se hidastakin hitaampi (niin että kävelijätkin menee ohi) hölkkäysvauhti oo kaikkein paras rasvanpolton ja vissiin kestävyydenkin kannalta? Korjatkaa jos olen väärässä...

_________________
Bubblen päikky vatsakipuja ja mahamakkaroita vastaan


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-14 13:11:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-01 16:22:51
Viestit: 38
koeputkilapsi kirjoitti:
Tämä Porin kaupungin vapaa-aikatoimen juoksukoulu on aika hyvä ja kevyt alku sohvaperunasta juoksijaksi. Mitä itse kattelin parin ensimmäisen viikon ohjelmaa, niin sopivasti välipäiviä ja vaatimuskaan ei ole kova - ja jos kuntoa riittää enemmän jo heti alussa niin miksei tehdä pidempää lenkkiä :)
Mä löysin myös tuon ja täytyy hiukan soveltaa, jotta pääsen tavoitteeseen: cooperintestissä saavutettava 2300m/12min. Olen aina vihannut juoksemista, enkä edes kilpailuaikoina menestynyt tuossa testissä (2650m ennätys). Kiire saattaa hiukan tulla tuohon tavoitteeseen pyrkiessä, kun testatessa pääsin hiukan päälle 1700m. Varmaankin joudun laittamaan rakkaan polkupyöräni hetkeksi lepäämään ja kiskomaan vain juoksutossut jalkaan :cry:

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)