karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:29:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-07-06 11:40:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-02 19:45:30
Viestit: 126
Paikkakunta: Tampere
Taas minä terrorisoimassa... koska tämä nyt kuitenkin on aloittelijoiden palsta, niin uskallanpa kysyä tällaistakin asiaa (en löytänyt haulla). Onko olemassa sellaista yksinkertaista NÄITÄ SAA SYÖDÄ / NÄITÄ EI SAA SYÖDÄ -listaa, jonka vois esim. ottaa kauppaan mukaansa tai josta vois ravintolassa tsekata, että saikos tuota ja tuota ainetta nyt sitten nauttia? Toki jotkut jutut on ihan selviä, mutta ainakin mulle hiilarimäärät joissain ruoka-aineissa on todella yllättäviä eikä mitenkään pääteltävissä.

Äsken ruokatunnilla kävin kaupassa enkä äkkiä keksinyt muuta ostettavaa kuin purkin raejuustoa, kukkakaalia ja vichyä. Herranjestas, arvatkaapas vaan, onko mun NÄLKÄ!!! :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 11:50:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-19 07:31:49
Viestit: 3856
Ei mulla ainakaan mitään listaa oo, mut kaupassa tutkin ostoksista hiilaripitoisuudet ja pidän ohjenuorana, että enintään 5 g hiilaria/100 g tuotetta. Sillä oon pärjännyt aika hyvin :D Tärkeintä kait alussa on jättää ne perunat, riisit, pastat, sokrut, einekset pois ja käyttää niiden sijasta puhtaita elintarvikkeita + nauttia riittävästi nesteitä.

_________________
Muutoksen portti avautuu sisältä päin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:00:57 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Kaikkea voi syödä, kohtuudella... Iteki syön paljo noit alle 5g hiilarituotteita... :roll:
Sitä kannattaa syyä, mist tykkää ja naattia iha luvan kanssa!!!! :twisted:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:03:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-06 19:23:40
Viestit: 126
Paikkakunta: Mikkeli
ota vaikka finelista lista 100 "eniten" tai "vähiten" hiilareita sisältävästä aineesta, näet vähän suuntaa ajattelumaailmallesi

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:30:48 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Cady kirjoitti:
Äsken ruokatunnilla kävin kaupassa enkä äkkiä keksinyt muuta ostettavaa kuin purkin raejuustoa, kukkakaalia ja vichyä. Herranjestas, arvatkaapas vaan, onko mun NÄLKÄ!!! :?


Kai muistit ostaa mahdollisimman rasvatonta vielä sen raejuuston. No rasvatontahan se toki bvalion 2% myös on. :lol: Oisit nyt vaika ostanu leipäjuuston tai jotain muuta. Jos on pakko ostaa kaupasta hetisyötävää ja jos on valmista myyvä lihatiski niin sinne vaan.. siellä yleensä esim broileria tai sikaa. Siitä vaan niin että rasva valuu suupielistä ja päälle kaksi puskaa ruukkusalaattia tai vaikka kokonainen kurkku jollei muuta keksi. No tokihan valmiiksi pakatut kylmät on myös mahdollisuus, makkaroista silakoihin ja akikea siltä väliltä.

Niin, kaipa me kaikki tiedämme että pv tyylisellä "kitu" dieetillä saattaa todella homma perustua siihen että ollaan syntisenä lihottu ja rankaisuksi vaaditaan nälkä jolla rangaistaan lihomisajan syntinen nautiskelu, jotta voisi laihtua. Alakarpatessa sensijaan laihtuessakin on lupa nautiskella. Alakarppiuskontoon ei kuulu metodina ruualla rankaisu. :P Ai miksei -- koska tämä ei ole ravitsemususkonto.

karpatessa EI kuulu olla oikea nälkä puoli tuntia syönnin jälkeen. Jos on, on jokin pahasti pielessä tai sitten se ei ole nälkää vaan mielitekoa. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:42:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-06-03 09:04:58
Viestit: 46
Juu se on ihme ettei ole nälkä, vaikkei ihan kauhean rasvaista kamaa vetäisikään. esim. mäkkärin caesarsalaatilla (visko ne leipäkuutiot ja se niiden kastike mäkeen) pärjää hyvin iltaan asti. Aiemmin ei tällästä ihmettä olisi tapahtunut. Mieskin tuossa totesi, että ei uskoisi, että tästä tulee täyteen.
Onhan siinä toki tomaattia ja pari siivua porkkanaakin, mutta meillä menee kaikki kasvikset, marjat ja hedelmät (tosin hedelmiä syödään vaan välipaloiksi tai aamulla), mutta ne on kuitenkin niin paljon parempia kuin se vanhan elämän ranskanpulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:48:25 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Kokeileppa hakua! Täällä oli ketju, jossa oli lueteltu syötäviä
Atkinsin aloituksen mukaan. Hitsi, kun en taas muista sitä....
itselläni se oli alussa aina mukana kaupassakin,
mutta olen hukannut sen.

Mutta eikös se löydy tuolta aloittavien osiostakin? :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:51:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-13 09:09:23
Viestit: 879
Sirutar kirjoitti:
Kokeileppa hakua! Täällä oli ketju, jossa oli lueteltu syötäviä
Atkinsin aloituksen mukaan. Hitsi, kun en taas muista sitä....
itselläni se oli alussa aina mukana kaupassakin,
mutta olen hukannut sen.

Mutta eikös se löydy tuolta aloittavien osiostakin? :shock:


tarkoititko tätä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-07-06 12:57:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Cady kirjoitti:
Onko olemassa sellaista yksinkertaista NÄITÄ SAA SYÖDÄ / NÄITÄ EI SAA SYÖDÄ -listaa?

HUomenta
Kyllä löytyy, tänne olen koonnut pienen sellaisen, linkkeineen
http://lieksa.pp.fi/vhh/matalan.htm
tv AP

edit url

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-07-06 13:01:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-02 19:45:30
Viestit: 126
Paikkakunta: Tampere
Pappa kirjoitti:
karpatessa EI kuulu olla oikea nälkä puoli tuntia syönnin jälkeen. Jos on, on jokin pahasti pielessä tai sitten se ei ole nälkää vaan mielitekoa. :)


En tiedä, mikä on, mutta tuo mun lounas oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa ja tämä nälkä aivan todellinen, koska maha murisee ja sitä särkee... oon koittanut kitkuttaa vettä ja teetä juomalla. Auts, pakko kohta lähteä kotiin syömään jotain. Printtaan vaan ensin tuon TOP 100 -listan tulevaisuutta varten.

Eilen söin töissä lounaaksi fetasalaatin - se piti nälän muutaman tunnin, eli vähän paremmin kuin tämä raejuusto, mutta ei silläkään koko työpäivää pärjännyt. Kotona vedin sitten kunnolla broileria ja johan helpotti.

_________________
** maaliskuu-06 57,6 kg >>> toukokuu-06 53,8 kg **


Ylös
   
 Viestin otsikko: mitä saa syödä/ ei saa
ViestiLähetetty: 2005-07-06 13:08:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-05-24 19:20:46
Viestit: 44
Paikkakunta: Helsinki
Jos on ruokasanasto hallinnassa in english ja tyylinä Atkins niin linkkiauttaa alkuun..

Kyseessä Atkins Centerin Accepted foods/ induction- lista


- Urlit kuntoon - Cockton

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-07-06 13:19:47 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Cady kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
karpatessa EI kuulu olla oikea nälkä puoli tuntia syönnin jälkeen. Jos on, on jokin pahasti pielessä tai sitten se ei ole nälkää vaan mielitekoa. :)


En tiedä, mikä on, mutta tuo mun lounas oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa ja tämä nälkä aivan todellinen, koska maha murisee ja sitä särkee... oon koittanut kitkuttaa vettä ja teetä juomalla. Auts, pakko kohta lähteä kotiin syömään jotain. Printtaan vaan ensin tuon TOP 100 -listan tulevaisuutta varten.

Eilen söin töissä lounaaksi fetasalaatin - se piti nälän muutaman tunnin, eli vähän paremmin kuin tämä raejuusto, mutta ei silläkään koko työpäivää pärjännyt. Kotona vedin sitten kunnolla broileria ja johan helpotti.


No siis tällä mainitsemallasi raejuusto-kukkakaali kituilulla kuuluukin olla ankara nälkä! :P Sellainen annos on melkeinpä nälkägeneraattori. Siitä puuttui ensinnäkin rasva. Ja voi olla yksilöllistä mutta minulla on hiukan sellainen tunne että maitoproteiinissa VOI olla jokin piirre jota kautta se ei olisi parasta mahdollista nälän kannalta muutenkaan ainakaan ilman rasvaa, toisaalta sitten hyvin rasvaisissa juustoissa saattaa rasvaa tulla tarpeeseen nähden liikaakin huomaamatta. . En tiedä mikä oikea syy on se mutta se saattaa olla taustalla myös paljon puhuttuun "juustojen jumittavaan vaikutukseen" Olen ainakin omalta osalta tavannut jotain selittämätöntä liittyen nälän hallintaan ja JOIHINKIN maitotaloustuotteisiin. Muhun yhdistettynä en niinkään muttta paljaaltaan nautittuna. Eilen minulla ei ollut mukana leipäjuustoa. Söin paljaaltaan autossa purkin valion raejuustoa ja minun tuli hitonmoinen nälkä. Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta. Mutta onneksi oli saksanpähkinäpurkki mukana. Nälkä loppui siihen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 13:28:13 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
tässäkin listan tynkää

http://nannilaihtuu.tripod.com/id2.html


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-06 21:34:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-03 10:02:59
Viestit: 384
Paikkakunta: Helsinki
Tulevalla ex-työpaikallani ei ole jääkaappia eikä ruoanlaittomahdollisuuksia, joten olen aika hyvin tutustunut kauppojen karppieväisiin.

Valmissalaatin seuraksi kannattaa ostaa oma setti juustoa/kalaa/lihaa, repäisykannelliset tonmnikalat on jees, samoin john Westin tonnaripussukat, em. sekoitan usein raejuustopurkilliseen jos oikein nälättää niin juustoa lisäksi. Nyt kesäisin on tullut syötyä kirsikkatomaatteja kera mozzarellan Aika hyää sekin, eikä nälkä yllätä. :wink:

_________________
Näkeekö muut pieniä piruja?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-07-07 09:44:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-06-29 19:19:56
Viestit: 421
Pappa kirjoitti:
Cady kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
karpatessa EI kuulu olla oikea nälkä puoli tuntia syönnin jälkeen. Jos on, on jokin pahasti pielessä tai sitten se ei ole nälkää vaan mielitekoa. :)


En tiedä, mikä on, mutta tuo mun lounas oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa ja tämä nälkä aivan todellinen, koska maha murisee ja sitä särkee... oon koittanut kitkuttaa vettä ja teetä juomalla. Auts, pakko kohta lähteä kotiin syömään jotain. Printtaan vaan ensin tuon TOP 100 -listan tulevaisuutta varten.

Eilen söin töissä lounaaksi fetasalaatin - se piti nälän muutaman tunnin, eli vähän paremmin kuin tämä raejuusto, mutta ei silläkään koko työpäivää pärjännyt. Kotona vedin sitten kunnolla broileria ja johan helpotti.



No siis tällä mainitsemallasi raejuusto-kukkakaali kituilulla kuuluukin olla ankara nälkä! :P Sellainen annos on melkeinpä nälkägeneraattori. Siitä puuttui ensinnäkin rasva. Ja voi olla yksilöllistä mutta minulla on hiukan sellainen tunne että maitoproteiinissa VOI olla jokin piirre jota kautta se ei olisi parasta mahdollista nälän kannalta muutenkaan ainakaan ilman rasvaa, toisaalta sitten hyvin rasvaisissa juustoissa saattaa rasvaa tulla tarpeeseen nähden liikaakin huomaamatta. . En tiedä mikä oikea syy on se mutta se saattaa olla taustalla myös paljon puhuttuun "juustojen jumittavaan vaikutukseen" Olen ainakin omalta osalta tavannut jotain selittämätöntä liittyen nälän hallintaan ja JOIHINKIN maitotaloustuotteisiin. Muhun yhdistettynä en niinkään muttta paljaaltaan nautittuna. Eilen minulla ei ollut mukana leipäjuustoa. Söin paljaaltaan autossa purkin valion raejuustoa ja minun tuli hitonmoinen nälkä. Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta. Mutta onneksi oli saksanpähkinäpurkki mukana. Nälkä loppui siihen.


tuli vaan mieleen, että johtuisiko tämä maitotuotteiden "vajavuus" siitä, etteivät ne oikeastaan ole ihmisen luontaista ravintoa (eikö ruoansulatuksemme ole kehittynyt keräilijätalouteen?).Vaikka meillä pohjoisen pallonpuoliskon immeisillä onkin se geenimutaatio ja suurin osa voi käyttää myös maitotuotteita...sekin vain "olosuhteiden pakosta" (=lyhyt kasvukausi, eikä muuten ravintoa riittävästi ennen muinoin)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)