karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-21 10:49:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-28 11:15:06 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Minulla oli monta vuotta mystinen vatsakipu vasemmalla puolella vatsalaukkua, jonka takia kävin lääkäreillä ja jopa vatsalaukun tähystyksessä. Mitään ei löytynyt ja vaivalle annettiin nimi: toiminnallinen vatsavaiva tms. Tiedän paljonkin ihmisiä, joille on annettu sama diagnoosi, eli kun lääkäri ei ymmärrä mistä vaiva voi johtua, sille annetaan tämä yleisnimitys. Yritettiinpä minulle jopa kerran selittää, että vaiva saattaa olla psyykkinen, kuten toiminnalliset monesti ovat :roll: Nimittämällä vaivaa psyykkisperäiseksi lääkäri saa kätevästi pestyä kätensä ongelmasta, jota ei tajua. Karppauksen aloittamisen jälkeen tämä toiminnallinen vatsavaiva kuitenkin hävisi ja on hävinnyt monella muullakin. Lääkäri luultavasti sanoisi, että joskus toiminnalliset häiriöt vain häviää itsestään, ei se voi mitenkään johtua viljoista, koska ei minulla ole keliakiaa. Just joo.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-28 12:02:47 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Eli se Narf johtui juurikin korvien välistä. Eli kuvittelet, että vaivat katosivat uuden ruokavalion myötä = korvien välinen vika. Ja todellakaan ei voi johtua viljoista, tärkkelyksistä tms. koska ei ole tutkimusdataa siitä, että ne olisivat vaivan syy. Minäkin kuvittelin sen sämpyläkivun tuossa torstaita vasten varmaan, koska ajattelen, että viljat eivät ole mitenkään välttämättömiä ihmisille... Just. :roll: :shock:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-28 12:21:40 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Karppaus on siis vähän niin kuin uskon asia - ei toimi ellei siihen usko tarpeeksi. Mitään fysiologista pohjaahan sillä ei ole.

Sekin huvittaa, että silloin käskettiin vähentää rasvan ja paistettujen ruokien määrää. Kumma kun nyt en tunnu millään saavan rasvalla vatsaani kipeäksi, ja vaikka kuinka vedän paistettuja kananmunia, pekonia, pihvejä ym. ei vatsa sittenkään ole millänsäkään. Kahvi julistettiin myös pannaan, varsinkin aamulla tyhjään vatsaan. Nykyään juon joka aamu kaksi isoa mottia kermakahvia tyhjään vatsaan ja syön vasta päivällä. Eikä mitään vatsakipuja. No, uskon asia kai sekin. 8-[


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-01 10:41:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-11-18 20:05:26
Viestit: 697
Paikkakunta: Satakunta
Goldie kirjoitti:
Mulla on ihan crhonin tauti, johon karppaus on ollut kuin tilaus taivaasta. Ruista tai muutakaan viljaa en todellakaan voi syödä. Pizzan pohja menee, epäilen, että se johtuu siitä, että siinä on niin paljon rasvaa, että se vähän suojaa.

Karppauksen myötä olen luopunut lääkkeistä kokonaan kuten myös hirveistä kivuista, tulehduksista ja jatkuvista ilmavaivoista. Tuntuu, että suoli oikein nauttii rasvasta. vatsa toimii ensimmäist' kertaa mun elämässäni suhteellisen normaalisti. Sain tuon taudin todella nuorena, onneksi löysin myös ratkaisun siihen nuorena.


Tämä on kuin mun näppiksestä :shock:
Karppaus on paras lääke crohniin. :smt043


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 10:02:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-14 20:50:30
Viestit: 88
Paikkakunta: Oulu
Mä en tiiä mistä olen saanut päähäni että ruis on hyvää ja terveellistä ja sitä pitäisi syödä. Kaippa mut on aivopesty lapsena ja noiden ruokamallien mukana. :) Nyt pitäisi opetellla luopumaan sitten joka-aamuisesta ruisleivästä. Mutta minkä päälle mä sitten laitan herkkujuustoja joita tykkään makustella? Voiko sitä syödä MITÄÄN leipää taikka leivän kaltaistakaan?

Vasta sain kyllä hyvän muistutuksen vatsalta ettei ruis oo hyvästä, kun leivoin ruispohjapitsan (korvasin kaiken vehnän ruisjauhoilla) ja sitten podin vatsavaivoja pari päivää...

Syöttekö te leivättömät sitten jyviä vai mistä saatte tarpeelliset kuidut? Vai onko ne kuidutkin nyt urbaania legendaa? :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 10:24:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56291
Paikkakunta: Kerava
Hyvin riittää kasvikuidut ei siihen tarvi viljakuituja. Ne vaan repii turhaa suolistoa ja estää vitamiineja ja hivenaineita imeytymästä. Juustoa voi syödä sellaisenaan tai leipoa karppileipiä. Ohjeita löytyy kyllä monia foorumilta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 10:59:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-02-11 16:00:34
Viestit: 69
Mulla on diagnosoitu keliakia, mutta ei se niin helppoa ole... Gluteenittomatkin viljat aiheuttavat oireita, joten olen nyt taas ollut ihan tyystin ilman niitäkin.
Tietysti oloon vaikuttaa myös se, että insuliiniresistenssiäkin joudun ruokavaliolla hoitamaan. Gluteenittomat leivät ovat kyllä pahimmasta päästä moskaa ja aiheuttavat sokeripiikin muutenkin kärsineelle kropalleni.
Karppaamalla kaksi kärpästä yhdellä iskulla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 14:49:21 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Leivätöntä elämää vietän, juu, eikä tee edes mieli, ku kroppa ei kestä viljoja... [-X Juuston päälleki voi kasata "leipämäisesti" tai jääsalaatin... mielikuvitus vaan rajana... :wink:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 16:56:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:28:00
Viestit: 1737
Leivättä olen karpannut koko ajan.

Leipäjuuston päälle muuten voi myös kasata päällisiä, tai sit lämmittää sen pikkupannulla, ja syödä hitusen hillon tms kanssa aamukahvilla, nam!

Ja kinkkujuustokääröt kera kurkun ym saa ihan hyvän ja nopean leivän korvikkeen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 19:21:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-02-18 16:17:04
Viestit: 109
Minuuttisämpylä aamuisin (ks. reseptit) ajaa leivän aseman. Laita sen väliin ne juustot ja leikkeleet, salaatin-
lehdet ja kasvikset, esim. paprikarenkaat yms. Saat samalla pellavansiemenrouheesta kuituja ja oliiviöljystä
15 g rasvaa ja kananmunasta tietysti myös. Illallakin sen voi syödä, jos et aamulla ehdi tai haluat aloittaa
munakkaalla tms.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-02 23:58:47 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Narf kirjoitti:
Karppaus on siis vähän niin kuin uskon asia - ei toimi ellei siihen usko tarpeeksi. Mitään fysiologista pohjaahan sillä ei ole.

Sekin huvittaa, että silloin käskettiin vähentää rasvan ja paistettujen ruokien määrää. Kumma kun nyt en tunnu millään saavan rasvalla vatsaani kipeäksi, ja vaikka kuinka vedän paistettuja kananmunia, pekonia, pihvejä ym. ei vatsa sittenkään ole millänsäkään. Kahvi julistettiin myös pannaan, varsinkin aamulla tyhjään vatsaan. Nykyään juon joka aamu kaksi isoa mottia kermakahvia tyhjään vatsaan ja syön vasta päivällä. Eikä mitään vatsakipuja. No, uskon asia kai sekin. 8-[


Meitähän on sitten kaksi uskovaista täysin samassa höyryssä. Rasva on vapahtajani (suolistoni kiittää, amen)!

Juu, onpi oltu viikonloppu sitten vähän viihteellä ja viljahommia maisteltu, katoaan mitä tästä on tulossa vai onko mitään.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-03 12:30:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-27 10:42:54
Viestit: 301
Leipäasiaan sen verran, että itse käytän "leipänä" paprikaa ja kurkkua. Voita en vetäise paprikan tai kurkun päälle (kurkkuun tuskin tarttuiskaan), mutta pari juustosiivua ja leikkelettä (esim metukkaa) laitan, sen mukaan miten suuren "leivän" olen leikannut. Voihan siihen laittaa sitten myös vaikka tomaattisiivuja tms. lisäksi. Tomaatti itsessään ei oikein leivästä käy, kun sisälmykset tuppaa tippumaan viipaleista lattioille tai purskahtamaan puolikkaasta rinnuksille...

Suuresta kesäkurpitsasta voisi leikata "pieniä pyöreitä" tai pienestä "patonkia," kuten kurkusta tai hivenen paksummasta "voileipäkeksejä". Isohkon paprikan kylki vastannee kooltaan "ruispalaa." :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-03 12:40:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Minut vietiin jatkuvan vatsakivun vuoksi lääkäriin jo seitsemänvuotiaana. Johtui kuulemma kouluun liittyvästä stressistä. Ihmettelin vähän, kun minusta koulussa oli kivaa. No sitä vatsakipua podin sitten 38-vuotiaaksi, kunnes hävisi kuin taikaiskusta kolmantena karppipäivänä. On nää niin psyykkisiä nää viljan vaikutukset. :roll:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-03 12:49:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-01 11:20:43
Viestit: 1098
Paikkakunta: Lahti
viives kirjoitti:
Närästys, jota on ollut viimeiset kymmenen vuotta on lähes loppunut.


Aika lailla samanverran samaa vaivaa, nyt lähes loppunut myös :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-07 14:07:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-15 09:57:06
Viestit: 12
mulla on aina aamuisin hirvee ripuli. Mä en siis oo päässy leivästä eroon :cry: :oops: mä oon leipäaddikti vissiin :cry:
Leipä taitaa aiheuttaa mulle sen ripulin, mä nimittäin syön aamulla ruisleipää mieluiten aamukaffeen kans, siihen päälle juustoa, kurkkua ja tomaattia. Se ripuli tulee aika nopeesti sen aamupalan jälkeen... :oops: Vessa on siis oltava lähellä silloin, ei ehdi ettimään enää mitään vessa, se on juostava muuten on housuis vellit :shock:
Lekuri on väittäny et mul on joku ylitoiminnallinen suoli tms.. vai oliko se yliaktiivinen tai jotain..
Joku jossain viestis toteskin, et lääkäri antaa näit yleisnimityksiä, kun eivät tiedä mistä johtuu...

Mä yrittelin sitä minuuttisämpylää ja sitä toistakin, mut ne pirun kustannukset hyppää korkeiks mun lompakon paksuuteen nähden. Kookoshiutaleita kun en oo nähny ku niis pienis pussukoissa ja äkkiä se ny on käytetty...murr..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-07 15:13:56 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
^Minkä ruokaan sijoittaa, sen lääkärilaskussa säästää. ;) Ja saahan Minuuttisämpylästä paljon enemmän kaloreitakin kuin ruisleipäviipaleesta.

(Mut jos oikeaa leipää on pakko saada, niin joku kuiduton vehnäpaahtis voisi olla mahalle ruisleipää miellyttävämpi vaihtoehto. Paras ja halvin olisi tietenkin tehdä viljastakin leipänsä itse.)

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-07 15:21:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-20 20:17:24
Viestit: 290
Vaikeaoireista Crohnia sairastetaan täällä, ei leikattu ohutsuolen loppupää tohjona. Lääkitys sytostaateilla ja B12-vitamiineilla. Pitkään ollut kiikunkaakun -tilanne rauhoittui karppauksen myötä; ytimekkäästi esitettynä pääsin eroon turvottelusta, oksentelusta, limakakoista :shock: jatuntuu, että karppiruoka kulkee huonossa putkistossa paremmin eteenpäin kuin hiilarihöttö, jota jopa ravitsemusterapetti suositteli :cry: Että puuroa putkeen vaan, se hellii suolistoa! Kuinka MONET kivut ja väännöt olisin välttänyt, jos olisin uskaltanut kokeilla jotain muuta kuin iänikuista vt -linjaa :evil: jota myös suolistosairaille pukataan yhtenä inoana totuutena.

Loistavan vointini lisäksi en ole yhtään pahoillani kadottamastani 9 kilosta enkä siitä, että sytojen vaurioittamat hiukset ja kynnet ovat loistokunnossa, kasvavat kohisten ja terveempinä kuin _koskaan_. Ja atooppinen iho on historiaa, roskiin lensivät rasvapurtilot. Kutinat ja valohoidot ovat muisto vain :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-07 15:49:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-11-18 20:05:26
Viestit: 697
Paikkakunta: Satakunta
Crohnia sairastan minäkin.10 vuotta kortisonia,sytostaatteja ja leikkaus riitti.Lensi lääkkeet romukoppaan ja nyt vietetään kolmatta vuotta lähes oireettomana kiitos karppauksen. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-07 15:54:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-03 13:41:24
Viestit: 42
Mulla ei mitään diagnosoitua suolistosairautta mutta itse diagnosoin jossain vaiheessa, että ainakaan ruis ei sovi. Aika höttöä ne muutkin viljat tuntuu olevan.

Eilen olin sitten siinä tilanteessa, että piti rasvaa tankata ja muuta ei rasvan alle ollut kuin ruista.
Muutama tunti meni ok ja ajattelin, että olispa kivaa kun vois yhden rukiin syödä silloin tällöin. Illalla olin jo pahoinvoiva ja tänään on ohut vatsani pullistunut makuullakin yli kylkiluiden.
Oksennusvati on vieressä varmuuden vuoksi. Röyhtäsyttää ja otinkin tuossa samarinin. Kyllä se tästä taas mutta taidan seuraavan kerran tehdä äkkiseltään minuuttisämpylää.

Vatsa kurisee ja plörisee ja mitään helpotusta ei tule vaikka röyhtäyksiä tulee yhtenään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-07 16:03:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-15 09:57:06
Viestit: 12
pavlova kirjoitti:
ytimekkäästi esitettynä pääsin eroon turvottelusta, oksentelusta, limakakoista :shock: jatuntuu, että karppiruoka kulkee huonossa putkistossa paremmin eteenpäin kuin hiilarihöttö, jota jopa ravitsemusterapetti suositteli :cry: Että puuroa putkeen vaan, se hellii suolistoa! Kuinka MONET kivut ja väännöt olisin välttänyt, jos olisin uskaltanut kokeilla jotain muuta kuin iänikuista vt -linjaa :evil: jota myös suolistosairaille pukataan yhtenä inoana totuutena.

Loistavan vointini lisäksi en ole yhtään pahoillani kadottamastani 9 kilosta enkä siitä, että sytojen vaurioittamat hiukset ja kynnet ovat loistokunnossa, kasvavat kohisten ja terveempinä kuin _koskaan_. Ja atooppinen iho on historiaa, roskiin lensivät rasvapurtilot. Kutinat ja valohoidot ovat muisto vain :mrgreen:



Mul on kans turvotusta.
Mä en osaa syödä puuroa, se menee vaan pakolla alas... eikä mul koskaan mee puurosta nälkä ees, kuten leivästä. En ymmärrä miks, koska kumpikin on viljaa.
Mä en toisaalta haluu, et mun putkistossa kulkis mössöt LIIAN NOPEESTI, sehän mun ongelma onkin, kun takapuolesta tulee ku syöksytorvesta se lopputuotos ulos :oops:
On mul kyl refluksitautikin ja keskimaha, vaik en juo kaljaakaan, enkä paljoa muutakaan alkoa...tosi harvoin ees siis viiniäkään, keskimäärin 3 kertaa vuodes vaan..


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)