karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 09:13:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-10 12:38:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-12-31 13:29:24
Viestit: 106
Olen karpannu tammikuun alusta asti, aika tarkasti mielestäni. Mitään sortumisia ei pahemmin ole sattunut, mutta en ole ollut myöskään hirveän tiukka. Eli porkkanoita, tomaattia ja muuta kasvista olen syönyt, vaan en mitään viljoja tai sokereita.

Tänään sitten söin ekan kerran tälle vuodelle leipää ja pullaa, olin yökylässä ja aamisella oli valmiit leivät tehtynä enkä kehdannut kieltäytyä. Ja nyt on väsymys aivan järkyttävä! Voiko todella pari ruisleipää ja pala pullaa pistää elimistön näin sekaisin?? Omituiselta tuntuu, en voi uskoa näin järkyttävään reaktioon. Väsymyksen lisäksi kyllä myös närästää ja maha turposi heti, mutta ne tuntuu "normaalimmalta" ilmiöltä kuin sairas väsymys.

Tietysti voisin toistaa tämän testin syömällä vaikkapa parin päivän päästä taas vastaavan aamiaisen. Vaan oispa hauska kuulla onko muilla samantapaisia kokemuksia.

Alpakka


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 12:47:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-09-08 13:46:29
Viestit: 228
Kyllä vaan! Minä ainakin olen herkistynyt sokerille ihan hurjasti. Kerran huomasin vanhaa tuttua iltapäiväunetusta, kun olin lounaan lisukkeeksi ottanut kurkkuviipaleita, jotka oli kevyesti sokeroitu! Ja muutenkin tosi pienestä sokeriannoksesta voi tulla unetuskohtaus. Viipale ruisleipää (pieni Uotilan viipale tai hapankorppu) ei yksinään tee kyllä mitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 15:28:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-31 15:01:53
Viestit: 81
Paikkakunta: Hyvinkää
Minä komppaan kans :D Aloitin karppauksen juuri tuon väsymyksen takia. Ennen söin ihan mitä tahansa, mikä ei kauheasti vastaan pannut.. Ruuan jälkeen tuli sanoinkuvaamaton väsymys, jos ei pakko ollut pysyä hereillä, uni tuli. Tiesin, että sokerini ovat heittelehtiviä, joten siirryin virallisterveelliseen ateriamalliin. Paljon salaattia, perunaa ja viljaa, vähän lihaa. Mutta sama väsymys jatkui :shock: Joskus, kun koko päivä oli mennyt syömättä, oli kylmä ja viluisena tulin kotiin, tein äkkiä kuuman kaakaon lämmetäkseni. Seuraus: En pystynyt edes puhumaan, suustani tuli "tanskalaista" mongerrusta kun viimeisillä voimillani raahauduin sänkyyn. Perhe vaan ihmetteli, mikä sille nyt tuli.. Kaksi tuntia taju kankaalla, sit älli tuli takaisin. Minäkin osasin tässä vaiheessa todeta, että olin liittymässä sukuni ja perheeni D2 kerhoon. Jostain olin karppauksesta lukenut tai kuullut, lähinnä tyyliin "en voisi olla syömättä perunaa/leipää".. Minä totesin, että pakko yrittää, minusta ei ole pelkkiä rehuja syömään ja nälkää näkemään. Jo ensimmäisen viikon jälkeen totesin, että tästä en luovu :P Enää ikuna. Kertaakaan en ole sen jälkeen sokeria/viljaa/perunaa syönyt, koska sitä väsymystä en halua takaisin. Tosin päiväunet ei enää onnistu, kun ei väsytä :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 17:58:11 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-22 19:12:12
Viestit: 6
Paikkakunta: H:ki
Nairne kirjoitti:
Joskus, kun koko päivä oli mennyt syömättä, oli kylmä ja viluisena tulin kotiin, tein äkkiä kuuman kaakaon lämmetäkseni. Seuraus: En pystynyt edes puhumaan, suustani tuli "tanskalaista" mongerrusta kun viimeisillä voimillani raahauduin sänkyyn. Perhe vaan ihmetteli, mikä sille nyt tuli.. Kaksi tuntia taju kankaalla, sit älli tuli takaisin. Minäkin osasin tässä vaiheessa todeta, että olin liittymässä sukuni ja perheeni D2 kerhoon.


Mukavaa kuulla samanlaisia, vaikkakin radikaaleja kokemuksia! :o Tässä viime viikolla hyvän -5kg muutamassa viikossa aloituksen jälkeen sorruin työpaikalla pahemman kerran, kun oli täytettyjä leipiä tarjolla ja myös kermakakkua!! No tähänhän sitten katkesi kamelin selkä, kotiin päästyäni olin aivan uupunut, ei mitään voimia, ja oli pakko mennä nukkumaan. Samaan syssyyn tuloaan tekevä flunssa laukesi, tälläkin totta vieköön oli vaikutusta tähän samalla, mutta se väsymys joka tuosta seurasi... :shock: :?: Vautsivau, mutta en enää halua sellaista kokea!

_________________
Kuva
Les kilos de Voyageur!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 18:43:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-05-03 21:18:36
Viestit: 108
Paikkakunta: Kuopio
Niin, kunnon hiilihydraattiateria on usein tehokkaampi, kuin unilääketabletti. Varsinkin kesken työpäivän ruokatunnilla vetäisty "pastasedaatio" on pahimmillaan aika lamaannuttava kokemus.

_________________
I thought I could organize freedom... How Scandinavian of me! -Björk-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 18:46:47 
Poissa
namukarppi
namukarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-09 20:57:54
Viestit: 4907
Mulla on työpaikalla kaveri, joka valittaa joka päivä, että nukahtaa lounaan jälkeen. Sanoo, ettei silmät pysy auki, vaan pitää nojailla pöytään ja vähän levähtää, että pystyy jatkamaan. Iltaisin ei jaksa tehdä mitään, viikonloppuisin katsoo TV:tä.
Mä vähän hienovaraisesti vinkkasin VHH ruokavaliosta, mutta ei tainnut innostua :cry:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 18:59:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-31 15:01:53
Viestit: 81
Paikkakunta: Hyvinkää
Ja nolointahan tässä on, että ei se ollut kerta tai kaksi kun älli katosi :roll: Lopulta onnistui ihan perunalla, kastikkeella ja leivällä, jotka syötiin kauheaan nälkään. Ai sokeriarvot...? No, olihan ne mitattu vuonna 1997 raskausdiabeteksen aikana :oops: :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 10:14:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-03 13:38:45
Viestit: 20
Samma här! En ole kyllä repsahdellut muuta kuin suklaaseen; uni tulee kyllä heti :lol: Sitä jaksan ihmetellä että vaikka sen tietää, silti tunkee suklaata suuhun???


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 11:42:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-08-24 16:55:25
Viestit: 121
Muistan pari vuotta sitten kun oli työmaa lähellä abc:tä, ja käytiin siellä päivittäin seisovassa pöydässä syömässä, aina tuli ahdettua maha niin killilleen kuin vain mahtui, ja aina tämän jälkeen iski hirveä väsymys, työnteon aloittaminen oli aika vastenmielistä, mutta pakko se vaan oli painaa vaikka väsyneenä.
Siihen aikaan söin aamupalaksi puuroa tai leipää ja muistelen vieläkin kauhulla sitä nälkää joka aina alkoi vaivata jo 9-10 aikaan, ja syömään pääsi vasta 11:00 :/
Ei ole siitäkään tarvinnut karppauksen jälkeen enää kärsiä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 11:49:20 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Tuttua tarinaa nimimerkille ennen karppausta töissäkin nukahdellut. Kaurapuuroaamiainen + lounaspizza z z z z z z z z z #-o

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 14:44:09 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mulla alkoi silmissä vilisemään, korvat soimaan ja päässä huippaamaan, kun söin kohteliaisuussyistä isän hoitokodilla palasen tosi imelää täytekakkua. Ja sit tuli hiilarikrapula. :lol:

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-20 14:52:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-12-31 13:29:24
Viestit: 106
Eilen mulle kävi toisin päin: kävelin töistä kotiin noin tunnin. Kotiin tullessa heikotti, jalat oli painavat, ja tuntu suoraan sanottuna että taju kohta lähtee. Säikähtäneenä ahmin ensinälkään puoli levyä tummaa suklaata :oops: Se autto kyllä ja olo koheni.

Mulla oli ihan normieväät, hiilareita ei tosiaan ollu eksyny mukaan liikoja, joten mitä lie ollut. Olen kuitenkin muuten voinut niin loistavasti etten tuosta huolestu, ehkäpä eilen vaan energiantarve oli jotenkin isompi, nälkä oli ainakin tosi valtava vielä suklaan jälkeenkin. Kyllä se vaan niin on että itseään ei saa nälässä pitää!

Alpakka


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 10:49:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-04-08 19:23:19
Viestit: 39
Tuo jatkuva väsymys oli yksi hyvä syy, että tarkistelin uudelleen ruokavalioni ja aloitin karppauksen nyt odotusaikana. Mulla on aina ollut väsymystä odotuksen alkuaikoina, mutta kun se ei mennyt ohi lainkaan tällä kertaa. Ja just tuo, että kun päivällä söi hiilarihöttö sapuskaa, meinasin nukahtaa istualleni pöydän ääreen sen jälkeen! :? No, nyt olen syönyt karpisti reilun kuukauden, ja väsymys on tiessään! Ei tarvi päiväunia ja aamullakin jaksaa nousta sängystä ihan hienosti. Olen nyt kiinnittänyt huomiota siihen, että useampi ystäväni on todennut ottavansa päiväunet iltapäivällä ruokailun jälkeen, kun väsyttää niin kovasti. Mä oon vaan todennu siihen, että sitä ne hiilarit teettää :) , mun ei tarvi enää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 13:58:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-28 15:22:56
Viestit: 210
taiga, samaa minäkin kuullut. On se jännä miten jatkuvaa väsymystä pidetään nykyään ihan normaalina. Päivästä ollaan virkeinä ehkä yks kolmasosa, jos sitäkään, ja loppu aika odotellaan seuraavia torkkuja.

Sen mä oon ainakin karpatessa huomannut, että väsynyt on harvoin. Edes nukkumaan käydessä ei ole mitään kuoleman väsymystä, vaikka nukahtaakin nopeasti. Ihan eri juttu, jos on illalla tullut syötyä vaikkapa pussi karkkia :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 20:02:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-02-18 19:29:44
Viestit: 120
Toissapäivänä otin pitkän harkinnan jälkeen kahvilassa rahkapullan: seurauksena siritys ja huippaus päässä, vähän kuin olisi vetäissyt pannullisen kahvia. Verensokerin tasaisena pysyminen on kyllä vhh:n suurin etu.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 20:29:43 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Meikä söi ystävänpäivänä ihan pienen palan sellaista daim-kakkua. 1/8osan siis...
Ja päähän meni et humina vaan kävi :lol:
Ja heti perään ihan selkeitä krapulaoireita :smt119

Se olis ollut vielä siedettävissä mut tuota oloa seuras sellainen outo olo lihaksissa. Varsinkin jaloissa...ihan niinkuin ne sokerit olis suoraan valahtaneet mun oikeaan pohkeeseen!
Se meni ihan juntturaan ja oli kipeenä 2päivää :evil:

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 20:36:26 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Mä olin rippijuhlissa elokuussa ja sieltä lähdettiin heti mökille ajelemaan. Onneksi mies ajoi sillä olin aivan sairas syötyäni pienet maistiaiset kahdesta kakusta. Olin kuin duracellpupu ja oksetti ja päätä särki ja oli aivan hirveä olo, sitä kesti pari päivää..ei kyllä nukuttanut kuten yleensä hiilaripitoisen aterian jälkeen..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 20:37:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-12-21 11:22:25
Viestit: 324
Mulle tarjoutui tilaisuus syödä karkkia noin kolmisen viikkoa sitten :wink:
Ei maistunut edes hyvältä. Yöllä heräsin pahaan oloon ja tosiaan aivan kuin krapulassa olisi ollut. Ihan kauhea olo. Ja seuraava päivä meni tietenkin "sumussa". Lähti kyllä karkinsyömishalut sen siliän tien.

_________________
Karppaus aloitettu uudelleen 02/2011


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 21:24:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-08-24 16:55:25
Viestit: 121
Tänään maistui veljen synttäreillä pala kakkua, mokkapalaa ja useita karkkeja, maha kipeänä ollut siitä asti, vähän sekava outo olo, ens kerralla pitää harkita uudestaan sitä kakkua... taitaa olla hiilareissa vähän sama kuin kahvissa, jos ei ole tottunut juomaan niin vaatii sen 5-6 kuppia minulla ettei maha enää mene sekaisin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 22:31:02 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
Lahdin eilen vahan kiireessa ajamaan laskettelurinteeseen ja otin matkalta kahvin ja juustopiirakan. No sehan paljastuikin oikeen makeeksi. Meinasin nukahtaa rattiin ja haukottelin syvassti. Onneks raikas ilma ja tuhti lounas auttoi.

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)