karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:57:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-28 20:16:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Pangolin kirjoitti:
Mina olen ollut maailmalla liki 15 vuotta ja silti ajattelen Suomea kotimaanani. Itse unohdan sanoja ja sanontoja vain siita syysta etta taalla en tunne ketaan muita suomalaisia ja puhelimessa puhun vain tiettyjen ihmisten kanssa samoilla sanoilla mita aina.

Ja koska kieli muuttuu ja kehittyy en esimerkiksi ymmartanyt mika on tavis enka tieda mika DVD on suomeksi ym uusimpia sanoja.


Minä en tiennyt palatessani, keitä ovat kettutytöt. Luulin että se oli joku bändi.
Ja kun puhuttiin lehdissä Paavosta, niin minulla oli ihan väärä Paavo mielessä koko ajan.

Suomeen palatessani en pitänyt Suomea kotimaanani ja ihmettelin muitakin jotka pitivät Suomea minun kotimaanani. En pidä sitä vieläkään.

Kaveri sanoo ihmisille, jotka kysyvät minusta, että minä olen pakolainen. Olen pakolainen USA:sta. :D

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 08:02:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-21 14:00:15
Viestit: 1334
Paikkakunta: Tampere
Kotvasen mietin ja mua alkaa Suomalaiset tökkii, kun ne juo viinaa. Ok ei kaikki, mutta se tietty porukka joka on muutenkin niin perus masentunutta, että pitää alkaa laulaa niitä vanhoja kaljalauluja ja kaikkia masentavia lauluja ja mollissa.

No ehkä tuo kun täällä viinaa käytetään niin paljon vähemmän tuon uskonnon takia. Sit aina Suomalais porukassa sitä vedetään urakalla. Sit saat aina olla selittelemässä miksi et juo. Mullakin karppaus aikana ei vaan haluttanut kaloreita laittaa viinaan, niin olin kumma otus. Nyt ei tartte selitetllä kun rinsessa kasvaa masussa.

Toinen asia on kun aletaan matkiin ja puhuun kummeleista....mä en jaksa :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 13:09:02 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Suomeen palatessani en pitänyt Suomea kotimaanani ja ihmettelin muitakin jotka pitivät Suomea minun kotimaanani. En pidä sitä vieläkään.

Kaveri sanoo ihmisille, jotka kysyvät minusta, että minä olen pakolainen. Olen pakolainen USA:sta. :D[/quote]

Sorry tyhma kysymys, ehka oot sanonut tasta jossain aiemmissa puheissa mutta miksi et sitten muuta suomen ulkopuolelle? Olis paljon maita missa ilmasto on leppoisampi ja ruoka halvempaa ja tulis pienemmilla varoilla toimeen. Vai muutatko sitten palkkiona itselles kun saavutat tavoitepainon? :lol:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 15:48:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Pangolin kirjoitti:
Sorry tyhma kysymys, ehka oot sanonut tasta jossain aiemmissa puheissa mutta miksi et sitten muuta suomen ulkopuolelle? Olis paljon maita missa ilmasto on leppoisampi ja ruoka halvempaa ja tulis pienemmilla varoilla toimeen.


Joo, on tyhmä kysymys.
Arvaa, onko rahaa.
En myöskään halua hirttoköysiavioliittoa, jossa minun maassaolostatukseni riippuu miehen mielenoikuista.

Minusta muuten avioeron ottanut on korvausvelvollinen tehdessään sopimusrikkomuksen. Enkös olekin oppinut ajattelemaan kivalla tavalla Yhdysvalloissa?

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 17:55:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Mua ärsyttää monen suomalaisen selvä tarve hakea epäkohtia ja huonoja asioita Suomen ulkopuolella ja sit saa ääni väristen selittää, kuinka Suomessa ei ole koirankakkaa jalkakäytävillä, kuinka ruoka on turvallisempaa, kuinka lapset saa olla yksin kotona koulun jälkeen, kuinka ihanaa on saada jonottaa terveyskeskuksessa ja miten itsetuntoa kohottavaa on itse siivota talonsa, varastavat varmasti nuo siivoojat.

Vihanneksista sen verran, että onnellisena haen torilta tuoreita vihanneksia kolme kertaa viikossa. Halpaa ja hyvää, siis paikalliset, ei espanjalaiset tai hollantilaiset. Jopa belgo-mansikat ovat mielestäni oikein hyviä suoraan tilalta ostettaessa.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 18:33:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Expat kirjoitti:
Mua ärsyttää monen suomalaisen selvä tarve hakea epäkohtia ja huonoja asioita Suomen ulkopuolella


Etenkin Venäjällä on kaikki asiat huonosti. Venäjällä on kaiken lisäksi vaarallista. Aunuksessa kävelin keskellä yötä ja jälkikäteen kuulin karjalaisilta, että siellä on paljon tšetseenejä, kuulemma vaarallista. Kerroin tämän suomalaiselle matkaoppaalle ja hän sanoi, että kerran on hyökätty Aunuksessa suomalaisturistin kimppuun. Silloin hyökkääjänä oli toinen suomalainen. :lol:

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 20:49:04 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
Pienetär kirjoitti:
Expat kirjoitti:
Mua ärsyttää monen suomalaisen selvä tarve hakea epäkohtia ja huonoja asioita Suomen ulkopuolella


Aunuksessa suomalaisturistin kimppuun. Silloin hyökkääjänä oli toinen suomalainen. :lol:


:smt044

Ulkomailla on vaarallista!

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-30 21:46:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-16 08:41:17
Viestit: 2657
Kerronpa tässä bussimatkasta Viipuriin. Etupenkissä istui vanhahko suomalaisrouva, joka hanakasti kommentoi kaikkea näkemäänsä: Kadunlakaisijamummo Viipurissa sai voivottelun aikaan "No voi tuota mummoa, tuossa se luudalla katua lakaisee, montakohan kopeekkaa se saa tuostakin". Silloin en enää saanut pidetyksi suutani kiinni, vaan kysyin, eikös hän ollut huomannut ihan samannäköistä naispuolista puhtaanapitäjää aamulla Lappeenrannankin torilla - no eipä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-01 15:00:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Huoh... arvasin, että joku ymmärtää taas ihan päin seiniä, olisi pitänyt olla taas hiljaa...

SIIS: Kyllä, aivan varmasti äidinkieli kangistuu, jos asuu vuosia ja vuosia ulkomailla, ei käytä sitä juurikaan jne. Sehän nyt on selvä. Puhuinkin muutaman vuoden ulkomailla asuneesta henkilöstä, joka Suomeen palattuaan käyttää vieraankielisiä sanoja puhessaan, vaikka tietää ettei keskustelukumppani osaa kyseistä kieltä. Enkä nyt puhu ammattislangista, vaan ihan jokapäiväisestä puhekielestä.

Olen asunut useamman vuoden pois Suomesta, puhun kolmea kieltä päivittäin, eikä mun suomi ole mihinkään kadonnut. Jotain sanaa pitää joskus miettiä ja puheeseen tulee tauko, mutta tulkoon.

Sitä paitsi en kommentillani tarkoittanut täysin tuntemattomia ihmisiä, joiden oloista en tiedä mitään, vaan tuttuja, joiden suomi vuoden ulkomailla olon jälkeen on niiiiiin ruosteessa, niiiiiiiin ruosteessa...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-01 15:23:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-26 14:14:55
Viestit: 138
Paikkakunta: Oulu
Sorry Jamona, jos tarkotit minua. Ollut ei vain huono päivä vaan huono viikko... :oops:

_________________
-m-


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-02 18:35:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Sain torstaina varsinaisen paskahalvauksen, kun metrossa istui kolme suomalaista, jotka kovaan ääneen kommentoivat muita matkustajia ja Belgiaa /Brysseliä ylipäätään. Lienee turha sanoa, että KAIKKI oli kielteistä ja varsin inhottavaa. Saivat siinä osansa kaikki eurovirkamiehetkin, jotka mitään tekemättä saavat sikapalkkaa ja hienoilla autoilla ajelevat jne. Lopuksi, ennen omaa asemaani, opastin naisia, että meitä suomalaisia asuu n. 4000 Brysselissä + lukuisat keikkalaiset päälle, että tässäkin metrovaunussa on tod.näk. meidänkin lisäksi vielä ehkä muitakin suomalaisia. Arvatkaa, miltä ne naiset näytti, kun ihan vierestä siihen kommentoi suomeksi mieshenkilö, että varmaan olis parempi olla Brysseliin tulematta, kun kaikki on niin kauheeta. Johon sit se vanhin nainen sanoi, et "haistakaa vaan paska, ahneet eurovirkamiehet!" Olipas mukava tavata maanmiehiä!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-02 21:53:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Expat kirjoitti:
Arvatkaa, miltä ne naiset näytti, kun ihan vierestä siihen kommentoi suomeksi mieshenkilö, että varmaan olis parempi olla Brysseliin tulematta, kun kaikki on niin kauheeta.

:lol:

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-03 18:41:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-12-24 14:12:31
Viestit: 125
Paikkakunta: Ulkomaat
Suomalaisissa eniten harmittaa yleinen negatiivisuus, kateus ja ennakkoluulot kaikkea uutta kohtaan.

Jos vaikka kerron etta olen alkanut karppaamaan, heti on vastauksena etta: "ei siita mitaan tule, se on vaarallistakin ja kaikenlaista humpuukia sinakin viitsit"

Jos kerron etta olen alkanut opiskella: " ei siita enaa sinun iassasi ole hyotya, no mita sina nyt sitten opiskelet, tai etta no toivotaan etta siita tulee jotain"

Jos sanon etta aion perustaa oman yrityksen niin jo kaikki kilvan on varoittelemassa ja maalaamassa piruja seinille ja ennustamassa nopeata tuhoa, ei kannata kun ei silla mitaan tienaa, velkaa vaan teet itsellesi jne ....

Suomalaisten mielesta mitaan riskeja ei koskaan kannata ottaa ja elama pitaisi elaa totutun kaavan mukaan niin kuin on aina tehty jne.

No okei, ei kaikki tietysti ole samanlaisia mutta ehka minun tuttavapiiriini ja sukulaisiini on vain sattunut suuri maara naita minua niin "arsyttavia" tyyppeja...

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wAU40uW/]
Kuva
[/url]
______________________________________________
v.2005 karpaten -15kg
v.2006-2008 "terveellinen" ruokavalio ja vaa'assa lopulta huippulukemat
v.2009 noyra paluu karppauksen pariin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2009-02-18 16:15:53 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Jamona kirjoitti:
Sitä paitsi en kommentillani tarkoittanut täysin tuntemattomia ihmisiä, joiden oloista en tiedä mitään, vaan tuttuja, joiden suomi vuoden ulkomailla olon jälkeen on niiiiiin ruosteessa, niiiiiiiin ruosteessa...


Kyllä noitakin saattaa löytyä. Oletko lukenut Lev Vygotskyn kirjan "Ajattelu ja kieli"? Se avaa hiukan tätä asiaa.

Minun on henkilökohtaisesti todella vaikeaa vaihtaa yhdeltä kieleltä toiselle, ajattelu kun ei seuraa niin halposti perässä (tai pitäisikö sanoa edellä...). Kadehdittaa sellaiset, jotka tähän pystyvät.

Sitten aiheeseen: Joulun aikana täällä Lontoossa oli joitain suomalaisia, ei meidän ystäviämme alunperin, vaan tapasimme heidät kylässä. Olipas ronkelia sakkia ruoan suhteen: "Hyi, onko tämä sitä jouluvanukasta? En mää kyllä sitä, hyi...". Pöydässä oli vaikka mitä, joten asiasta ei olisi tarvinnut tehdä niin äänekästä numeroa (vaikkei brittiporukka kieltä ymmärräkään ilmeet kertoivat aversiosta). Maistamatta sopi toki olla (sekin kävi siis ilmi, että eivät olleet tiettyjä ruokia edes kuunaan maistaneet, mutta ennakkoluulo oli kova...).

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-18 16:41:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Juuri noin kuin Dzinni totesi.
Se on kummallista miten jotkut sanat vaihtuvat muuksi kuin suomeksi, ja kun niitä aikansa käyttää tai puhuu vierasta kieltä, en ainakaan itse tule ajatelleeksi että mitä sanon :oops: Ymmärrän hyvin että jos on asunut vuosikausia pois kotimaasta, ja varsinkin jos esim puoliso ei puhu suomea, ajattelukin on erikielistä. Eestissä en ole asunut niin montaa vuotta että se olisi ajatteluun vaikuttanut, mutta kyllä käytämme ukon kanssa sanoja ja lauseita eestiksi usein täysin vahingossa. Ei missään nimessä ole tarkoitus "päteä" sillä :lol: :lol: Olen kyllä törmännyt tällaisiinkin tapauksiin, yleensä aika nuoriin (kaveri oli kauan sitten puoli vuotta vaihdossa ja tuntui unohtaneen suomenkielen kokonaan :wink: )

Englanti on meillä työkieli ja sillä kielellä myös ajatellaan, joten joskus puhekin on sen mukaista. Joskus on myös tosi vaikeaa kääntää joitain juttuja, varsinkin ammattikielessä.
Meillä on myös jäänyt outo tapa puhua puoliksi englantia parin suomalaisen kaverin kanssa (paljon englanninkielisiä ystäviä ja juttuja joskus vaikea kääntää) , olen sen huomannut muutamaa ihmetyttävän...

Negatiivisuus ärsyttää minuakin suomalaisissa, ja toisten alas painaminen, juuri tuo riskinottopelko jne. Ei niin etteikö sitä täällä Baltiassa olisi ihan tarpeeksi.. en myöskään pidä siitä miten monet kovaan ääneen parjaavat Eestiä ja suomalaiset varsinkin todella halventavaan sävyyn. Tälläkin maalla on omat ongelmansa, mutta tosi vastenmielistä kun huomaa kuinka luutuneet käsitykset joillakin on. Kun täällä asuu, moni suomalainen vähän säälii. Kun asuu Euroopan ulkopuolella, kaikki kuvittelevat että luulet olevasi jotain enemmän. Euroopassa asuessasi on kaikki myös aina jotenkin väärin. serkkuni asuvat Ranskassa ja Sveitsissä, ja kyllä saa heiltäkin kuulla ikäviä juttuja mitä ihan läheisetkin kommentoivat.

Vaikka niinhän se on joka maassa, oma maa mansikka jne. kuten edellä todettiin. Isovanhempani, jotka asuivat vuosikymmeniä Espanjassa, olivat sitä mieltä että KAIKKI espanjalaiset nuoret ovat raittiita ja hyviä nuoria ja KAIKKI suomalaiset ihan retuperällä ja rellestäjiä. Istu siinä sitten teininä vieressä kuuntelemassa paatosta..

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-18 17:43:36 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Lilokki kirjoitti:
Suomalaisissa eniten harmittaa yleinen negatiivisuus, kateus ja ennakkoluulot kaikkea uutta kohtaan.

Jos vaikka kerron etta olen alkanut karppaamaan, heti on vastauksena etta: "ei siita mitaan tule, se on vaarallistakin ja kaikenlaista humpuukia sinakin viitsit"

Jos kerron etta olen alkanut opiskella: " ei siita enaa sinun iassasi ole hyotya, no mita sina nyt sitten opiskelet, tai etta no toivotaan etta siita tulee jotain"...


Ma olisin mielessani liittanyt tallaisen ajajttelutavan omien vanhempieni sukupolveen. :shock: onpa hyva etten asu Suomessa enaa jos se on tarttunut nuorempaankin sakkiin. Onpa hurjaa. Ja ikavaa...

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-18 18:59:35 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tuota suomalaisten kateudesta puhumista minä en sitten yhtään ymmärrä. Olin viime viikolla Turun kauppakorkealla pidetyssä Top Management Forumissa, jossa oli pastori ja tietokirjailija Jaakko Heinimäki puhumassa aiheesta "Ylpeys ja ennakkoluulo – Hyvä, paha itseluottamus" (seminaarin teema oli itseluottamus).

Esitelmä oli todella hyvä, ja hän korosti sitä, että kateus on tuhoavaa, silloin esim. ihminen haluaa tuhota jotain sellaista, mitä toisella on. Meillä kuitenkin puhutaan monasti kateudesta, jos on kyse TSEMPPAAMISESTA! Se toisen saavutus voi toimia kannustimena - jos tuo toinen siihen pystyi, niin kyllä minäkin! Minun mielestäni tällainen voi olla valtava voimavara, eikä sitä saa kääntää negatiiviseksi.

Sollya, luepa muuten tuo Vygotskyn kirja, se on hiukan hankalaa tekstiä, mutta teki minuun suuren vaikutuksen aikoinaan. Meilläkin on työkieli englanti (ja alan termeillä ei edes välttämättä ole suomenkielisiä vastineita), jota sitten yksityiselämä mukaan lukien tulee puhuttua n. 95% ajasta. Ei ihme jos suomen sanat ovat joskus hiukan hakusessa - viimeksi noitten Lontoon lumipyryjen aikana ihmettelin, mikä onkaan suomenkielinen vastine samalle "gritter". Löytyihän se sitten sanakirjasta, vaikka hiekkaa ei siinä asiassa käytetäkään enää. Miksi muuten sitä pientä soraa kutsutaan suomeksi? Vai kutsutaanko vain pieneksi soraksi?

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-18 23:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Dzinni kirjoitti:
Miksi muuten sitä pientä soraa kutsutaan suomeksi? Vai kutsutaanko vain pieneksi soraksi?

Hieno sora? (eli ei karkea sora)

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 02:28:40 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Elka kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Miksi muuten sitä pientä soraa kutsutaan suomeksi? Vai kutsutaanko vain pieneksi soraksi?

Hieno sora? (eli ei karkea sora)


Ah, tosiaankin! Tässä se rajoittuneisuus taas näkyy!

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 06:22:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Dzinni kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Miksi muuten sitä pientä soraa kutsutaan suomeksi? Vai kutsutaanko vain pieneksi soraksi?

Hieno sora? (eli ei karkea sora)


Ah, tosiaankin! Tässä se rajoittuneisuus taas näkyy!


Tappajasepeli.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)