karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:14:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-04 15:37:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Mistä tuo Pellinki on tullut? En muista että olisin hänen kirjoistaan lukenut tuosta nimityksestä. Aikaa on kulunut runsaasti kirjojen lukemisesta joten toki voi olla että olen unohtanut.

Voisiko joku pistää tiivistelmän Heikkilän ruokavaliosta? Siinä sai muistaakseni syödä myös ruisleipää, eikö? Oliko muita myönnytyksiä/rajoituksia verrattuna esimerkiksi Atkinsiin?

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-04 16:22:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-22 19:55:18
Viestit: 384
Eikös Heikkilä asu Pellingissä? Tai ole asunut tms. :D

Itselleni on muodostunut Heikkilästä kuva ennen kaikkea luonnonmukaisen ruokavalion kannattajana. Ruisleipää en muista hänen suosittelevan.

_________________
Never argue with idiots. They bring you down to their level and beat you with experience.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-04 20:48:40 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Asuu Pellingissä ja jossain kirjassaan sano, jotta vois vaikka Pellingin dieetiks tituleerata.
Hiilareita sallii saksalaisittain 72g, mutta ei viljoja suosittele.
Itte sanoo joskus ruisleipää (muistaakseni) syövänsä.
Kolme ateriaa päivässä, luonnonmukasia ruokia ja rasvoja.
Ei mitään muita tarkkoja määreitä.

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-05 18:03:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Öööh, pitänee lukea kirjat uudelleen, jos vaikka palautuisi mieleen. Ne on vaan lainassa jossain jokaikinen... Mitä proteiinimääriä hän suositteli? Eihän hän muistaakseni ollut kuitenkaan mikään ääripään edustaja vaan suht normaalia ruokavaliota suositteli?


eeehhh...taisin sekoittaa tuon ruisleivän syönnin Suomi-zoneen kun kaveri sitä puhui mulle. Sorry :oops:

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-06 23:44:42 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Uusimmassa ei määristä muuta ollut kuin sallittujen listalla on lihat ja kalat, eli niin paljon kuin mahtuu tai on siis järkevä annos. Mutta katsookin tässä viimeisessään ko. ruokavaliota suoraan diabeteslasien läpi.

Luomua ruokaa suosittelee aina kun se on mahdollista. Moni varmaan saa turhaan tästä elitistisen ja kalliin kuvan, mitä luomukarppaus ei todellakaan välttämättä ole. Mutta voi olla hankalaa. Kuten allekirjoittanut esim. ei ole koskaan nähnyt missään kaupassa luomua lihaa. Se teurastamo, josta luomujakin lihoja asevelihintaan sai, on lopettanut. :( Koirat sai sieltä kaikkea herkkua, kuten strutsin rasvaa ja semmoista.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-21 15:23:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Hei, aloin pohdiskella että kaiken reilun vuoden aikana karppaukseen liittyvän lukemani ja karppikokemukseni jälkeen, huomaan olevani pääasiassa Antti Heikkilän "seuraaja".
Minusta tuo Pellinki-dietti ei ole mukava nimitys, mutta samapa tuo. Ajattelin siis nostaa tätä karppaustyyliä. Olisi mukava jos löytyisi muitakin tästä kiinostuneita.

Olen siis noudattanut tuota Heikkilän 30-72 HH rajoitusta niin, että viimeaikoina HH ollut siinä 30-40. Syön kolmekertaa päivässä, mikä on mielestäni aivan loistava nälänsäätelyyn ja helppoa muutenkin.
Paino on pudonnut noin 15 kg ja verensokeriarvot ovat tasoittuneet nyt ihan normaaleiksi (huom. mulla oli jo diabetes-"tuomio"). Aikaa se sokerin tasoittuminen vei, joten kärsivällinen olen saanut olla. Ja vaikka on vähän välillä pelottanutkin, niin uskoa asiaan on antanut se valtavan hyvä olo, mikä tästä ruokavaliosta on tullut monin eri tavoin. Olen parantunut monista vaivoista ja nyt kruununa tämä verensokereiden normalisoituminen! :smt060 ( Oikeastaan pitäisi hehkuttaa oikein kunnolla) SIIS :smt026 :smt038 :smt031 :respect: :smt048 \:D/ =D>

Tuossa edellä puhuttiin Heikkilän ruokaelitismistä ja tottahan se on, että Heikkilän ohjeissa on ihania ruokia, joiden eteen on nähtävä myös vaivaa. Raaka-aineiden hankkimisesssa ollaan tarkkoja niin, että kaikki olisi mahdollisimman lisä-ja säilöntäaineetonta ja muutenkin luonnollista. Ei silti tartte alkaa ranskalaiseksi gurmeekokiksi, kyllä tätä voi noudattaa ihan suomalaisittainkin.
Tuo Mimmimakian väite ettei kaupassa ole luomulihaa ei pidä aivan paikkaansa. Kyllä sitä nykyään saa jo paremmin kaupoista, vaikken itse pelkkää luomulihaa syökkään, ihan hinnan takia. Luomukananmunia käytän kyllä jatkuvasti. Ai niin, mieheni kehuu että nykyään meillä saa niin mahdottoman hyvää ruokaa ja paljon parempaa kuin ravintoloissa. :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-22 00:44:00 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Nii vaan mää asun täällä susirajalla, jossa tapetaan elukat tavallisesti omin käsin. No se on luomua ainakin se. Mutta marketissa ei ole näkynyt mitään luomua lihatiskillä. Kyllä sitä varmaan sais eri pyynnöstä, mutta enpä ole viitsinyt. Pakkanen on täynnä hirvenlihaa, tosin siihenkin välillä meinaa kyllästyä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-22 12:00:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Jossain varhaisemmissa kirjoissa antoi proteiinin määräksi tuon 1,5g/tavoitepainokilo. Ruisleipää muistaakseni haluttaessa yksi pala aamulla tai jotain siihen tyyliin, mikäli kropalle sopii.

Kolme ateriaa, ei välipaloja. Aamiainen ja päivällinen korostetumpia kuin lounas.

Systeemi on minulle sopinut erinomaisesti. Vain niin, että rasvankulutukseni on oliiviöljypainotteisempi, eikä luomuun ole varaa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-23 00:33:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Kiitti, kiva kun olette kommentoineet!

No, minä en tuota ruisleipää muista lukemistani kirjoista, kun ei se minulle mikään tärkeä ole, kun en itse ole sitä koskaan hyvin sietänyt.
Olen taas viime päivinä uudelleen lueskellt tuota diabeteskirjaa ja se vaan on minusta niin mahtavan hyvä!!!

Mikä sen parempaa kuin syödä luonnollista ravintoa, joka saa vieläpä terveeksi. :smt055


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-23 00:41:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Mimmimakia, sulla taitaa olla paremmat oltavat siellä susirajalla =D> , mutta meillä täällä etelässä voi löytää esim. luomujauhelihaa marketista, tai myös pakkasesta riistaa.

Tänään tein kaupan pakaste hirvenlihasta ja omista pakaste suppiksista Koskenlaskijajuuston ja kerman kanssa ihanan kastikkeen parsakaalille ja uunissa muhineille punajuuri- ja sellerinpaloille. Voi jestas miten hyvää!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-01-30 21:41:21 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Jos viitsisin niin laskisin, et paljoko sille kilolle hirvenlihaa sitä hintaa tuleekaan. Voin sanoa, että paljon. Jos pelkkiin polttoaineisiin per viikonloppu menee jo summa x, luvat, aseet, tarpeet, vapaapäivät, palkattomat vapaatkin jne lasketaan ni aivan sikakallista lihaa. JA jos vielä vanhaa lehmää tulee kotiin, niinku meillä nyt on reilu puolet, ni yäk. Mutta onpa paljo jauhelihaa. Siitä kun ei muuta oikein järkevää saa. Mutta tosiaan luomua lihaa varmaan ois jossain kaupunkipaikassa. Aika huonot on nuo lihavalikoimat muutenkin meilläpäin, ilmeisesti juuri tuon riistalihan takia. Naapuripaikkakunnilla kun käy kaupoilla niin löytyy kaikkea hauskaa. Kuten possun kieliä (joita syötän koirille, hyi mua)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-02-21 13:01:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-05 22:17:27
Viestit: 12
Sain kaverilta hetkeksi lainaan noi "Hyvän olon keittokirja 1&2"
Suosittelen kyllä oikeasti lukemaan, mahtava lukea tietoa ja tekstiä joka on ihan lääkärin allekirjoittamaa!
Laitan kyllä isäni ja äitinikin lukemaan noi molemmat kirjat - isä kärvii sydän- ja verisuonisairauksista,
olen yrittäny puhua järkeä että ruokavalioa vaihtamalla pääsette (ehkä) molemmat kauheista lääkekasoista eroon mutta eivät ole vielä ainakaan ymmärtäneet. Ehkäpä sitten kun saavat nokkansa eteen lääkärin kirjoittaman ja lääkärin suosiman elämäntavan niin ehkäpä, ehkäpä hekin ymmärtävät tämän elämäntavan hyvät puolet!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-03-12 17:08:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-03-12 16:57:43
Viestit: 28
Pellinki -dieetistä kerrotaan Antti Heikkilän juuri uusittujen internetsivujen Tervetuloa! -otsikon alla.

t. emadam


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-06-08 17:07:30 
Poissa
Psychokarppi
Psychokarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-08 17:01:47
Viestit: 1116
Paikkakunta: Porvoo
Antti Heikkilä radio rockin korporaation vieraana
http://www.radiorock.fi/podcast/player.asp?podID=1682

Antti Heikkilä studio 55:ssa
http://www.youtube.com/watch?v=PNcBvuqmU3s


Edit. oli näköjään jo tuolla toisella puolella #-o
Noh, kertaus on opintojen äiti :D

_________________
Psychobilly is our Life
Let´s wreck, let´s drink
Let´s have dirty nights
We are addicted bone for bone
To the Darkside of Rock n Roll


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-06-08 19:29:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4871
Hyvä ne on täälläkin nimikkosivuilla olla.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-07-23 11:43:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 06:05:43
Viestit: 160
Kenelläkään tietoa siitä miksi 3 kertaa päivässä, ilman välipaloja syöminen toimii? Maalaisjärjellä ajateltuna; syntyy hyvä rytmi syömiseen, että nälkä tulee lähinnä tiettyinä aikoina joina on tottunut syömään.

Itse olen kuullut tästä, niin kuin moni muukin, että pitäisi syödä 5-6 kertaa päivässä, mutta Heikkilän mukaan se sekoittaa aineenvaihdunnan jotenkin.. Olen siis lukenut Heikkilän kirjan Ravinto ja Terveys. Kiinnostaisi tästäkin tietää enemmän.. Kirjasta en saanut tätä selvyyttä niin syvällisesti kuin olisin halunnut.

Miksimiksimiksi?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-07-23 15:05:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Miksi syödä useammin, kun ei ole nälkä??? Ja hyvin pärjää välillä, vaikka ei söis kuin 2xpv. Syödä pitää vain, jos on nälkä! :lol:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-07-23 16:31:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Olen ymmärtänyt asian niin, että elimistön pitää saada rauha välillä esim. polttaa rasvaa! :D

Ajatteleppa jos kokoajan tungetaan ruokaa sisään aineenvaihdunnalla on hirmu duuni ja "ankeeta". :(
Ja vielä myös hammaslääkärit tykkää kun ei tule niitä happohyökkäyksiä koko ajan, eikä hampaat reikiinny.(Tai siis niiltä voi toki mennä duunit tässä touhussa). :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-07-23 18:52:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 06:05:43
Viestit: 160
VeeraX kirjoitti:
Miksi syödä useammin, kun ei ole nälkä??? Ja hyvin pärjää välillä, vaikka ei söis kuin 2xpv. Syödä pitää vain, jos on nälkä! :lol:


No tää olikin sellanen vanha uskomus meikällä, että lihakset häviää ja aineenvaihdunta ei pysy käynnissä jossei syö 5-6 kertaa päivässä.

Ja kiitos vastauksista :) Lisätietoa kuitenkin jos on niin ilolla otan vastaan :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pellinki
ViestiLähetetty: 2009-07-24 15:08:19 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Paikkakunta: Dukcsburg
Lisätietoa saa kun lukee lisää Heikkilää tai lukee hänen sivustoaan.
http://www.anttiheikkila.com/

_________________
JEP


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)