karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 13:53:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 523 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kwasniewskin kokeiluryhmä
ViestiLähetetty: 2008-09-22 16:14:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Tuulimumma hei, mulla on ihan sama juttu.
Olen yrittänyt lisätä rasvaa ja paino pysyy paikallaan. Ei vaaka näytä mitään oireita minnekään suuntaan.

Laitettaisiinko yhteinen pähkäily käyntiin, pitäiskö tuota KW tä yrittää ihan toden teolla, mutta sitten tulee liikaa kalleja.
Mitäs tehdään?
Kyseleepi oo moilasena grasu


-----------------------------------------------------------------------------
Kuva

Eli miltä tuntuisi sitoutua esim. kolmeksi viikoksi laskennalliseen jämptiin Kwasnievskiin...
Kuka tulee mukaan :?:
Elsin mukaan just noilla makrojen suhteilla pelataan tarkasti...

Makrojen laskukaava muistin virkistämiseksi 1 : 2.5 - 3.5 : 0.8
eli proteiini:rasva:hiilihydraatit
Ja proteiini lasketaan yli metrin pituudesta...esim. 163cm= n. 63g proteiinia
(+-10%)

Itse aloittaisin vähä niukalla proteiinilla, esim. 50g, rasvaa sitten 125g-150g ja hiilihydraatteja n. 40g

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 16:43:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Kuulostaa hyvälle, mutta miksi sulla olis protskut noin vähän?
Juuri olin laskemassa omia määriä tällä sydeemillä, mutta mä kyllä heivaan noi hiilarit 20-30 per pv.
Tätä vois yrittää.... :D

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 17:55:08 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Tuulimumma, hienoa kun sait saitin aikaiseksi.
Mukana ollaan.
Ajattelin pitää seuraavat neljä viikkoa seuraavaa systeemiä: Systeemi muutettu:

Hiilarit 40g
Proteini 50g
Rasva 125g minimi

tarkasti KW:n 2,5 kertainen määrä rasvaa on tavoite.
Katsotaan mihin se johtaa...

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 18:30:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ai teillä on tämmönenkin jo?

Otatteko mut muutamaksi päiväksi mukaan seurantaan, laittamaan syömisiäni - vaikken laskisikaan ihan kaikkea?
Voisin jonkun aikaa laittaa omat syömiseni tänne taas kerran vähän tarkemmin... vaikken ookaan sen kummemmin laihduttamassa tai lihottamassa tms...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 18:33:28 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
els kirjoitti:
Ai teillä on tämmönenkin jo?

Otatteko mut muutamaksi päiväksi mukaan seurantaan, laittamaan syömisiäni - vaikken laskisikaan ihan kaikkea?
Voisin jonkun aikaa laittaa omat syömiseni tänne taas kerran vähän tarkemmin... vaikken ookaan sen kummemmin laihduttamassa tai lihottamassa tms...

Tervetuloa mukaan vain.
Hienoa jos tulet mukaamme, sillä olethan tavallaan idean äiti. =D>

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 18:36:59 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Olisinpa hyvin kiitollinen, jos tosiaan tulisit... Kuva
Kun taitaa vielä olla homma hakusessa meillä monella...

Ja taidan kuitenkin pistää proteiinit siihen 63-10%g eli n.55:een ja sen mukaan säveltää
muut makrot...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 18:56:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ok sitten. Katsotaan mitä tästä tulee. Vaikka tää onkin painonseurantaketju, niin laitan ainakin välillä myös nuo ateriat, että näkyy mistä meikäläisen rasvat ja hiilarit kertyy, jos sopii?

*********
Alustusta: Täyswarrioori en ole mutta syön nytkin iltapainotteisesti, ja välillä jopa vain illalla; riippuu päivästä. Iltasyönti on JK'lla mahdollista vaikkei pakko tai edes perusoletus. Lisäksi yritän edelleen olla syömättä ja juomatta mitään muulloin kuin ruoka-aikoina, jotka tosin voivat olla vähän kummallisia. Tämäkin käy vielä JK'n kehyksiin.

Viime syksynä/keväällä laskeskelin ja silloin söin noin 50-60g valkuaista, 50 +- hiiilareita ja rasvaa siinä 150g eli aika lailla herra K'n ylläpitokaavan mukaan (1:0.8:3). Se oli pikkuiriikkisen alakanttiin kokooni nähden mutta silti vielä K'n ihannepainojen rajoissa. Sopinee kun en hikiliiku yhtään?

Laskeskelen annoksia enimmäkseen punnitsematta, joskus paketin kokopainon (mm. lihat, osa rehuista) mukaan, joskus purkin kulumisen (voi, kerma, kaakao) mukaan tai joistakin joskus mitatun yksikkökoon mukaan (mantelit, omenat, sipuli, partis). Ja yritän muistaa laittaa mukaan kaikki syömiset, oli niissä kaloreita eli ei.

*************
Tänään, aamiainen:
- 3dl muki kaakao-kermakahvia (kaakaota noin 5g ja kermaa vajaa desi). Pari pikkulasia vettä (yht 2.5 dl?)
- yksi keitetty muna kanssaan merisuolaa ja 15-20g voita. Ja pari krassin lehteä

Lounas: kannu laihaa teetä, voita (10g) ja noin 15 pistaasia (5g)

Päivällinen:
- alkupala ruokaa tehdessä nelisen siivua oltermannia (20g), päällään hiukan voita (10g)
- oikea alkupala: ja teekupillinen häränhäntälientä (2.5 desiä aika kirkasta juotavaa oli tuo)
- Pääruoaksi paistosta jossa oli lauantain valmiiksi rasvaista uunipossua (kolmen hengen syömisten raakapaino noin 600g mutta oma osuus keskimääräistä pienempi), ja voissa (noin 50g) kuullotettuja rehuja (tuoreita pikkusuppiksia parikymmentä eli vähän, yksi sipuli, pari oksaa persiljaa ja vähän suolaheinää, kolme pientä raastettua perunaa (yht 100g) sekä pari desiä vieressä kiehuvaa luulientä häränhännistä.
- paistoksen seurana syyssalaattia (ks karpit kokkaa), lasi portugalilaista punkkua (1 dl), pari lasia vettä (2.5 dl)
- Jälkkäriksi pari palaa keisarintorttua (ks karpit kokkaa) ja päivän toinen mukillinen kaakaokermakahvia
- jälkkärin jälkkäriksi viitisen voimantelia merisuolan kera (5g + 5g)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 19:53:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Tänään oon syönyt liian vähän.... kun ei vaan jaksa enään... KC 1228, H 31, R 90, P 73, suhteessa R65%,P 24%, H10%.
Nyt vasta oon alkanut finellin avulla laskeskelemaan... hakusessa on... Kuva

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-22 20:24:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
... ja makrot:
Finelin mukaan hh 45, prot 60, rasvaa 163 ja kaloreita karvan verran alle 2000


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 08:42:15 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Huomenet...

Mitenkähän tässä näin pääs käymään...

Kaakaon olin vallan unohtanut ja teinpä siis aamulla heikkilät+murikahvii eli joku kaakaolatte...
Desi kermaa, desi vettä jlkrkl silmäkaakaoo...kiehautin...sitte lusikallinen murukahvii...
Keittomuna ja 10g voita, kolme macadamiapähkinää..
(fineliin pistän saksanpähkinä...vähä enempi kun macadamioita, jottas rasvamäärä oikea)...
Tavallsita kahvia kupillinen ja vettä 2-3dl...

Ja mitä sanookaan fineli
Hh 4.8g, rasvaa 53g ja prt 10g :roll:
Rasvaa 88%, prt 8% ja hh 4%
Meneekö mettään :?:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 08:59:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Minulle tuo ainakin sopisi. Jos voin, syön aamun ja päivän lähinnä rasvaa ja säästän hiilarit ja valkuaiset enimmäkseen sinne iltaan. Ja sekin kuuluu sopivan ihan hyvin JK'n systeemiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 09:41:16 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
tuulimumma kirjoitti:


-----------------------------------------------------------------------------

Eli miltä tuntuisi sitoutua esim. kolmeksi viikoksi laskennalliseen jämptiin Kwasnievskiin...
Kuka tulee mukaan :?:
Elsin mukaan just noilla makrojen suhteilla pelataan tarkasti...

Makrojen laskukaava muistin virkistämiseksi 1 : 2.5 - 3.5 : 0.8
eli proteiini:rasva:hiilihydraatit
Ja proteiini lasketaan yli metrin pituudesta...esim. 163cm= n. 63g proteiinia
(+-10%)

Itse aloittaisin vähä niukalla proteiinilla, esim. 50g, rasvaa sitten 125g-150g ja hiilihydraatteja n. 40g


Tää tulee. Ja lähes noilla tuulimumman makromäärillä, eli 50 pr, 100-125 r ja 40hh. (1260-1485 calia, vaikkei niitä lasketakaan...)
Ihan suoraan siitä Kwasin kaavasta mulle tulisi 57 pr, 143 r ja 46 hh, eli 1700 calia.
Alkoiko tää kokeilu jo? Mulla sitt alkaa tänään, kun eilen vielä tiennyt...

Ja pistäiskö joku mulle joko tähän tai mun päikkyyn minuuttisämpylän makrot, ne sieltä karpin keittokirjasta, pliis??!!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 09:54:02 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
tuulimumma kirjoitti:
Ja mitä sanookaan fineli
Hh 4.8g, rasvaa 53g ja prt 10g :roll:
Rasvaa 88%, prt 8% ja hh 4%
Meneekö mettään :?:


Eihän tuo vielä ole metikköä lähelläkään. Vähän sama systeemi kuin elsille, tuntuu sopivan minullekin. En enää illalla kaipaa niinkään rasvaa vaan kasviksia ja protskua, kiintiöön mahtuvalla rasvahöysteellä varustettuna.

Ja elsille, kiitos, että tulit mukaan. Sinulla on niin vahvaa kokemusta tästä systeemistä ja ravitsemuksesta yleensäkin! Apujasi kaivataan!!!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 09:55:30 
Poissa
susikarppi
susikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-12 11:21:51
Viestit: 3064
Paikkakunta: Kajaani
Minä olen hengessä mukana..en ehkä ehdi päivittää niin tarkkaan makroja nyt just. Kwasniewskillä muistaakseni menin kevään ja meni ihan hyvin, paino putosi sen 5kg..vai olenkohan nähnyt unta?? Eikös tämä ole se joka homodieetin nimellä kulki keväällä? :D Kaava ainakin on sama..

_________________
Pessimismi on aivan turhaa, se ei auta kuitenkaan mitään

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-


iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 10:07:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
Jospa sitten meikäläinenkin... kaakaokermakahvia ihan ilman makeutusta, voimuna, viinisuolaheinää, vesikrassia ja kurkunpala aamiaiseksi. Puoli pulloa vihreätä saskiaa eli pari isoa lasillista vettä ja sitten ei muuta näin aamutuimaan. Tuo makeutusjuttu on vaikea, olen tottunut laittamaan palan ruokosokeria kahviini ja siitä tavasta täytyy totutella pois. Stevia maistuu karvaalle ja herme- ja muut setakset maistuvat kauhean ällön ylimakeille. Jamien kotona-ohjelmaa tässä katselen, tomaatista valmistuu kaikenlaista.
Asiasta toiseen, onko kukaan tilannut noita JK:n kirjoja. Yritin eilen , mutta en onnistunut. Piti joku lomake tulostaa, mutta kone väitti että sivua ei löydy. Pitkä selailu googelillakaan ei tuonut valaistusta asiaan. Homodietin sivuilla ei ole kauheasti reseptejä ja keittokirjafriikkinä kiinnostaisi tietää onko niitä enemmän hänen kirjoissaan. Vai otanko käyttöön vanhat, siis tosi vanhat, keittokirjani joissa on sylttyä ja sisäelimiä ja vaikka mitä nykyään jokseenkin tuntemtonta herkkua ja liharuokaa valmistetaan muustakin kuin fileestä ja rasvattomaksi kynityistä lihanpaloista.
Tänään lähden Heiliin ja kahlaan lihatiskiä pontevasti, häränhäntää, luulista possua, sianpäätä ja muuta ihanaa, ehkä maksaa ja munuaisiakin. Voisi tehdä rassolnikin jos löytyy naudanmunuaisia. Perunan vain vaihdan nauriisiin, niin ei tarvitse niin paljon insuliiniäkään.

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 10:12:37 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Mä yritin myöskin keväällä etsiä niitä keittokirjoja mutta en löytänyt.
Els luultavasti tietää niistä jotain. Mulla on kanssa joku kotiruokaa eepos vuodelta yksi ja kaksi jossa on noita vanhoja ruokareseptejä. Täytyykin selailla mitä sieltä löytyy.
Kiva kun porukkaa tulee mukaan!

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 10:51:57 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
diesel kirjoitti:
Jospa sitten meikäläinenkin... kaakaokermakahvia ihan ilman makeutusta, voimuna, viinisuolaheinää, vesikrassia ja kurkunpala aamiaiseksi. Puoli pulloa vihreätä saskiaa eli pari isoa lasillista vettä ja sitten ei muuta näin aamutuimaan. Tuo makeutusjuttu on vaikea, olen tottunut laittamaan palan ruokosokeria kahviini ja siitä tavasta täytyy totutella pois. Stevia maistuu karvaalle ja herme- ja muut setakset maistuvat kauhean ällön ylimakeille. Jamien kotona-ohjelmaa tässä katselen, tomaatista valmistuu kaikenlaista.
Asiasta toiseen, onko kukaan tilannut noita JK:n kirjoja. Yritin eilen , mutta en onnistunut. Piti joku lomake tulostaa, mutta kone väitti että sivua ei löydy. Pitkä selailu googelillakaan ei tuonut valaistusta asiaan. Homodietin sivuilla ei ole kauheasti reseptejä ja keittokirjafriikkinä kiinnostaisi tietää onko niitä enemmän hänen kirjoissaan. Vai otanko käyttöön vanhat, siis tosi vanhat, keittokirjani joissa on sylttyä ja sisäelimiä ja vaikka mitä nykyään jokseenkin tuntemtonta herkkua ja liharuokaa valmistetaan muustakin kuin fileestä ja rasvattomaksi kynityistä lihanpaloista.
Tänään lähden Heiliin ja kahlaan lihatiskiä pontevasti, häränhäntää, luulista possua, sianpäätä ja muuta ihanaa, ehkä maksaa ja munuaisiakin. Voisi tehdä rassolnikin jos löytyy naudanmunuaisia. Perunan vain vaihdan nauriisiin, niin ei tarvitse niin paljon insuliiniäkään.


Laitoin aamulla kaakaolatteen steviaa...veitsen kärjellä semmosen nuppineulanpäätä pienemmän hippusen...ei se sillon maistu karvaalta....kun on tarpeeks vähän :wink:

Kirjoja en myöskään ole onnistunut tilaamaan mistään.

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 10:58:43 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Jos nyt eilinen pistettäis viralliseksi alotuspäiväksi...22.9.
Ja kolmisen viikkoa siitä, eli 13.10. asti...
Sitten jokainen jatkaa omalla tyylillään.

Listaan mukanaolijoita tähän...
els...kokeneimpana
Veerax
Grasu
lilillamaria
diesel...
Faunatar hengessä mukana
tuulimumma
Bernike
anna81

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 11:00:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
Nyt ma tiedän mistä sen voi tilata, sen kirjan nimittäin. Täytyy painella ensin sinne Heilaan ja palaan asiaan illemmalla.Kunhan ensin opiskelen visalla maksamisen hienoudet, olen ihan neitsyt niissä asioissa. Nuorimmainen on tilannut ulkomailta goottia ja musaa ja jotain muutakin, saa opastaa vanhaa äitiään asiassa.
PS. olen laittanut hakemuksen pätkiksiin jo ajat sitten, ei oo tullut vastausta....

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-23 11:12:58 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
lillamaria kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:


-----------------------------------------------------------------------------

Eli miltä tuntuisi sitoutua esim. kolmeksi viikoksi laskennalliseen jämptiin Kwasnievskiin...
Kuka tulee mukaan :?:
Elsin mukaan just noilla makrojen suhteilla pelataan tarkasti...

Makrojen laskukaava muistin virkistämiseksi 1 : 2.5 - 3.5 : 0.8
eli proteiini:rasva:hiilihydraatit
Ja proteiini lasketaan yli metrin pituudesta...esim. 163cm= n. 63g proteiinia
(+-10%)

Itse aloittaisin vähä niukalla proteiinilla, esim. 50g, rasvaa sitten 125g-150g ja hiilihydraatteja n. 40g


Tää tulee. Ja lähes noilla tuulimumman makromäärillä, eli 50 pr, 100-125 r ja 40hh.
Alkoiko tää kokeilu jo? Mulla sitt alkaa tänään, kun eilen vielä tiennyt...

Ja pistäiskö joku mulle joko tähän tai mun päikkyyn minuuttisämpylän makrot, ne sieltä karpin keittokirjasta, pliis??!!


Rasvaa vähintään 125g :shock: ...Kw:n mukaan

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 523 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)