karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:41:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-12 13:42:50 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt kuinka erilaisia suorituksia näkee youtuben kuulailuvideoilla. Varsinkin siinä tuntuu olevan huimasti eroa kuinka kyykyssä heilautuksen (tai minkä tahansa liikkeen) alaosassa käydään.

Saisin huimasti pituutta sarjoihin lisää, jos vähentäisin kyykkysyvyyttä. Mutta mietin, onko tuon vaihtelemisessa jotain riskejä? Voisin ainakin kuvitella, että mitä vähemmän kyykkyä, sitä enemmän rasitusta selälle, mutta sitten toisaalta näkee sellaisiakin suorituksia, joissa sitä kyykkysyvyyttä kompensoidaan jotenkin "heilumalla" eri tavalla. Ja sitten taas jos kyykyssä ei ole syvyyttä, niin kuinka ihmeessä kuulaan saa lantiolla työnnettyä "potkua"?

Eli se pohjimmainen ajatus lienee, kuinka helppoa kuulaillen on tehdä tekniikkavirheitä, ja jos teen niitä, mistä tiedän mokanneeni? Siis ennenkuin sattuu pahasti.

Yksi oma esimerkki aiheesta on kahden käden swing vs. yhdenkäden swing. Olisipa joku kertonut jo ihan aluksi, että se toinen käsi kannattaa laittaa ristiselälle niin sillä on helppo tunnustella, että selkä pysyy asennossaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-14 09:17:45 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Ahaa. Juttelen näköjään täällä itsekseni. Löysin jo vastauksen tuohon kyykkymietintääni kahvakuulafoorumilta: http://kahvakuula.fi/forum/

Eli niinkuin hetken pohdinnan jälkeen olisin voinut itsekin tajuta, perse ja takareidethän sen työn tekee, joten reiden ja lantion kulma on se mistä vauhti tulee ja ilmeisesti on jopa helpompi kallistaa vähän eteen kuin kyykätä kamalan alas.

Myös joitakin virhetekniikoita oli siellä ruodittu. Mun huolet varmaan helpottuu kunhan saadaan joku ohjattu kurssi tänne tampereelle ja joku oikeasti tsekkaamaan että hommat ei mene päin persettä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-18 12:32:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-12 21:19:35
Viestit: 27
Moi,

Me kokeiltiin sellaista että laitettiin foorumille videoraati -osio, johon voi postata omia videoitaan muiden vinkkejä varten. Se ei ole yhtä hyvä kuin se että kaveri sanoo vierestä mutta kyllä siitä voi saada paljonkin irti. Ehkä voisit kuvata vaikka oman swingin sivulta ja laittaa tänne? Mä olen aina saanut muilta hyviä vinkkejä koska itse on tosi vaikea huomata jotain asioita.

Ja jos tulet tuonne kisoihin vaikka katsomaan niin voidaan porukalla katsoa sitä heiluritekniikkaa, ei maksa mitään :)

_________________
Treeniloki
Suomen kahvakuula ry


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-18 15:51:03 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Pitääkin käydä etsimässä tuo ketju.

En mä varmaan ihan vielä uskalla tulla kisoihin, ehkä sitten tampereelle kesällä. Kesäksi olen myös ilmoittautunut kuulailukurssille, joten senkin puolesta asian pitäisi hoitua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-18 19:56:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
misukisu kirjoitti:
Varsinkin siinä tuntuu olevan huimasti eroa kuinka kyykyssä heilautuksen (tai minkä tahansa liikkeen) alaosassa käydään.

Saisin huimasti pituutta sarjoihin lisää, jos vähentäisin kyykkysyvyyttä. Mutta mietin, onko tuon vaihtelemisessa jotain riskejä?


Öö taisit meinata enempi luokkaantumisriskiä, mutta eikös noihin liikeisiin ole jotain sääntökokoelmaa, kuten esmes voimanostossa jne.?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-18 20:05:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-12 21:19:35
Viestit: 27
Kisoissa on säännöt tempaukselle ja työnnölle mutta ei heilautukselle. Niissä katsotaan onko kädet ja jalat suorana lopussa, muuten tyyli on vapaa.

Joskus muinoin heilautus oli painonnostokisojen liike, ja siinä käsipaino vietiin pään päälle :) Jossain oli linkki vanhoihin kuviin missä kaverit heiluttivat törkeän painavia punnuksia.

_________________
Treeniloki
Suomen kahvakuula ry


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-18 21:01:49 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Youtubessakin on sitä hurjailua tarjolla. Kahvakuulalla on muuten alkukangisteluiden jälkeen vaikea saada itseään hajalle, jos ei sitten pudota sitä päähänsä. Olen meinannut muuten tehdä senkin.

Olkapäitäni säästelen viiden military pressin maksimilla, teen sarjat viidestä alaspäin siis 5+4+3+ jne, nykyisin teen toisen heti perään. Koitin joskus punnertaa kymmentäkin. En suosittele.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-18 21:45:37 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
jussi kirjoitti:
Youtubessakin on sitä hurjailua tarjolla. Kahvakuulalla on muuten alkukangisteluiden jälkeen vaikea saada itseään hajalle, jos ei sitten pudota sitä päähänsä. Olen meinannut muuten tehdä senkin.

No, mä olin joulun alla 2 viikkoa sairaslomalla kahvakuulailujen takia, joten olen ehkä liiankin tarkkana. Tosin silloinkaan vika ei ollut kuulassa vaan lukkoisessa selässä, joka sitten aukesi väärässä paikassa kesken treenin.

Muistelen ainakin Pavelin kirjassaan sanoneen noista military presseistä, että keskivartalon tuki heikkenee pitkissä sarjoissa niin, että olisi hyvä cleanata välillä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-20 19:46:10 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
jussi kirjoitti:
Youtubessakin on sitä hurjailua tarjolla. Kahvakuulalla on muuten alkukangisteluiden jälkeen vaikea saada itseään hajalle, jos ei sitten pudota sitä päähänsä. Olen meinannut muuten tehdä senkin.


Mulla on kahvakuulakypäran osto kans edessa. Mistahan sellasen sais ja miltahan se nayttaa? Tallanen peltinen saksalainen 2. maailmansodanaikanen vois olla magee...

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-09 08:29:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-12 21:19:35
Viestit: 27
marks kirjoitti:
Joskus muinoin heilautus oli painonnostokisojen liike, ja siinä käsipaino vietiin pään päälle :) Jossain oli linkki vanhoihin kuviin missä kaverit heiluttivat törkeän painavia punnuksia.


Tuolla on old-skool heilautus :)

http://weightlifting.moonfruit.com/#/on ... 4511323347

_________________
Treeniloki
Suomen kahvakuula ry


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-01 20:23:11 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-07 08:55:22
Viestit: 1755
Paikkakunta: Turku
Hakusessa olisi video: rintaanveto yhdellä jalalla. kahvakuulakoulu kirjassa oli sellainen sivulla 68, ja jäi vähä epäselväksi.

Lainaa:
tee etuheilautus ja siirrä paino toiselle jalalle. kun kuula on oikeassa kädessä, oikea jalka on ilmassa. voit antaa kuulalle vauhtia ilmassa olevalla jalalla

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)