karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-20 00:30:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-08 12:28:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
Urheilijatyttö kirjoitti:
Todella matalilla hiilareilla joutuvat olemaan yleensä ne, joilla on jo tapahtunut suuria sokeriaineenvaihdunnan muutoksia elämänsä aikana tai jos on jostain muusta syystä mahdottoman hiilariherkkä. Ellei omista erityisen "huonoja" geenejä, 17 vuoden aikana ehtii tuskin saada itseään siihen jamaan, että ainoastaan erittäin alhaiset hiilarit sopisivat. Ja tiukka alakarppaushan on vain yksi karppauksen muoto eikä todellakaan se ainoa oikea.


Tämäpä tulikin hyvään kohtaan. Minäkin olen nimittäin onnistunut aivopesemään itseäni hiilarikammoiseksi.
Kävin heti tämän luettuani syömässä hyvällä omallatunnolla omenan, hedelmätkin kun ovat "unohtuneet".


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-08 20:44:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Kuka sanoi sokerin lisäävän serotiinia :evil: Kävin isovanhempien luona, ei ollut kivaa. Join teetä maidolla ja 5 sokeripalalla, se oli pahaa eikä parantanut oloa yhtään. En taida enää käydä siellä, päivä alkoi niin hyvin, se olisi voinut jatkua sellaisena. Olisi pitänyt jättää menemättä.

Kaiken lisäksi olen tänään juonut varmaan 0,5l light-limsoja. Loppu menee viemäristä alas, äiti ihmettelee muuten miksi jätän juomatta jos yritän tyrkyttää sitä muille.

Päivän ruuat:4dl maitoa, 2dl ruokakermaa, 137g ananasta, 300g broccolia, 5 sokeripalaa ja 250g jogurttia ja pellavansiemeniä. Kcal 801 ja hiilareita 86,7g. Söin myös hunajamarinoitua kanaa 450g (raakapaino), mutta valmistajan typerys ei merkinnyt energiasisältöä pakettiin lainkaan. Mistä löydän tuotetiedot?

Kävelyä 2x30min. Ja taas yksi urheilun täytteinen päivä :evil: itsekuria, itsekuria...

Miten hyvin alkaneesta päivästä voi kehittyä tällainen painajainen :(

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-08 21:34:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
Älä välitä. Minäkin "repsahdin" tänään. Söin 10 irtokarkkia ja 1,5 litraa sokeritonta limua.
Tuo on kuitenkin ehkä 5% päivän ruuistani, joten jos se vaikuttaa jotenkin terveyteen tai läskeihin niin johan on kumma juttu. :smt013

Kariniemen hunajamarinoutu fileesuikale: 131kcal/100g, hiilareita 1,3g/100g
paistisuikaleissa ei paljoa enempää energiaa näyttänyt olevan. Merkistä riippuen n.150kcal.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-09 18:19:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Oho, kunnon repsahdus tänään :shock: Sämpylä, 2 ruisleipää, 2 rieska palaa+ päälliset. Kaksi lautasellista kaurapuuroa, kuppi teetä ja kuppi kaakaota. Ja banaani :lol: Maha on uskomattoman kipeä, en tiedä johtuuko se viljasta vai ruuan määrästä. Syön varmaan vielä jäätelöä ja maitoa illalla. Ei mene mikään muu ruoka alas. Taitaa olla turha laskea kaloreita tai hiilareita, ei se tee tilanteesta sen parempaa.

Hitto, sanokaa minulle että vahingoitan vain itseäni ja aiheutan itselleni huonoa oloa syömällä näin. En osaa ryhdistäytyä.

Lupasin tänään käyttää koiran ulkona, joten liikunta muodostuu kävelystä ja 1,5h aikidosta :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-09 18:27:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Noin vähäiset kalorit, itsekurin korostus, selvääkin selvempi rasvakammo ja kaipuu kuluttaa jo valmiiksi voimakkailla miinuskaloreilla saavat ruokavaliotaistelusi näyttämään ihan tavalliselta, viralliselta laihdutuskuurilta; vain sillä erotuksella, että tässä osa hiilareista on korvattu sen verran runsailla valkuaisilla että nekin alkavat heiluttaa verensokeritasoja...

Siis näin minusta.
Eikä millään pahalla, mutta juuri tuollaisin eväin on täällä karppilassa yleensäkin repsahdettu ja sitten huudeltu tuota itsekuria.

Toki noin on moni laihtunutkin (joskaan ei juuri karppilammikossa eikä pysyvämmin),
... mutta mitä siinä on enää jäljellä karppauksesta - tai terveellisyydestä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-09 18:45:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-06-09 13:01:57
Viestit: 627
Paikkakunta: Kotka
Tuolta se minustakin vaikuttaa. Haluaisin antaa sinulle aikaa testata karppausta kunnolla ja opetella miten kehosi reagoi riittäävään rasvan määrään. Täällä on niin moni sanonut laihtumisen alkaneen stressauksen lopettamiseen. .... helppohan se minun on neuvoa, kun en ole sitä itse tekemässä....

_________________
Miekka on lyömäsoitin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-09 18:48:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-01-22 15:12:31
Viestit: 1759
Mä sanoisin samaa kuin els ja Grimy. Pitäiskö sun Eleison vaikka aloittaa ihan alusta, ns. puhtaalta pöydältä? Mietit ihan rauhassa, millä tyylillä ja miten haluat syödä, teet vähän suunnitelmia ja yrität olla ottamatta stressiä karppauksesta ja syömisestä. Tsemppiä kovasti.

_________________
"One day you'll leave this world behind
So live a life you will remember."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-10 00:29:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Kiitos kommenteista! Toivottavasti noiden pohjalta saan autettua itseäni. Jotain konkreettisia neuvoja tarvitsinkin, toteutushan jää itselleni...

Minulla ei ilmeisesti ole tarpeeksi motivaatiota, itsekuria, jotain. Sama se miksi sitä kutsuu. Uskon runsaan rasvan olevan terveyttä edistävää, mutten jaksa syödä niin, tai osaa. Luin atkinsin kirjan, olen lukenut täältä tietoa ja miettinyt asiaa ja silti ei onnistu. En pelkää rasvaa, vaan kaloreita, valitettavasti rasvaisessa ruuassa on paljon kaloreita. Ehkä alakarppauksessa keho onkin rasvapolttoinen, mutta minä syön hiilareita kasviksista ja maitotuotteista.

"...kalorirajoitteinen, kasviksista, hedelmistä, marjoista, soijasta, lihasta, kalasta, kanasta ja maitotuotteista koostuva sekaruokavalio jolla ei rajoiteta hiilihydraatteja. Perunaa, pastaa ja näiden sukulaisia en syö lainkaan. Näkkäriä ehkä, ja harvoin tummaa riisiä." Näin olen ajatellut syödä? Kevyttuotteita en syö (riippuu mitä jääkaapista löytyy), ja ruokiin en lisää rasvaa enempää mitä niissä on tai mitä paistamiseen tarvitaan. Kalorit... Jos joskus olenkin liikkunut paljon, niin tänä keväänä se on romahtanut. Minä en tarvitse energiaa varmaan kuin max. 1800kcal/vrk, 500kcal miinuksella se on 1300. Eli toisin sanoen kysyin taas neuvoja ja silti kieltäydyn toteuutamasta niitä [-X

Pää hajoaa kohta lopullisesti ikuiseen laihduttamiseen. Pidän viikon tauon koko karppaus infosta ja keskityn muuhun elämään, ruan ajatteleminen tällä intensiteetillä on kauan sitten ylittänyt terveen rajan... En edes syö nälkääni, ahdistukseen enemmänkin, tai sitten jätän syömättä kokonaan. Vatsa on edelleen kipeä, mikä yllätys ettei se jäätelöllä parantunut :lol: Ei pelkoa että repsahtaisin leipä, peruna, pasta linjalle.

Mutta lupaan vasta viikon päästä palata kirjoittelmaan tänne, siihen asti vastuuntuntoisen ihmisen tavoin yritän selvitä yksin niinkin haastavasta asiasta kuin syöminen :|

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-10 07:30:16 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ystävä hyvä, tuolla lailla laihduttaa 80% suomalaisista, ja sekä he että heidän opastajansa syyttävät aina mieluummin itsekurin puutetta ja motivaatiota sitten kun homma ei toimi. Mikä on usein.

Ei tähän lammikkoon (karppaukseen siis) ole mikään pakko hypätä, jos ei halua. Ja vaikka haluaisikin, joskus pitää pään sisällä työstää paljon enemmän kuin uskoisikaan - ja jossain ihan muualla kuin motivaatiorintamalla. Mutta sen jälkeenkin faktana pysyy, että Atkins ja karppaus ovat ihan jotain muuta kuin itsekuria ja kalorirajoituksia.

Siksi meikäkin voi tällä tyylillä syödä 2000 kaloria liikkumatta ja lihomatta... ja minä olen sentään pienempi ja vanhempi ja joka suhteessa vähemmän kaloreita tarvitseva kuin sinä.

Pärjäilemisiin!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-10 07:46:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ai niin, ja jos haluat oikeasti laskea jotain, niin täkäläinen aidon alakarpin minimirasvamäärä päivässä on ollut jo vuosia noin 100g. Ja prosenteissa ainakin 50 E% päivän tarpeesta. Ja nämä ovat vasta alarajoja, eivät suosituksia...

Nuo rajat pitävät erityisesti tavallisille, terveille, suunnilleen normipainoisille (BMI alle 30) immeisille, ja sekä liikunnalla että ilman.

Kalorirajoitteiset aidot hyväkarpit (lähinnä mieleen tulee vain zone, monti; muut "hyväkarpit" eivät ole karppia yleensä nähneetkään vaikka siihen vannovatkin) ovat eri juttu. Mutta niihin on ostettava ja luettava kirjalliset ohjeet eli ostettava ja toimittava sitten muutama viikko täsmälleen kyseisten ohjeiden mukaan (jos jaksaa ja viitsii), koska ne hihistelevät monessa asiassa ja koska homma niissä toimii nimenomaan sen täsmäviilauksen takia. Mutta niissä on sitten ruokalistat ja kaikki. Ja niitä on syytä noudattaa pilkkua myöten.

Se hyvä puoli alakarpilla tai noilla hyväkarpeilla on, että joko rasvan ja kalorien tai sitten täsmäohjeiden avulla kummassakin selvitään näemmä ihmeen hyvin ilman itsekuria ja itsesyyttelyä. Ohjausten mukaan tehtynä, siis 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-14 08:29:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Hah, siihen jäi viikon taukoni. 5 päivää on toisaalta ihan hyvä saavutus minulta. Hyödyn kuitenkin tänne kirjoittamisesta, ajatus että useampi ihminen lukee tekstini auttaa syömään oikein.

Viisi päivää meni hyvin, paitsi eilen päätin syödä jo päivällä ja myöhemmin illalla. Virhe! Jäin nälkäiseksi, kuten lähes aina näissä kokeiluissa. Älykkäänä ihmisenä söin kolme pientä mokkaruutu palaa, kunnes muistin että olisi parempi syödä jotain ruokaa...

Nyt kun sain vierotettua itseni kahvista ajattelin kokeilla mennä päivät ainoastaan veden voimin ja syödä illalla yhden normiaterian. Hedelmiä ja vihanneksia olen syönyt kohtalaisen paljon ja niin aion tehdä vastakin. Toisaalta pitäisi lisätä rasvan määrää reippaasti, sitä yritetään! Koin unohtumattoman makuelämyksen kun löysin jääkaapista 4 % ruokakermaa, maku oli kammottava. Se ei edes ollut mauton... Jo ruuan maun parantamiseksi ajattelin lisäillä rasvaa.

Vaa'alla käyn vasta huomenna. Tämänhetkiset huippulukemat ovat 78,9kg ja 73,9kg. Pessimistinä uskon tietenkin kaiken olevan nestevaihtelua.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-14 16:11:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
Tervetuloa takaisin. =D>
Minäpä laitoin vanhempieni luona kahvin joukkoon jotain kevytruokakermaa ja koko kahvi juoksettui! Ihme myrkkyä. Makukin oli kuin wc-pöntöstä olisi juonut.
Minusta sinun kannattaa ihan tosissasi unohtaa tuo vaaka! Olen itse tullut siihen tulokseen, että karppaamalla ja urheilemalla se ei anna mitään tuloksia. Ketokarpin jälkeen minä olin muka lihonnut, vaikka hiilariturvotustakaan ei ollut ja olokin oli "kiinteämpi". Tätä menoa bmi:ni on ylipainoinen, tai illalla varmaan olenkin ylipainoinen ja aamulla normaalin rajoissa. :lol: Tästä lähtien seuraan tilannetta muutaman kerran vuodessa (tai ainakin pyrin siihen).


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-14 17:22:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Virallinen tavoite on nyt 70kg. Luulen että siinä vaiheessa peilikuva saattaisi alkaa miellyttämään, ja silloin olisin myös normaalipainoinen.

Kotona karppaus ei onnistu :evil: Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta täältä ei löydy mitään järkevää syötävää eikä minulla ole vielä palkka tullut. Jos nyt yrittäisin vältellä edes niitä pahimpia hiilarilähteitä.

Vaikken ole syönyt menneellä viikolla paljon, on vatsa silti ruokailun jälkeen pallona. Ketokarppuksessa ei ollut samanlaista efektiä... Taidan kokeilla uudestaan kunhan pääsen muuttamaan. Olen nyt oppinut syömään kukkakaaliakin jonka makua ennen inhosin. Nyt se on hyvää :mrgreen: Ketokarpatessakin suosin vähärasvaisia proteiineja. Laitan sitä voita enemmän vihannesten päälle :lol: Pakko päästä irti tästä syöpöttelykierteestä, tämäkään päivä ei mennyt niin kuin piti...

Kevyttuotteista pysyn kyllä erossa. Kaupan hyllyillä on nyt jopa 2%kermaa....

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-15 11:50:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Tämä on jo aika hauskaa. Juon taas kahvia :lol: Uudessa kodissa ei onneksi ole kahvinkeitintä... Yritän nyt sinnitellä jollain lailla järkevästi syöden sinne muuttoon asti. Tiistaina saan palkan ja ajattelin tehdä itselleni jotain hyvää ruokaa, pekoni kuulostaisi harvinaisen hyvältä. Haluaisin myös kokeilla halloum juustoa.

Nyt olen mahataudissa ja pohdiskelin tässä mitä pitäisi syödä että se pysyisi sisällä, kahvi ei pysynyt :roll: Täältä löytynyt ketjukaan ei oikein auttanut kun siinä oli hieman ristiriitaisia ohjeita... Voin varmaan olla vuorokauden syömättäkin jos siltä tuntuu? Olo on muuten ihan hyvä kunhan ei tarvitse syödä\juoda mitään...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-15 19:25:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Olo on jo parempi :D Söin nyt illalla tarkoituksella vähän: 4 kananmunaa, aurinkokuivattuja tomaatteja, paprika, appelsiini, 65g fetaa ja tietenkin se päivällä juotu kahvi:696kcal. Juon vielä illan mittaan valion sokeritonta mehukeittoa (90kcal) Haluan huomenna päästä treeneihin niin en uskalla syödä paljon jos käykin niin ettei ruoka pysy sisällä...

Hirvittää taas nuo makroravinnesuhteet, tuossakin on jo ainakin 60g hiilihydraatteja ja ainoa rasva kananmunista ja tomaattien öljystä [-X No, ei voi olettaa että ihmiset syövät sairaina hyvin.

Kaikesta huolimatta en voinut tänään vain maata sisällä vaan kävin kävelemässä 2x60min.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-16 10:19:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Sunnuntai

Olen terve! mitä nyt hieman heikottaa eilisen jäljiltä, nestehukkaa? Aamulla oli nälkä joten join litran valion sokeritonta mehukeittoa :oops: pellavansiementen kanssa ja maitokahvia.

Minun pitäisi oikeasti tehdä jotain maketusaineriippuvuudelleni :| Ensinnäkin niistä tulee huono olo ja olen ollut ymmärtävinäni että ne lisäävät insuliinieritystä ja estävät rasvanpolttoa? Kaikesta muusta voin jättää makeutuksen pois (mehukeitto, tee, kahvi, limsat, mehut, marjat :shock: ), paitsi: jogurtista, mitä minä syön sen tilalla? Jogurtti on taas salakavalasti hiipinyt elämääni. Sitä menee litra päivässä :roll: Neuvoja otetaan vastaan :wink: Verratessani painokäyrää ruokapäiväkirjaan huomasin sen korreloivan aspartaamin kanssa :mrgreen: Saattaisin siis jopa laihtua jättämällä makeutusaineet :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-16 10:57:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
Minä otin makeutusaineet takaisin. Tuntuu, että kun saan käyttää niitä saan makeanhimoani tyydytettyä eikä tule muita repsuja (niin paljoa). :roll:

Etkö pidä maustamattomasta jugurtista?
Sitäkin saa litraisissa purkeissa, tosin se vähärasvainen ei ole kovin hyvää. Bulgarian jugurtti on namia, partis tietty parasta mutta sen syömisen kanssa saa olla liian tarkka..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-16 17:13:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Pakko tunnustaa etten ole edes maistanut noita mainitsemiasi jogurtteja :oops: Ehkä pitäisi... En keksi mitään muuta keino olla syömättä makeutusaineita paitsi totaalikieltäytyminen. Taidan kaataa jogurtin viemäriin... Pepsin juon :twisted:

Aamupäivästä olin treeneissä ja kotiin tullessa oli nälkä joten koukkasin kaupan kautta, mukaan tarttui 2 pepsi-max pulloa. Nyt on juotu jo 2,5l... Ja toinen kuppi kahvia. Ilmeisesti aamuinen mehukeitto sekoitti nälänhallinan joten söin paneroidun kalkkunafileen ja 2 isoa lautasellista salaattia (aurinkokuivattuja tomaatteja, fetajuustoa, 2 tomaattia, paprika, 0,5 kurkkua, 0,5 jäävuorisalaattia ja kaikki öljy tomaattipurkista, en syönyt kaikkea...) En ole oikein varma olenko syönyt jo liikaa tälle päivälle :? Illalla tulee kuitenkin nälkä kun pitäisi käydä pidempi reissu ulkonakin.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-16 17:57:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-06-09 13:01:57
Viestit: 627
Paikkakunta: Kotka
Kannattaa tutstua tuohon turkkilaiseen jugurttiin, partaäijään. Se on maustamaton, eikä siinä ole mitään ylimääräistä. Rasvapitoisuus on 10, joten siinä on energiaa enemmän kuin tavallisissa, eikä sitä siis tarvitse syödä tolkuttomasti kerralla. Todella hyvää tulee, kun siihen sekoittaa marjoja. Jos tuntuu happamalta, voi aluksi laittaa sokeria ja vähitellen vähentää. Lopuksi ei tarvita muuta makeutta kuin marjat. Suosittelen tutustumaan.

_________________
Miekka on lyömäsoitin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-17 10:43:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Tein eilen tonnikalawokkia muiden ruokien lisäksi, koko päivän kalorisaldo n.1200 ja liikuntaa 1,5h treenit ja 3x60min kävely. Pitää ostaa tuota maustamatonta jogurttia, kaikki ilmeisesti pitävät siitä :lol:

Maanantai

Ei se purkki aspartaami höystettyä jogurttia mennytkään viemäriin, itse asiassa syön sitä juuri :shock: Tämän jälkeen meiltä ei onneksi löydy mitään makeaa... Toinen paheeni kahvi on kohta valmista :lol: Eli näin alkoi minun päiväni, karppaus ja warrior iloisesti unohdettuina :mrgreen:

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)