Karppikirjoja Karppikaupasta

karppaus.info :: keskustelufoorumi

Syntyneet karpiksi

kotisivu | reseptit | karppauksen ABC - wiki

puoti | laskutikku | Ruoto kesäruotuun | Uutta: ruokakulma

ateriakirja karppikauppa
Tänään on Pe Syys 03, 2010 5:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 05, 2008 18:23 
täyskarppi
täyskarppi
Käyttäjän avatar

Olen nyt ottanut tiukemman linjan noiden hiilareiden kanssa ja minä olen päivisin virkeämpi vaikka nukun öisin vähemmän kuin ennen. Nukahtamiseen ei mene kuin puoli tuntia, mutta herään aamulla usein jo kuuden aikaan. ENNENKUULUMATONTA! Ennen en voinut kuvitellakaan herääväni vapaaehtoisesti ennen yhdeksää, koulusta tuli oltua pois sen takia että en yksinkertaisesti vain jaksanut nousta sängystä ylös. Nyt herään usein ennen kuin herätyskello soi pirteänä ja innoissani :smt107

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 05, 2008 22:05 
gourmetkarppi
gourmetkarppi
Käyttäjän avatar

hidee kirjoitti:
Tähän ketjuun on lähes kaikki kertoneet omista nukkumisrytmeistään ketoosiin liittyen.

Haluaisin tietää onko tuo aamuyön heräily loputtomiin jatkuvaa, vai liittyykö se vain ketoosiin pudottautumiseen minkä jälkeen kroppa adaptoituu sitten pidemmmällä aikavälillä paremmille yöunille.

Olen pidempään hyväkarpannut, ja nyt on taas aika karistaa kilojakin, ja siihen ketoosissa olo sopii mitä parhaiten.

Ainoa miinus on juuri puoli neljän heräily vaikka vielä tiedän/luulen tarvitsevani unta.

Kommentteja aamuyönkukkujat?

Tässä tulee minun kolmas postin ketjuun aika pitkältä aikaväliltä jo:

Ketoilen jälleen, herään 4 -6 AM välillä ja siitä viisastuneena menen nukkumaan noin kymmeneltä.

Nyt taas on sellainen tilanne että teen kotona töitä, alan siis hommat heti herättyä aamusta, pikkuhiljaa odotan muutaman tunnin kun vaimo herää kahville. Vaimo ketoilee toista kuukautta nyt mutta nukkuu vanhaan malliin.Sitten vedän kahvin ja ehkä kananmunan ja jatkan töitä, silloin lähden myös työhuoneelle. Päivällä käyn uudestaan kahvilla mutta tulen työhuoneelta kotiin viimeistään 18.00.

Päivällä en syö mitään, otan pari öljyhuikkaa ja vettä. Ei ole nälkä, ei väsytä. Illallakaan ei "vanhaan malliin" väsytä mutta uni tulee kyllä.

Eli sama kuvio jatkuu minun kohdallani: ketoillessa ei tarvitse kovin paljoa unta kunhan muuten ruokkii itseään riittävästi. Rasvalla tietty.

En ole havainnut mitään muutosta ketoilun jatkuessa, ainakaan alle puolen vuoden.

Ei kannata ottaa pulttia siitä heräämisestä, mieluummin teet jotain hyödyllistä tahi hauskaa. Minä pidän aamulla ensin pianoharjoitukset.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 06, 2008 9:28 
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Käyttäjän avatar

hidee kirjoitti:
Tähän ketjuun on lähes kaikki kertoneet omista nukkumisrytmeistään ketoosiin liittyen.

Haluaisin tietää onko tuo aamuyön heräily loputtomiin jatkuvaa, vai liittyykö se vain ketoosiin pudottautumiseen minkä jälkeen kroppa adaptoituu sitten pidemmmällä aikavälillä paremmille yöunille.

Olen pidempään hyväkarpannut, ja nyt on taas aika karistaa kilojakin, ja siihen ketoosissa olo sopii mitä parhaiten.

Ainoa miinus on juuri puoli neljän heräily vaikka vielä tiedän/luulen tarvitsevani unta.

Kommentteja aamuyönkukkujat?

Huonosti viime yön nukkuneena voin kertoa, että ketoosi kyllä haittaa pahasti nukkumista varsinkin työstressiin yhdistettynä. Valvoin viime yönä pari tuntia noin klo kahdesta eteenpäin, ja viime päivinä olen heräillyt ilman kelloa ennen kuutta. Aloitin viikko sitten ketokuurin, tätä ennen hyväkarppailin ja nukuin erinomaisen hyvin. Toivottavasti tää nukkuminen paranee vaikka ketoosi jatkuu...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2008 11:19 
täyskarppi
täyskarppi
Käyttäjän avatar

Syön viimeisen ateriani yleensä viiden viimeistään kuuden aikaan.Muutoinkin aterioin 2krtaa päivä maximissaan 3krtaa.
NUKUN KUIN TUKKI.Täytyypä olla tyytyväinen.(ensimmäisen vkon aikana koin kyllä kummaa levottomuutta iltaisin ja nukahtaminen oli vaikeata)Mutta nyt homma on täysin "hanskassa".Nukun paremmin kuin aikoihin. :smt005

Iltaisin ei yksinkertaisesti mene alas muutakuin vettä,ei tee mieli :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2008 11:23 
täyskarppi
täyskarppi
Käyttäjän avatar

carolina kirjoitti:
Syön viimeisen ateriani yleensä viiden viimeistään kuuden aikaan.Muutoinkin aterioin 2krtaa päivä maximissaan 3krtaa.
NUKUN KUIN TUKKI.Täytyypä olla tyytyväinen.(ensimmäisen vkon aikana koin kyllä kummaa levottomuutta iltaisin ja nukahtaminen oli vaikeata)Mutta nyt homma on täysin "hanskassa".Nukun paremmin kuin aikoihin. :smt005

Iltaisin ei yksinkertaisesti mene alas muutakuin vettä,ei tee mieli :D

Asiaanhan voi vaikuttaa myös SÄÄNNÖLLINEN nukkumaanmenoaika/tämä tyttö on pedissä viimeistään klo.22 joka ilta,joskus jopa 21/aamulla ylös viimeistään klo.7.(vkonloppuisin klo.8)Tällä osavaikutusta vissiiiiin. :idea:

Profiili  

Viestin otsikko: Unettomuudesta
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2008 9:55 
sintti
sintti

Aloitin eilen aamulla karppauksen, hiilareita alle 20g. Kävin lenkillä ja touhusin vaikka mitä, mutta yllätyksekseni en ollut illalla ollenkaan niin väsynyt kuin yleensä. Yöllä nukuin katkonaisesti (jo pissalla hyppäämisenkin takia) ja valvoin osan yöstä, mutta aamulla olo oli silti virkeämpi kuin aikoihin. Ehkä unen tarvekin vähenee karpatessa. Joka tapauksessa, loistojuttu.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2008 11:06 
gourmetkarppi
gourmetkarppi
Käyttäjän avatar

Jees, ei kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä parin viikon ketoilun perusteella. Eihän siinä paikat vielä totu mihinkään ja voi tulla kaikenlaisia "oireita" alkuunsa.

Jos uniongelmat jatkuvat kannattaa kokeilla päivän hiilarien sijoittamista iltaan, vähän ennen nukkumaan menoa. Toisilla toimii unilääkkeen tavoin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2008 18:02 
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos vastauksista!

Omalla kohdallani onnistuin jo töpeksimään hyvin alkaneen ketoosini, mut matkalla kohti uutta jo ollaan :)

Huomasin kyllä ketoosin vaikuttavan aamuyön uneen katkovasti, mutta toisaalta aina seuraava yö oli sikeää unta aamuun (klo 6 kun kello soi) asti.

Syömisrytmin pystyy kyllä ketoosin avulla saamaan hyvin harvaksi, joten pystyy todella keskittymään muuhun kuin syömiseen.

Työpäivinä selviää nykyään lounaatta, kun vetää kunnon aamiaisen pohjaksi, eikä sorru turhiin tankkauksiin välillä. Kätevää! :D

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Ketoosi ja unettomuus.
ViestiLähetetty: Ma Maalis 10, 2008 8:45 
sintti
sintti

Hei kaikille,

Itse aloitan ketoilun tänään terveydellisistä syistä (vimme v-loppuna oli kolmet juhlat ja täytekakkua meni olan takaa) mutta ennekaikkea juuri tuon unen tarpeen vähenemisen vuoksi! Joudun tekemään muutaman kerran viikossa tästä lähtien töitä klo 00.00 asti yöllä, vaikka käyn päivätöissä toimistolla 8-16.00. Sen takia on erittäin tärkeää, että saan tuon ketoosin aiheuttaman "vähä-unisuuden" päälle. Herään aamulla pirteänä, vaikken ole nukkunut sitä perus 8h yössä ja olo on muutenkin kevyt ja mainio!

Eli vuoro työläiset - eikun ketoa peliin!

-Säälin saa pyytämättä, kateus täytyy ansaita-

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 11, 2008 5:04 
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Käyttäjän avatar

Olen hieman turhankin virkeä iltasin.
ja välillä käyn nukkumaan vasta aamuyöllä.
Silti olen ihmetellyt etten ole "kuoleman väsynyt" niin kuin ennen karppausta.

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2008 10:56 
sintti
sintti

Täällä unettomuutta myös. Viikon ollut nyt ketoosissa ja herään yöllä klo 2-3 ja valvon 1-1½ tuntia. Ennen nukuin kuin tukki tuonne 9-10 asti, nyt vaikka valvon yöllä tunnin pari niin herään viimeistää klo 7.00 :shock: Outoa. Tuo yöllä herääminen on kyllä rasittavaa, kun ei sitten heti uni tule.
No viikon aikana tippunut paino 2kg :D , että jotain positiivista.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Läsnäolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: