hidee kirjoitti:
Tähän ketjuun on lähes kaikki kertoneet omista nukkumisrytmeistään ketoosiin liittyen.
Haluaisin tietää onko tuo aamuyön heräily loputtomiin jatkuvaa, vai liittyykö se vain ketoosiin pudottautumiseen minkä jälkeen kroppa adaptoituu sitten pidemmmällä aikavälillä paremmille yöunille.
Olen pidempään hyväkarpannut, ja nyt on taas aika karistaa kilojakin, ja siihen ketoosissa olo sopii mitä parhaiten.
Ainoa miinus on juuri puoli neljän heräily vaikka vielä tiedän/luulen tarvitsevani unta.
Kommentteja aamuyönkukkujat?
Tässä tulee minun kolmas postin ketjuun aika pitkältä aikaväliltä jo:
Ketoilen jälleen, herään 4 -6 AM välillä ja siitä viisastuneena menen nukkumaan noin kymmeneltä.
Nyt taas on sellainen tilanne että teen kotona töitä, alan siis hommat heti herättyä aamusta, pikkuhiljaa odotan muutaman tunnin kun vaimo herää kahville.
Vaimo ketoilee toista kuukautta nyt mutta nukkuu vanhaan malliin.Sitten vedän kahvin ja ehkä kananmunan ja jatkan töitä, silloin lähden myös työhuoneelle. Päivällä käyn uudestaan kahvilla mutta tulen työhuoneelta kotiin viimeistään 18.00.
Päivällä en syö mitään, otan pari öljyhuikkaa ja vettä. Ei ole nälkä, ei väsytä. Illallakaan ei "vanhaan malliin" väsytä mutta uni tulee kyllä.
Eli sama kuvio jatkuu minun kohdallani: ketoillessa ei tarvitse kovin paljoa unta kunhan muuten ruokkii itseään riittävästi. Rasvalla tietty.
En ole havainnut mitään muutosta ketoilun jatkuessa, ainakaan alle puolen vuoden.
Ei kannata ottaa pulttia siitä heräämisestä, mieluummin teet jotain hyödyllistä tahi hauskaa. Minä pidän aamulla ensin pianoharjoitukset.