karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:30:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 357 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 718 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-15 20:12:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-05 14:02:00
Viestit: 5371
Muinaismuija kirjoitti:
Millaisessa kipossa Liinis laitot uunissa, vai oliko muffinsvuoka ?


Ihan kehtasin liata sellaisen 6 paikkaisen silikonisen muffinssivuuan :lol: , siitä tuli yks iso ja yks vähän "vajaa" muffinssi (annostus oli vähän sinnepäin kun en ikänä mittaa...).
Varmaan (paperi)muffinssivuokakin kävis, ainakin sellainen jämäkämpi/isompi? ei (ehkä) leväyttäis koko systeemiä pannukakuksi, eikä ottas kiinni, kun tuossa ohjeessa kumminkin on ihan kohtuudella rasvaa :-k ? Tai ihan mikä vaan sopiva kippo jos sen vaikka vielä rasvaa... Mulla on niitä tukevampia paperivuokia kyllä jossain muistoina menneiltä ajoilta, taidan kokeilla ens kerralla kun uuni on lämmin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-15 23:02:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-02 15:03:34
Viestit: 134
Paikkakunta: Espoo
No nyt minäkin kokeilin iltanälkään tätä. Tuli aika hyvää kun laittoi kookosjauhoa, seesaminsiemeniä, ruislesettä ja auringonkukansiemeniä ruokalusikallisen kaikkia. Tuo kookosjauho vain tuppaa maistumaan läpi aika monessa leivonnaisessa. Minusta sopiikin paremmin makeisiin tekeleisiin. Pitänee kokeilla aamulla jotakin muuta suhdetta. Rasvaksi laitoin Dellariinia ja oliiviöljyä sekaisin. :)

Rakenne oli tosi ilmava mutta imipäs kiitettävästi sitten vielä sitä päälle laitettua rasvaa. Ja oli tosi mehevä! Nam!

Kiitoksia vain ihanasta reseptistä. :smt016

_________________
- Ei se mitään kun sen tietää -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-15 23:53:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-22 19:55:18
Viestit: 384
Arvakkaas miten teen tätä tällä hetkellä... :smt048

Laitan sen jonkun ehkä ruokalusikallisen voita, puolikkaan munan, ripauksen suolaa, ripauksen leivinjauhetta ja yht. alle puoli desiä jotain sekotusta näistä: pellavansiemenrouhetta, vehnälesettä, seesaminsiementä, auringonkukansiementä, soijajauhoa.

Eli tavallaan puoliskan tätä alkuperäistä taikinaa. Sekoitan ja kaadan sen lätyksi lautaselle ja paistan siitä semmosen pyöreän leivän mallisen kakkaran. Siihen täytteet päälle ja hyvä on! Vielä kun osais vähemmän taikinaa tehä niin olis parempi. :wink: En jotenkin usko, että on hyvää "vanhana".


Ylös
   
 Viestin otsikko: Koemaistossa tänä aamuna
ViestiLähetetty: 2008-01-16 08:19:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-12-03 22:58:16
Viestit: 109
Paikkakunta: Hevinkää
Ainkin vaikuttaisi hyvältä,odottelen jäähtymistä vielä :)
Toisinaan kun on ikävä tuoretta ruisleipää,josko tämä edes vähän lohduttaisi.
Tietääkö kukaan varmaksi,mutta olisiko hiilareita semmoiset 1-3g/annos?
Niin ja muuten,kaupassa oli eilen kahta erilaista pellavasiemenruhetta myytävänä,toisessa (minkä ostin "pellavainen") 2g hh/100g ja toisessa,halvemmassa huikeat 33,3g/100g? Mitäs ihmeen eroa niillä mahtoi olla? :shock:
Vai olikohan sekaan sotkettu vielä jotain muuta?

_________________
Some people never go crazy,what a truly horrible lives they must lead.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-01-16 08:34:42 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Mrs_Feelgood kirjoitti:

Tietääkö kukaan varmaksi,mutta olisiko hiilareita semmoiset 1-3g/annos?


Ks. ed sivu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: oh my god..
ViestiLähetetty: 2008-01-16 09:51:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-12-03 22:58:16
Viestit: 109
Paikkakunta: Hevinkää
Siis tosi hyvää! Ehkä vähän sellaista tahmeaa ja puuromaista,mutta kun antoi jäähtyä ja kuivahtaa hetken,oli oikein maukas voin,paprikan ja metukan kanssa. Tein heti toisen perään :lol:
Kiitos,oli hyvä resepti.
Täytyy itse pistää kanssa pari hyväksi havaittua reseptiä tonne tietokantaan,laitoin yhden,muttei se missään näy,ilmeisesti en osannut vielä käyttää tätä foorumia.. :oops:

_________________
Some people never go crazy,what a truly horrible lives they must lead.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-16 10:19:56 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mä oon käyttänyt tässä ohjeessa tuotakin kookosjauhoa ja sen maku tulee "leivonnaiseen" aika vahvasti läpi. Taidanpa jättää seuraavassa kokeilussa sen pois ja laittaa pelkkää mantelijauhoa. Tietääkö kukaan kookosjauhon hiiret? Netistä luin, että joihinkin kookosjauhoihin on lisätty maltodekstriiniä (=puhdasta tärkkelystä). Mulla on Top-opin jauhoa (http://www.top-op.co.uk) ja siinä ei lue pussin päällä että ois. Sen sijaan Blue Dragonilla löytyy kookosjauhoa, jossa md:tä on. Elän siinä uskossa, että se mainittais pussin päällä.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-16 13:37:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-09 20:54:19
Viestit: 52
Paikkakunta: Kaukana pohjoisessa
Kokeilin ohjeen eilen, ja oli ihan käypänen sämppäri. Laitoin n. puolet vehnälesettä ja puolet pellavarouhetta. Tulipa mieleen, et tällä ohjeella vois syntyä jotain kivaa vohveliraudallakin paistettuna... Täytyypä alkaa kokeilemaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-01-16 18:38:10 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 18:20:43
Viestit: 1441
Mrs_Feelgood kirjoitti:
Ainkin vaikuttaisi hyvältä,odottelen jäähtymistä vielä :)
Toisinaan kun on ikävä tuoretta ruisleipää,josko tämä edes vähän lohduttaisi.
Tietääkö kukaan varmaksi,mutta olisiko hiilareita semmoiset 1-3g/annos?
Niin ja muuten,kaupassa oli eilen kahta erilaista pellavasiemenruhetta myytävänä,toisessa (minkä ostin "pellavainen") 2g hh/100g ja toisessa,halvemmassa huikeat 33,3g/100g? Mitäs ihmeen eroa niillä mahtoi olla? :shock:
Vai olikohan sekaan sotkettu vielä jotain muuta?


Nyt en enää muista, kun ei ole vertailukohdetta,taisi olla myös joku laskennallinen juttu... mutta aikoinani ihmettelin samaa ja olin yhteydessä Pellavakeskukseen, ja he vakuuttivat että heidän rouheensa hh ovat paikkansapitävät ja todella niin alhaiset ?!

_________________
...aika multaa muistot...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-17 18:21:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-07 13:28:58
Viestit: 504
Paikkakunta: Kauniainen
Kipasin katsomaan tuon Risetin pellavasiemenrouheen kylkeä ja siinä sanottin tosiaan hiilareiksi 33,3g josta ravintokuitua 27g, mitä tuo nyt sitten tarkoittaakin. Ostin myös Eldoradon kokonaisia pellavansiemeniä, niissä on hiilareita 35g, eli aika lähellä samaa kuin tuossa rouheessa. Jotenkin tuntuu huiputukselta, että jossain pellavassa voisi olla vain tuo 2g hh/100g kun kahdessa muussa on noin paljon enemmän...

Tein kuitenkin tällasen sämpylän, kun kaikkea pitää kokeilla. Sulatin rasvan matalassa pakasterasiassa, sotkin sekaan 0,25dl rouhetta ja 0,25dl vehnälesettä ja yhden munan. Sotku oli löysän oloista, joten lisäsin vehnälesettä tyylillä "oho". Mikrotin samassa astiassa 700W mikrossa n. 1,5 minuuttia ja siitähän tuli ihan ok. Metukkaa ja savujuustoa väliin, kokonaan ei voinut kuitenkaan syödä, sen verran tujua se oli. Mutta ei voi valittaa, oli täyttävää!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-18 18:01:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-22 19:55:18
Viestit: 384
Joo, mä en kans oikein hoksaa tätä eroa eri rouheiden välillä. Mulla on ollu semmosta, jossa on hh 7g, nyt ostin semmoisen missä 2g! Hyllyssä oli myös yli kolmekymppisiä.

En tajua... :smt017


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 18:00:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-01-17 18:22:55
Viestit: 1
Iso kiitos tästä reseptistä. Fibrexiä noin 0,5 dl ja loput mantelijauhoa laitoin. Tuli ihan pesusienen näköinen ja maistui hmm, mielenkiintoiselle. Täytyypi kokeilla joskus toistekin. Täytti mahan kyllä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-19 21:01:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-05 14:02:00
Viestit: 5371
Nyt on sitten testattu sähköuuni ja paperinenmuffinsvuoka. Joo, pysyi ihan kuosissa ja ihan nättejäkin olivat mutta tarttui niin kiinni että lusikalla piti syödä siitä paperista. Mantelijauhopohjalla tein ja voitakin ihan reippaasti, joten kannattaa vaan käyttää muuta kuin paperivuokaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 11:02:55 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 18:20:43
Viestit: 1441
Tämän loistoreseptin kokeilut jatkuvat...

Itse sekoittelen aineet samassa kipossa missä paistankin, ei tule ylimääräistä tiskiä eikä vie aikaa !

Tänä aamuna kokeilussa alkuperäinen ohje, paitsi lisänä noin 1 rkl hapankorppumuruja.
Antoi hyvän säväyksen. Hmmm mikä se oli se hapanleipä...Uotin limppu?
Siinähän on vähän hiilareita...jos siitä tekis murua ...

_________________
...aika multaa muistot...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 11:29:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-30 17:16:02
Viestit: 739
Paikkakunta: Vantaa
Minä kanssa testasin äsken ekaa kertaa. Laitoin puolet vehnälesettä ja puolet pellavarouhetta. Oli ihan syötävä ja ennenkaikkea täyttävä :D Jaksoin vain puolikkaan, pitää ottaa toinen puoli töíhin mukaan

_________________
"Maalaat mun roudalle värit, joista mä tunnen sen.
Pienimpiinkin kohtiin teet puolikkaan ihmisen."

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 14:14:57 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela
Avatar

Liittynyt: 2006-08-04 12:31:21
Viestit: 2276
Paikkakunta: Espoo!
Muinaismuija kirjoitti:
Tänä aamuna kokeilussa alkuperäinen ohje, paitsi lisänä noin 1 rkl hapankorppumuruja.
Antoi hyvän säväyksen. Hmmm mikä se oli se hapanleipä...Uotin limppu?
Siinähän on vähän hiilareita...jos siitä tekis murua ...

Tai söis sen leivän ihan leipänä...? :mrgreen:

_________________
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 14:39:07 
Poissa
Turska
Turska
Avatar

Liittynyt: 2004-11-22 09:37:24
Viestit: 2501
Paikkakunta: Helsinki/Malax
Pikkusen tuunaamalla... (rasvaa enemmän, jauhoja vähemmän, 20 sek. enemmän säteilytystä) tästä tuli oiva mikromutamuffinssi! Näyttää koiranpaskalta, maistuu suklaiselta.
Sulatin voin kanssa 2 riviä Lidliläistä.

*pyyhkii suunpieliä*

_________________

Sisäsyntyistä kannibalismia jo vuodesta 2004


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 16:47:16 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Liinis kirjoitti:
Nyt on sitten testattu sähköuuni ja paperinenmuffinsvuoka. Joo, pysyi ihan kuosissa ja ihan nättejäkin olivat mutta tarttui niin kiinni että lusikalla piti syödä siitä paperista. Mantelijauhopohjalla tein ja voitakin ihan reippaasti, joten kannattaa vaan käyttää muuta kuin paperivuokaa.


Hyvä kun testasit. Mä tein itse niin, että voitelin ne vuoat kookosöljyllä ja sillä lailla mulla ihan nätisti irtosivat. Mä tein tällä ohjeella:

150 grammaa mantelijauhoa
150 grammaa kookosjauhoa
200 grammaa voita sulatettuna
10 kananmunaa
10 grammaa leivinjauhetta

Tästä tuli 18 muffinssia. Voitelin muffinssivuoat sulalla kookosöljyllä pullasudin kanssa ja täytin melkein täyteen. 20 min. 225 asteisessa uunissa. Nää onnistu tosi hyvin.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 17:58:05 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela
Avatar

Liittynyt: 2006-08-04 12:31:21
Viestit: 2276
Paikkakunta: Espoo!
Suklaamuffinsi! :smt055

1rkl oivariinia, 1 muna, 1/4dl mantelijauhoa, 1/4dl hasselpähkinäjauhoa, 2tl kaakaota, 1tl fuktoosia, 1tl mak.jauhetta. Mikrossa 50 sekuntia.

Kaveriksi mansikkahilloa tai mansikoita (miksei vattuja ja kermavaahtoakin) ...mmmh =P~ :oops:

Tästä sais muuten oivallisia "mokkapaloja", kun kostuttais kahvilla! Måste testa! :idea:

_________________
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-20 18:03:09 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela
Avatar

Liittynyt: 2006-08-04 12:31:21
Viestit: 2276
Paikkakunta: Espoo!
Marzu kirjoitti:
Oli ihan syötävä ja ennenkaikkea täyttävä :D Jaksoin vain puolikkaan, pitää ottaa toinen puoli töíhin mukaan

:roll: Mä taidan olla ihan rohmu, kun pystyisin syömään näitä 2 ihan helposti... :oops:
muoks. Mutta käytänkin yleensä mantelijauhoa, enkä vehnälesettä... 8) :-k

_________________
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 357 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 718 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)