karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:05:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-12-21 01:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Niin kirjoittelin tästä aiheesta jo tuonne erääseen aloittamaani ketjuun, mutta ilmeisesti kukaan ei ollut sitä huomannut joten päätinpä kysyä sitä uudella ketjulla. Onko täällä ketään joka on kärsinyt ns. taliköhnäihottumasta eli seborreasta ja saanut siihen apua karppiruokavaliosta? Olisiko suosituksia mitkä ruoka-aineet talista kärsivien pitäisi ehdottomasti heittää pois? Itselläni on talijämiä naamassa otsassa, kulmakarvojen alla sekä nenänpielessä. Lisäksi sitä on melko paljon päänahassa, ja eritoten tuo päänahassa oleva on todella kutisevaa ja vaikea irroittaa (ei ole ainakaan millään erikoisshampooilla kovin hyvin onnistunut).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-21 11:37:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Paikkakunta: vihti
Oletko saanut taliköhnädiagnoosin vai meinaatko summamutikassa kokeilla? Käy uudestaan vaikka opiskelijoiden terveydenhuollossa tai terkkarilla näyttämässä nahkaasi. Jos kovin ahkerasti hoitaa eri aineilla niin atooppinen iho siitä ainakin hermostuu.
En tiedä toimiiko taliköhnään mutta...pienten vauvojen karstoittunut päänahka puhdistui öljyllä. Yöksi öljyä päähän ja pipo, aamulla pestään ja karsta irtoaa helpommin. Luulisi kookos- tai oliiviöljyn olevan tähän hyvää.
Taidat olla melkoisen tuskastunut ihoosi. Auttaisiko jos unohtaisit sen hetkeksi, vaikka harrastuksen parissa. Pelkkä stressi usein aiheuttaa iho-oireita :)

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-21 12:14:11 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
turbo-orvokki kirjoitti:
Pelkkä stressi usein aiheuttaa iho-oireita :)


Tuo on ihan totta, tai se ainakin pahentaa niitä usein, varsinkin jos on kyse seborrooisesta ihosta.

Liika kosteus pahentaa, jos on kyse sienen aiheuttamasta tulehduksesta. Hapan voide, esim. HTH on auttanut tietoni mukaan joitain (en ole dermatologi, mutta kuulin asiasta).

Menisin sinuna kyllä - en lääkärille - vaan spesialistille.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-21 14:37:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
turbo-orvokki kirjoitti:
Oletko saanut taliköhnädiagnoosin vai meinaatko summamutikassa kokeilla? Käy uudestaan vaikka opiskelijoiden terveydenhuollossa tai terkkarilla näyttämässä nahkaasi. Jos kovin ahkerasti hoitaa eri aineilla niin atooppinen iho siitä ainakin hermostuu.
En tiedä toimiiko taliköhnään mutta...pienten vauvojen karstoittunut päänahka puhdistui öljyllä. Yöksi öljyä päähän ja pipo, aamulla pestään ja karsta irtoaa helpommin. Luulisi kookos- tai oliiviöljyn olevan tähän hyvää.
Taidat olla melkoisen tuskastunut ihoosi. Auttaisiko jos unohtaisit sen hetkeksi, vaikka harrastuksen parissa. Pelkkä stressi usein aiheuttaa iho-oireita :)


No kyllähän se tuskastuttaa kun ei ole tervettä päivää ollut puoleentoista vuoteen. Ei voi raapia mutta koko ajan kutittaa, niin paljon ettei voi edes keskittyä mihinkään. Päänahan kutina ja nuorena kaljuuntuminen ei ole kovin hauska yhdistelmä. Eikä täällä Kemissä mitään spesialisteja ole, yksi ainoa ihotautilääkärikin vain löytyy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-12-21 14:56:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-05 18:10:48
Viestit: 699
Mulla on kaveri, jolla hoidettiin pahaa taliköhnä-seborreaa jokunen vuosi sitten. Sen alta paljastui ihokeliakia tai jotain sinne päin, ja hiivasieni, mikä taliköhnää aiheuttaa, oli päässyt iskemään näihin heikkoihin kohtiin.

Tehokkainta oli kuulemma hieroa rasvahilsealueisiin nizoral-shampoota suoraan purkista useita kertoja päivässä ja käyttää hierontaan pehmeää lasten hammasharjaa ja olla huuhtomatta pois. Sillä hän pesin päänsäkin päivittäin varmaan ainakin kuukauden ajan, että tepsi. Se on enemmän kuin shampoon käyttöohjeessa on, mutta vähempi ei riittänyt.

Kun tämä kaveri joutui jättämään viljat keliakian takia, köhnä on pysynyt poissa.

_________________
keinotekoisesti hengissä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-21 16:26:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-12 21:27:10
Viestit: 230
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Minulla oli samanlaisia oireita ennen. Käytin tuota Nizoral- shampoota parranajossa ja naaman pesussa. Nykyään en ole tarvinnut. Mitään diaknoosia ei koskaan tullut hankittua vaivaan ja tuon shampoon käytön keksin aivan vahingossa. Kirvelee silmiä muuten aika tehokkaasti.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-21 20:51:31 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Mä tein tänään omatoimisen diagnoosin, kun siskolle oli tehty sama oikein lekurissa. Siihen löytyy oikein kunnon lääkekin, jolla tauti lähtee kuin Töölöstä. Nizoralin halpaversiota (rathiopharm) ja kortisoonisalvaa olen laittanut ja ne poistavat oireet.

Luin täältä sen hiivaketjun ja havaitsin, että sienet ovat pahasta taliköhnäänkin. Oireet olivat meinaan kivuliaat eilen ja toissa päivänä oli sienisalaattia oikein kunnolla. Myös suklaa ja hiilarit ovat pahoja. Bisse on myös hyvä jättää pois, vaikka nyt ihottumaa on ollut ilmankin.

Karppaus auttoi aluksi, mutta oireet palasivat kuitenkin talvisin. Karppauksesta on kuitenkin jonkun verran ollut hyötyä, koska repsuminen pahentaa oireita.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-22 18:30:37 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-11-12 22:17:13
Viestit: 17
Minulle on tehty diagnoosi tuosta päänahan seborreasta monta vuotta sitten. Hoitelin sitä pitkään luonnonmukaisilla shampoilla ja hunaja-sipuli-öljyseoksella. Lääkärin antamia litkujakin kokeilin, mutta heitin pois todettuani ne tehottomiksi ja hintaviksi. Keksittyäni karppiruokavalion päänahka on huomattavasti paremman näköinen mitä ennen eikä hiuksiakaan tunnu lähtevän yhtä paljon. :) Tästä alkaa uusi, parempi elämä hiuspohjalle ja pitkille, lantiolle ulottuville hiuksilleni.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-25 10:14:21 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
jepejee kirjoitti:
Eikä täällä Kemissä mitään spesialisteja ole, yksi ainoa ihotautilääkärikin vain löytyy.


Voisit pyytää lähetettä ihotautien erikoislääkärille Ouluun. Mä en itse sietäisi tuollaista vaivaa...

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-25 13:06:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
rantaiso kirjoitti:
jepejee kirjoitti:
Eikä täällä Kemissä mitään spesialisteja ole, yksi ainoa ihotautilääkärikin vain löytyy.


Voisit pyytää lähetettä ihotautien erikoislääkärille Ouluun. Mä en itse sietäisi tuollaista vaivaa...


Niin no, ihotautien erikoislääkärihän tämäkin on. Kuinkahan kallista se Oulussakin käynti sitten olisi, tällekin puoskarille joutuu maksamaan jotain 90 euroa per kerta. Ja se on paljon opiskelijalle.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-25 14:00:26 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
jepejee kirjoitti:
Eikä täällä Kemissä mitään spesialisteja ole, yksi ainoa ihotautilääkärikin vain löytyy.


Spesialisti=erikoislaakari.

Rahaa menee kuitenkin oikean hoidon loytymiseen hakuammunnalla, joten miksi ei maksaa kerralla kunnon avusta?

Kela korvaa kasittaakseni Suomessa ainakin osan... Kuulutko minkaan muun tuen piiriin? Tarkoitan opiskelija- ja tyoterveydenhuoltoa lahinna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-27 14:28:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-15 16:21:20
Viestit: 288
Mä en tiedä onko mulla seborrea vai mikä mutta nenässä on ihohuokosia, laajentuneita sellaisia, joista tulee just semmoista ikävää talia :roll: :oops: Diane Nova e-pillerit auttaa jonkin verran, mutta hyvin vähän. Luulen kyllä että olen itse nuorena edesauttanut tämän ongelman syntymistä puristelemalla joka ikisen mustapään. Siitäkös iho vasta villiintyi, ja nyt on sitten pieniä reikiä :shock: nenä täynnä. On meikkaaminen joskus vähän hankalaa :? :oops:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-27 19:36:29 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Möhköfantti kirjoitti:
Mä en tiedä onko mulla seborrea vai mikä mutta nenässä on ihohuokosia, laajentuneita sellaisia, joista tulee just semmoista ikävää talia :roll: :oops: Diane Nova e-pillerit auttaa jonkin verran, mutta hyvin vähän. Luulen kyllä että olen itse nuorena edesauttanut tämän ongelman syntymistä puristelemalla joka ikisen mustapään. Siitäkös iho vasta villiintyi, ja nyt on sitten pieniä reikiä :shock: nenä täynnä. On meikkaaminen joskus vähän hankalaa :? :oops:


Mun kosmetologini sanoo, etta noita on hiukan kaikilla ainakin nokan paalla. Minullakin, vaikka teinivuodet ovat todella kaukana. Poistelu kuukausittain on auttanut hiukan asiaa ainkin minulla, ja on ihan normaalia "hoitoa" sille. Toisekseen vaan joillain ovat ihohuokoset laajentuneet ja tukkeutuvat helpommin. Mineraalimeikit ovat itsellani hiukan asiaa auttaneet myos, siis poistaneet ongelmaa. Mutta tuo talikohnaihottuna on hiukan toinen juttu kuin mustapaat.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-27 19:43:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Dzinni kirjoitti:
Möhköfantti kirjoitti:
Mä en tiedä onko mulla seborrea vai mikä mutta nenässä on ihohuokosia, laajentuneita sellaisia, joista tulee just semmoista ikävää talia :roll: :oops: Diane Nova e-pillerit auttaa jonkin verran, mutta hyvin vähän. Luulen kyllä että olen itse nuorena edesauttanut tämän ongelman syntymistä puristelemalla joka ikisen mustapään. Siitäkös iho vasta villiintyi, ja nyt on sitten pieniä reikiä :shock: nenä täynnä. On meikkaaminen joskus vähän hankalaa :? :oops:


Mun kosmetologini sanoo, etta noita on hiukan kaikilla ainakin nokan paalla. Minullakin, vaikka teinivuodet ovat todella kaukana. Poistelu kuukausittain on auttanut hiukan asiaa ainkin minulla, ja on ihan normaalia "hoitoa" sille. Toisekseen vaan joillain ovat ihohuokoset laajentuneet ja tukkeutuvat helpommin. Mineraalimeikit ovat itsellani hiukan asiaa auttaneet myos, siis poistaneet ongelmaa. Mutta tuo talikohnaihottuna on hiukan toinen juttu kuin mustapaat.


Ei mullakaan tuota mustapääongelmaa ole, eikä oikeastaan enää paiseitakaan leivän ja nopeiden hiilarien poisjättämisen jälkeen (viimeisetkin kuivumassa pois). Mutta kyllä mulla edelleen tota valkoista talia on etenkin nokan varressa... otsassa ei enää niinkään (ja iho tuntuu tosi pehmeältä verrattuna entiseen), eli kyllä tää ainakin vähän on auttanu jo nyt. Olen kyllä mies eli saattaa tuntua pinnalliselta mutta ei se miehelläkään ole kivaa jos ei koskaan tiedä koska tulee finnejä leuka täyteen tai kulmakarvat ja otsa hilseilee.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-27 20:46:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Dzinni kirjoitti:
Spesialisti=erikoislaakari.

Rahaa menee kuitenkin oikean hoidon loytymiseen hakuammunnalla, joten miksi ei maksaa kerralla kunnon avusta?

Kela korvaa kasittaakseni Suomessa ainakin osan... Kuulutko minkaan muun tuen piiriin? Tarkoitan opiskelija- ja tyoterveydenhuoltoa lahinna.


Noilla erikoislääkäreillä juoksin joitakin vuosia sitten, enkä todellakaan suosittele kenellekään noista maksamaan. Ns. ihotautilääkärit ovat varmaan surkeimpia puoskareita, mitä lääkäreistä löytyy. Määräävät valtaisia määriä ulkoisia rasvoja, joista ei ole mitään apua. Joka lääkäriltä löytyi uusi diagnoosi, uudet rasvat, ei mitään apua. Riittävän kauan jatkunut sisäinen rasvaus sitten auttoi. Siitä ei näillä "erikoislääkäreillä" ollut aavistustakaan. Eli mistä kunnon avusta oikein pitäisi maksaa?

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-27 20:49:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Elka kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Spesialisti=erikoislaakari.

Rahaa menee kuitenkin oikean hoidon loytymiseen hakuammunnalla, joten miksi ei maksaa kerralla kunnon avusta?

Kela korvaa kasittaakseni Suomessa ainakin osan... Kuulutko minkaan muun tuen piiriin? Tarkoitan opiskelija- ja tyoterveydenhuoltoa lahinna.


Noilla erikoislääkäreillä juoksin joitakin vuosia sitten, enkä todellakaan suosittele kenellekään noista maksamaan. Ns. ihotautilääkärit ovat varmaan surkeimpia puoskareita, mitä lääkäreistä löytyy. Määräävät valtaisia määriä ulkoisia rasvoja, joista ei ole mitään apua. Joka lääkäriltä löytyi uusi diagnoosi, uudet rasvat, ei mitään apua. Riittävän kauan jatkunut sisäinen rasvaus sitten auttoi. Siitä ei näillä "erikoislääkäreillä" ollut aavistustakaan. Eli mistä kunnon avusta oikein pitäisi maksaa?


Niin tuota minäkin, kun se vaan määrää noita salvoja ja rasvoja jotka eivät ole ainakaan toistaiseksi vaikuttaneet juuri mitenkään. Ihan outo äijä muutenkin, vähättelee kaikkia ongelmia ja oireita. Pitää vaan luottaa tähän ruokavalioon, kun se on niin monille muillekin tuonut apua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-27 23:58:54 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Elka kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Spesialisti=erikoislaakari.

Rahaa menee kuitenkin oikean hoidon loytymiseen hakuammunnalla, joten miksi ei maksaa kerralla kunnon avusta?

Kela korvaa kasittaakseni Suomessa ainakin osan... Kuulutko minkaan muun tuen piiriin? Tarkoitan opiskelija- ja tyoterveydenhuoltoa lahinna.


Noilla erikoislääkäreillä juoksin joitakin vuosia sitten, enkä todellakaan suosittele kenellekään noista maksamaan. Ns. ihotautilääkärit ovat varmaan surkeimpia puoskareita, mitä lääkäreistä löytyy. Määräävät valtaisia määriä ulkoisia rasvoja, joista ei ole mitään apua. Joka lääkäriltä löytyi uusi diagnoosi, uudet rasvat, ei mitään apua. Riittävän kauan jatkunut sisäinen rasvaus sitten auttoi. Siitä ei näillä "erikoislääkäreillä" ollut aavistustakaan. Eli mistä kunnon avusta oikein pitäisi maksaa?


Samaa mieltä! Mullakin on ollut jos jonkinlaista rasvaa noissa 400 gramman pumppupulloissa. Mä ylipäätään sain tarpeeks jo siitä jatkuvasta voitelusta. Vaatteet tahraantu ja oli semmonen tahmee olo. Suihkun jälkeen taas sama uudestaan. Kiitos ei! Sain myös UVA-hoitoa ja muhun sekään ei näyttänyt tepsivän.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-30 09:50:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-07-09 20:58:32
Viestit: 202
Mulla on seborrea, aivan kuten äidillänikin, ja isoisällä, ja niin edelleen... jossain vaiheessa se oli aika pahana, päänahka kutisi, hiuksia irtosi aivan tajuttomasti, ja naama oli "kivan" näköinen. Mitkään erikoisshampoot tai muut tökötit eivät auttaneet, eivät edes ne joita äitini suositteli kokemuspohjalta. Noh, aloitin karppaamisen ja pikkuhiljaa huomasin ällistyksekseni, että päänahka ei kutissut eikä siellä tuntunut mitään "hilselauttoja", hiuksia ei enää lähtenyt, kulmakarvat eivät hilseilleet ja nenänpielet eivät kukkineet! :D

Nyt käytän ihan Head&Shoulders markettikama-hilseshampoota (emmä tiiä tarviinko edes sitä, mutta kun mies käyttää niin...), iho on normaali eikä kutise tippaakaan. MUTTA: jos syön jonkun aikaa yläkarpisti ja etenkin viljoja, pää ja naama kukkii taas.

Olen yrittänyt vihjailla VHH:sta äidillenikin, joka on kärsinyt vuosikymmenet seborreastaan, mutta hän on 100% rasvakammoinen ja uskoo että karppaus tappaa. Kokeili kyllä hetken karppaamista, mutta lopetti kun kolesteroliarvot kohosivat eikä laihtunutkaan vaan päinvastoin. Kyselin, että mitä oikein oli syönyt, kun antamillani ohjeilla ei mielestäni pitäisi tulla ongelmia. Noh, ei ollut jaksanut syventyä asiaan vaan oli sitten improvisoinut ja vetänyt suunnilleen pelkkää low-fat proteiiniruokaa rekkamiehen annoksia (äiti on pienikokoinen), ei lisännyt rasvaa, söi edelleen kaikenlaista hiilarimoskaa kun ei tajunnut missä on hiilareita ja missä ei, ja veti aamullakin leipää "koska työpaikkalääkäri sanoi ettei suoli muuten pysy terveenä". Justjust. Eli KARPPAUS TAPPAA, joopa joo. Nyt se on kimpussani kuin parvi herhiläisiä ja mäkättää ennenaikaisesta kuolemastani.

Mutta ihoni on siis tosiaan tykännyt karppaamisesta, ei ole tarvinnut uhrata ajatuksenpuolikastakaan seborrealle piiiiitkään aikaan. Viljat ovat mulle se varsinainen killeri, muut hiilarit väsyttää mutta ei muuta; viljasta seborrea räjähtää käsiin ja sitäpaitsi saan hillittömät vatsakivut. Keliakiaa ei kuitenkaan lääkärin mukaan pitäisi olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-10 12:33:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
Paikkakunta: Keski-Eurooppa
Minulla samoin kuin muillakin: viljaton karppaaminen poisti ongelman! Päänahkani oli kolme vuotta sitten tosi huonossa kunnossa, mutta parani sitten pikku hiljaa välttelemällä viljoja ja muita nopeita hiilareita. (Muu ihottuma vaivaa ajoittain, mutta se on allergiaa, jonka aiheuttajaa en ole vielä löytänyt.)

Nizoral-shamppootakin aikonaan kokeilin, mutta tehotakseen se vaati jatkuvaa käyttöä ja teki hiukset oudon tuntuisiksi. Nykyään käytän Head&Shouldersin herkän ihon shamppoota, päänahka ja kulmakarvat voivat hyvin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-10 13:31:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-13 21:52:39
Viestit: 1101
Onko kukaan kokeillut turvehoitoa päänahan ongelmiin? Meinaan itse kokeilla sitä tänään kotona, googlella löytyy tietoa aiheesta. Mulla kans päänahka hilseilee muttei kylläkään kutia.

_________________
Karppausta vapaalla tyylillä jo vuodesta 2003.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)