karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:15:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-09-25 20:07:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-22 08:45:58
Viestit: 138
Paikkakunta: Espoo
Ravintoloista on jo useassakin keskustelussa juttua mutta nyt kiinnostaisi pääkaupunkiseudun parhaat salaattipaikat ja teidän karppisopivat suosikkinne! Kaikki paikat tasokkaammista ravintoloista takeaway-paikkoihin kelpaa.

Olen juuri muuttanut työn perässä osittain pääkaupunkiseudulle joten vinkit ihan lounasaikaakin ajatellen ovat tarpeen.

Kaverin kanssa käytiin yhtenä iltana ravintola Mayassa ja söin aivan taivaallisen salaatin, QUESOS VARIADOS CON UVAS-nimisen jossa oli mm. vuohenjuustoa ja halloumijuustoa. =P~

Etsin haulla mutta linkit aikaisempiinkin ketjuihin kelpaavat! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 09:35:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-02 13:19:51
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Lasipalatsin kulmassa Cafe Javassa on hyvät ja isot lounassalaatit. 8,50 maksaa paikanpäällä syötynä (take away 8,40). Itse saa valita salaatin ainekset, ja nälkä lähtee ihan taatusti. Yksi mun vakkarimestoista. :smt023


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 10:26:41 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Santa fe: chicken avocado salad :smt118

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 10:44:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-02 13:19:51
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Kampin keskuksessakin on kiva kokoa-itse-lounassalaattipaikka: I love Food.
[-X Siellä tosin saa olla aika tarkkana salaattiainesten suhteen; aika usein perunaa ja pastaa ujutettu sekaan "lisukkeisiin". Ja joitakin eineksiäkin siellä on (mm. lihapullia). Mutta karpin ja hyvän perussalaatinkin kokoaminen onnistuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 10:46:44 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Liittynyt: 2006-05-28 11:19:47
Viestit: 3782
^ Ja edellisen naapurissa Scanburger, jossa myös saa koottua salaatin ilman pelkoa ylimääräisistä tärkkelyksistä.

_________________
He muistelivat prahalaisten joulukaloja, katukäytävien sammioissa uivia karppeja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 11:01:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-21 09:32:05
Viestit: 579
Paikkakunta: Turku
Espan cafe oli mun vakkarini - nyt en ole käynyt aikoihin, mut ennen salaatit oli ainakin hyvän kokoisia ja sai valita täytteet :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFUehOo/]
Kuva
[/url]





Minä, ihana tytär -04, jässikkä -07, miäs ja hassu somalikissa ;=D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 22:38:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-03 10:02:59
Viestit: 384
Paikkakunta: Helsinki
hillapuuri kirjoitti:
^ Ja edellisen naapurissa Scanburger, jossa myös saa koottua salaatin ilman pelkoa ylimääräisistä tärkkelyksistä.


Kampin Scanburger on ihan paras! Tuoreet aineet ja ihania lisäkevaihtoehtoja, voi valita 2-4 ainesta perus-salaatin päälle. (mm. kanaa, vuohenjuustoa, parmesania, sinihometta... :smt118) Nyt ei ole vähään aikaan näkynyt mun lempimyyjää, nuori kundi joka ei täytteissä säästellyt, hyvä kun rasian kansi meni kiinni. :lol:

_________________
Näkeekö muut pieniä piruja?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 08:22:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-22 08:45:58
Viestit: 138
Paikkakunta: Espoo
Nono kirjoitti:
hillapuuri kirjoitti:
^ Ja edellisen naapurissa Scanburger, jossa myös saa koottua salaatin ilman pelkoa ylimääräisistä tärkkelyksistä.


Kampin Scanburger on ihan paras! Tuoreet aineet ja ihania lisäkevaihtoehtoja, voi valita 2-4 ainesta perus-salaatin päälle. (mm. kanaa, vuohenjuustoa, parmesania, sinihometta... :smt118) Nyt ei ole vähään aikaan näkynyt mun lempimyyjää, nuori kundi joka ei täytteissä säästellyt, hyvä kun rasian kansi meni kiinni. :lol:


Valitettavasti sen ainoan kerran ku olen ko. paikassa käynyt niin annos oli niin pieni ettei edes nälkä lähtenyt. Pitääkin siis vastaisuudessa bongailla nuoria miehiä tiskin takana... :D

(Edit: tämän viestin myötä minusta tuli täyskarppi :smt001 )


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 08:41:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-02 13:19:51
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
joanna- kirjoitti:
Nono kirjoitti:
hillapuuri kirjoitti:
^ Ja edellisen naapurissa Scanburger, jossa myös saa koottua salaatin ilman pelkoa ylimääräisistä tärkkelyksistä.


Kampin Scanburger on ihan paras! Tuoreet aineet ja ihania lisäkevaihtoehtoja, voi valita 2-4 ainesta perus-salaatin päälle. (mm. kanaa, vuohenjuustoa, parmesania, sinihometta... :smt118) Nyt ei ole vähään aikaan näkynyt mun lempimyyjää, nuori kundi joka ei täytteissä säästellyt, hyvä kun rasian kansi meni kiinni. :lol:


Valitettavasti sen ainoan kerran ku olen ko. paikassa käynyt niin annos oli niin pieni ettei edes nälkä lähtenyt. Pitääkin siis vastaisuudessa bongailla nuoria miehiä tiskin takana... :D


Sama kokemus mulla. Mut täähän monesti onkin vähän tällaista arpapeliä..
I love Food:issakin saa joskus aika pienen salaatin, jos niitä lisukkeita ei otakaan kamalan montaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 08:57:34 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Liittynyt: 2006-05-28 11:19:47
Viestit: 3782
joanna- kirjoitti:
Valitettavasti sen ainoan kerran ku olen ko. paikassa käynyt niin annos oli niin pieni ettei edes nälkä lähtenyt. Pitääkin siis vastaisuudessa bongailla nuoria miehiä tiskin takana... :D


Mä en ole nuoriin miehiin siellä törmännyt, mutta olen antanut lorottaa sitä oliiviöljyä ihan reilusti sinne salaatin sekaan (tyttö on kehottanut sanomaan sitten kun riittää, ja kulmakarvat ovat kohonneet sitä mukaa kun lorotus jatkuu...), eikä ole nälkä jäänyt. Kanaa ja vuohenjuustoa ja aurinkokuivattua tomaattia olen yleensä ottanut täytteeksi, nam.

_________________
He muistelivat prahalaisten joulukaloja, katukäytävien sammioissa uivia karppeja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-09-27 09:39:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-16 13:22:17
Viestit: 187
Paikkakunta: Helsinki
joanna- kirjoitti:
Kaverin kanssa käytiin yhtenä iltana ravintola Mayassa ja söin aivan taivaallisen salaatin, QUESOS VARIADOS CON UVAS-nimisen jossa oli mm. vuohenjuustoa ja halloumijuustoa. =P~


Tästä rohkaistuneena aion perjantaina mennä Avokkeen kanssa ulos syömään Ensimmäistä Kertaa Koskaan suhteen (ja karppauksen) aikana ja tuhota kammoni ravintoloita kohtaan.

Eli jos joku menee perjantaina illalla Mayaan ja näkee pariskunnan joista rastapäinen tyttö näyttää kauhusta kankealta ja tökkii salaattiaan kummastuksissaan niin voi tulla sanomaan moi :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 09:57:54 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
hillapuuri kirjoitti:
.... olen antanut lorottaa sitä oliiviöljyä ihan reilusti sinne salaatin sekaan (tyttö on kehottanut sanomaan sitten kun riittää, ja kulmakarvat ovat kohonneet sitä mukaa kun lorotus jatkuu...)...


Mulla on hiukan traumoja, tapahtumapaikkana yksi kahvila kampissa myöskin, en todellakaan muista nimeä.

Oli nälkä ja salaatti oli ainoa karppivaihtoehto, otin salaatin lohella ja kastikkeeksi pyysin laittamaan reilusti oliiviöljyä. Kaatoi sitten suoraan kanisterista ihan sopivan reilusti. Mutta se maku :smt078

Oli jotain halpisöljyä luulen, koska maistui ummehtuneelle ja pahalle, lohi vielä seurana, niin tuntui kuin olisin hörppinyt pullon kalanmaksaöljyä :x

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 12:33:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-06-06 12:56:52
Viestit: 73
Paikkakunta: Helsinki
Cafe Engelissä Senaatintorin laidalla on ihanat salaatit. Niissä voi joskus olla muun kaman ohessa vähän höyrytettyä bataattia tai porkkanaa, satunnaisesti keitettyä perunaakin, ja hedelmiä on yleensä mukana, melonia ja/tai ananasta. Annokset on kuitenkin niin runsaita, että ei haittaa vaikka osan jättäisi lautasellekin, masu tulee täyteen. Kalliita ovat, varsinkin lounasajan ulkopuolella, mutta minusta kyllä laadukkaita, ihan eri tasoa kuin mitkään "valitse kaksi täytettä -viritykset".

_________________
Karppi vuodesta 2003.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 12:52:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-02 13:19:51
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
armi kirjoitti:
"valitse kaksi täytettä -viritykset".


No, mun mielestä helpommalla pääsee, kun valitsee lounaspaikkoja, joissa saa itse valita mitä suuhunsa laittaa. Etenkin jos karppaa ja joka päivä käy lounaan ulkona syömässä.
Taitaakin yleensä vain lounasaikaan salaatit olla noita virityksiä.

Tuli mieleen, että Forumissa Fazerillakin saa ihan ok salaatin kasattua. Lisukkeissa mm. grillattuja kasviksia. Siemeniä ja öljyä saa itse laittaa niin paljon kuin tykkää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 08:26:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-09-28 08:18:53
Viestit: 3
Minä tykkään käydä teatterissa (espalla). Siellä on runsaat salaatit joihin saa valita kaksi täytettä ja "krutongeiksi" saa pähkinä/siemen sekoitusta. Ceasar salaatti on myös loistava teatterissa.

Toinen hyvä on kaisaniemen k-kaupan salaatti. Siihen tulee salaatti pohja; salaatti (kurkku tomaatti valinnaisia) ja sitten niin monta täytettä kun vaan purkkiin mahtuu...ja annostelijoiden mukaan mahtuu TOSI paljon. Hinta muistaakseni pieni 4,60 ja iso 5,60. Se pienempi riittää minulle vallan...

Kerran kävin I love foodissa ja niiden ceasar salaatti oli todellinen pettymys!!!!!! Yök.

Cafe ursula aleksi 13, kerros 5 vielä kokeilematta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 10:12:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-09-14 13:58:27
Viestit: 215
Gizmo kirjoitti:
Tuli mieleen, että Forumissa Fazerillakin saa ihan ok salaatin kasattua. Lisukkeissa mm. grillattuja kasviksia. Siemeniä ja öljyä saa itse laittaa niin paljon kuin tykkää.


Fazerin salaateista pidän minäkin (tosin olen käyttänyt vain Jumbon Fazeria). Lisukkeet myös vaihtelevat, joten aina ei tarvitse tyytyä yhteen ja samaan. :smt023


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 10:15:43 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Liittynyt: 2006-05-28 11:19:47
Viestit: 3782
pms kirjoitti:
Cafe ursula aleksi 13, kerros 5 vielä kokeilematta.


Siellä oli ainakin hyvää lammaskaalisoppaa viime talvena. :smt023

_________________
He muistelivat prahalaisten joulukaloja, katukäytävien sammioissa uivia karppeja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 14:05:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-06-06 12:56:52
Viestit: 73
Paikkakunta: Helsinki
Gizmo kirjoitti:
armi kirjoitti:
"valitse kaksi täytettä -viritykset".


No, mun mielestä helpommalla pääsee, kun valitsee lounaspaikkoja, joissa saa itse valita mitä suuhunsa laittaa. Etenkin jos karppaa ja joka päivä käy lounaan ulkona syömässä.


Tokitoki, kukin tekee niinkuin tykkää. Minusta noissa virityksissä on yleensä tylsä, seisoneista ja huonolaatuisista aineksista koottu se "salaatti"pohja, ja sitä sitten yritetään paikkailla niukoilla "täytteillä". Engelin salaateista tykkään juurikin siksi, että niissä ei nuukailla ja satsataan laatuun ja käytetään kasvisten koko kirjoa, erilaisia salaattilaatuja, hyviä itse tehtyjä kastikkeita jne. Tämä siis oman lounastamiskokemukseni ja omien makumieltymysteni perusteella.

_________________
Karppi vuodesta 2003.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 22:15:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-19 21:04:21
Viestit: 147
Paikkakunta: Helsinki
Käytiin juuri Raku Yassa...YÄÄÄK!!!

Avokki oli oksentaa ja mä yritin sinnitellä iloista ilmettä kasvoilla.Olematonta, ei voi ruoaksi kutsua ja "salaatilla" (sis. salaattia ja kanaa) hintaa 15€ :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: RAX
ViestiLähetetty: 2007-09-28 23:32:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-04-13 16:27:09
Viestit: 27
RAXissa saa kanssa varsin mainion sallaadiannoksen koottua itselleen. Erittäin hyvänä yksityiskohtana kokonaiset keitetyt munat!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)