Karppikirjoja Karppikaupasta

karppaus.info :: keskustelufoorumi

Syntyneet karpiksi

kotisivu | reseptit | karppauksen ABC - wiki

puoti | laskutikku | Ruoto kesäruotuun | Uutta: ruokakulma

ateriakirja karppikauppa
Tänään on Pe Syys 03, 2010 5:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 25, 2007 22:58 
täyskarppi
täyskarppi

Olin yhden vuorokauden sairaalassa ja nautin vain ilta- ja aamupalan. Söin leikkeleet mutta (vaaleat) leivät ja aamupuuro jäi syömättä. Mietinkin, että miten toimisin jos joutuisin pidempään olemaan sisällä. Luultavasti toivoisin tupla-annosta leikkeleitä ja pyytäisin jättämään turhat leivät pois.

Kai tämä meidän tyyli huomioitaisiin koska siinä tarjotintelineessä oli monia merkintöjä erilaisista ruokavalioista.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: E339 samaa vaikuttavaa ainetta, kuin Phosporal-tyhj.aineessa
ViestiLähetetty: Su Kesä 17, 2007 23:58 
Sairaalassahan on käytössä Oivariini? Onko kukaan muu saanut pahoja vatsanväänteitä tai muita "tyhjennysoireita" sapuskoista, joissa sitä on?

En nyt ehdi kirjoittamaan kaikkea, mitä mieleen juolahtaa, mutta kurkistakaa tuonne, Jos kiinnostaa. Kaipaan lisää varottavia tuotteita ja niistä pitäisi jokaisen ilmoittaa myös sairaalaan mennessä. Phosporalilla on todettu munuaisvaurioita...

Tuolla jutun seassa on muutamia voipakettejakin. Miten ihmeessä toisessa käytetään ja toisessa ei? Luulisi, että kaikkien lisäaineiden käyttö perustuu johonkin tarpeeseen? Onneksi lisäaineetontakin voita saa vielä...

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 14:42 
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Käyttäjän avatar

Sitten on aina gastronauttti, jonka kautta voi hätätapauksessa tilata syömäkelpoista sapuskaa. Itse kun olin 2 yötä naistenklinikalla, tutkittavana tosin, karkasin sairaalatakissa Manskun alepaan ostamaan ruokaa, vaikka silloin karppasin tyylillä ca.100h/hh päivässä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 15:07 
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Käyttäjän avatar

lexsa kirjoitti:
Yksi hoitaja hoksasi hyvin äkkiä että syön karpisti ja toi viiliä, munia ja juustoja.

:lol: Iski lukihäiriö ja ilmeeni oli :shock: :shock:

Yksi hoitaja hoksasi hyvin äkkiä että syön karpisti ja toi viiniä, munia ja juustoja.

8)
Mulle kans tollanen ranskalainen sairaala ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2007 11:33 
juniorikarppi
juniorikarppi

Olisi se viini ollutkin ihan kiva juttu niiden piikkien asemasta, ainakin näin jälkikäteen ajatellen.

Joskos nyt jussina vähän maistelisi pelkästään siitä riemusta kun lupailivat varovasti että saisin jättää kävelysauvat pois. Johan ne on puoli vuotta ollut mukana.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Sairaalaruoka paremmaksi
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2007 18:25 
Kertokaapa terveisiä lääkäreille, että keittäisivät sairaille isolla kattilalla parempaa ruokaa Lähetin yhdelle tämän, nyt ootellaan vaan...

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2007 18:39 
vormulakarppi
vormulakarppi
Käyttäjän avatar

Kokemuksia:
Olin pari vuorokautta sairaalassa. Tosi hyvin voi olla karppina: aamupala ja iltapalan voi valita buffee pöydästä: tietenkin erilaisia leipiä yms mutta juustoa leikkeleitä ja vihanneksia saa tarpeeksi. Lämpimästä ruuasta voi jättää potut yms syömättä, mutta salaattia oli riittävästi.Tämä on kokemukseni Oys:sta. :o

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2007 19:39 
täyskarppi
täyskarppi
Käyttäjän avatar

Useampi päivä sairaalassa, enkä maininnut mitään rajoitteita. Halusin nopeasti pois, enkä todellakaan kaivannut "lisätutkimuksia" tai erityistarkkailua ruokavalion vuoksi. Söin kaikkea.

Kokemuksia:
Huomasin, että ruoka kyseisessä laitoksessa oli muuttunut(?) pahanmakuiseksi.
Hiilaria oli hirveästi, kastikkeissa oli niukasti lihaa ja paljon sitä kastiketta, ja järkyttävän kokoisia perunoita kylkiäisinä.
Salaattia älyttömän vähän. Ei tullut se päivittäinen puoli kiloa läheskään täyteen niillä ruuilla.
Välittömästi ensimmäisen hiilariaterian jälkeen alkoi ilma kiertää mahassa ja sitä jatkui kotiutumiseen asti.
Kotiutumisen jälkeen useamman päivän ajan oli jatkuvasti nälkä, vaikka siirryin alakarppiruokavalioon heti.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ruokailu sairalaassa
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2008 13:41 
juniorikarppi
juniorikarppi
Käyttäjän avatar

Heippa kaikki!
Mä tuossa olin just vuorokauden ajan sairaalassa (raskausmyrkytys oireita ja kaikkia arvoja seurattiin). Ja kyllä oli ruoka semmosta kun oli.

Mä tilasin kasvisruuan ja mitä muutakaan se nyt sitten oli kun hiilarimöttöä, ei mitään proteiinipitosta joka ois vähän pitänyt nälkää loitolla.

Aamupalaks leipää ja puuroa ja lämpimänä ruokana oli kermaperunat+salaatti (ei mitään proteiinipitosta) ja toisena lämpimänä ruokana tänään kasvispihvit jossa päällä ananas+juustoa ja perunamuusia...

No, onneks mies toi mulle eväitä sinne ja nyt saa kotona syödä "oma maun mukaan" :mrgreen:

Ja tarvinneeko sanoa, et verensokerit huipussa kun mittasin ton aamupalan puuro/leipäjutun jälkeen. Taas todiste siitä miten terveellistä aamupalaa se on... #-o

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2008 14:46 
Neiti Näpsä kirjoitti:
Heippa kaikki!
Mä tuossa olin just vuorokauden ajan sairaalassa (raskausmyrkytys oireita ja kaikkia arvoja seurattiin). Ja kyllä oli ruoka semmosta kun oli.

Mä tilasin kasvisruuan ja mitä muutakaan se nyt sitten oli kun hiilarimöttöä, ei mitään proteiinipitosta joka ois vähän pitänyt nälkää loitolla.

Aamupalaks leipää ja puuroa ja lämpimänä ruokana oli kermaperunat+salaatti (ei mitään proteiinipitosta) ja toisena lämpimänä ruokana tänään kasvispihvit jossa päällä ananas+juustoa ja perunamuusia...

No, onneks mies toi mulle eväitä sinne ja nyt saa kotona syödä "oma maun mukaan" :mrgreen:

Ja tarvinneeko sanoa, et verensokerit huipussa kun mittasin ton aamupalan puuro/leipäjutun jälkeen. Taas todiste siitä miten terveellistä aamupalaa se on... #-o

No mutta, ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Tiedätpähän jatkossa, että ei kannata ottaa tuota kasvisvaihtoehtoa. Luultavasti se proteiini olis löytynyt siitä normaalista annoksesta? Leipä ja puuro on terveellinen aamupala!!! Ei se nosta liikaa verensokeria jos kroppa toimii normaalisti.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2008 15:35 
juniorikarppi
juniorikarppi
Käyttäjän avatar

Vieras kirjoitti:
No mutta, ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Tiedätpähän jatkossa, että ei kannata ottaa tuota kasvisvaihtoehtoa. Luultavasti se proteiini olis löytynyt siitä normaalista annoksesta? Leipä ja puuro on terveellinen aamupala!!! Ei se nosta liikaa verensokeria jos kroppa toimii normaalisti.

Tuskin mä yhden sairaalassa olo vuorokauden vuoks jätän kasvisruokavaliotani, jolla olen ollut lähes 15 vuotta :mrgreen:
Joo se proteiini siinä normaaliannoksessa ois ollut nakkeja ruskealla kastikkeella. :roll:
Unohtamatta leipien kanssa olleita 9% kevytleikkeleitä...No onneks mulla oli juustosiivuja joissa oli reilusti rasvaa ja myös proteiinia.

Leipä ja puuro ei ole todellakaan terveellinen aamupala. Pelkkää hiilaria, joka nostaa verensokerit pilviin. Sen olen tässä huomannut kun olen tehnyt verensokerimittarin kans tutkivaa journalismia. Sairaalassa jo sanottiin, että hiilarit vähiin jotta verensokeri pysyy hyvänä. Puurosta ja leivästä ei edes lähde nälkä. Mielummin sitä syö ravintorikkaampaa ja täyttävämpää kun moista höttöä. Nytkin oli jo vajaa tunnin päästä nälkä tuon aamupalan jälkeen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2008 15:44 
pahakarppi
pahakarppi

Neiti Näpsä kirjoitti:
Sairaalassa jo sanottiin, että hiilarit vähiin jotta verensokeri pysyy hyvänä.

Missäs sairaalassa oot oikein ollut, kun on noin kerettiläisesti osattu neuvoa? Vai onko tässä yhteydessä hiilarit = vehnäjauho ja sokeri, ja kuiturikas ruis on ihan eri sarjassa? Siitähän saa proteiinii ja kaikkee. ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2008 15:51 
juniorikarppi
juniorikarppi
Käyttäjän avatar

Erihanna kirjoitti:
Neiti Näpsä kirjoitti:
Sairaalassa jo sanottiin, että hiilarit vähiin jotta verensokeri pysyy hyvänä.

Missäs sairaalassa oot oikein ollut, kun on noin kerettiläisesti osattu neuvoa? Vai onko tässä yhteydessä hiilarit = vehnäjauho ja sokeri, ja kuiturikas ruis on ihan eri sarjassa? Siitähän saa proteiinii ja kaikkee. ;)

Satakunnan Keskussairaalan äitiyspolilla + neuvolassa :mrgreen:

Ja käsitti siis kyllä muitakin kun vain vehnäjauhoa ja sokeria.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Läsnäolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Yahoo [Bot] ja 0 vierailijaa

Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.