karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 11:10:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Ja miten sitä päätyikään ulkomaille?
Puolison työn takia 24%  24%  [ 13 ]
Oman työn takia 31%  31%  [ 17 ]
Löysin puolison ko. maasta 15%  15%  [ 8 ]
Lähdin ko. maahan opiskelemaan 16%  16%  [ 9 ]
Muu syy, mikä? 15%  15%  [ 8 ]
Ääniä yhteensä: 55
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-07-25 00:12:40 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Laitetaanpa nyt tällainen kysely, vaikka esittelyissä jotkut asiat ilmi jo kävivätkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-25 13:10:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-09 23:26:31
Viestit: 989
Paikkakunta: North Yorkshire, UK
Mies halusi töihin UK:hon. Ei siinä mitään, kokemus oli niin positiivinen että vaikka Suomeen palattiin, todennäköisesti lähdetään toisen kerran uudelleen. Reissusta saataisi nyt taatusti vielä enemmän irti kun jo tietää miten eri asiat hoituvat eikä aika enää kulu niin paljon ainakaan maan tapojen opetteluun.

_________________
Brittikarppi
Thyroxin 1994 -> Armour Thyroid 2011 -> Liothyronin 2013 ja sillä edelleen
Fitbit MrsPaananen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-31 05:46:55 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
...ja meittillä mies ulkomaalainen, molemmilla työ joka vaatii matkustusta, mutta ei ole mahkuja muuttaa yhteen. Grrr...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-07-31 07:08:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Olin yhdysvaltalaisen kesäkissa. Hän vihasi Suomea vielä enemmän kuin minä (tosin Ranskaa vielä enemmän kuin Suomea) ja me menimme naimisiin ja Yhdysvaltoihin. Siellä hän sitten lemppasi minut kadulle, oli löytänyt jonkun toisen.
Koska useimmissa maissa on sellainen hirttoköysi (ja niin Yhdysvalloissakin), että oleskelulupa on sidottu avioliittoon, niin ero tarkoitti samalla myös lähtöä kotimaasta tänne Suomeen. Ja siitä jatkan toisessa ketjussa.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-04 03:19:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-07-31 07:47:50
Viestit: 3
Paikkakunta: Vancouver
Niin, hei vaan kaikille, olen siis uusi taalla. :)

Olin valilla Suomessa liian kauan...

Oon jo kolmannella pitemmalla reissulla (lue yli vuoden) ja paluusta ei talla kertaa ole takeita! Nyttemmin reilu vuosi takan Vancouverissa, Kanadassa.

Kerran kun kotoaan lahtee, niin ei sinne kai osaa enaa sopeutua takaisin. Semmonne pari vuotta maksimissaan jaksaa katella kotikontuja, ja taas on lahdettava. Jos oikeen pahaksi pukkaa, niin ei oo ees valia minne, kunhan paasee pois.

Toisaalta Suomeen on aina mukavaa palata takaisin. Sekin, etta se on joka kerta ihan erilaista - on jannittavaa...

_________________
*KADONNEEN VYÖTÄRÖN METSÄSTÄJÄ*

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-04 08:15:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
AinoTossu kirjoitti:
Kerran kun kotoaan lahtee, niin ei sinne kai osaa enaa sopeutua takaisin. Semmonne pari vuotta maksimissaan jaksaa katella kotikontuja, ja taas on lahdettava. Jos oikeen pahaksi pukkaa, niin ei oo ees valia minne, kunhan paasee pois.


Näin on.
Eikä ne täällä tykkää kun tulee takaisin: "Miksi palasit?", "Mene takaisin sinne Amerikkaan jos siellä kerta oli niin ihanaa!" jne. eikä ne tykkää siitä että kun ne kärvisteli laman kourissa niin minä elin palmujen alla.
Ne uskoo, että niiden tapa on oikea.

Suomalainen punkkari Lontoossa sanoi kerran Suomesta: "Jos olet vähän erikoisempi kaveri niin kovin monella on sinulle asiaa". Naulan kantaan.

Menisiköhän joku Yhdysvaltalainen mies naimisiin minun kanssani. Mä osaan laittaa tosi hyvää ruokaa. Tällä kertaa Texas-Arizona-Idaho -alue olisi kiva asuinpaikaksi.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-05 17:48:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-21 14:00:15
Viestit: 1334
Paikkakunta: Tampere
Miehen työprojekti toi meidät tänne.

(Jos haluu lukee enee käyp kurkkaa hellgren.fi)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-16 21:44:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-07-27 08:26:51
Viestit: 385
Paikkakunta: Nürnberg, Saksa
Ekan kerran lähdin Espanjaan, au pair- tytöksi. Olin siellä vaan 6 kk ja palasin kotiin.

Keväälla 2001 tapasin saksal. mieheni Suomessa ja syksyllä jo asuin täällä. :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 07:02:45 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

Liittynyt: 2006-09-09 04:42:13
Viestit: 1686
Paikkakunta: Lentokentän vieressä
Sehän on ollut selvää aina, siis niin pitkään kun muistan, että maailmaa on nähtävä. Yksinkertaisesti vaan päätin lähteä. Opiskelin ensin ja sitten töihin. Ja riskillä aina. Kyllä sitä pärjää.

Suomi on ihan mukava maa ja paljon mukavia ihmisiä, mutta ei sovi minulle pitkissä pätkissä. Kesät mielelläni viettäisin siellä, mutta onpa tässä taas hurahtanut kaksi vuotta, että en oo ees käyny. Ehkäpä ensi kesänä....

Toivottavasti saan kierrellä ja kaarreella niin paljon kun kykenen ja lopulta jään sitten jonnekkin, missä tykkään olla. Aika näyttää.

_________________
ENKELIT OSAAVAT LENTÄÄ, KOSKA NE OTTAVAT ITSENSÄ KEVYESTI.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 20:26:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-10 08:12:51
Viestit: 44
Paikkakunta: Otepää, Viro
Hiiohoi ja moi fellow-ekspatriootit.

Tindella siis asuu nyt toista vuotta Otepäällä, Etelä-Virossa, ja tykkää elostaan kovasti. Minulla on täällä pieni perhehotelli, Villa Ottilia, joka aukesi vuodenvaihteessa.

Miten tänne jouduttiin? Siihen kysymykseen olen saanut vastata uudelleen ja uudelleen. Asiakkaista -- yhtä lailla suomalaisista kuin virolaisista -- se on huisan jännää, ja kun itse asiaa ajattelen, niin onhan se.

Taustaa: nuorena likkana asuin pari vuotta Englannissa, sitten taas Suomessa, välissä meni vuosi Jenkkilässä, Los Angelesissa ja Washingtonissa, ja sitten taas Lontooseen ja Suomeen.

Suomeen palattuani aloin sitten tehdä "uraa". Oh boy, mikä ura. Ei ollut niin kaksinen. Tai työt olivat ihan ok, mutta työpaikka aika nihkeä, kauniisti sanottuna. Yli 13 vuotta siellä kuitenkin jaksoin, mutta jossain vaiheessa oli loppunut kaikki tekemisen into. Tuntui että 40 täytettyäni, muututtuani "tytöstä" "ämmäksi" (lue: en suostunut enää kaikkiin hullutuksiin vaan sanoin oman mielipiteeni, jolle katsoin olevan monen vuoden ammatillisen taustan) kaikki kävi vain nihkeämmäksi.

Alkoi työt tökkiä. Alkoi ruoka maistua. Tässä selvä syy-seuraussuhde.

Elin myös sinkkuna pitkään. Eka avioliitto oli lyhyt ja tyrskyisä. Kuten britit sanovat: Once bitten, twice shy -- en edes etsinyt mitään kylkiäistä yksinäisiä öitäni lämmittämään.

Kunnes sitten Mr K saapui elämääni. Kahdenkymmenviiden vuoden takaa. Eli nuoruuteni ihastus, mies jonka kanssa olin viettänyt yhden kesän 18-vuotiaana, otti yhteyttä, 25 vuoden hiljaiselon jälkeen. K oli itsekin eronnut. Ehdotti tapaamista. Tavattiin. Rakastuttiin. Muutettiin yhteen. Mentiin naimisiin.

Nyt oli Tindellan sielunasiat kunnossa, mutta töissä mätti yhä ja aina vaan. Ja ruoka maistui.

Jossain vaiheessa viime vuoden alkupuolella K sanoi, että nyt sun on lähdettävä töistäsi, alat olla aivan raato henkisesti. Olin kireä kuin viulunkieli, ärisin kotonakin, mussutuksen välissä. Tiesin, että K oli oikeassa. Olin tullut oman "urani" päätökseen. Jos jatkaisin, sairastuisin.

Alettiin miettiä pakosuunnitelmia. Mitä tehdä, minne lähteä. Miten mullistaa koko elämänsä. Alettiin unelmoida hotellista Virossa.

Ja siitä se lähti. Alettiin etsiä sopivaa kiinteistöä, sopivaa paikkaa. Nopeasti kävi selväksi että Otepää on se meidän juttu! Tämä on uskomattoman kaunis paikka, täällä on kaksi sesonkia, talvi ja kesä, ja Tartto on aivan kivenheiton päässä, eli Tartosta löytyy sitten kaikki kaupunkilainen huba joka pienestä kaupungista puuttuu.

Sitten tuli mukaan vielä sattumaa ja onnea. Löydettiin juuri sopiva talo, ja sopuhintaan. Saatiin lainat etc ja muutettiin tänne.

Sitä riemun päivää kun sanoin itseni entisestä työpaikasta irti ja kerroin ryhtyväni hotellinomistajaksi ja -vetäjäksi.

Tänne tultiin viime vuoden heinäkuun alussa, muuttokuorman kanssa. Ja sitten alettiin remppaamaan. Uutena vuotena saatiin ovet auki.

Arvatkaa jännittikö? Tuleeko asiakkaita, vai meneekö Tindellan pisnekset heti kumoon. Tuli! Ja on tullut. Paremminkin voisi mennä, mutta hei, me ollaan vasta ihan alussa.

Juttua myös helpottaa että tuo K eli siippa tekee sellaista duunia, jota voi tehdä mistä vaan, tietokoneen äärestä. Eli tämän työt jatkuvat, ja hotelli ylläpitää sitten meitsin, jos ja kun pitää.

Tällainen tarina. Taisi tulla kamala määrä infoa ihan sikinsokin sekaisin.

Palaillaan asiaan. Ja kiitos että sain tulla ryhmäänne.

Mistäs kaikkialta täällä on porukkaa? Hauska ryhmä!!!! Tuskin maltan odottaa teidän muiden tarinoita. Montakos meitä expatteja on?

_________________
Elämä ON ihmisen parasta aikaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 20:37:24 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
No sepäs oli mielenkiintoinen tarina. Jos haluat vilaista keitä tähän ryhmään kuuluu (ja mistäpäin), käypä klikkaamassa tuolta ylhäältä kohtaa "Käyttäjäryhmät", ja valitse sitten sieltä Ryhmän jäsentiedot -> Nykyiset jäsenyydet -> Exfat.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 23:20:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-10 08:12:51
Viestit: 44
Paikkakunta: Otepää, Viro
Meitähän on vähän joka puolella - karpista on tullut globaali kala.

Pidättekö mitenkään konkreettisemmin yhteyttä, vai vain täällä polskitte?

_________________
Elämä ON ihmisen parasta aikaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 23:28:59 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Ehkä tämä on nyt vaan ollut tällaista polskuttelua, vastahan tämä "oma lampi" saatiin joku aika takaperin. Vaan eihän sitä tiedä mihin tämä kehittyy...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 23:43:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-10 08:12:51
Viestit: 44
Paikkakunta: Otepää, Viro
Saako olla todella tyhmä?

Miksi me ulkopaikkakuntalaiset tarvitsemme omaa suljettua ryhmää?

_________________
Elämä ON ihmisen parasta aikaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 23:44:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
Taas tuli italian-vuosipäivä juhlittua ukon kanssa (ihania antipasteja, kanaa pekonilla, sitruunalla ja valkosipulilla, parsakaaligratiini, herkkuviiniä, juustoja).
Alunperin tulimme sattumalta, miehelle tarjottiin post-doc-paikkaa puoleksi vuodeksi. Sillä puolen vuoden komennuksella olemme näköjään edelleen, vaikka tittelit ja perhetilanne ovat muuttuneet jo vuosia sitten. Kuva Kuva Kuva Kuva :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 23:54:41 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tindella kirjoitti:
Saako olla todella tyhmä?

Miksi me ulkopaikkakuntalaiset tarvitsemme omaa suljettua ryhmää?



Täällä on hiukan vinkkiä tuohon vastaukseksi:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=15860

Ideana on siis kerätä kokemuksia/keskusteluja samaan paikkaan, ettei niitä aina tarvitse hakemalla hakea.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 13:37:27 
//


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 13:45:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:42:03
Viestit: 417
Sateenmusta: Asut Kööpenhaminassa? Oi, olen kateellinen. Oletko viihtynyt?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 22:00:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-06 16:47:44
Viestit: 42
Paikkakunta: Ulkomailla!
Tavallaan työn takia.... Mutta monen mutkan ja sattuman kautta päädyin nykyiseen työhön - eli aika lailla muuttui suunnitelmat pari kertaa.
Vuosi pian täynnä :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 13:07:06 
//


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)