karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:19:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 305 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 516 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2006-10-09 00:24:22 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Yleisön pyynnöstä (ja oma lehmäkin ojassa).... :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 15:46:44 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Täytyy sanoa että olen sen verran kuullut kauhutarinoita brittiläisten uimahallien likaa lilluvista vesistä joten haluaisinkin tarkastaa kanssasisariltani että pitävätkö ne paikkansa? Uinti on minun lajini ja valitettavasti yliopistolla ei ole omaa uima-allasta vaan olisi turvauduttava kaupungin omaan. Minua on valistettu siitä että britit eivät ruukaa pestä itseään ennen uimista, vesi on likaista ja kylmää jne jne. Mikä lienee totuus?

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 12:35:41 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Suomessa on aina suihku ennen uima-altaaseen menoa, taalla se on vapaaehtoinen ei siis pakollinen ja monet ei mene. Joissain uimahalleissa suihku on altaan reunalla ainoastaan joten voi vain huuhdella uimapuku paalla.

Tiedan yhden tutun joka ei koskaan mennyt suihkuun uimahallissa vaan altaaseen kuivana ja altaasta tultua puki ja meni suihkuun kotona. Eika kai ole ainoa jos sivullisten juttuja kuuntelee.

Taalla altaassa kaytetaan enemman kemikaaleja kuin Suomessa eika vetta vaihdeta yhta usein.

Yksi kaveri sai iilimadon jalkaansa pukuhuoneesta mutta kai on suurempi riski saada sienitulehdus tmv.

Joissain uimahalleissa on sauna ja sinne saa menna lisamaksusta. Mutta kun menin taalla saunaan ja heitin loylya niin saunassa ollut mies rupesi arisemaan kuumuudesta. Kun sanoin etta voi menna valilla suihkuun tai altaaseen uimaan ha kommentoi ulkomaalaisten tavoista ja oli todella epakohtelias. Monet on saunassa tunninkin (siis taa on ihan mita itse olen huomannut) ja ihan horroksessa mutta ei saa heittaa loylya, joistain saunoista on ne vesisangot ja napot taysin poistettu ettei heitettais loylya.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 13:56:03 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Tuota minä vähän pelkäsinkin. Ikävää vaan että uinti on oikeastaan ainoa liikuntalaji jota oikeasti tykkään harrastaa. Ja meikäläisen opiskelutahti tarviis jotain vastapainoa. No, katellaan.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-28 21:30:10 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Joko teillä päin paukkuu?

Täällä on edistystä toissavuotiseen että se saamarin ilotulitteiden paukuttelu alkoi vasta viime viikolla. Toissa vuonna sitä kesti aina lokakuun alkupuolelta saakka ja oli varsin ärsyttävää.

Pitääkö muuten varautua keppostelijoihin? Vai riittääkö lappu ovella ettei meille tarvii tulla, ei tipu karkkia?

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 15:34:49 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
kun tuolla toisella puolella on toi tosi pitka Lidl-syotavat lista niin ajttelin kysya etta mitka on teidan suositeltavat herkut taalla Brittein saarilla?

Mina ihan tykastyin kesalla BBQ-aikana noihin Tescon Finest aberdeen angus pihveihin varsinkin silloin kun olivat bogof.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 15:50:52 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Sainsburysta olen löytänyt ihanan kermaista kreikkalaista jogurttia, rasvaprosentti taisi olla 13 jotakin, eli enemmän kun partaäijässä tai mummossa.

Liha on yleensä marinoimatonta, onneksi. Kuinka vihaankaan Suomen marinoituja lihoja.

Meikäläisellä rajoja asettaa raha: Suomen opintotuki vs. Brittien kustannustaso eivät oikein matsaa. Siksi meikäläisen ostoslistalla on paljon Tescon halpaa jauhelihaa. :)

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 21:37:56 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Olin tanaan sainsburyssa enka loytanyt mitaan noin rasvaista jugurttia, oli kai 6.3% rasvaisin. Mika ton nimi on?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 22:55:23 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Pangolin kirjoitti:
Olin tanaan sainsburyssa enka loytanyt mitaan noin rasvaista jugurttia, oli kai 6.3% rasvaisin. Mika ton nimi on?


Sorry, katoin väärää saraketta, rasvaa onkin vain 11%
Tuollainen olis purkki. Ihan Sainsburyn omaa kamaa. Taisi Tescon vastaavassa olla samat prossat.

Kuva

Edit: kuvaa pienemmäksi ja kysymys:

Mistä hitosta saa kunnon suolakurkkuja? Kaikki myytävät tuotteet on liian makeita meikäläisen makuun.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 21:21:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-16 08:41:17
Viestit: 2657
Suolakurkkuja: Juutalaisilta alueilta - tai muilta itäeurooppalaisilta? Venäläiset suolakurkut saattaisivat käydä. Luulisin niiden kunnon suolakurkkujen olleen hapatettuja eikä sokeroituun etikkaliemeen tehtyjä. Eli siis etsimään etnisiä kauppoja jos niitä nyt enää missään on.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 21:28:10 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Pitaa kai kayda Christmas Bazaarissa Suomi-kirkolla tai etsia Birminghamista. Toisaalta, jouluun ei ole enaa pitka aika joten jos toisi venalaisia sitten Suomesta.

Edit: Btw, mistä löytää tiedon missä car boot saleja pidetään? Googletin oman kaupunkini mutta en tullut hullua hurskaammaksi. Ikinä en ole käynyt ja tekis mieli kattoa mitä on tarjolla ja ehkä ostaakin jotain "tarvekalua" pienellä rahalla.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 12:17:05 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
meidan seudulla on car noot sales loppunut kesan jalkeen. Voit katsoa paikallis/ilmaisjakelulehdesta joskus esim school fairs tai church fetes tai ihan vain rumage tai table top sales. Entas ebay?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-20 19:06:42 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Mitäs minun pitikään....

Deal or No Deal oli jännittävä tänään (10p vs. £75.000 ja vastaus oli No Deal) , että meinas unohtua.

Viime viikolla kävin Holland and Barretilla ja olin ottamassa Dalfourin mustikkahilloa kun selkä vaivasi niin etten kyennyt kumartumaan ja silmät sattuikin ylemmällä olevaan Meridian Foodsin Blueberry spread. Hinta £1.39 ja hiilareita 36g/100g kun Dalfourissa taisi olla yli 50g. No, ei ole niin makeaa kuin Dalfour mutta hyvää on.

Makuja oli muitakin mutta mustikka on suosikki ja selkä ei taipunut vertailuun Dalfourin kanssa. Mansikkaa en itse käytä koska olen allerginen, mutta käsittääkseni se on aina hieman makeampaa (lue: enemmän hiilareita).

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-21 16:51:05 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
minka kanssa sa tota hilloa syot? Jugurtinko?

Nyt oon loytanyt Sainsburysta Greek Yoghurt jota mainostit, mutta kun viikonloppuna kavin Morrisonissa niin siella ei ollut yhtaan jugurttia joka ei olis ollut low fat tai no fat. Olisin luullut etta edes vanhempi polvi haluaa kermaista ja olis edes jotain valinnanvaraa mutta ei ainakaan tossa kaupassa!

Mita sa opiskelet? Ootko kaynyt koskaan Primarkissa vaateostoksilla kun oot opiskelijabudjetilla..?

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-21 17:05:04 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Jogurtin kanssahan minä.

Tietotekniikkaa ja bisnestähän minä.

Meidän kylässä ei ole Primarkia. Eikä Peacocksia. Eikä Morrisonia. Eikä KFC:tä (enkä kyllä kaipaakaan, ikinä tykännyt friteeratuista ruoista).

Birmingham taitaa olla lähin iso "kylä" tässä ja vasta joulun jälkeen taitaa olla aikaa ja rahaa mennäs siellä käymään. Primarkista saa kyllä halavalla mutta riippuu niin paljon mitä sieltä lähtee hakemaan, kokoja ei meikäläiselle taida aina löytyä Primarkista. Sehän on onneksi korjattavissa. :D

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-12-02 22:11:09 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Huomasin vasta tanaan itse, voimassa 5.12 asti Cote d'Or tummaa suklaata 70% tai tujua 86% 100 gramman levyt puoleen hintaan eli 64 pence. Juosten!

Ja niilla on kans organic Tescon oma tumma suklaa joka on 70%, en oo viela maistanut.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 01:47:33 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Sainsburysta ostin just Splendaa (jauhetta), nappeja on omasta takaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 01:54:40 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Minä olen meidän kylästä löytänyt Splendaa vain Co-opista (onneksi se on lähikauppa).

Sainsburysta, Tescosta ja Sommerfieldilta olen etsinyt enkä löytänyt. Omituista.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 02:03:56 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
No mä ostin eilen Salisburyn Sainsburysta. Tosin täytyy sanoa, että en ihan joka kaupasta (Tesco, Waitrose, Sainsbury, esim.) ole ihan aina Lontoostakaan löytänyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 02:10:30 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Mä jotenkin yhdistin Splendan puuttumisen Sainsburyn nykyiseen profiliin luonnonmukaisen ruoan kannattajana (joo, olen lukenut liikaa markkinointitekstejä viime aikoina) kun se Jamie Olivierkin joka mainoksessa kokeilee jotain uutta, niihin ruokiin ei koskaan lykätä mitään luonnotonta.

Mikä onkaan se juures/vihannes mitä Jamie valmistaa kastanjoiden ja pekonin kanssa? Butternut squash? Miten mä en ole onnistunut sitä kääntämään. Pyörittelin sitä kädessäni männä viikollakin mutta ei aavistustakaan mikä se on ja mitä muuta siitä voisi tehdä.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 305 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 516 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)