karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:24:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Viikko-ohjelma
ViestiLähetetty: 2006-07-31 20:00:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-13 13:56:04
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Olen tässä suunnitellut itse itselleni viikko-ohjelman seuraavasti:

Maanantai: Saliharjoittelu (30min alkulämmittely, 50 min voimaharjoittelu, 15 min loppuverryttely) :wink:

Tiistai: 30-45 min lenkki, sauvakävellen tai kevyttä hölkkää

Keskiviikko: Saliharjoittelu (kuten ma, mutta vuorokerroilla aina ylä- ja alavartalo)

Torstai: Lepo

Perjantai: Saliharjoittelu

Lauantai: 30-45 min lenkki, sauvakävellen tai kevyttä hölkkää

Sunnuntai: Lepo

Tällä hetkellä olen normaalipainoinen (165/59), salilla olen käynyt kohta 3kk 3-4 kertaa viikossa, mutta löysää on varsinkin noissa naisten ongelmakohdissa... Miltä tämä ohjelma vaikuttaisi? Jos/KUN noudatan sitä uskollisesti tästä eteenpäin, miltä näytän jouluna? Samalta kuin nyt (laihtuneelta, 2 kertaa synnyttäneeltä vähän vaille 3-kymppiseltä naiselta) vai energiseltä terveyden perikuvalta, jäntevältä ja notkealta kuin nuori gaselli :D ? Syön karpisti eli terveellisesti :wink: .

_________________
Hiilareista tietoinen 1.1.2005 lähtien.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-01 06:20:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-18 13:06:44
Viestit: 1032
Paikkakunta: Helsinki
Moi. Ihan ok musta tuo viikko-ohjelma. Mutta mitä tarkoitat naisten ongelmakohdilla? Oletan, että perse-reisi-akselia, mutta näissäkin voi olla näkemyseroja. "Löysä" on varmaankin läskiä, joka lähtee vain laihduttamalla eli rasvaa polttamalla, niitä ei voi jumpata pois paikallisesti.

On mahdotonta sanoa, minkälaisia tuloksia tulet saavuttamaan muutamassa kuukaudessa. Jos treenaat ahkerasti ja kunnolla, niin varmsasti jonkinlaisia tuloksia 8) . Itse olen treenannut salilla nyt noin puolisentoista vuotta, välillä ohjelmasta lipsuen, mutta kyllä kropassa on jotain tapahtunut.

Naisten suurin ongelma on liian pienien painojen kanssa heiluminen. Eli ota kunnon painot, niin että jaksat tehdä max. 10 toiston sarjoista viimeisen toiston juuri ja juuri. Siis että viimeisessä joudut ihan kunnolla vääntämään. Ja sitä vikaa ei ole edes pakko jaksaa. Sellaset 20 toiston sarjat pienillä painoilla tuo tuloksia.

Esimerkkinä vaikka mun painoja: jalkakyykky 40-50, penkki 30, maastaveto 40, ylätalja 30-35, hauiskääntö käsipainoilla 8 (pöh), pystypunnerrus 8, kylkitaivutus alataljassa 30. Esmes.

_________________
Aina nälkä ja koko ajan jano.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-01 09:41:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-03-07 12:44:19
Viestit: 93
Komppaan amatsoonia; hyvältä vaikuttaa. Ja kuten amatsooni mainitsikin, jos haluat näyttää siltä ketterältä ja notkealta gasellilta erottuvine lihaksineen, niin laita tosiaan sitä rautaa ihan rohkeasti tankoon. Mulla ainakin alkoi tapahtua vasta kun tajusin alkaa treenaamaan oikeesti riittävän raskailla painoilla. Muista myös nousujohteisuus, eli jonkinlaisella aikajänteellä pitäisi vastuksen määrää lisätä, jos kehitystä mielii. Toki sitä alussa tapahtuu helpommin vaikkei aina pyrkisikään lisäämään painoja. Lepo on muuten TODELLA tärkeää (nimim. kokemusta löytyy siitä miten käy jos ei lepää). Pari lepopäivää olit suunnitellutkin viikko-ohjelmaan, muista pitää ne ja muutenkin muista levon - eli esim. riittävän unen - merkitys. Patti kasvaa levon aikana! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-02 19:38:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-13 13:56:04
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
MsAmazoni kirjoitti:
Moi. Ihan ok musta tuo viikko-ohjelma. Mutta mitä tarkoitat naisten ongelmakohdilla? Oletan, että perse-reisi-akselia, mutta näissäkin voi olla näkemyseroja. "Löysä" on varmaankin läskiä, joka lähtee vain laihduttamalla eli rasvaa polttamalla, niitä ei voi jumpata pois paikallisesti.


Terve! Kiitos Ms.Amazonille ja Ompulle vastauksista!

Ongelmakohdilla tarkoitin juuri tuota mainitsemaasi akselia :) sekä synytyslöllömahaa (johon ei kai mikään konsti auta) ja alleja (niihin kai voi itse vaikuttaa treenillä). Läskiä kai se suurimmaksi osaksi on, vaikkei tuota ylipainoa olekaan. Olen "laiha läski" jos niikseen tulee. Painoa on vaan tosi vaikea pudottaa normaalipainon sisällä!!

Olin ihan kuvitellut tekeväni liikkeet "loppuun asti", mutta tänään salilla tajusin huijanneeni itseäni :shock: . Nimittäin tällä kertaa en lopettanutkaan "Ei mene enää" -tuntemukseen, vaan väkisin runnomalla sain vielä kerran tai pari tehtyä. Hooo, tässähän kohta saa alkaa odottaa tuloksia 8) . Tosin olisin odottanut niitä jo tulleen tähän mennessä, mutta hidasta on - ja minä kun olen niin kärsimätön, kaiken pitäisi tapahtua heti.

No, jouluna mulla on jo puoligasellimainen kroppa, siitä lähdetään :wink: .

By the way, mikä on pystypunnerrus (joo mulla on termit kovasti hakusessa...)?

_________________
Hiilareista tietoinen 1.1.2005 lähtien.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-03 07:26:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-30 12:54:19
Viestit: 270
Paikkakunta: Helsinki
Pystypunnerrus: Penkki yläasentoon, eli n.90 asteen kulmaan, niin että istuessa selkä on lähes pystysuorassa asennossa. Sitten vaan käsipainoja kohti kattoa ja takas koukkuun. Pitäisi tuntua tuntuu olkalihaksissa.

hauskoja treenejä :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-03 08:20:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-04 16:41:19
Viestit: 360
Viikko-ohjelma näyttää hyvälle.

Vaikka läskiä ei voi laihduttaa paikallisesti niin sata varmasti pylly näyttää paremmalta kun siellä on alla lihasta vaikka rasvaa siinä päällä olisikin.

Kehtaatko laittaa sali ohjelman näytille? (sarjat ja painot)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-20 07:30:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-13 13:56:04
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
No niin, laiskasti on tullut kirjoiteltua, mutta ahkerasti treenattua. Nyt alkaa kyllä jo usko mennä koko touhuun ja motivaatio kohta katoaa. Yli neljä kuukautta olen mennyt uskollisesti 3-4 kertaa viikossa salille kello 6 ja ahkeroinut siellä niska limassa, eikä MISSÄÄN näy :evil: . Samat läskit ja selluliitit ne löllyy. Olen yrittänyt pudottaa pari kiloa painoa, josko se auttaisi, mutta kun ei ne kilotkaan tipu (ja toisaalta uskoisin tämän nyt olevan mulle se hyvän olon paino, BMI 21 ja risat, joten siinäkään mielessä ei kiloja pitäisi saada pois, vaan läskiä!).

No jotain positiivista, olin toukokuussa todella rapakunnossa, ja ihmeellisesti se kunto on noussut. Aloittaessani olin 5 min cross trainer -session jälkeen jo ihan rätti, nyt 45 min tuntuu vain hyvältä. Ja kyllä painoja on saanut jonkin verran lisätäkin. Onko mulla nyt kuitenkin sitten niin paljon läskiä lihasten päällä, että siksi ne lihakset ei ollenkaan näy, ja miten sen läskin nyt sitten saa pois? Varsinkin allit ja alamahan rölly harmittaa.

Perry kyseli painoista ja sarjoista... Mulla on vaikeuksia muistaa laitteiden ja liikkeiden nimiä, mutta jos nyt suunnilleen muistan (ja nyt saa sitten ihan vapaasti nauraa), kaikilla 3x10 kertaa: Peck deckit (2 erilaista) 15 kg, ylätalja 30 kg, istumasoutu (?) 30 kg, haiskääntö 6 kg, allit 3 kg per käsi, jalkaprässi 35 kg, pohkeet seisten 30 kg, jalkojen loitontajat 30 kg ja lähentäjät 30 kg, jalkojen koukistajat 15 kg ja suoristajat 10 kg. Ylä- ja alakroppa siis vuorokerroilla, lisäksi joka kerta suorat ja vinot vatsalihakset sekä selkä 5 kg lisäkiekolla. Okei, tosi vaatimattomia painoja, mutta ehkä voin sitten puolen vuoden päästä lukea tämän viestin ja tuntea oloni ylpeäksi - jos siis saan ylläpidettyä motivaation sinne asti!

Mutta vielä jotain positiivista, tunnen oloni kyllä terveeksi ja kunnon koheneminen tietysti tuntuu loistavalta, mutta silti alkaa jo turhauttaa...

_________________
Hiilareista tietoinen 1.1.2005 lähtien.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-20 09:09:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-18 13:06:44
Viestit: 1032
Paikkakunta: Helsinki
Moi taas. Äkkiseltään vilkaistuna painot näyttää pieniltä siihen verrattuna, että olet käynyt yli puoli vuotta (?) salilla. Vertailukohtana mainittakoon, että mulla on jalkaprässissä 80 kg ja ojentajia väännän taljassa 30-35 kilolla, mitään lähentäjä-loitontaja-koukistus-suoristusvehkeitä en käydä ollenkaan vaan jalkakyykky-pakarakoneyhdistelmä saa luvan riittää "alapäähän" mulla. Tai no maastavetoa alan kyllä ja sit pohjetta oon tehnyt lisäksi.

Eli kannattaisi nostaa painoja esim. 3-4 viikon välein ja lyhentää sarjoja niin että teet esim. 10-8-6 toistoa sellaisilla painoilla että jaksat juuri ja juuri painaa sen viimeisen.

Lepopäivät on tärkeitä, lihas kehittyy levossa. Parin rasvakilon pudotuskin voi auttaa lihasten erottuvuuteen.

_________________
Aina nälkä ja koko ajan jano.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-20 11:50:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-13 13:56:04
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Toukokuusta asti olen käynyt salilla, eli nelisen kuukautta, mutta silti. Nyt noi painot on sellaiset, että juuri ja juuri jaksan viimeisen. Höh... :( No pitää yrittää lisätä painoja vielä. Ja millä ne pari rasvakiloa saisi lähtemään, pari kuukautta olen pitänyt hiilarit 40 kieppeillä, muttei mitään vaikutusta painoon, suuntaan tai toiseen. Rasvaa tulee noin 100g ja protskuja saman verran.

_________________
Hiilareista tietoinen 1.1.2005 lähtien.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-20 14:25:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-18 13:06:44
Viestit: 1032
Paikkakunta: Helsinki
Hmmm. Periaatteessa laihtuminen ja lihasten kasvattaminen samanaikaisesti voi olla vähän haasteellista, koska lihakset tarvitsevat kasvaakseen lisäenergiaa, eli kalorivajeella sitä kehitystä ei kyllä tapahdu. Ainakaan ihan helposti.

Mulla on itsellä sellainen vaihe nyt, että painotan aerobista rasvanpolttomielessä ja vedän lihaskuntoa ylläpitomielessä. Eli en samanaikaisesti pyri kasvattamaan lihasta ja laihduttamaan.

Tuon makroravinnejaon perusteella sulla tulis kaloreita siis päivässä baut 1500. Sillä ei ehkä kyllä lihasta saa kasvamaan. Laihdumista pitäis ehkä kyllä tapahtua.

EDIT. Tarkistin vielä noi sun mitat. Tiedätkö yhtään mikä sun kulutus on? Että onkohan toi 1500 kcal laihtumiseen liian paljon? Toisaalta liikuntapäivinä se on varmasti ihan sopiva, ellei liian vähän.

Ootko varma, ettet fuskaa itseäsi :whistle: - tämä ihan kaikella hyvällä vaan. Eli siis että luulet syöväsi oikein ja treenaavasi aktiivisesti, muttet ehkä todellisuudessa sittenkään ihan niin kuitenkaan? Oma ohjelmani kuulostaa nimittäin teoriassa hirveen hyvältä ja ruokavalio esimerkilliseltä ja näiden yhdistelmällä pitäisi ehdottomasti tulosta tulla, mutta sitten kaikenmaailman poikkeukset ruokavaliosta tai liikunnan väliin jääminen vähän liian usein ovat syypäitä tuloksettomuuteen.

_________________
Aina nälkä ja koko ajan jano.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-20 17:59:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-02 20:48:31
Viestit: 75
Tungen tänne väliin. Eli kysymys kuuluu: jos on ylipainoa, niin onko salilla rehkiminen kannattavaa? Pitäisikö eka saada ne läskit pois ja sitten vasta alkaa treenaa lihaksia? Tykkään kyllä jumpista, mutta nyt on taas salivaihe päällä. 10kg pitäisi tiputtaa ens alkuun


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-21 19:43:56 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-13 08:09:12
Viestit: 1998
Paikkakunta: Akvaario
MsAmazoni kirjoitti:
Hmmm. Periaatteessa laihtuminen ja lihasten kasvattaminen samanaikaisesti voi olla vähän haasteellista, koska lihakset tarvitsevat kasvaakseen lisäenergiaa, eli kalorivajeella sitä kehitystä ei kyllä tapahdu. Ainakaan ihan helposti.




Juuri näin se on. Minäkin haaveilin molemmista samaan aikaan mutta otetaan nyt asia kerrallaan. Rasva lähtee mulla aika hyvin nyt, en viitsi ihmeemmin sössiä ruokavaliotani. Aika vähän prodea = turha luulo kasvattaa pattia.


Siitä en tiedä että mikä olisi paras järjestys, itse olen kuitenkin laihtunut hyvin -ja just se mahakin on kutakuinkin pois. Jatkan puntti / lenkki -akselilla kuten tähänkin asti mutta alan lisätä prodea ja hiilareita jossain vaiheessa.


Lihaskin toki näyttää paremmalta kun sen päältä on läskit pois, olkoon sitten vaikka mittanauhan kertoma pienempi kuin ennen. Ja läski näyttää paremmalta kun sen alla on parempi lihas... molempi parempi heh. :lol:


Kunhan pitää sellaisen meiningin että tuntuu hyvältä. Se oma fiilis on avain menestyksekkääseen oman itsensä kokonaisvaltaiseen hallintaan. Hampaat irvessä ja maha kurnien ei tule kuin (itse)murhia. :shock:

_________________
Enemmän ja vähemmän ketoilua vuodesta 2006.



Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-05 13:48:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-13 13:56:04
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
No niin...

Saliharjoittelu sai jäädä. Ei enää kiinnostanut raahautua kukonlaulun aikaan synkässä vesisateessa salille. Jos tuloksia olisi alkanut näkyä, olisi voinut motivaatio olla eri, mutta nyt sai käydä näin. Ehkä aloitan myöhemmin uudelleen.

Sen sijaan annoin jumppakärpäsen puraista ja päätin vihdoin ja lopultakin päästä unelmapainooni 55 kiloon, hoidetaan se tavoite nyt ensin ja katsotaan sitä gasellimaisuutta sitten myöhemmin :wink: .

_________________
Hiilareista tietoinen 1.1.2005 lähtien.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-06 08:23:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-09-13 12:28:36
Viestit: 66
Ihan tämmöinen perustyyppinen treenailuvinkki lajiin kuin lajiin :)

Jos nyt puhutaan säännöllisestä treenaamisesta niin samaa juttua ei oikeastaan kannata vääntää kuin _noin_ 1-2kk riippuen hyvin paljon treenin määrästä ja laadusta. Eli toi em. mainittu aika sitä tiettyä hommaa ja sitten vaihtelua.
Voi vaikka vuorotella pari kuukautta puntti painotteista ja seuraavat pari kuukautta kestävyyspainotteista. Ja sitten pidetään viikon kevyempi ja aloitetaan alusta.

Kehitystä tapahtuu niin kauan kuin se tehtävä juttu on kropalle uutta ja ihmeellistä. Ja tämä uutuuden viehätys katoaa viimeistään parissa kuukaudessa. Tietty pientä kehitystä tapahtuu aina, mutta järkevämminkin asian voi hoitaa.

Jos haluaa tehdä pelkkää punttivääntöä, niin siellä kannattaa pistää treeni ohjelma uusiksi viimeistään parin kuukauden välein ja pitää niitä lepoviikkojakin välillä. Vaihdella liikkeitä ja painoja, tekotyylejä jne.
Treenaamisesta kannattaa tehdä hyvin monipuolista, mutta kannattaa ottaa aina realistinen tavoite seuraavalle parin kuukauden jaksolle. Tavoitteen saavutettua on erittäin motivoitunut olo ja homma saa jatkuvuuden.

Lepoviikolla tarkoitan sellaista viikkoa, että sen voi pitää ihan täysin liikunnasta vapaana jos se hyvältä tuntuu, mutta jos ei halua ottaa takapakkia, niin treenimäärä pitäisi olla noin puolet mitä normaaliviikkoina treenailee. Ja hyvä ois tehdä ihan jotain muuta kuin mitä on tehnyt.

Näin lyhyesti siis, ja lisää saa kysellä :!:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-08 21:27:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-11-28 13:07:04
Viestit: 581
Paikkakunta: Helsinki
Immotee puhui mielestäni asiaa. Vaikka oletkin jo päättänyt valita toisen kuntoilupolun, niin lisäisin vielä muutaman syyn miksi arvelen, että epäonnistuit. tai jospa joku muu tätä lukee ja saa apua.

Ensinnäkin on tuo Immon mainitsema monotonisuus. Ohjelman (liikkeiden) jatkuva muuttelu ei minusta ole mitenkään itseisarvoista, mutta treenin tehoa pitäisi muutamien viikkojen välein muutella, lisätä painoja tai toistojen määrää JOKA KERTA (kyllä, tämä on realistista). Tosin jos treenaa laitteilla, niin se 5 kg hyppäys on aika kova voimattomalle, tosin monissa laitteissa pystyy sinne painopakan päälle sujauttamaan käsipainon, jolloin tulee "väliportaita"). Suosittelen siis oikeaa ja näkyvää kehitystä sekä terveellisintä mahdollista treeniä haluavalle tutustumista vapaapainoharjoitteluun. Esim. bodypump-tunnilla opit kaikkiin perusliikkeisiin oikeat tekniikat, sitten vain salin puolelle samoja vääntämään =). Treenauksen tehoa saa muutettua esim. tekemällä vaihteeksi 3 x 10 sijasta 5 x 6 toistoa. Tällöin toistojen kokonaismäärä pysyy samana, mutta lyhyemmän sarjan jaksat tehdä isommalla painolla, joten treenin kokonaisvolyymi on suurempi. Ja välillä taas järkytetään lihaksia tekemällä esim. 2 x 30-40 toistoa. Tällä lailla aktivoidaan lihasten eri tyyppisiä soluja eli järkytetään ja yllätetään kroppaa joka suunnalta. Itse teen aina 2 viikkoa 12-15 toistoa, 2 viikkoa 6-10 toistoa ja 2 viikkoa 3-6 toistoa, sitten viikko taukoa ja sykli alkaa alusta. On tehokasta, massaa ja voimaa tulee!

Toiseksi, kuten tulikin esille, niin ohjelmastasi puuttui esim. olkapäät kokonaan, ja esim. jalkaprässissä on minun mielestäni vain aivan liian vähän painoa. Jos painat itsekin 55-60 kiloa, niin tuo 35 kiloa prässissä vastaa vasta omaa painoasi (koska se kelkka johon painolevyt laitetaan painaa yleensä n. 20 kg), eli ihan sama kuin menisit vain kyykkyyn ja ylös ilman painoja (paitsi että kyykistyessä joudut myös tasapainoilemaan ja aktivoimaan keskivartaloa, jp:ssä taas makaat karp.. lahnana =))! Eli veikkailen, että sinulla on yksinkertaisesti liian pieni kokonaisvolyymi ja myös liikerepertuaari treeneissäsi. Selkää voi treenata muutenkin kuin sillä yhdellä ainoalla liikkellä, samoin vatsalihasliikkeitä on satoja ellei tuhansia erilaisia, rintaa voi treenata ristikkäistaljalla, käsipainovipunostoilla, yläselälle tehdä kulmasoutua tangolla tai käsipainolla, ylätaljaa eri kahvoilla... Kun osaa monta erilaista liikettä samalle ryhmälle, niin ei tarvitse venyttää salitreeniä odotellessa sen yhden ainoan laitteen tai suorituspaikan vapautumista, johon omat taidot riittää. Ja pystyy esim. reissun päällä halutessaan treenaamaan hyvinkin vaatimattomilla saleilla.

Kolmanneksi, treeneistä kannattaa pitää kirjaa, kirjata siis käytetyt painot ja toistomäärät vihkoon. Ja yrittää aina seuraavalla kerralla (1 lämmittelysarjan pienellä painolla jälkeen) samassa liikkeessä enemmän painoa tai suurempaa toistomäärää. Luin rivien välistä, että et ole päiväkirjaa pitänyt (saatoin tietysti lukea myös väärin). Itse olen ainakin hataramuistinen enkä myöskään meinaa "uskaltaa" laittaa tarpeeksi painoa, jos ei ole mustaa valkoisella, että kyllä, viimeksi tein noin suurilla ja nyt on kaiken järjen mukaan kehitystä tapahtunut eli isompaa painoa tai korkeampi toistotavoite kehiin. Treenivihkon pitäminen myös motivoi. Jos tulee sellainen "mix mitään ei tapahdu?" -olo, niin treenivihkon ekojen sivujen seurailu auttaa. Itselläni esim. jalkaprässi on kehittynyt niin, että 25.9. tein 2 x 10 x 90, 3.10. 2 x 10 x 115, 1.11. 3 x 10 x 115. Ja jos mennään vuoden takaisiin tai kahden vuoden takaisiin tuloksiin, niin :lol: Olen myös lukemattomia kertoja jäänyt jumiin painoineni prässiin (en ole saanut jalkoja suoraksi kun voima loppui) mutta sitä varten siinä on ne turvakahvat! :oops:

Kiteytetysti siis, jos treenaa vähän sinnepäin, niin tuloksetkin ovat vähän sinnepäin. Jos jossain vaiheessa motivoidut salista uudelleen, niin suosittelen etsimään käsiisi kirjan Erämetsä & Grönfors: Massaa! Voimaa! Tie jatkuvaan kehitykseen (1998). Pikkuisen äijämäinen ulkonäkö, mutta sisältö täyttä asiaa. Väännetty rautalangasta ja selitetty kaikki tarvittava riittävällä tarkkuudella.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)