karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:58:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-07 23:15:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Sulla on ihana tyyli kirjoittaa, jään seuraamaan :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-13 22:06:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos, wou! Dokumentoin tänne vähän tätä laihdutustietäni ja polkua parempaan terveyteen. Paljon onkin itsestä kiinni näissä terveysasioissa. Äitienpäiväjuhlassa sallin itselleni palan täytekakkua, mutta yllätyksekseni huomasin sen maistuvan aivan liian makealta, melkein kitkerältä. Makuaistini on todella kokenut suuren muutoksen. Prosenttisuklaakin rupesi tuntumaan liian makealta. Niinpä nyt teen suklaan itse kookosöljystä ja tummasta kaakaojauheesta. Jääkaapissa levy kovettuu ja voin murtaa siitä sopivia paloja kahvin kanssa nautittavaksi. Sokeria ei tähän makuelämykseen tarvita ollenkaan.
Viime viikko oli aika kiireinen enkä ehtinyt panostaa kovin paljon syömisiin. Huomasin, etten todella pidä kovinkaan paljon muusta sianlihasta kuin pekonista, joten possunliha saa jääädä tulevaisuudessa vähemmälle. Ruokavaliomuutos onnistuu parhaiten, kun voi valita syötäväksi sitä, mistä oikeasti tykkää, kunhan se vain on terveellistä.
Karppaamiseni on edelleen aika maltillista. Siksi olikin yllätys, että sokerihimo on niin vahvasti heikentynyt. Välillä ruokailukerratkin ovat jääneet kolmeen. Nälkä ei tule niin usein tai tunnu niin voimakkaasti kuin ennen. Se on ollut iloatuottava havainto.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-17 08:40:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Ilahduin tosi paljon, kun viikonlopun ns. herkuttelu ei nostanutkaan painoa, vaikka sitä vähän ounastelin. Olen näköjään päässyt ihan pysyvästi alle 115:n kilon. Toki nyt viikolla olen syönyt hiilareita vältellen. Syön aina nälän pois ja reilusti lihaa ja rasvaa. Ajatukset eivät pyöri koko ajan ruuassa, kun olo on niin kylläinen. Karppaaminen todella toimii!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-20 08:33:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Nokkoset ovat nyt parhaimmillaan. Viikonlopulla kitkin mansikkamaan ja samalla keräsin nokkosia pakkaseen. Pieni kiehautus vei poltteen ja osan söin heti. Skaldeman suosittelee nokkosia niiden mineraalien vuoksi. Parempia ne minun mielestäni ovatkin kuin pinaatti, jota myös olen syönyt.
Kaikkea muutakin tulee aina syötyä pihalta kuten kuusenkerkkiä kuusiaidasta ja nuoria vuohenputkia, voikukkaa, vadelmanlehtiä ja viiniköynnöksen nuoria lehtiä. Kevään ja alkukesän salaattiaineksia löytyy helposti pihalta ja sopivathan ne teeksikin. Vihreää teetä juon mielelläni ja kotipihan mintusta saan siihen vähän lisämakua. Iloitsen myös jokaisesta pörriäisestä pihallamme.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-20 09:03:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Täälläkin alkaa vihertää ja kohta nokkosetkin poimintakelpoisia, lipstikka heräilee myös. Vuohenputki ei täällä kasva, mutta muuta kyllä ihan syötäväksi ja koristeeksi. Hienoa kun olet löytänyt sen oman hyvinvointi tavan syödä. Skaldeman on kyllä auttanut monia.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-20 09:23:16 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
sofia7 kirjoitti:
Nokkoset ovat nyt parhaimmillaan. Viikonlopulla kitkin mansikkamaan ja samalla keräsin nokkosia pakkaseen. Pieni kiehautus vei poltteen ja osan söin heti. Skaldeman suosittelee nokkosia niiden mineraalien vuoksi. Parempia ne minun mielestäni ovatkin kuin pinaatti, jota myös olen syönyt.
Kaikkea muutakin tulee aina syötyä pihalta kuten kuusenkerkkiä kuusiaidasta ja nuoria vuohenputkia, voikukkaa, vadelmanlehtiä ja viiniköynnöksen nuoria lehtiä. Kevään ja alkukesän salaattiaineksia löytyy helposti pihalta ja sopivathan ne teeksikin. Vihreää teetä juon mielelläni ja kotipihan mintusta saan siihen vähän lisämakua. Iloitsen myös jokaisesta pörriäisestä pihallamme.

Mikä Skaldemannin kirja sulla on.
Tiesitkö, että perustuu Kwasniewskin Optimaaliseen Ruokavalioon?

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-21 22:19:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Siellä, missä sinä, mlv, asustat on varmaan puhdasta ja myrkytöntä niin, että luonnosta voi kerätä syötävää. Meillä on iso piha, mutta kadut ympärillä ja autoliikennettä. Se hiukan harmittaa. Syön kuitenkin pihan antimia. Torjunta-aineita en käytä pieniin viljelyksiini.
Tuulimumma, en muista Skaldemanin maininneen Kwasniewskia tässä kirjassa, jota itse olen lukenut eli Ät dig ner i vikt. Varmaan sitten myöhemmissä kirjoissa mainitseekin. Tässä saavat erityisesti sellaiset nimet kuin Donaldson ja Stefansson aikamoista suitsutusta, ja sitten tietysti William Banting. Kiinnostuin tuosta Donaldsonista niin paljon, että luin hänen kirjansa Strong Medicin, johon löytyi linkki täältä foorumilta. Nämä herrat ovat jo aikapäiviä sitten edesmenneitä, mutta niminä varmaan tuttuja monille pitkään karpanneille. Itse luin heistä vasta Skaldemanin kirjasta. Kwasniewskiin olen hiukan tutustunut tämän foorumin kautta ja kiinnostavalta on tuntunut.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-22 08:36:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
. Donldson taisi nousta foorumilaisten mieleen vasta vuosi sitten, kun joku (karppis?) linkkasi hänen kirjansa tänne luettavaksi : )
. Stefansonista on puhuttu ja hänen kirjoistaan ainakin yksi on ollut karppilaan linkattuna jo pitkään - mutta kukaan ei ainakaan silloin ollut järin innostunut alkamaan kokeilua härskeillä kaloilla, aitojen inuiittien malliin; ei myöskään lampaan rasvaisella perällä, jota hän harrasti vanhempina vuosinaan.
. Kwasniewski puolestaan on täällä tutumpi kuin muualla Suomessa tai englanninkielisessä internetissä. Nousi esiin täällä taas siksi että joku (jooseolin minä) sattui löytämään kaverin yli 10 vuotta sitten, kiitos peterin, joka mainitsi hänet tutkimuskohteenaan (malliin: dr.K ei koskaan selittänyt, miksi teki ja suositti niinkuin suositti, mutta solutasolla moni noista ohjeista näyttää toimivan tasan oikein). Hänet tunnetaan pääasiassa Puolassa eikä sielläkään kovin laajasti; toisaalta moni muukin rautaesiripun väärällä puolella toiminut viksu tyyppi näyttää kokonaan unohtuneen internetistä.
. Banting on sentään ollut tiedossa pisimpään, kiitos jo Atkinssin Roopen, jonka muistelen maininneen hänet karppauksen esi-isänä.

Kohtuullisen paljon näillä kaikilla on kuitenkin yhteistä sekä keskenään että Skaldemannin kanssa, ja Skaldeman tuntee heidän kaikkien tekemisistä paljon, vaikkei hänenkään systeeminsä suoraan kopioi noista ainuttakaan :)

Hienoa kuulla, että olet löytänyt sinulle sopivan tavan syödä. Onnea jatkoonkin o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-22 15:33:10 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Skaldemannin kirjassa Lose Weight by eating, on sivulla 202 puolalaisesta tohtorista, Kwasniewskista, jonka Optimaalisella ruokavaliolla Skaldeman aloitti aikoinaan..

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-05-28 21:58:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos tiedoista els ja tuulimumma! Tuo Kwasniewski kiinnostaa jo senkin takia, että hän ymmärtääkseni sallii jossain määrin tärkkelyksen eli perunan ja riisin, joita itse mielelläni syön. Minusta kun on paljon helpompaa ottaa hiilarit vaikka perunasta kuin joistain maanpäällisistä kasviksista. Joudun kuitenkin syömään hiilareita aika paljon eli viitisenkymmentä grammaa päivässä ainakin. Taannoiset yritykseni minimoida hiilarit johtivat huonovointisuuteen. Lisäsuola sen paremmin kuin vesikään eivät auttaneet huimaukseen ja pahoinvointiin. Join vichyä ja söin magnesiumia myös, sillä jalkoihin alkoi tulla pahoja kramppeja. Donaldsonin tyylistä systeemiä on siis kokeiltu, mutta minun kohdallani se ei ainakaan vielä toiminut. Tai sitten olisi pitänyt vain sitkeästi jatkaa sopeutumisyritystä. En kuitenkaan pitänyt sitä tarpeellisena, kun jo maltillisempi karppaus auttaa moneen asiaan ja tuo selvät terveyshyödyt.
Voi olla, että teen vielä lisäkokeiluja siten, että vähennän hiilihydraatteja tosi hitaasti, mutta vain, jos diabetekseni sitä vaatii.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-06-03 18:02:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kevään juhlat ovat nyt takanapäin ja ihan suunnitelmieni mukaan söin tarjoilupöytien antimia. Ihmettelin vähän sitä, kun mikään ei maistunut samalta kuin joskus ennen. Aika pieniksi jäivät siis maisteluni eikä entiseen ole kaipuuta.
Yksi yövieraistani kauhisteli pekoniaamiaistani. Sehän on niin kauhean epäterveellistä ja tuota ylipainoakin on. En malttanut olla sanomatta, että juuri tällä konstilla on paino tippunut kuusi kiloa ja vatsavaivat parantuneet. Mutta usko valtavirran terveysauktoriteetteihin on horjumaton.
Minulle voissa kevyesti paistettu pekoni roomansalaattipedillä on herkkua. Syön nykyään enemmän voita kuin aikaisemmin. Huomaan sen siitä, että paketti kuluu loppuun nopeammin kuin ennen. Myös kermaa kuluu entistä suurempia määriä.
Liikunnan lisääminen on nyt suunnitelmissa. Puutarhatyöt ja uiminen kuuluvat kesään eikä ylipainokaan estä tai haittaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-06-03 19:01:04 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Onnittelut painon pudotuksesta ja vatsavaivojen häviämisestä! Karppaustyylejä on useampia ja hyvä kun se oma löytyy, täällä voi sitten lukea noista eri kokemuksista, mutta ei täällä kuitenkaan mitään kilpailua ole siitä että kuka syö vähiten hiilareita, on se paras karppaaja. Onneksi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-06-06 21:57:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos, mlv! Tuo oli hyvin sanottu, ettei täällä kilpailla, kuka on paras karppaaja. Se täällä foorumilla onkin parasta, että täällä voi rauhassa etsiä omaa tyyliä ja täältä löytää paljon monenlaista tietoa ja saada hyviä neuvoja ja tsemppausta. Sitten voi itse kehitellä sellaisen syömistyylin, joka toimii omassa arjessa ja josta saa sen, mitä on etsinytkin.
Minulle kaikkein tärkein asia on ollut saada apu sokerihimoon. Se oli tosi orjuuttavaa ja vain vhh-ruokavalio toi avun. Sitten tuli muitakin hyötyjä, osa sellaista, mitä en osannut odottaakaan.
Toki välillä on ollut aikoja, jolloin on tehnyt mieli palata vanhaan. Tämä on myönnettävä. Kun aiemmin olen hakenut ruuasta helpotusta stressiin tai tunne-elämän ongelmiin, minulla on välillä kiusaus toimia samalla tavalla, kun tulee painetta ja hankalia tilanteita. Ja niiltähän ei välty kukaan.
Mutta on mahdollista oppia muitakin tapoja reagoida kuin syöminen. Juuri tässä karppaus on auttanut. Liha ja rasva tuovat ihanasti kylläisyyttä ja mieliteot yleensäkin syödä vähenevät. Sokeriherkut eivät enää maistukaan erityisen hyviltä, vaan ylimakeilta. Ruuan kautta saatavat kiksit vähenevät.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-08-04 08:34:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kesä on kulunut levon ja hyvän ruuan merkeissä. Erityisesti olen tykästynyt nyt valkosipuliin. Hyvän oliiviöljyn kanssa se on herkkua melkein minkä tahansa ruuan maustajana. Myös marja-aika on tuonut erityistä iloa. Puutarhamarjojen sato on hyvä tänä vuonna. Se on lohdullista, kun katson tyhjiä oksia omenapuissa. Omenia ei tullut lainkaan.
Edelleen olen miettinyt paljon syömisen henkistä puolta. Varpu Tavi kirjoittaa hyvin aiheesta kirjassaan Maanantaisoturin dieetti luvussa 6 Laihduttamisen salaiset kansiot::Älä syö tunnenälkääsi! Siinä hyvä neuvo itselleni ja varmaan monelle muullekin. Vieläkin opettelen kuuntelemaan kehon viestejä ja varomaan erityisesti liikasyömistä. Ja joka päivä pyrin ulkoilemaan edes vähän. Kesällä se onkin erityisen helppoa, kun pihalta löytyy monenlaista tekemistä.
Tämän päivän ruuaksi valmistan broilerin paistileikkeitä uunissa. Niihin laitan aina hiukan hunajaakin sekä tietysti valkosipulia ja yrttejä. Koko perhe tykkää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-08-06 19:23:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8758
Siitä tunnesyömisestä on minunkin pitänyt ja joskus vieläkin opetella pois. Kunnon rasvan käyttö on siihen auttanut.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-09-21 12:47:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Rasva on todella ihmeaine. Se antaa kylläisyyttä ja tietenkin hyvää makua kaikkiin ruokiin. Kun vain malttaa pitää sen erossa sokerista/hiilihydraateista, niin aika huoletta sitä voi käyttää. Itse olen nyt ihastunut oliiviöljyyn, kun löysin sellaista, minkä maku ei ole liian kitkerä. Voita tietysti käytän paljonkin etenkin paistamiseen, oliiviöljyä sitten muuhun.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-09-22 09:38:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Harvinaisen hyvin sanottu o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-11-02 07:20:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Jotenkin niin ihanaa, ettei rasva enää ole kiellettyjen ruokien listalla. No, ei minulla itse asiassa olekaan mitään varsinaista kiellettyjen ruokien listaa. Eli suhtaudun nykyään syömiseen aika rennosti. Kehon viestien kuunteleminen ohjaa syömistäni kaikkein eniten. Vatsa reagoi kivulla ja turvotuksella, jos syön huonosti. Väsynyt ja nuutunut olo samoin kertoo minulle vääristä ruokavalinnoista. Korjausliikkeiden tekemiseen löytyy motivaatiota, kun panostan hyvään vointiin ja jaksamiseen. Ja ennen muuta pyrin siihen, että en liitä syömistäni mihinkään muuhun kuin nälkään.
Haluan kuitenkin välttää kaikkea pakonomaisuutta suhteessani ruokaan. Eli jos mieleni tekee kovasti vaikkapa suklaata, sitten syön sitä. En vain ahmi suuria määriä, koska en käytä ruokaa enää keinona hallita tunteita. Oikea ja sopiva tapa syödä löytyy luonnollisesti, jotenkin melkein itsestään.
Minulle nimenomaan leipä aiheuttaa vatsaoireita. Siksi vältän sitä. Sokeri väsyttää, joten pidän sen ihan minimissä. Muuten syön sitä, mistä pidän ja mikä pitää nälän poissa riittävän pitkään. Kokemuksesta tiedän nyt, millaista sellainen ruoka on. Valinnat on helppo tehdä.
Minulla on kestänyt pitkään päästä eroon tunnesyömisestä. Välillä olen luullut onnistuneeni, mutta sitten onkin tullut takapakkia. Tänään tunnen olevani lujalla pohjalla. Saan itseni aika helposti kiinni, jos aion syödä johonkin tunnetilaan. Tunnistan vanhan kuvion, mutta nyt pysähdyn tuntemaan sen tunteen, joka on syömähimon takana ja käsittelen sitä. Syöminen on enemmän tietoista kuin ennen, jolloin olin ehtinyt ahmia vaikka keksipaketin tajuamatta kunnolla, mitä olen tekemässä ja miksi.
Nämä löydöt ovat olleet todella merkittäviä minulle. Luulen, että monella ylipainon taustalla on samankaltaisia ongelmia kuin itselläni on ollut. Vhh -ruokavalio on auttanut minua erottamaan oikean nälän tunnenälästä. Sen tuoma kylläisyys on ollut riittävän vahvaa ja selkeää. On ollut pakko kysyä itseltään, miksi haluan syödä, vaikka minulla ei ole yhtään nälkä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2019-12-11 00:35:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Tämä syksy on mennyt syömisen osalta paremmin kuin koskaan ennen. Aina syksyisin makeanhimo iski ja syömähimo yleensäkin. Niitä vastaan sitten taistelin vaihtelevalla menestyksellä. Kun tein päätöksen, etten käsittele tunteitani ruuan avulla, vaan yritän kohdata ne, löysin aivan uudenlaisen vapauden suhteessani syömiseen ja ruokaan. Ennen en sietänyt minkäänlaista näläntunnetta tai oli hyvin vaikeaa olla vähänkin nälkäinen. Nyt pyrin siihen, että välillä tuntisin nälkää ja vatsa olisi tyhjä ja ruuansulatuselimistö saisi vähän levätä. Nälkä ei tunnu enää liian kurjalta. Luulen, että syömisen tapani alkavat olla jo aika normaaleja.
Viimeinen taistelu minulla oli iltasyömisen kanssa. Söin aivan liian paljon iltaisin ja joskus myös vääränlaista ruokaa. Sitten keksin keitot. En ole juurikaan syönyt keittoja, vaikka olen keittänyt luuliemiä. Nyt iltaruokani on keitto, jonka pohjana on luuliemi ja se on toiminut aivan loistavasti iltanälän karkottajana. Kohtuullinen annos riittää ja auttaa myös unen saannissa. Syömiseni on edelleen hiilihydraattitietoista, mutta ei tiukkaa. Alan olla dieettiini nyt niin tyytyväinen, etten tunne tarvetta muuttaa mitään. Painokin on nyt vähän laskenut. Sekin tietysti ilahduttaa pitkän tasannevaiheen jälkeen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Nyt saa syödä!
ViestiLähetetty: 2020-02-13 09:51:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Ilmassa on jo hitunen kevättä vai lieneekö toiveissa vain. Mieli on tehnyt syödä tavallista enemmän vihanneksia. Ehkä keho haluaa lisää vitamiineja. En ole nyt talvella kovinkaan paljon syönyt kasviksia, hedelmiä en juuri ollenkaan ja marjojakin tavallista vähemmän. Välillä ei ole ollut muutenkaan ruokahalua tai erityisemmin nälkä. Olen kuitenkin opetellut antamaan kropalle sitä, mitä se vaatii. Se on tietysti eri asia kuin mieliteko sokeriin. Onneksi sellaista mielitekoa tai himoa on vain harvoin ja sen tyydytän palasella tummaa suklaata. Lindt 90% on paras.
Avokadoja olen popsinut taas pitkästä aikaa. Muuten lähinnä kotimaiset kasvikset/juurekset ovat olleet ruokalistalla. Pakasteitakin olen käyttänyt, vaikka suosinkin tuoretta ruokaa. Broilerin syönti on meillä vähentynyt sen jälkeen kun tytöt muuttivat pois kotoa ja jäimme kahden miehen kanssa. Teen aika paljon ruokaa naudanlihasta ja kalasta. Viimeksimainitusta tykkään aivan erityisesti. Eilen paistoin haukifileetä voissa iltapalaksi. Maku oli kyllä aivan verraton. Täytyy tunnustaa, että kyllästyin vähän keittoihin. Nyt syön taas enemmän munia sekä keitettyinä että paistettuina. Ja aina tunnen kiitollisuutta siitä, että meillä ylipäänsä on ruokaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 314 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)