karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:29:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-02-23 17:26:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Moikka!

Liekö jonnekin hävinnyt mun wanhat päiväkirjat, en tiiä mitä täällä on tapahtunut sitten 10-11 v. mutta foorumi on sentäs pystyssä vielä. Eli lähdempä puhtaalta pöydältä tähän touhuun taasen.
Muistissa on paljon toki, miten söin jne. seurasin kalorilaskurillakin makroja alkuun päästäkseni.
Nyt on täällä sellainen vonkale odottamassa pääsyä kesäkuntoon. :lol:
Vielä kerkii. 8)
Painoa ollut viimeks about 100 kg joulukuussa tai joskus, kun yritin sulamon avulla ruokailutapojani muuttaa. Mutta ehkä kuukauden jaksoin sitäkin hommaa.
Painossa ei niinkään näkynyt mutta vaatteet löyseni jokseenkin.
Nyt kuitenkin on laitettava syitä muutoksen tarpeeseen vino pino.
Salilla käynti jäi mm. lonkkakivun vuoksi (joka tarkentui lonkan valuviaksi joka alkoi vaivaamaan vähän yli vuosi sitten). Häpesin myös kun paino oli alkanut nousta enkä varsinkaan sekasaleilla kehdannut käydä enää. Liittyminen naisten salille ei kuitenkaan asiaa korjannut. Olin jo liian väsynyt kuntoillakseni ja maksoin turhaan kallista maksua kuukausittain. Lopulta päätin irtisanoutua salilta.
Tilannetta ei auttanut tietenkään jatkuva painon nousu.
Inspiroiduin nyt uudestaan, kun katsoin Katariina Sourin haastatteluvideolla Antti Heikkilän kanssa.
Vaikkei meillä niinkään ole samoja sairauksia hänen kanssaan, niin aloin muistella, miten jaksoin vhh:lla itse aikoinaan.
Kyllä, se paino laski. Mieliala oli virkeämpi ja jaksoin paremmin. Unenlaadusta puhumattakaan. :smt007
Tietty muutamat asiat mietityttää karppauksessa, mutta katsotaan nyt, josko saisin kuitenkin niitä hyviä muutoksia.

Nyt pitää lähteä hankkimaan aineksia kuitenkin noihin ruokiin, joita aion sitten syödä. Vielä löytyy perunaa, ruisleipääkin...
Mutta ehdottomasti nyt se sokeri kuitenkin ennen kaikkea jääköön pois. Harmittaisi toki sanoa jäähyväisiä lopullisesti kaikelle hiilarille josta tykkään, mutta käännetään katse nyt siihen suuntaan, mikä tuntuu itselle parhaalta ja hyvältä. Siinä valossa lie näyttäisi paremmalta. Turvotukset pois kehosta tietty ensiksi. Ehken nyt tarvinne sitä leipää.
Mietityttää myös kilpparin vajiksen kannalta, ettei jatkuvasti toki voi olla ketoosissa tästä eteenpäin mutta se ketoosi avittaisi alkuun.
Rajoitan hiilareita, etten ihan hiilarittomaksi jatkossa voi ruveta.
Ketoosissa fiilis on kyllä silti vertaansa vailla. :)
Viisaasti vaan eteenpäin.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-23 18:09:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hei ja tervetuloa takaisin.
Karppihaulla löytyivät pikaisesti ainakin nämä ketjut:
2008: viewtopic.php?f=11&t=35553
2013: viewtopic.php?f=11&t=65611

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-26 11:25:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Kiitos kun vaivauduit etsimään! :D Tosi jännä lukea miten on tän jutun aloittanut. Tosiaan 20 kg tiputin tuolloin ja sit alkoi hidastua, en päässyt maaliin asti tuolloin.
Nyt tänään virallisesti aloitin, mutta en tietenkään hypännyt heti vaa'alle saati napannut mittoja. Ehtii sitä huomennakin...
Luin aamun alkajaisiksi näin iltavuoropäivänä Heikkilän Antin Hyvän olon keittokirjaa.
Tosi rohkaisevaa oli! Meitä on moneksi, toiset on hiilaripolttoisia, tiedän sen. Mä en oo.
Mä lihon varmaan jo jos näen roskaruokakuvia..

Koska ruokavalio ei ole vain syömistä, käytän myös psykologisia metodeja ja otan tavoitteita itselleni tähän ruokapäiväkirjaan. Eikä kyseessä ole nyt painotavoite pääasiallisesti vaan elämänmuutos. En ole siis millään väliaikaisella dieetillä ja palaa myöhemmin samoihin tapoihin takaisin.
Homma lähti siitä, kun eräänä aamuna tuli mieleeni, että kyllä se sokeri on jätettävä nyt pois ja sitten kaikki muukin huono hiilari, oli jatkoajatus tähän. Tiedän, että oon pullahiiri ja hiilariherkkä. Oon sokeriaddikti. Eräs sokerittoman dieetin perustaja on elänyt kai loppuelämänsä sokeritta.
Mikä se sokeri on, jota Heikkiläkin vastustaa mutta ruokateollisuus mainostaa ja tyrkyttää? Myrkkyä. Aiheuttaa hiljaista tulehdusta elimistössä.

Kun karppauksen osaltani lopetin joskus v.2009-2010 niin lihoin tottakai uudelleen. Siinä sitten kävin Xtravaganzan ja lopulta Cambridgen ENE-dieetin, menin minimikaloreilla. 600 kcal päivässä 1,5 kk ja olin ketoosissa tottakai. Tulokset olivat kovia tottakai, laihduin nopeassa ajassa 27 kg. Mutta sitten tuli stoppi, vatsa ei kestänyt pirtelöitä ja maksa-arvoista huolestuivat lähinnä lääkärit.
Määräsivät pirtelöt lopetettaviksi ja samantien koheni vatsakipu. Cambridge-valmentajani lemppasi mut kylmästi omilleen.
Tosiaan kuumeilin iltaisin ja vatsa lopulta alkoi poltella. Menin päivystykseen. Tutkivat verikokein ja vatsan UÄ:llä. Mitään erikoista ei löytynyt mutta pirtelöt määräsi lopettamaan. Aloin heti toipua kun ne jätin.
Vatsan poltto oli kova ja oksensin vielä sinä päivänä. Päivä päivältä olo parani loppuviikkoa kohti.
Sain pidettyä painon jonkin aikaa alhaalla, mutta syöminen oli hukassa. Kroppa alkoi keräämään painoa kuitenkin takaisn. Treenasin kovaa salilla ja olin hyvässä kunnossa.
Lopulta kuitenkin ällötti ja inhotti yhäti kasvavat vatsamakkarat ja hävetti mennä salillekin jo. Tunsin olevani epäonnistumassa. Lopulta salitreenit jäi. Lonkka alkoi olla kipeä.
Lonkkakipu äityi niin pahaksi viime vuoden alussa että saikkua tuli, lonkka kuvattiin ja todettiin epämuodostuma. Siitä lähtien ei ole juuri montaa kivutonta päivää ollut.
Kun lopulta pääsin fysiatrille, hän kysyi haluanko mennä ravitsemusterapeutille joka auttaisi ruokavalioasioissa, koska painoa oli pudotettava. Yhä oon tällä tiellä, ravitsemusterapeutit hokevat samaa mantraa kuin tiede. He kehottavat jatkamaan samaa mitä olenkin tehnyt. Ehkä tietty vähemmän syömään. Sitä samaa mantraa kuin lääkärit ja yleislääketiede suosii. Einekset jees, hiilarit hyviä, vähän rasvaa ja tietty margariinia. He kumosivat kaiken muun oppimani.
Mutta nyt ruokapäikkyyn äkkiä, aika ei ritä enempään tarinointiin.

Aloitin siis munakkaalla ja tomaattilla. Rasvaa olis voinut olla lie enemmän, mutta söin jonkun verran cashew-pähkinöitä. Olisin voinut tehdä luotikahvinkin. Siihen olis ollut kookosöljyä ja voita sopivasti, mutta tykkään pelkästä mustasta kahvista pääasiassa. Munakkaan siis paistoin ihan voissa.

els kirjoitti:
Hei ja tervetuloa takaisin.
Karppihaulla löytyivät pikaisesti ainakin nämä ketjut:
2008: https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=35553
2013: https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=65611

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-26 11:52:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Toivottavasti nyt onnistuu ja silleen miellyttävästi, että jaksaa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-28 21:44:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Greda Carpo kirjoitti:
Toivottavasti nyt onnistuu ja silleen miellyttävästi, että jaksaa.


Toivotaan! :D

En ole jaksanut koneelle raahautua, on ollut tiiviisti töitä. Nyt kun 1 vapaa alkoi ja olin viimein aamussa, jaksoin taas.
Nyt huomaa jo että hiilarivarastot alkavat olla tyhjinä. Kyykistellessä on helposti reidet hapoilla.
Tulee mieleen kun joskus yritin mahdotonta, 1000 kcal dieetillä salilla. Jäi treenit niilä kaloreilla vähiin. Ei riittänyt energia.
Ja palelsi hitokseen sen jälkeen! :shock: Jäi vähiin sellainen dieettikin koska treenasin.
Itseasiassa mun paluun vhh:lle käynnisti kun Katariina Souri haastatteli Antti Heikkilää, Noitarovio -ohjelmassaan.
En juuri hetkeäkään epäröinyt lähteä taas tähän "karppaukseen". Muistan hyvin, miten saan sokerinhimoni ja addiktioni kuriin. Ketoosi ja sokerin välttäminen, mutta kokonainen ruokaremontti samoin.

Mä en nyt oo mitenkään makroja laskenut, vaan määriä enemmänkin. Kun hiilareita ei ole paljon (kasvikset vain lähteenä ja vähän mustikkaakin joo partajogurtin kanssa.)
Koettanut oon juodakin tarpeeksi. Ei ole heikkoa tehnyt jättää herkut väliin työpaikalla. Halua olisi toisaalta ollut, mutta vältin kiusaukset.

Söin tässä tänään munakkaan kera juustoraasteen ja kermalorauksen. Kahvia ja tomaattia. klo 6.20.
Kahvitauolla partajogurttia kermalorauksella ja n. kourallinen mustikka-vadelmamarjasekoitusta. Klo 9.00
Nälkä yllätti jo parin tunnin kohdalla, kestin kuitenkin lounaaseen asti. Salaattibaarin salaattisekoitus: kurkkua, salaattia, mozzarellapalloja, muna, paprikaa ja loraus oliiviöljyä n. klo 11.30.
Kotiin palattuani käytin koiran lenkillä ja raahauduin kotiin. Jalkoja jo huomattavasti hapotti.
Söin loput salaatista vielä ja otin päikkärit.
Tuli taas nälkä ja tein illallisen luomujauheliha 12% johon lisäsin rasvalisäksi pekonisiivuja ja kuullotin sipulisilppua reilussa voinokareessa siihen myös. paprikajauhetta, suolaa, pippurisekoitusjauhetta.
Kohtalaisen makuista tuli, ei niin suolaista pekonista huolimatta.
Ei ollut muita vihanneksia joten oli tyydyttävä kesäkurpitsaan jota rasvassa kevyesti paistoin, tomaattiin ja kurkkuun ja mozzarellapallonkin söin nälissäni.
Kohtalainen nälän menetys.

Kun en ottanut aloituspainoa, vaan vasta toisena päivänä, niin ei niissä mitään merkittävää, tiedänpähän mistä lähden.
Nyt kolmas päivä menossa ja huomaa, että hiilarivarastot ovat lähes tyhjät. Jalat hapottaa herkemmin ja ramasee.
Tosin työputket ovat myös väsyttäneet. Oon kaivannut omaa rauhaani ja sain sen tänäiltana lopulta.

Täytyy mainita, että liekö Burana 800 mg jeesinyt kun lonkkakipu hellitti, se oli yhtä jäytävä kuin paha hammassärky. Selvisin ilman saikkua. Polvikin siinä ohessa kiukutteli. Turhaan mä nyt huomenna lekurille lähden. :roll:
Odotellessa sitä, että paino on -20 kg...ja edelleen -30 kg...helpottais kipua varmasti.
Ravitsemusterapeutilla turhaan kävin, sinne fysiatri mut lähetti kun suostuin. Se on ihan HV koko juttu. Just tätä samaa höpinää tieteeseen perustuen hiilareista ja vakuuttelua että tieteelliset tutkimukset todistaa sitä ja tätä.
Totuus on se, että mä oon aika hiilariherkkä kyllä, mä en hallitse sokerin himoanikaan.
Monenlaista valmennusta oon käynyt läpi, maksanut satasiakin, todetakseni että vhh on sittenkin se oikea varmaankin. Toivotaan näin.
Luen nyt Antti Heikkilän kirjoja ja tarkoitus on saada ne läpi kahlattua ennen palautuspäivää.
Enpä ollut yli uvoteen kirjastossa käynytkään!
Nyt on mahdotonta tilata hänen kirjojaan omaksi, toivottavasti on vain tilapäistä.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-28 21:55:45 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Hyviä suunnitelmia sinulla ja hyvä kun lonkkakivut hellittivät.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-01 11:57:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Kiitos, Greda :).
Homma jatkuu. Ei ole vielä tullut mitään sellaista erityistä "hyvää oloa" mielialaan asti, mutta vielä kerkee. Muistan kuinka aiemmin onnistuin siinäkin. Mutta uskon että hyvä tulee.
Tällä hetkellä oon aika uupunut työstä johtuen, edes 2 päivän vapaat tunnu missään, tänään 1 vapaa ja koko ajan stressaan silti töistä, on fiilis että tänäänkin olis töihin meno.
Ei muuta ku huoltomies kävi katsomassa heti klo 9 maissa keittiön tiskialtaan josta tukos olikin lähtenyt kera kodin putkimiehen liukenemaan jo eilen.
Lääkäriin meno olis seuraava homma.
Paljastettakoon sekin nyt, että paino on tullut alaspäin. Toissapäivänä se oli 103 kg, eilen 103,3 kg ja tänään jotain 102 kg.
Aiheuttaa sekin tyytyväisyyttä jo ja pientä hymyä. :)

Ajattelin kyllä palata salille jossain kohtaa, kun jaksan itse. Työni on kohtalaisen raskasta hoitotyötä, koko työvuoro täynnä hommaa. Osasto jolla työskentelen, ei ole kuitenkaan se raskain mahdollinen.
Mutta vaatii se silti fyysistä kuntoa, että kumartelet välillä lattian rajassakin.
Fysiatri sanoi noin vuosi sitten että laihduttaminen olisi lonkkani kannalta paras apu, ehkä kipu ei vaivaisi niin. Mullahan tuo mokoma aiheuttaa lähes jatkuvan bursiitin epämuodostuma siellä.
Joten kipulääkettä joutuu käyttää nykyään päivittäinkin. Sen takia nyt oonkin menossa lääkäriin tänään. Tokkopa se muuta tarjoaa kuin lisää lääkettä vaan.
Mullahan on e-reseptit uusittu vastikään kyllä että voin hakea niitä. Lähinnä Panacod ja Burana 800 mg auttavat niin ettei oo kipua.
Nyt päätin että kun kunto on muutenkin heikonlainen, on tehtävä ruokavaliomuutoskin, niin jaksan laihempana alkaa kuntoilemaan enemmän.
Epäilen kuitenkin etten saa puntteja pienillä hiilareilla nousemaan?

Tavoite on tietenkin löytää se oma hiilareiden sietoraja tulevaisuudessa, kuten Heikkiläkin puhui. Kunhan nyt saan laihdutettua, on ruvettava tositoimiin.

Aamiainen ei ollut tänään hullumpi. Pekonisuikaleita ruskistettuna/kypsytettynä pannulla, munakokkelia pannulla kera kerman ja juustoraasteen. Todella oli namia!
Tomaatti kylkeen. Kahvi mustana, koska en tykkää siitä milään lisukkeilla. Ehkä silti joku päivä herkuttelen luotikahvilla. ;)
Tää aamiainen oli mehevä ja maistuva. Ei maistunut pahvilta laisinkaan.
Kasvisten määrä sais olla suurempikin kyllä...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-01 12:02:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Lainaa:
Ei muuta ku huoltomies kävi katsomassa heti klo 9 maissa keittiön tiskialtaan josta tukos olikin lähtenyt kera kodin putkimiehen liukenemaan jo eilen.


Osta tulisuudelma eli karhunkoura. https://www.google.com/search?biw=1600& ... bXaBjb8emM: Et tarvitse myrkkyjä. :D Eikä maksa paljoa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-01 15:18:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Greda Carpo kirjoitti:
Lainaa:
Ei muuta ku huoltomies kävi katsomassa heti klo 9 maissa keittiön tiskialtaan josta tukos olikin lähtenyt kera kodin putkimiehen liukenemaan jo eilen.


Osta tulisuudelma eli karhunkoura. https://www.google.com/search?biw=1600& ... bXaBjb8emM: Et tarvitse myrkkyjä. :D Eikä maksa paljoa.


Kiitti vinkistä, kerran kokeilin, kun oli tosissaan tukossa. Ei apua. Mulla kato yhdistyy 2 allasta samaan putkeen, jos on tosissaan tukossa, vesi menee tuon ansiosta toiseen altaaseen jos pumppaan. Tällä kertaa riitti myrkky oikean puolimmaiseen, sulatti aika hyvin ilman eri konsteja. Kerran kun avattiin tuolla tehokkaammalla pumpulla mun piti tiivistää vasemman altaan vedenpoistokohta ja se "varaventtiili" niin parilla kolmella kerralla aukesi. Suositteli nyt huoltomies kerran kuussa laittaa tuota viemäriin/putkiin niin pysyy avoimina.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-01 16:46:19 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Se toinen puoli pitääkin hyvin tilkitä. :mrgreen: Etikka-soodayhdistelmiä on netin nikseissä, mutten muista käyttöohjetta. Itse olen siksi nuokin opetellut, että kun yleensä vesikalusteet on taloyhtiön vastuulla, niin tukokset itseaiheutettuna joutuu maksamaan ite.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-02 15:28:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Viides päivä aluillaan.
Nukuin ääripitkään. Jännäsin, onkohan mun sairauspoissaolot todella huomioitu, kukaan ei soitellut joten homma siis jees. Kun ilmoitin nyt väärälle bossille, kyllä se tieto näkyy kulkeneen.
Kipu on jopa taas pahemman tuntuinen nyt. Herätessä sitä ei tuntunut, mutta heti hetken oltuani ylhäällä ja istumassa, se alkoi muistuttaan itsestään.
Paino on sama kuin eilenkin.

Pekonisuikaleet paistettu jälleen, nams, ja mun oma munakokkelini juustoraasteella ja kermalla. Musta kahvi joka ehti jäähtyä.

Kesislasagnea oon aloittelemassa pikapuoliin tekemään. Osittain muistan ulkoakin mutta piti printata ohjekin silti.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-01 18:05:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Ja niin siinä kävi että kyllästyinkin kesken kaiken, lopetin reilussa viikossa. Liekö iskenyt ketoflunssa, kuten eräällä verkkokurssilla sanotaan. Enivei, rasva rupesi ällöttään, pekoni jne. yök yök...en keksinyt enää mitään hyvää syötävää tai reseptiä. Mutta olisihan niitä, jos jaksaisin etsiä!
joten...no, näine läskeineni eteenpäin elelin ja viimeinen ravitsemusterapeutin käynti. Plus miinus nolla, ei mitään hyötyä. Syö margariinia, vältä voita. Syö leipää, perunaa, jatka samaan malliin vain. Plääh. Olin edelleen armottomassa hiilarikoukussakin et teki jo mieli niitä viikon jälkeen ja ällötti rasva.
Hanskat tiskiin vain ja takaisin taas vanhaan.
Sit tuli flunssakierrekin taas. Tuntui, ettei tää leidi oikein terve ole. Liityin toisenlaiseen valmennukseen 8 viikoksi, josta myöskään en paljon irti saanut.
Siinäkin kyllä kehotus oli että meikäläinen voisi karsia hiilareita pois, muttei mitään tilalle tietenkään. :-/
Huoh!
No, nyt kaverin vanavedessä kiinnostuin paljon facebookissa mainostetusta Ketokickstartissa.
TIlasin sen kun hinta oli alle 100€, onpahan se kurssi aina sitten käytettävissä ettei ole määräaikaa. Ehkä mä vielä sittenkin onnistun.
Tuon Nanan lifefitin aikana sairastin about 2 flunssaa, mutta enpä ehtinyt juuri kovin paljoa siihen perehtymäänkään. Sen, että salilla kävin treenin tekemässä ja se oli liian rankka mulle, vaikka olinkin salille palaaja mutta rapakunnossa. Tyydyin tässä sittemmin tekemään vanhoja tekemättömiä treenejä Optimal performancen verkkokursseilta tallentamiltani ohjelmilta.
Se meni jo paremmin. Meikä on tottunut punttia kyllä nostamaan, mutta joku 7 liikkeen rankka ohjelma ei kyllä nyt mene, varsinkin kun haluaisin lopettaa kesken harjoituksen. Opinpahan että Nanalla on oma tyylinsä noissa, kun vertaa Optimal performanceen, ei voi puhua samana päivänäkään heidän treeneistään.
Päädyin, että hiljaa hyvä tulee nyt. Edelleen nousee suht samat painot kuin silloin reilu vuosi sitten.
Mulla tuo lonkka vaivansa tähden kyllä aina ärtyy päiväksi sen jälkeen mutta rauhoittuu sitten.
Oon pelännyt, koska se kipu taas jää päälle. Ensimmäisen kerran lekuri tuossa sanoi tai tuumasi, et kipu on hermoperäistä.
Oikein korvani ottivat tuon lauseen talteen. Ei pidä silti pelätä sitä kipua, päätin. Mä en halua rapakunnossa jatkaa elämää.
Mä menen siinä läpi harmaan kiven.
En anna periksi.
Yks keino myöskin on muuttaa ruokailun suuntaa, tällä kertaa pysyvästi. Ei paluuta vanhaan, koska se ei toimi, se vaan lihottaa.
Huom, mä syön säännöllisesti yleensä, ei ole vaihtoehtoja edes muuhun. Mun ongelma vapaapäivänä on ollut oikeastaan aterioiden sekava rytmi ja se, että venytän taukoja älyttömästi.
Sit saatan sortua just herkkuihin.
Mut mulla ei toimi se idea, lautasmalli, se on niin nähty.
Pärjäisin ilman perunaa ja leipää mainiosti, jopa ilman riisiäkin vaikka siitä tykkään.
Mä pärjäisin ilmankin noita hiilareita. Ja laihduin v. 2008 parisenkymmentä kiloa, kunnes v.2009 taisin väsyä karppaukseen taas.
Sit taas lihoin...muistan et aika tanakka olin v. 2010 taas.
2013 se Cambridge-dieetti. Sain jopa solisluukuopan näkyviin. Kun olisin tiennyt siitä trendistä jossain idässä et selfie tyyliin kala vedessä siinä kuopassa. Olisin ollut ainakin tyytyväinen siihen et mullakin on se kuoppa! :D
Valitettavasti se dieetti kävi terveyden päälle vaan, vatsa ei sietänyt pirtelöitä selvästi enää. Söin oikeatakin ruokaa kyllä, mutta hyvin vähän.
Mut määrättiin lopettamaan pirtelöt ja samalla se merkitsi dieetin loppua. Jäin yhtäkkiä tyhjän päälle, kun Cambridge-valmentajanikin tylysti hyvästeli mut.
Palautin pirtelöt ja sain rahat takaisin, mutta valmentaja oli että ole sitten jos et enää kerran tätä voi jatkaa.
Semmoista...no...
Katsellaan nyt uudestaan, kuinka tässä pärjään. Voisi ainakin olla tervetullut tähän kohtaan, jos voin ketoosilla taas laihdutella.
En vielä ihan ole aloittanut, mutta valmistaudun nyt koitokseen.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-01 19:24:30 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Kiva kuulla sinusta.
Lonkkakivusta, onko se ulkosyrjällä vai takana pakaran puolella?
Siksi kyselen kun mulla on takana ja se on ilmeisesti piriformis lihas joka painaa iskias hermoa ja aiheuttaa kovaa kipua. Voin treenata istuallaan salilla mutta seisominen ja treenaus tai pitempien matkojen kävely on yhtä tuskaa. Tuli vain mieleeni kysäistä kun kuullosti jotenkin samantyyppiselle ongelmalle.
Kyllä ruokavalio on aika hankalaa kun ei oikein tiedä mitä tehdä ja karppilassakin on eri suuntauksia.
Kokeilemallahan sitä parhaiten oppii.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-01 20:26:07 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Donaldsonin (Stron Medicine) mukaan kilpirauhanen toipuu/voi hyvin pelkällä lihalla/rasvallakin.
Ketoosissa pärjää hyvin matalammillakin kilppariarvoilla…
Rasvapolttoselle pätee vähän eri säännöt/arvot, kuin sokeripolttoselle kropalle 8)

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-03 21:28:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Kiitos Grasu ja Tuulimumma kun kävitte. :)
Mä en pystynyt tänäänkään aloittaa, kun systerin synttärikakulla piti käydä. Mutta yritin, harjoittelin. Siemennäkkäri ei kans ihan ketokarppaukseen kuulu, mut söinpähän sitä muutaman palasen....
Munakasta aamiaiseksi, kera Gouda-siivun, siemennäkkäriä pala ja luotikahvi.
Nyt illalla sit salaattibaarista salaattia, jossa veslmeloniakin, kera Mahtipullan. Päädyin valmispihviin, kun epäonnistuin lihapullien kanssa sekä kanafileen paistamisessa.
Itse tekemääni majoneesia vielä kastikkeeksi. (rasvana 1/2 macadamipähkinäöljyä ja avokadoöljyä 1/2). se oli ihan hyvää.
Systerin luona kahvia, täykkäriä, pullaa ja sen jälkeen kohta salille, kävin sh:n vastaanotolla ihmettelemässä mitä siellä teinkään. Kilpirauhasarvot nyt kesällä oli 3,8 eli normaalin rajoissa. Mullehan se on kuitenkin paljon. Arvelin et katsotaan, jos toi paino putoaisi, kävisin syksyllä uudestaan kokeissa. Mietin, palaisinko perusterveydenhuoltoon valinnanvapaudesta kuitenkin. Siellä on rutiinina et TSH ja T4v otetaan aina kokeissa, mutta ei Terveystalossa. :-/ Kuulemma nykyään seurataan vain tsh:ta.
TIedän sattuneesta syystä että noin ei ole pth:n puolella.

Ideoita, mitä muuta välillä aamiaiseksi söisi? Mulla alkaa yövuorot perjantaina x3...eli koko vkl yövuoroissa. Jee jee...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-05 12:22:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
No nyt! Päätin aloittaa ketokickstartilla!
Parhaani mukaan koetin mitata ja merkata aamiaiseni. Parsakaalia, munakasta ja pekonia. Suolamäärä yllätti jo. Mulla on kaapissa himalajasuolaakin, mutta pitäis vain kaivaa se pussi ulos.
Nyt käytin Jozoa vain, joka on jodia lisättynä.
Elekrolyytit vetäisin lopuksi vielä.
Vettä pitäisi alkaa juomaan ainakin 3-3,5 litraa sitten. Tietää vessarumbaa. Rasvamäärä tavoitteena ylittää 100 gramman päivän, proteiini on määritetty pienemmäksi kuin 1 g per painokilo.
HH 20. Laitan kohta allekirjoitukseeni tuon tavoitteen.
Olo on ihan jees vielä. Koetan selvitä kuntosalitreenistä tänään, päälle nauttisin ehkä prodejuoman tai elektrolyyttejä.
Tilasin tosiaan tuota Ketokickstartin elektrolyyttiä ja tullee tarpeeseen lisääkin tilata kohta taas.
Voin toki pyytää josko joku kauppa sitä tilaisi, mutta pitää pohtia mitä kauppaa voisi pyytää.
Täällä on vähän sekavaa, missä on mitäkin.
Ellujen maku yllätti suolaisuudellaan, mutta ei ollut mitenkään vastenmielinen juoda. Makeuttakin oli ja pirtsakka olikin.
Nyt kuitenkin vesipulloa täyttämään ja jäitä sinne tarvittaessa tai kurkkua maustamaan tms. kivaa. Kurkkuvettäkin oon maistanut ja hyvää oli.
Ai niin, tilaamani crock pot tuli myös, eli haudutuskattila. Nyt pääsen tekemään myös luulientä, kun kerkeän.
Heivasin kaikki sopimattomat ja jääkaappiin pilaantuneet kasvikset samalla kertaa pois...pitäis käydä kaapisto läpi mitä sopimattomia juttuja vielä löytyy.
Periaatteessa en ala hankkimaan mitään verenketoosimittaria, musta on vähän hullua mennä niin hifistelyyn, kyllä sen tuntee milloin ketoosi on. Ehkä ketostixejä ostan apteekista.
Mutta kyllä sen tietää ja tuntee kun ketoosi alkaa.
Mulla on pitkä päivä edessä kun nyt alkaa yövuorot. Rasvaa riittää koko päivälle yli 16 h hereillä oloon...ja nyt 2 viikon aikana on lupa syödä aina kun on nälkä, kuukaudessa sen näkee miltä ketoosi alkaa tuntumaan ja nestelastit lähtee liikkeelle myös. Hiilarit on pidettävä sen aikaa 20 grammassa ainakin että pääsee ketoosiin. Jatkossa kai sitä määrää sai nostaa sitten korkeammaksi, kunhan ketoosi pysyy.
Jep, pitää jatkaa nyt täällä et pääsen salille ähräämään ja katsomaan kuinka selviän ja poltan hiilareita pois...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-05 12:28:46 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Mitäköhän varten noin paljo vettä... :roll:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-05 12:37:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
tuulimumma kirjoitti:
Mitäköhän varten noin paljo vettä... :roll:
Luonnollisesti kun neste lähtee kehosta hiilareitten mukana, täytyy juoda tilalle nestettä ja nestetasapaino muuttuu koska hiilarit eivät sitä nestettä enää kerää. Plus tuota painoa on niin paljon, että ainakin 3 litraa on lipitettävä.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-05 19:58:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Ketokickstart on nyt niiiin Pop. Vanhan kunnon Atkinsin.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-08 21:51:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Hellurei.
Yövuorot lusittu, kikkailua ollut ruokailun kaa vähän mutta selvitty on. Yks moka minkä tein, oli että luin väärin Lohilo raspeberry -jäätelöpakkauksesta että hh vain 2.2 g mut se olikin sokeri eriteltynä. Oikea hh määrä oli 18 g tai jopa enemmän...
No, mutta muuten on menty ja pärjäilty. Huonoa oloa tekee eikä kasviksia saa syödyksi tarpeeksi jotenkin millään.
Rasvan määrä ällöttää, en tiiä tekeekö se sitä oloa vai onko kyseessä nyt se kuulu ketoflunssa. Jalkakramppi herätti mut unilta klassisesti tänään yövuoron jälkeen, johan se olikin aika nousta klo 15, kun aiemmin en jaksanut. Tod.näk uni tulee tänäyönä kuitenkin, mutta sen jälkeen koko homma mennee sekaisin taas. Nukun ehkä jokusen tunnin ja herään.
Nukun suosiolla sen verran mitä unta saan yövuoron jälkeen, sillä muuten ei oo mitään järkeä heräillä ollakseen nuutunut loppuillan. En nauttisi olostani millään muotoa.

Oon syönyt tänään paistettuja pekonisuikaleita johon yhden munan rikoin, yllättävän paljon se protskua sisälsi mutta kun tein avokadopaloja pekoniin käärittynä, ei niitä niinkään paljon tullut kuin oletin. Luulis että suolaa oon saanut, salaattiinkin ripottelin himalajan ruususuolaa puolestaan. Suolaa ei pysty millään sellaisenaan napsia, en tiiä sit sormisuolasta. Ostinkohan mä sitä peräti...hyvä kun ei muista sitäkään tarkasti. :D
No, ehkä tää sitä ketoflunssaa vaan silti on, aiemmin se meni nopeammin ohi vain. Elektrolyyttejäkin on tankattu x4 päivässä...
Nyt otin vain palan sitä lohilo-jäätelöä...toivottavasti jeesaa vähän edes. Vettä tulee heikosti juotua myös.
No ehkä mä totun vielä. Toivotaan näin. En enää jaksa tehdä tälle illalle ruokaa jotta sais protskut täyteen, mutta onhan mulla noita vuolukanapaloja paketissa ja juustoakin...eiköhän niistä syntyne vielä jokin iltapala. :) Unohtamatta kurkkua jne. Suurin osa rasvasta on jo vedetty, olisi enää 20-30 grammaa saatava.
Ilmankos onkin tämmöinen olo :D...ja joo, mulle on haastavaa saada kaikki oikeissa määrissä naputeltua Sulamoon, kun ei kaikki palaset avokadosta olleet yhtään tasamittaisia...jotenka piti koko avokado suosiolla naputella sinne. Ja arviolta mitä pekonia niihin käärittynä tuli.
No eiku iltapalalle...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)