karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:18:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Paniikkiketju, pyörrytys
ViestiLähetetty: 2019-04-27 14:51:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Apua, pyörryttää, mistä johtuu? Sori jos on jo ketjuja, niin paniikki päällä etten löydä.

Olin syömässä ja yhtäkkiä tuntui että kasvot on oudot, leuat ”jumissa” ja alkoi pyörryttää niin että maate. Täällä sängyssä nyt paniikissa. Epätodellinen olo. Mitä pitäis tehdä, liittyykö karppaukseen (kuukausi takana).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 15:29:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Sängyssä edelleen, rauhoitin itseäni. Laskin finelillä syömiset. Sokeria oli mennyt ruhtinaalliset 1 gramma ja kaloreita 1000 tähän mennessä. Olisiko sokerivaje? Join lasin suolavettä, piimää ja palan omppua. Saa kattoo helpottaako.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 17:05:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
Ei varmaan tunnu kivalta tuo. En löytänyt tältä foorumilta hakusanoilla mitään, mutta englanniksi löytyy vaikka mitä. Oletko varmasti juonut tarpeeksi? Entä kalium, magnesium ja suola, onko sulla mitään lisiä kotona?

KETOSIS SIDE EFFECT 2 – Dizziness and Drowsiness
As the body is getting rid of this excess water, it will also be eliminating minerals like potassium, magnesium, and sodium too. This can make you feel dizzy, lightheaded, and fatigued.

https://perfectketo.com/ketosis-side-effects/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 17:24:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Coltta kirjoitti:
Ei varmaan tunnu kivalta tuo. En löytänyt tältä foorumilta hakusanoilla mitään, mutta englanniksi löytyy vaikka mitä. Oletko varmasti juonut tarpeeksi? Entä kalium, magnesium ja suola, onko sulla mitään lisiä kotona?

KETOSIS SIDE EFFECT 2 – Dizziness and Drowsiness
As the body is getting rid of this excess water, it will also be eliminating minerals like potassium, magnesium, and sodium too. This can make you feel dizzy, lightheaded, and fatigued.

https://perfectketo.com/ketosis-side-effects/


Moi ja kiitti viestistä. Juonut olen kun on kova jano. Eli olo meni yllättävän helposti sitten ohi merisuolavesilasilla ja piimällä, suolaa ja sokrua piimästä. En tiedä kumpi auttoi. Vaikka sängyssä mietin, kun siinäkin pyörrytti, kurkku oudosti tunnottomana ja yläselästä leiskui adrenaliini-sähkövirtaukset aaltoina kehoon, että tästä ei ihan heti selvitäkään tolpilleen. Mutta selkeä apu oli, keho ja mieli rauhoittui! Ilmeisesti olen tosi herkkä reagoimaan kehollisesti, jos jotain on epätasapainossa. Helpottaa tietää että tää voi kuulua asiaan ja että mikä siihen auttaa. Phiuh, säikähdyksestä ja säikähdyksellä selvinneenä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 17:33:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Siis mökillä ja normiruokailu vähän sekaisin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 20:18:12 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ei ole ollut omaa kokemusta tuollaisesta, mutta karppilääkärit suosittelevat suolalisää alkuvaiheen oireisiin.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 20:25:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Itselläni aikoinaan heikotus tai huimaus aiheutui liian vähästä syömisestä, kun piti niin kovasti laihduttaa. En osaa sanoa, onko sinulla sama tilanne, mutta muista syödä tarpeeksi ravinteikasta ruokaa. Tsemppiä!

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 21:11:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
karppis kirjoitti:
Itselläni aikoinaan heikotus tai huimaus aiheutui liian vähästä syömisestä, kun piti niin kovasti laihduttaa. En osaa sanoa, onko sinulla sama tilanne, mutta muista syödä tarpeeksi ravinteikasta ruokaa. Tsemppiä!


Kiitos tsempistä. Mulla oli monia päiviä huonoa kalorisyömistä, kun menkkojen jälkeen hormonimigreenissä iskee pahoinvointi ja huonosyömäisyys. Ei tarpeeksi energiaa saa sisään. Kun ruokahalu palaa, kaloreita on, mutta taisin unohtaa ihan kokonaan hiilarit ja suolatkin.

Mun keho/mieli vetää ilmeisesti (ehkä hormoneista johtuen?) välillä jotain kaikki tai ei mitään -linjaa.

Edit. mutta kaiken outouden ja ahdistuksen keskellä, yritän aina löytää jotain optimistista toivetta. Jos mun kaikin puolin huonot kolesteroliarvot tasapainottuisi hyvään suuntaan, niin ehkä hormonihirmut, jotka sieltä kolesterolista ja d-vitamiinin esiasteesta kumpuavat, tasapainottuisivat samalla. No, tämä on vain hypoteesi ja toive.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-28 10:17:54 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Mitä lie eilen ollut :roll:

Iltasyömisen (iso kreppi tuhtikalkkuna ja juustokastiketäytteellä) jälkeen pulssi nousi 106:een...ei meinannut mllään laskea. Lipulta jouduin ottamaan beetasalpaajan.
Samaan aikaan huimasi ja sydän muljahteli ilkeesti.
Vielä yölläkin mulju.
Lisäksi yskittää...ketoflunssaa?

Onko nyt kilppari kettuuntunut karnivoorailusta...tosi huono olo oli :twisted:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-01 17:52:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Mulla on joskus tuollaista tuulimumman sydänjuttua jos olen syönyt liikaa ja ponnistellut heti perään.

Olin äsken juhlissa ja olipa kiva kun se sama huimaus iski. Ympärillä koirat ja lapset ja aikuiset sählää, ja itsestään tuntuu että kaatuu jos ottaa askeltakaan tai edes kääntää päätä. Onneksi ei iskenyt paniikki kun olin kerran jo tuon kokenut. Eli oireet pyörrytys, huimaus ja kurkun seudulla leuan alla molemmin puolin outoa ”kramppausta”/tunnetta. Mietin onko yläniska jotenkin krampissa ja heijastuksena oireilee kurkun/leukojen lihaksiin, mutta ennemmin sieltä on nyt lukot auki kuin fasetit lukossa. Seinistä tukea ottaen hoipertelin keittiöön, juu, moni varmaan ajatteli että siinä taas yksi vapunjuhlija, tuntui kuin olisin ollut monen metrin pituinen ja maa on jossain kaukana alhaalla. Juhlien emännältä pyysin lusikallisen merisuolaa ja söin porkkanan, pari sipsiä ja kulautin alas kuoharilla. Outoa oli syödä kun leuat ihan jähmeät, nieleskely outoa ja pureskelukin huimasi :shock: Siitä se sitten ohi meni taas suolalla tai sokerilla, noin tunnin, parin kuluessa. Tosin vähän huippis olo vieläkin. Hiilaria oli aamupäivänä ollut 10 g joten veikkaan suolanpuutosta. Tosin olin aamulla syönyt suolaa kun muun ruoan puutteessa söin einesnakin, munakkaan merisuolalla ja metukkaakin siinä meni sekä parmesania. Luulisi riittävän, ettei ainakaan noin raju zombiolo iskisi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-01 19:29:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Googlasin enkunkielisiä juttuja.

Kalorivajetta se ei kai ollut kun söin ennen juhlia ja hörppäsin kulauksen oliiviöljyäkin, kun tiedän että viljattomana en voi yleensä syödä tarjoiluja. Kai mun herkkiskehoon liian alhaisia sokerimääriä ja suolojen puute.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-05 11:54:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Luulen, että mun ”zombeilulle” löytyi syy. Hyperventilaatio. Eli hengitän huomaamattani hieman liikaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-05 11:56:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Hyperventilaatioon ja vaikkapa astmaankin osittain auttaa monella Buteykon menetelmä, netistäkin löytyy tietoa ja videoita. Itsellä on keuhkoahtauma jota hoidan osiksi Buteykolla!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-05 12:30:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
mlv kirjoitti:
Hyperventilaatioon ja vaikkapa astmaankin osittain auttaa monella Buteykon menetelmä, netistäkin löytyy tietoa ja videoita. Itsellä on keuhkoahtauma jota hoidan osiksi Buteykolla!


Thänks!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-17 12:44:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Sain Buteykon hengitystestissä jotain 10-15 s. Normaali olisi 20-40 s.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-06-16 17:02:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-06-12 08:06:21
Viestit: 1
Pouta kirjoitti:
Apua, pyörryttää, mistä johtuu? Sori jos on jo ketjuja, niin paniikki päällä etten löydä.

Olin syömässä ja yhtäkkiä tuntui että kasvot on oudot, leuat ”jumissa” ja alkoi pyörryttää niin että maate. Täällä sängyssä nyt paniikissa. Epätodellinen olo. Mitä pitäis tehdä, liittyykö karppaukseen (kuukausi takana).



Aloitin itse karppaamaan tuossa 3 viikkoa sitten mitoilla 165cm ja 60 kg. Pidin hiilarit 20 ja alle ja hyvin alkoi paino tippua, mutta sitten 2 viikon päästä aloituksesta yhtenä aamuna huomasin olevani kumman hengästynyt ja huomasin että istuessa sydän löi 150( aktiiiviranneke kädessä) tuli myös pyörryttävä olo ja leuat jäykät, tuntui että taju lähtee. Olo meni ohi, kunnes tuli uudestaan ja meni pois. Nostin hiilareita maitotuotteilla. Join tuolloin aamulla kahvia normaalia enemmän ja tosiaan nesteet oli kropasta alkaneet lähteä, niin ajattelin että johtui kofeiinista mutta oli aika inhottava tunne, ilmeisesti rytmihäiriö. Nyt olen pitänyt hiilarit siinä 50 ja kofeiinin minimissä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)