karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:34:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-03-17 17:25:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Joku fiksu ja lukenut voisi kommentoida tähän mitkä etikat ovat jostain syystä hyviä terveydelle?

En muista oliko ysärillä vai milloin kun oli ihan muotijuttukin erilaiset "etikkakapselit" :D

Omassa ruokavaliossa en osaa salaattia syödä ilman oliiviöljyä ja punaviinietikkaa. Tämän bongasi kerran irakilainen ystävä ja kysyi tiedätkö miten heillä päin miehet laihduttavat? :D Kuulemma kittaavat omenaviinietikkaa ihan kunnon huikkia päivätolkulla :shock:
Tämä meni nyt ohi aiheen mutta tulipa kirjoittaessa mieleen..

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 10:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Omenaviinietikkaa ja muita "luonnollisia" eli ei väkiviinasta tehtyjähän on vuosikaudet kehuttu kaikenlaisesta hyvästä, mutta vain yhden jutun olen itse kokeillut:

Ei aavistustakaan miksi tämä toimii, mutta kokemuksen mukaan toimii kuitenkin: Kun on nuhan vuoksi nenä tukossa, niin kun tekee vedestä ja omenaviinietikasta semmoisen juotavan makuisen (= niin vähän etikkaa, että maku on miellyttävän lievästi hapan) sekoituksen ja siemailee siitä aina välillä pienen kulauksen, nenän tukkoisuus jostain syystä vähenee. Olin ihan unohtanut tämän tempun ennen kuin luin tämän ketjun otsikon, en muistanut viiimeksikään käyttää, kun oli nuha.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 10:06:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Toisinsyöjä kirjoitti:
Omenaviinietikkaa ja muita "luonnollisia" eli ei väkiviinasta tehtyjähän on vuosikaudet kehuttu kaikenlaisesta hyvästä, mutta vain yhden jutun olen itse kokeillut:

Ei aavistustakaan miksi tämä toimii, mutta kokemuksen mukaan toimii kuitenkin: Kun on nuhan vuoksi nenä tukossa, niin kun tekee vedestä ja omenaviinietikasta semmoisen juotavan makuisen (= niin vähän etikkaa, että maku on miellyttävän lievästi hapan) sekoituksen ja siemailee siitä aina välillä pienen kulauksen, nenän tukkoisuus jostain syystä vähenee. Olin ihan unohtanut tämän tempun ennen kuin luin tämän ketjun otsikon, en muistanut viiimeksikään käyttää, kun oli nuha.

No nyt meni kokeiluun!! On meinaa aina röörit tukossa enempi vähempi..

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 10:31:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Etikalla kun pesee ikkunat on terveyshyöty jo siinä ettei tarvi käyttää tuonti BÄNG PUM puhdax myrkky kemikaaleja, se on myös ympäristöä vähemmän kuormittavaa valmistaa, käyttää sekä hävittää ja helppo valmistaa lähi tuotantona.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 10:41:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
MotionK kirjoitti:
Etikalla kun pesee ikkunat on terveyshyöty jo siinä ettei tarvi käyttää tuonti BÄNG PUM puhdax myrkky kemikaaleja, se on myös ympäristöä vähemmän kuormittavaa valmistaa, käyttää sekä hävittää ja helppo valmistaa lähi tuotantona.

Jep. Vaimo kans yks etikalla pesijä..
Kerran bongas meillä halpis tiskiaineen ja kysyi mitä toi täällä tekee?
Totesin peseväni sillä auton sisätiloja :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 10:43:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2016-10-23 17:47:59
Viestit: 126
MotionK kirjoitti:
Etikalla kun pesee ikkunat on terveyshyöty jo siinä ettei tarvi käyttää tuonti BÄNG PUM puhdax myrkky kemikaaleja, se on myös ympäristöä vähemmän kuormittavaa valmistaa, käyttää sekä hävittää ja helppo valmistaa lähi tuotantona.

Voihan sillä etikalla pestä paljon muutakin kuin vain ikkunat? Aina vain ympäristöystävällisempää :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 10:45:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minä pesen kaiken ruokasoodalla. Myös hiukset.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 11:03:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2016-10-23 17:47:59
Viestit: 126
^ Itse en hiuksia (niin pitkät hiukset että kuivattaisi liikaa ja olisi aika hankalaakin) mutta mm. hampaat, jo vuosia :) Pääsee kaupan myrkkytahnoista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 11:11:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
rosetta_lia kirjoitti:
^ Itse en hiuksia (niin pitkät hiukset että kuivattaisi liikaa ja olisi aika hankalaakin) mutta mm. hampaat, jo vuosia :) Pääsee kaupan myrkkytahnoista.

Wau! Millaisen liuoksen teet?

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 11:17:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
MInä käytän Weledan ruokasooda + suola hammastahnaa, ei ole myrkkyjä. Mutta väri on nikotiininruskea, ymmärrän hyvin sen että vähemmän luonnonmukaisiin hammastahnoihin laitetaan sitä titaanidioksidia valkoisen värin aikaansaamiseksi, se ruskea väri kyllä hätkäytti ensikäytöllä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 11:20:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Alkuperäiseen kysymykseen: runsaasti hiilareita sisältävässä sapuskassa etikalla/happamella on imeytymistä lievästi hidastava vaikutus, joten niissä etikka saattaa vähän auttaakin. Ja jos teet etikan itse (vaikkapa kotiomenasiideristä), se sisältää mukavasti paikallisbakteereja, joilla voi jo olla merkitystä karpinkin kropan tasapainoon eli homeostaasiin - mutta silloinkin veikkaisin että suurin hyöty tulee ruokavalinnoista.

Ihan vain maun takia meillä on yli vuosikymmen käytetty itse tehtyä ja siis steriloimatonta omenasiiderietikkaa;
se on sekä riittoisampaa että tasalaatuisemmin hyvää kuin mitä tuo siideri, jonka takia koko homman aikoinaan aloin.
Tukkaa sen sijaan en ole enää vuosiin pessyt kuin vedellä (ja silloin tällöin suolahuuhteluin)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-18 11:38:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2016-10-23 17:47:59
Viestit: 126
Hustler kirjoitti:
rosetta_lia kirjoitti:
^ Itse en hiuksia (niin pitkät hiukset että kuivattaisi liikaa ja olisi aika hankalaakin) mutta mm. hampaat, jo vuosia :) Pääsee kaupan myrkkytahnoista.

Wau! Millaisen liuoksen teet?

En varsinaisesti liuosta, mutta esim. kookosöljy + ruokasooda 50/50 on hyvä, ja usein ihan pelkällä ruokasoodallakin, sitä vain vähän hammasharjaan (eikä ole pahemmin hammasongelmia enää ollut, tosin johtunee ainakin osin oil pullingistakin).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-19 22:42:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-11-27 10:05:21
Viestit: 16
Omenaviinietikastasta lähdekirjallsuutta ja Piikin omakohtaisia kokemuksia vuodesta1972 tähän päivään.
Näitä kirjoja ei ole poltettu roviolla. Lukekaa ja ottakaa vastuu terveydestänne !
1. Kansanparannustaito DR. MED. D.C. JARVIS (Karisto)
2. Nivelreuma ja kansanlääkintä DR. MED. D.C. JARVIS (Karisto)
3. Etikkakirja Emily Thacker (Willow Tree Press)
Jarviksen niteet olen lukenut irtollehti painoksiksi.
Omakohtaisena annosteluohjeena olen käyttänyt Jarviksen lehmän utaretulehdukseen suosttamaa suhteutettuna painoon. 180g 300 kiloiselle lehmälle eli 0,6 g/kg.eli 42g (70 kg). Olen ohittanut teelusikka suositukset kosmeettisina.
Onhan lehmän ruumiin lämpö sama kuin ihmisellä. Ilkeämielinen johtopäätös: Täytyy sopia myös vegaaneille, sillä onhan lehmä kasvissyöjä.
Omenaviinietikan käyttö erinäisiin vaivoihin on tosi moninainen
Omat empiiriset kokemukset:
Nuha ja flunssa: Aina kun nokka kastuu niin annos vaikka 2h välein. Yli 40v kokemus.
Ruokamyrkytyksen torjunta /parantaminen. Kaksi kertaa.
Lehmän utaretulehduksen parantaminen ( kun eläinlääkäri pääsi vasta toisen päivän iltana niin tulehdusreaktio oli jo poissa. (Streptokokki).
Neuropaattisten jalkasärkyjen parantumiselle en löydä muuta selitystä, kuin etikka.
Sappikivet katosivat: Piti mennä leikkaukseen niin jäljellä ei ollutkaan leikattavaa.
Valittelin kihdistä lääkärille, kun ukkovarvas oli kipeä ja punainen kuin Pelle-Hermannin nenä. Tuolloin netistä selvisi että kivun aiheuttaja on emäksinen. Tiukka etikkakuuri ja vaiva katosi kahdessa viikossa ilman allopuriinia tai muita myrkkyjäeikä ole enää uusinut.
Edellä lueteltujen kokemusten perusteella olen päätynyt johtopäätökseen, ettei pidä nauttia puolivalmisteita (Alko) vaan lopputuotteita (etikka).
Muutoin etikkaa ei voi patentoida.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-19 23:58:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Piikki kirjoitti:
Omenaviinietikastasta lähdekirjallsuutta ja Piikin omakohtaisia kokemuksia vuodesta1972 tähän päivään.
Näitä kirjoja ei ole poltettu roviolla. Lukekaa ja ottakaa vastuu terveydestänne !
1. Kansanparannustaito DR. MED. D.C. JARVIS (Karisto)
2. Nivelreuma ja kansanlääkintä DR. MED. D.C. JARVIS (Karisto)
3. Etikkakirja Emily Thacker (Willow Tree Press)
Jarviksen niteet olen lukenut irtollehti painoksiksi.
Omakohtaisena annosteluohjeena olen käyttänyt Jarviksen lehmän utaretulehdukseen suosttamaa suhteutettuna painoon. 180g 300 kiloiselle lehmälle eli 0,6 g/kg.eli 42g (70 kg). Olen ohittanut teelusikka suositukset kosmeettisina.
Onhan lehmän ruumiin lämpö sama kuin ihmisellä. Ilkeämielinen johtopäätös: Täytyy sopia myös vegaaneille, sillä onhan lehmä kasvissyöjä.
Omenaviinietikan käyttö erinäisiin vaivoihin on tosi moninainen
Omat empiiriset kokemukset:
Nuha ja flunssa: Aina kun nokka kastuu niin annos vaikka 2h välein. Yli 40v kokemus.
Ruokamyrkytyksen torjunta /parantaminen. Kaksi kertaa.
Lehmän utaretulehduksen parantaminen ( kun eläinlääkäri pääsi vasta toisen päivän iltana niin tulehdusreaktio oli jo poissa. (Streptokokki).
Neuropaattisten jalkasärkyjen parantumiselle en löydä muuta selitystä, kuin etikka.
Sappikivet katosivat: Piti mennä leikkaukseen niin jäljellä ei ollutkaan leikattavaa.
Valittelin kihdistä lääkärille, kun ukkovarvas oli kipeä ja punainen kuin Pelle-Hermannin nenä. Tuolloin netistä selvisi että kivun aiheuttaja on emäksinen. Tiukka etikkakuuri ja vaiva katosi kahdessa viikossa ilman allopuriinia tai muita myrkkyjäeikä ole enää uusinut.
Edellä lueteltujen kokemusten perusteella olen päätynyt johtopäätökseen, ettei pidä nauttia puolivalmisteita (Alko) vaan lopputuotteita (etikka).
Muutoin etikkaa ei voi patentoida.

Tähän ei voi sanoa muuta kuin WAU!! Ei kahta puhetta onko hyödyllistä :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-20 11:14:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Millaisen laimennoksen teet? Esim n 0,5 dl etikkaa litraan vettä? Ja pitkin päivää hörppy ja toinen, vai tujumpi annos n0,5 dl pienempään määrään ja kerralla huiviin? Tätä vois kokeilla ihan vaikka huvin vuoksi.. Kattella miten auttaa jos auttaa, erinäisiä iho ja limakalvo-ongelmia aika ajoittain.. Tokko tuosta haittaa lienee, luonnontuotteesta ja etenkin laimennettuna :wink:
Onko joku erityinen aika päivästä parempi kuin joku toinen.. Esim aamulla tyhjään vatsaan?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-20 15:08:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
En ota kantaa Piikin terveysväittämiin suuntaan enkä toiseen, vaan vain kysyn:
miksi se, ettei kirjoja ole poltettu rovioilla jotenkin viittaisi niiden totuudenmukaisuuteen?

Tyypillisesti (tai aina) rovioilla poltetaan vaarallisia kirjoja (kuten vaikka Ravnskovia tai Heikkilää, tai muinaisia itsenäisiä naisia)
Vaarallisuus tuppaa kertomaan että tulokset vakuuttavat ja homma toimii.
Eikä ole juuri mitään vaarallisempaa kuin lääkkeiden (eli tautien) ja muiden pakkokulutusjuttujen tehokas vähentäminen...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-22 20:14:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
Vaimo sai sitten flunssan ja nyt sitten testataan :D
Yksi ruokalusikallinen omppuviinietikkaa + 0,5l vettä. On kuulemma todella tujun makuista :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-30 17:39:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-12-09 19:29:24
Viestit: 184
Paikkakunta: kymenlaakso
Toimiko?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-31 19:45:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2019-02-16 08:16:35
Viestit: 269
Paikkakunta: Saarijärvi
arvi kirjoitti:
Toimiko?

Ei se jaksanu kitata mut ite juonut ja kyl se jeesaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-02 09:06:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
els kirjoitti:
Tyypillisesti (tai aina) rovioilla poltetaan vaarallisia kirjoja (kuten vaikka Ravnskovia tai Heikkilää, tai muinaisia itsenäisiä naisia)


Tai Harry Pottereita, lisäbonuksena tässä Hello Kitty -sateenvarjo:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006056061.html

:D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)