karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:08:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 496 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 1425 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-12-22 08:42:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Onnea voitosta, sopivaan aikaan tulikin!
Ja ihanan paljon kaikkea jouluvalmistelua <3 Mulla ei oo vielä juuri mitään. Mut ehkä se tästä, jotain pienen pientä.

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-22 10:49:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Hyvää Joulun aikaa lillamaria ja A. :)
Paljon teet itse ruokia ja jaksat kaikenlaista toimintaa. Onnittelut veikkauksen voitosta, tuli varmaan oikeaan aikaan kun juhlapyhiksi enempi ostettavaa. Minulla ei ole tuuria veikkauksen peleissä niin en niitä pelaa kun tosi harvoin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-22 15:26:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6864
Mukavaa, lämpöistä joulua

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-22 17:56:07 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Lauantai 22.12.-18

Vieraita Willassa, kiitos kun kävitte. Virpipkin pitkästä aikaa.
Weera, Kirris, Ooo, Geri, huiskutuksia ja lämpöisiä ajatuksia teille! :smt006

Niinpä ollaan nytkähdetty kuluvan ajanjakson valoisammalle puolelle. Ihanaa. Pian se alkaa illasta näkyä...
Kohtuullisen puuhakas päivä vielä tämäkin, meillähän on oikeastaan jo huomenna ensimmäinen joulupäivä,
kun saadaan rakkaat tänne joulua aloittelemaan,ltaa viettämään ja yhteiselle atrialle.

Teetätti sitten mulla kauppareissun jälkeen aika pal vielä hommia. Nyt on tehtynä sillimousse, venäläisen sillin
ainekset yhdistämistä ja kananmunaa vaille, sienisalaatti, rommitaatelivaahto...kinkku köllii uunissa. Justaan kurkkasin;
+45 astetta näkyi kinkun sisälämpötila olevan, että vielä muutaman tunnin kestää. Vaan ei haittaa tuo, nyt kun on hommat muutoin tehty,
on aika istahtaa, laittaa kynttilöihin tulet ja kuunnella Waltteri Torikan uutta joululevyä jonka yksi Ihanuus minulle
joululahjaksi toi. :smt049

Pakkanen aiheuttaa vähän ylimääräistä hommaa, kaikki ruoka ei mahdu jääkkaappiin ja tuolla kelillä pitää suojata
Salongissa peitoilla, varustaa kylmälaukkuunkin ylimääräinen tyyny kanneksi ja silleen.
Muutoinhan on mitä parhain talvikeli, maalima valkoinen ja kaunis, pakkaslumi kimaltaa maassa ja ilmassa.
Ihan syvämestä vähän puristaa, niin tuntuu joululta. :smt111

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-23 14:01:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Oikein mukavaa joulua sinne talon väelle ja vieraille, hienosti ovat valmistelut sujuneet! Onnea voitosta myös, minä en oikein ole pelaamisesta kiinnostunut, joskus siinä vaiheessa kun olin kyläkauppias ja jäi joku arpa myymättä tuli lunastettua ne itse ja kas vain, yksi väkisinosto raha-arpa antoi 10 000 kruunun eli euroissa noin tonnin voiton. Sitä ei kauppias uskaltanut kylällä kertoa. En kertonut apulaisellenikaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-23 16:17:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Salavoittaja :mrgreen:

Joulua Willaan!

Parvekkeelle pitänee täälläkin keksiä kylmäsäilytystilaa. Mattoja olen käyttänyt nyt lämpösuojana. Ihan tavallinen styroxinen kylmälaatikko olisi aika hyvä.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-24 08:13:00 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Jouluaattoaamu 24.12.-18

Taas valkeata joulua...sellainenhan nyt on, pakkastakin toistakymmentä astetta ja kuukin
kuumotteli illalla ihan selkiältä taivaalta.

Mlv, Matami, kiitos poikkeemisesta. Kiva kun pistäysitte. Hyvää joulua Teille myös.
Aatami keksi Salonkiin hyvän lämmönlähteen; sähkögrilli on pienesti päällä, antaa semmoisen
nollasta pluskolmeen asteeseen lämmön eli ruokakomero kuosissaan. :D

Eka satsi vieraita on syötetty ja hyvin maistuivat jouluruuat heille. Nyt sitten ollaan kaksin
tapaniin saakka. Rauhallinen lienee siis Willan joulu. Ainakin on hyvä syy niin olettaa.

Toivottelen kaikille oikein hyvää, rauhaisaa ja nautittavaa Joulun Aikaa. :smt049
Willa hiljenee jouluun.


_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-26 20:15:43 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Tapani-ilta 26.12.-18

Kynttilät palavat, tangotaiturit tunnelmoivat telkassa ja ihan piti pieni kuohuviinipullo avata joulun
päättymistä juhlistamaan. Kuva

Rauhaisasti on joulu mennyt, aatonaattona syötettiin herkullinen ja runsas jouluateria Aatamin "lapsille"
ja tänään vähän kevennetty lounas ystäväpariskunnalle. Laatikoista oli vain porkkana-parsakaalipateeta
tarjolla ja lämmin pääruokalaji kinkku-parsakaali-kukkakaaligratiinia. Kahvia ja kielen mukanaan vievää
suklaatorttua jälkkäriksi.

Vieraat lähti ja mekin hypättiin autoon ja kurvattiin tapaniajelulle maalaismaisemaan. Käytiin myös viemässä
uudet kynttilät haudoille ja palatessa Sittarista kampanjatuotteita; Kivikylän pikkukinkku n.2 kg hintaan 3,99 kg.
Alta kympin se kustansi. Vielä ostin kananpoikarullan ja kalkkunan rintafileen, olikohan jotain muutakin.
Ainakin Mottea, ranskalaista maaliman parasta merisuolakidevoita.

Pakkanen on vaihdellut -14sta -0,5een. Tällä hetkellä on kai noin miikka neljä. Kevyttä pakkaslunta sadellut
pitkin pyhiä, nytkin vähän ilmassa, mutta aamulla oli vähän aikaa niin kirkasta että nähtiin se komeettakin.
Ihan oli minuuteista kiinni, kohta meni pilvi eteen ja komeetta peittyi sen taakse. Isohan se on, kiikarilla
näkyi pyrstökin selvästi. Kuva

Arkeen tässä aletaan palailla, huominen ikkäänko välipäivä, perjantaina saan vielä Poitsun pääkaupunkiseudulta
vieraakseni. On yli vuosi kun viimeksi on nähty.

Liikunta on jäänyt aika vähälle pyhien aikana, tänä aamuna kävin pienellä lenkillä, oisinko jonkun 40 minsaa
sauvotellut. On ollut niin mukava vain olla yhdessä, lueskella, katsella telkaa, kuunnella radiota ja laulaa joululauluja.
Lasten elokuvia ja vähän aikuistenkin on katsottu, äsken päättyi juur' ruotsalaisten taidokkaasti tekemä
"Muumien taikatalvi".
Aatami taisi kyllä suurimman osan siitä kahtella silmäluomien läpi. Minä isoimman osan ihan hereillä. :D
On ollut kyllä oikein mukava, lämmön ja harmonian täyttämä joulu. Mie oon tyytyväinen. Onnellinenkin. Kuva

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-28 13:18:15 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Perjantai 28.12.-18

Vuosi lähenee loppuaan. Niinhän ne vuodet aina...kohta taas vanhenenkin vuoden.
Pitäisikö jo ruveta aattelemaan, että vuosi vanhan vanhentaa, kaksi lapsen kasvattaa.
Jos nyt ei kuitenkaan ihan vielä sitä vanhuutta. En koe olevani juurikaan huonommassa
kunnossa kuin olin vuosi sitten. Nivelrikko polvissa tainnut vähän edetä, vai onko nyt vaan
joku kipuisempi vaihe. Selkäkään eioo hyvä, mutta ei ollut vuosi taaksepäinkään. Näillä mennään.

Poitsun kanssa mukava aamupäivä, äsken lähti ajelemaan kotia kohti, sinne pk-seudulle.
Hänen kanssaan on aina niin hyviä keskusteluja, on kovasti avarakatseinen ja fiksu "lapsi".
Syötiin juusto-persimonisalaattia ja juotiin päälle kahvit suklaatortun kanssa. Hyvin maltilliset
siivut torttua kummallakin. :wink: Soon aika tuhtia tavaraa.

Pitäisi ruveta suunnittelemaan ihtelle jonniimoista kotijumppaohjelmaa, semmoista joka olisi
helppo toteuttaa. Ettei saisi syytä sanoa, etten mä nyt tänään, kun soon niin vaikea ohjelma.
Semmoinenhan sen ei tartte olla, yksikertaisilla pienillä liikkeillä saa ihmeesti hyvää aikaan,
kunhan vaan jaksaa olla sinnikkäästi säännöllinen. En tiä, jaksanko...mutta ainahan voi kuvitella.. :wink:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-28 13:24:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Kotijumppa olisikin hyvä kun sen saisi säännölliseksi. Minä yritän noita jalkoja muistaa, mutta eihän se haittaisi jos saisi muitakin liikkeitä ohjelmaan.
Minullakin asustaa poika siellä pääkaupungin sydämessä, häntä ei usein täällä näy, kalastus vetää parempiin vesiin. Tämä järvi on vähän hankala ja nytkin taisi tulla sellaiset jäät ettei ole aikoihin asiaa pilkkijöillekkään.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-28 16:09:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Aamujumppa joka aamu on hyväksi. Pidin välillä vähän paussia, ja nyt taas olen jatkanut sitä. Tekee selälle hyvää. Sopivan helppoja liikkeitä, niin on mielekästä tehdä. 25minsaa siihen menee. Foam roller'ia myös käytän. Suosittelen.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 10:14:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Vastasin sun kysymykseen niistä nivellisäravinteista mun päikyssä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 16:16:18 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Lauantai 29.12.-18

Wieraita Willassa, kiva kun kävitte mlv, Weera, Kirris.
Kotijumppa on suunnitteluasteella. Pikkuisen jotain jo kokeiltunakin, sillain varovasti. :mrgreen:
Ja Kirris, kiitos, kävinkin lukemassa päikystäsi.

Valkea on maalima. Aamusta vaikutti siltä että tuuli nousee ja karistelee puista lumet,
vaan ei sitten niin käynytkään ja suojalla satanut ja puihin tarttunut lumi ja räntä on
edelleen oksilla. Ja maassa tietenkin.

Willassa on hiljaista. Vajaan viikon ajasta oltiin Aan kanssa yhdessä neljä vrk ja
vieraita oli syömässä ja seurustelemassa ueampaan otteeseen, melkein joka päivä.
Nyt kun oon iteksiään, tuntuu äkkiä hyvinkin hiljaiselta.
Vaan tuo ympäröivä maisema, lumimaa, se on niin kaunis,
se ikkäänko kutsuu syliinsä, vaistomaisesti siinä vähentää valoja ja karttaa ääniä...
...hiljaisuuden kuuntelua tämä...

/lumen sylissä/
/valkeissa peitoissansa/
/maailma nukkuu/
(lumihaiku 29.12.-18)


Päivällä läksin pitkästä aika käymään keskustassa, että jos vaikka jotain alennus-
myyntiä katsastaisin, mutta jäi sitten aikeeksi. Mestarin Herkkuun aattelin kanssa mennä jotain joulun
jälkijuttuja kahtomaan, vaikka mitään ei kyllä toenperrään tarvii, pakastimet on melko täynnä.
Siellä on usien kuitenkin jotain vähän erilaista syömää.
Vaan jumituin Pic Ateriaan kevyelle lounaalle ja immeisiä kahtelemaan ja eiköstä siihen pölähtänyt
hyvä ja rakas ystävä, jonka kanssa pari tuntinen vierähti ihan huomaamatta.
Kotiin lähin kiireesti erottuamme, sosiaalista elämää oli tullut yhelle kertaa ihan nokko, sanoisi Kalle Päätalo.
Muutoin, Iijoki-sarjan lukeminen etenee kuin jyrä, tasaisesti ja juurevasti. :mrgreen:

Mutta nyt on jo pimentynyt, kynttilöitä - maaliman tuhoojia - palaa kohtuullinen määrä ja
hyvä lämmin hellä on mieli ja olo Willassa.
Ja päivä on jatkunut 7 minuuttia. :D

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 16:40:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Päätalon Nuoruuteni savotassa tuli telkusta yks päivä. Areenasta varmaan vielä löytyy. Vaikka onhan tuo tullut katsottua useammankin kerran.
Ootko lukenut Koillismaa-sarjaa? Mä aloitin siitä. Kertoo Kauko Sammalsuosta, ihan samanlaisia juttuja kuin mitä Kalle Päätalolla on ollut. Onkohan niissä samoja tarinoita?

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 16:49:05 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Ai niin, pari asiaa vielä itselle muistiin.
Eli tältä ihunalta lapseltani sain joululahjaksi Juha Hurmeen Niemen.
Mukavasti ihtellä kosketuspintaa Hurmeeseen, kun aikoinaan oli täällä ohjaamassa
Huoneteatteriin yhden produktion jossa olin mukana ja perusti AdAstran, jossa
myös alkuun olin mukana. Astra teki sitten paljonkin ennenkaikkea kokeilevaa
teatteria, mutta vain parissa jutussa olin, kun se H.teatteri oli silloin se "mun paikka".

Ja toinen; se tammikuussa aloittamani 1€/pv säästäminen. Ihan sillain se ei nyt
kuitenkaan mennyt, jokaiselle päivälle ei euroa tullut jemmattua, mutta 233 €
oli, kun 15.joulukuuta säästölippaan avasin. Se ja veikkauksen pelivoitto antoivat
mukavat joulurahat, 515 euroa yhteensä. Heti 1.1. aloitan euron päiväsäästön
uudelleen. :wink:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 16:54:31 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Ah, Weeruska, juu, katsoin kyllä Nuoruuden savotat, oon kyllä katsonut
aikaisemminkin.
Olen lukenut Koillismaa-sarjan moneenkin kertaan, löytyy ihan omasta hyllystäkin.
Samoja asioita paljolti, pikkuisen eri vinkkelistä kuin tässä Iijoessakin. Koillismaan teksti
on helpompaa lukea, ei ihan niin junnaavaa kuin Iijoki. Ihte tykkään Koillismaasta kovasti.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 17:02:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Minä jäin Päätaloon yhdestä kirjasta nalkkiin. Ensimmäisen jonka luin (olisko ollut vuosi 82 tai enintään 83) oli Viimeinen savotta. Sen jälkeen kuin koko siihen astisen tuotannon alusta alkaen ja lopulta odottelin kirjan julkaisua kun sain edelliset luettua.
Elävää ja rikasta kieltä :D

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 17:39:01 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Valtakunnan rikkainta kieltä köyhillä selkosilla.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-29 18:21:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Se kieli kyllä tuottaa välillä haastetta.
Mutta kiva kun sarja ei ihan heti lopu.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-30 15:15:23 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Sunnuntai 30.12.-18

No mutta, taasko mie täällä? Ihmeellistä!
Weeruska, minnuu helpottaa Päätalon murteen ymmärtämisessä suuresti se, että olen
savolaiselta murrealueelta kotoisin. Paljon on samankaltaisuutta, tosin koillismaalainen on
huomattavasti savolaistakin rikkaampaa.
Tuon meneillään olevan "Epätietoisuuden talven" jälkeen on vielä neljä kirjaa Iijokea luettavana.
Välillä olen kyllä lukenut muutakin ja nyt varmaan pijän kanssa tauon ja luen sen Hurmeen "Niemen".
Antin kirjankin olen vihdoin viimmein tilannut, eioo vielä tullut. Kuva

Jonniimoista Uuden Vuoden menuutakin voisi suunnitella huomisen alkuillan ja 1. päivän ruuiksi.
Huomisiltana mennään taloyhtiön uuden vuoden vastaanottajaisiin, nyt ennoo vastuuvuorossa,
niin en yhtään tiä, mitä siellä tarjotaan. Nakkeja ja pottusalaattia varmaankin, mahollisesti myös
kaloja ja jotain juustoja. Eli huomiselle illalle ei tarvii ruokaa suunnitella. Iltapäivään ja Uuden Vuoden
päiväksi vain.
Mulla olisi purkillinen mascarponea, jotain suolaista moussea siitä ja kermavaahdosta voisi kehitellä,
ihtelle siis. Sillifileitä on, katkarapujakin pakastimessa. On myös pieni pätkä Limusiiniulkkaria, siitä ehkä
riimiä ja lopusta pihvit...no näkkyypähän. Smetanaa pitää muistaa ostaa. Ja kermaa lisää.
Aamupäivällä mennään huomenna ruokakauppaan. Ja jotain juomaakin vissiin, kuohuvaista semmoista. Kuva
Punaviini ei yhtään houkuttele, jostain syystä. Oli joulun aikaan kait ihan riittävästi, ja on kai siinä hanabäckissä
vieläkin, jos sattuu mieliteko yllättämään. Uudelta vuodelta alkaakin sitten tipaton tammikuu, vanha perinne liki kolmen-
kymmenen vuoden takaa.

Eilen innostuin kuminauhan kanssa temppuilemaan, ihan kevyimmän semmoisen. Nyt on jalat, mahanpohja ja
käsivarret niin kippeet ettei meinaa päästä kävelemään eikä kirjaa kannattaa. Urheilu on! :smt005 Kuva

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 496 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 1425 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)