karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 23:20:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-04 21:16:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Jotenkin vaikuttaa siltä, että kaikki pitkään karpanneet ovat päätyneet lopulta syömään lähinnä lihaa. Tai lihaa ja rasvaa.

Minulla on sellainen ongelma, etten pidä (edit:) kuin raa-asta tartar-jauhelihasta, johon minulla ei ole varaa. Toinen ongelma on, ettei minulla ole kauhean paljon rahaa käytettävänä. Siksi kysynkin, mitä karnivorismi maksaa kuukaudessa niille, joiden ruokavalioon jauheliha ei kuulu.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-04 21:32:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Itsellä ei ole mitään naudan jauhelihaa vastaan, eteenkään nyt kun kypsentelen sitä hiljalleen crock-potissa. Muuta jos katselee vaikka joulukinkkujen kilohintoja (niitä saa tod näk vielä uudenvuoden jälkeenkin) niin ainakin pari kuukautta pitäisi mennä melko edullisesti. Broilerin koipireisiä saa n. 3 €/kg. Porsaanliha yleisesti 5-8 €/kg, Naudanliha vähän kalliimpaa, 12-15 €/kg, karjalanpaistilihat 7-9 € /kg. Jos nyt keskihinta on sen 8 €/kg ja tarve on n. 3/4 kg päivässä, niin sen 200 €/kk olisi liha, lisäksi ei tarvitse kuin vähän voita ja vettä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-04 22:59:33 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
En ole laskenut tarkemmin, ja olen vain karnivoorihko, mutta olen vähentänyt kasvikset hyvin vähiin. Ne ovat kalliita ja varsinkin suhteessa niistä saatavaan energiaan. Syön sitä mainitsemaasi jauhelihaa paljon ja myös kananmunia. Sen olen huomannut, että kuukaudessa menee nykyään vähemmän rahaa ruokaan kuin aiemmalla karppaustyylillä.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-04 23:14:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Joo, taitaa olla niin, että sovellun huonosti lihansyöjäksi... Catharsiksen listauksesta en pystyisi syömään kuin nautaa ja karjalanpaistia. :? Listasta puuttui tosin kieli, jota pidän varsinaisena erikoisherkkuna. :D (Kuten myös lampaanlihaa.)

Mutta silti, oletko siis ihan tosissasi, että pelkkää lihaa??? Eikö siihen kyllästy?

Onko täällä ketään, joka ei olisi olisi oikein koskaan piitannut lihasta, mutta joka olisi oppinut pitämään siitä niin paljon, että olisi tyytyväinen karnivooriruokavalioon? (Siis kulinaristisessa mielessä.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-04 23:22:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Catharsis kirjoitti:
tarve on n. 3/4 kg päivässä

Syötkö siis kolmella aterialla 250 grammaa lihaa?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 09:16:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
vanha karppu kirjoitti:
Jotenkin vaikuttaa siltä, että kaikki pitkään karpanneet ovat päätyneet lopulta syömään lähinnä lihaa. Tai lihaa ja rasvaa.


Enpä ole päätynyt lihaa paljoakaan syömään, vuosikulutus on suomalaisen 1970-luvun tasoa eli noin 35 kg. Karnivooria minusta ei saa millään, koska kroppa hylkii suuria prodemääriä ja suuria liha-aterioita. Menen ehkä 0,5 g per painokilo päivässä lukemilla, usein varmaan jopa alle. Ja silti lihakset sekä pysyvät että kasvavat. Ehkä siksi, että myös lihassolujen solukalvot on tehty rasvasta & karppaajana olen rasvapolttoinen eli en koskaan "syö" lihaksiani aterioiden välillä.

Alkaa olla 10 vuotta takana ja pääosassa on erityisesti, nimenomaan ja korostettuna eläinrasva, kaikki proteiinin että myös hiilihydraattien lähteet ovat täysin sivuosassa. Käytännön mielitekojen kautta olen ajautunut syömään ehkä noin 100 g yhteensä päivässä hiilareita ja proteiinia (siis suht sama kuin Elsilläkin) mutta tärkeimmät kalorinlähteet - 70-80 % päivän kaloreista - ovat voi, kuouhukerma ja luuliemet. Joku päivä on enemmän prodeja sen rasvan ohella, jonain toisena taas enemmän hiilareita, kroppa tuntuu tykkäävän siitä etteivät kaikki ruokapäivät ole samanlaisia.

En syö lihaa edes joka päivä, eilisen kahdesta ateriasta (päivän ruokani ovat: aamulla rasvakahvi, päivällä kefiiriä+mustikoita+kermaa+pähkinöitä, illalla jotain prodelähdettä ja vihanneksia) se iltaruoka oli punakaalia, punasipulia ja kidneypapuja pannulla runsaassa voi-oliiviöljyseoksessa viimeisteltynä Grand Castello juustolla (maistuu tismalleen parmesaanilta, mutta on muutaman euron halvempi per kilo).

Ja se hinta: Kotimaisen limousin pihvikarjan luut 2 euroa kilo. Fiskarsissa kaadetun peuran luut 4 euroa kilo. (=puolesta kilosta kudosräimeitäkin sisältävä luuliemi johon vihanneksia jolloin kolmen päivän keittoruoka) Pihvikarjan kieli vähän alle 12 euroa kilo. Pihvikarjan häntä 6-9 euroa kilo. Lampaan kylkiluut, en nyt muista, mutta halpaa oli sekin. Liha on kallista vain, jos ei kunnioita eläintä syömällä sitä kokonaan kuonosta hännänpäähän saakka, vaan nirsoilee ja syö vain paisteja ja pihvejä - tai sitä jauhelihaa, sekin on kalliimpaa kuin vaikkapa häntä.

Mutta ennen kaikkea: Se tärkein kalorinlähde eli hyvälaatuinien kotimainen eläinrasva on aivan järjettömän halpaa, voi on edelleen hinnannoususta huolimatta alle 6 euroa kilo, puolen litran lisäaineeton kuohukerma noin 2 euroa jne. Ja luut joista rasvaista luulientä keitän tosiaan parhaimmillaan pari euroa kilo.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 09:25:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mahtaako täällä olla yhtäkään karnivooria, jolle jauheliha JA sianliha eivät kelpaa?

Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä itse nyt syöt?
Hyppäys muna-kaali-rypsäristä ruohonsyöjäeläinten kokolihakarnivooriin on... noh, aika iso. Jopa ajatuksena.
Siihen väliin jää muun muassa kaikki nykykarppilan tyylit (ehkä MotionK'ta lukuun ottamatta).

(Ps: karnivoorius on karppilassa uutukainen trendi, ja karpeissa on toistaiseksi vain hyvin harvoja kaarnivooreja...)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 09:43:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
vanha karppu kirjoitti:
Catharsis kirjoitti:
tarve on n. 3/4 kg päivässä

Syötkö siis kolmella aterialla 250 grammaa lihaa?

Käytännössä kahdella 300-400 g, pitää sisällään myös kananmunat ja juustot. Pitäähän sitä energiaa saada. Täysrasvaisessa lihassa on noin 18 % proteiinia ja rasvaa, joten 750 g lihaa tekee 0,18*750*(4+9) eli yhteensä n. 1750 kcal, mikä on mulle just riittäävästi.

Ja juu ihme kyllä, lihan syöntiin ei kyllästy.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 11:17:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Lainaa:
Jotenkin vaikuttaa siltä, että kaikki pitkään karpanneet ovat päätyneet lopulta syömään lähinnä lihaa. Tai lihaa ja rasvaa.

Noh, ei pidä paikkansa. Mulla on edelleen suuressa roolissa kasvikset, ihan maun vuoksi. Vatsa täyttyy sitten rasvasta ja lihasta, mitä kulloinkin saatavilla.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 11:35:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Olin karnivoori semmoiset kuusi kuukautta. Olo oli kaikin puolin hyvä, mutta sitten liha alkoi pahasti tökkimään. Nyt ollut kasvikset taas mukana reilustikin muutaman kuukauden ajan ainakin, rasvasta suurin osa päivän energiasta, prodet aikalailla alhaalla, lihaa en syö edes joka päivä. Toistaiseksi nivelet pysyneet kunnossa ja olo muutenkin kaikin puolin hyvä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 12:03:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen karpannut jotain vähän yli kymmenen vuotta ja kahdesta päivän ateriasta toisella on lihaa tai kalaa, toisella kananmunia ja sitten mausteena vaikka joku sillipala voin lisäksi, muuna ruokana aterioiden yhteydessä venäläistä jogurttia mustaherukoiden kera, jälkiruokana usen muutama juustopala, vihanneksia vähän kaalta ja kurkkua mutta ei kovin paljon.
Liha etupäässä ruohonautaa omasta kylästä tai hirvenlihaa, sekin lähimetsistä. Possua harvemmin. Vähemmän menee rahaa kuin ennen leipien ja hedelmien aikaan ja terveyskin kiittää. En asu Suomessa joten hinnoista en voi sanoa muuta kuin että voin hinta täällä alkaa olla tosi korkea! Mutta onhan se hintansa arvoista!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 12:46:06 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Liha tökkii välillä tosi pahasti, onneksi on luut, sisäelimet ja kala (kana)

Liha mielestäni maksaa aivan tolkuttoman vähän, viisinkertainen hinta ja sisäelimet kunniaan :!:

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 12:57:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Paikkakunta: Satakunta
100g voita 50snt = 700kcal, ~250g kylkisiivuja 2e = 800 kcal. Toki tuota useinkin vaihtelen ja ostan nautaakin, jos kaikille ei vaikka possu käy. Mutta muuttoko hinta sitten hirveästi, tuskin.

2,5e maksaa +2/3 päivän energiasta, niin onko sillä sitten enää suurta merkitystä mitä se loppu kolmannes maksaa? :D

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 22:16:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Toisinsyöjä kirjoitti:
päivän ruokani ovat: aamulla rasvakahvi, päivällä kefiiriä+mustikoita+kermaa+pähkinöitä, illalla jotain prodelähdettä ja vihanneksia) se iltaruoka oli punakaalia, punasipulia ja kidneypapuja pannulla runsaassa voi-oliiviöljyseoksessa viimeisteltynä Grand Castello juustolla


Päivällisesi kuulostaa sinänsä herkulliselta, mutta minun on vaikea tajuta, miten se voisi pitää kahdeksan tuntia nälkää. Osaatko kertoa, kuinka paljon vedät pähkinöitä ja kermaa per ateria?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-05 22:37:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
els kirjoitti:
mitä itse nyt syöt?

Nyt kaikki varmaan kauhistuvat, mutta olen lisännyt ruokavalioon päivittäisen palan ruisleipää samalla kun jätin partajugurtin pois. Tämänhetkinen menueni on:

Varhaisaamiainen: mukillinen makeuttamatonta teetä kaupallisella mantelimaidolla valkaistuna. (Ei kermaa, jotta rasvanpoltto jatkuisi aamiaiseen asti.)

Aamiainen: kahden kananmunan voissa paistettu munakokkeli.

Päivällinen:
- Alkupalaksi oliiveja
- Salaatti, jossa 50 g karkeaa porkkanaraastetta, noin 70 g kiinankaalia, 2 kananmunaa ja mausteeksi hiukan murennettua vuohenjuustoa, 2 pikkurkl (=Savonia) Kreikkalaista salaattikastiketta ja 2 pikkurkl oliiviöljyä.
- puolikas Vaasan ruispala.

Jälkiruoaksi reilu annos itse tehtyä kermajäätelöä. joka on maustettu 50-60 grammalla marjoja. (Lounaan ja jälkiruoan välissä on reilusti aikaa, koska en ole varmaan koskaan pärjännyt vain kolmella aterialla päivässä eli kyseessä on niin reilu annos, että se on lähes itsenäinen ateria.)

Välipalaksi kananmuna majoneesin ja oliivien kera.

Illalliseksi 2 kananmunaa, haudutettua kaalia ja 2 pikkurkl oliiviöljyä. (Illalliseni on oltava suht. runsas ja minun on syötävä se aikalailla välittömästi ennen nukkumaanmenoa, jotta nälkä ei sabotoisi nukahtamistani ja nukkumistani, joka kestää yleensä täydet 10 tuntia.) Jos nälkä ei lähde illallisella, syön vielä 60 grammaa marjoja ja lotraan hillittömästi kermaa päälle, varmaan lähemmäs 2 dl.

(Toisinaan syön kaksi kananmuna-välipalaa päivässä.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-06 10:10:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Jos olet tyytyväinen tämänhetkiseen ruokavalioosi niin eihän siihen ole mitään sanottavaa ja ruisleipähän on ihan oma valinta sekin. Kananmunista saa hyviä aminohappoja ja muitakin ravinteita. Omatekoinen jäätelökin on varmaan ihan oikeista raaka-aineista tehty.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-06 10:30:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hurjan paljon paremmalta kuullosti tuo jo. Varsinkin jos voit noilla paremmin, kuten toivon.
Hyvää itsenäisyyspäivää o/

(Ja kun ollaan rahaketjussa, niin noiden ruokien hinnalla minä valitsen toisin, mutta se on jo ihan eri asia se)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-06 11:20:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
vanha karppu kirjoitti:
els kirjoitti:
mitä itse nyt syöt?

Nyt kaikki varmaan kauhistuvat, mutta olen lisännyt ruokavalioon päivittäisen palan ruisleipää samalla kun jätin partajugurtin pois. Tämänhetkinen menueni on:

Varhaisaamiainen: mukillinen makeuttamatonta teetä kaupallisella mantelimaidolla valkaistuna. (Ei kermaa, jotta rasvanpoltto jatkuisi aamiaiseen asti.)

Aamiainen: kahden kananmunan voissa paistettu munakokkeli.

Päivällinen:
- Alkupalaksi oliiveja
- Salaatti, jossa 50 g karkeaa porkkanaraastetta, noin 70 g kiinankaalia, 2 kananmunaa ja mausteeksi hiukan murennettua vuohenjuustoa, 2 pikkurkl (=Savonia) Kreikkalaista salaattikastiketta ja 2 pikkurkl oliiviöljyä.
- puolikas Vaasan ruispala.

Jälkiruoaksi reilu annos itse tehtyä kermajäätelöä. joka on maustettu 50-60 grammalla marjoja. (Lounaan ja jälkiruoan välissä on reilusti aikaa, koska en ole varmaan koskaan pärjännyt vain kolmella aterialla päivässä eli kyseessä on niin reilu annos, että se on lähes itsenäinen ateria.)

Välipalaksi kananmuna majoneesin ja oliivien kera.

Illalliseksi 2 kananmunaa, haudutettua kaalia ja 2 pikkurkl oliiviöljyä. (Illalliseni on oltava suht. runsas ja minun on syötävä se aikalailla välittömästi ennen nukkumaanmenoa, jotta nälkä ei sabotoisi nukahtamistani ja nukkumistani, joka kestää yleensä täydet 10 tuntia.) Jos nälkä ei lähde illallisella, syön vielä 60 grammaa marjoja ja lotraan hillittömästi kermaa päälle, varmaan lähemmäs 2 dl.

(Toisinaan syön kaksi kananmuna-välipalaa päivässä.)


Et niinku Vegetaristi karppi, ei paha.
Lacto-ovo-vegetarian, wannabe Carnivore.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-06 11:53:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Tarkennuksena on mainittava, että syön oikestaan kokonaisen Vaasan ruispalan enkä puolikasta. Jos siis ajatellaan, että ruispala viittaa sämpylänpuolikkaaseen eikä kokonaiseen sämpylään. Vaasan ruispalahan on litteä ruissämpylä.

Tällaista ruokaa olen syönyt koko ajan karpatessani, paitsi että alussa söin vähemmän ja erilaista rasvaa ja nyt siis vaihdon jugurtin hiilarit ruisleipään.

P.S. En ole koskaan väittänyt olevani kasvissyöjä. Kokeilin sitä teini-iässä, mutta huomasin heti, että pavut ja paputuotteet eivät todellakaan ole minun juttuni. Kasviksia olen tosin syönyt aina paljon, koska rakastan niitä, mutta eihän kasvissyöjä tarkoita kasvisten syöjää. Jotkut kasvissyöjät vetävät lähinnä paputuotteita, viljaa ja Herbamarea. :roll: (Voi tosin olla, ettei Herbamare ole enää muodissa.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Liharuokavalion hinta
ViestiLähetetty: 2018-12-06 11:58:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
vanha karppu kirjoitti:
Tarkennuksena on mainittava, että syön oikestaan kokonaisen Vaasan ruispalan enkä puolikasta. Jos siis ajatellaan, että ruispala viittaa sämpylänpuolikkaaseen eikä kokonaiseen sämpylään. Vaasan ruispalahan on litteä ruissämpylä.

Asia on pihvi


Lainaa:
P.S. En ole koskaan väittänyt olevani kasvissyöjä. Kokeilin sitä teini-iässä, mutta huomasin heti, että pavut ja paputuotteet eivät todellakaan ole minun juttuni. Kasviksia olen tosin syönyt aina paljon, koska rakastan niitä, mutta eihän kasvissyöjä tarkoita kasvisten syöjää. Jotkut kasvissyöjät vetävät lähinnä paputuotteita, viljaa ja Herbamarea. :roll: (Voi tosin olla, ettei Herbamare ole enää muodissa.)


Tuo "eihän kasvissyöjä tarkoita kasvisten syöjää" ei nyt ihan aukene, meinaatko että jompikumpi tai molemmat kilpailisivat ruokani kanssa ruoasta?

Mmmm mutta jospa minä väitän, muistan joku kävi täällä, selitti olevansa vegetaristi ja söi vaan rae-juustoa, oli kuulemma ovo vegaani sellainen, kun sille sitten selitettiin että se oli carnivoori se häipyi, mutta voi näköjään olla toisinkin päin.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)