karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 00:13:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 125 26 27 28 29101 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-10-13 14:03:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55973
Paikkakunta: Kerava
Se on uusien kissojen välillä ihan normaalia että sähinää saattaa olla. En olisi huolissani. Sit jos on murinaa on jo vakavampaa. Antaa Leilan nyt sähistä ja itse saavat kissat arvojärjestyksensä määritellä ja Leia voi hyvin tottua Nöpöön samanlailla kuin tottui Martiniin. Mielenkiinnolla minäkin seuraan miten Nöpön käy. Uskon että hyvin. Toivotaan lauhaa syksyä niin saavat kissat rauhassa tottua toisiinsa ja Nöpö sun kotiin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-13 15:01:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
No enemmän olin huolissani että Nöpö säikkyy, Leia kyllä selviää, Pellen se osaa välttää mutta naapurin edesmennyt Busan oli sellainen vaanija että se muutaman kerran yllätti Leian ja puisteli sitä vähän turkista, Leia kiljui ja mami sitten osasi tulla apuun, mutta ei se ulkoilua jättänyt. Koirat se tarkistaa tarkkaan. Märtin välttelee Pelleä.
Uskon että Nöpö oli utelias ja tuli liian lähelle, ei se paniikissa ollut kun jäi tuohon pihalle oven eteen useammaksi minuutiksi ja lähti sitten rauhallisesti pois.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-13 15:41:15 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Leija ja Nöpö taitavat olla molemmat tyttöjä. Voi sitä Martinia, vaikka taitaakin omaan pussiin pelata, kun Leia ei sitä ihan sydänystäväksi hyväksynyt.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-13 16:36:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Naapurit pistäytyivät, kysyin että hoitavatko Nöpön jos se jää tähän ja minulle sattuu jotain, ilman muuta, oli vastaus ja senhän arvasin, mutta tietävät etten ole tehnyt muiden kanssa diiliä, Martinilla ja Leillahan on ent. omistajille ikuinen palautusoikeus jos minulle sattuu jotain. Sanotaan vielä että JOS.
Ei Martinkaan kovin sosiaalinen ole, entisessä kodissa oli Ernst ja Ove ne kaverukset ja Martin enemmän omissa touhuissaan. Mutta ei se agressiivinenkaan ole, mielellään kulkee mukana ulkona.
Lauhaa on, ennusteissa ei näy pakkasia eli ehtii auton katsastaa ihan kesärenkailla ja vaihtaa sitten.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-13 17:09:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Vähän kukkapäiväkirjaakin, se perintöorkidea tekaisi nyt kaksi kukkavartta
Liitteet:
DSC00054.JPG
DSC00054.JPG [ 57.75 KiB | Katsottu 1257 kertaa ]


ja viikunapuussakin on uusi pikkurillinkynnen kokoinen uusi viikunan alku! Entiset kolme ehkä kypsyvät ensi kesänä!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-13 17:37:32 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Niinhän se kekkonenkin pruukasi sanoa, että sitten jos minä kuolen. :D

Ihanan aurinkoisen keltainen orkidea. Ja sulla kohta kotimaisia viikunoita. =D>

Nöpön asiatkin on sit järjestetty, nyt voi keskittyä kesyttämiseen. :D :D :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-13 21:38:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Onpas paljon kukkia orkideassa. Olen vain nähnyt sellaisia missä on pitkän varren päässä joku kukka niin tuo on mahtava.
Hyvä että Nöpön tulevaisuuskin on järjestyksessä mutta terveyttä edistävällä ruokavaliolla elämä siellä jatkuu vielä kauan. :)

Paljastus: show
Olen joskus viesteistäsi lukenut että vähillä hh keho tarvitsee vähän kilpirauhashormoonia. Tuliko nimi oikein? Siksi kysyn kun joudun olemaan ilman tyroksiinia marraskuun 8 päivään asti ja olen jo useamman päivän ollut. Mietityttää se että tuleeko pahat vajisoireet jos oma kilppari ei enää tuota hormoonia kun tabuilla olen ollut kauan. Olen laskenut hh tosi vähälle ja ketoosi on päällä aika hyvällä luvulla. Jos auttais että ei tule vajisoireita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 07:08:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55973
Paikkakunta: Kerava
Ihana keltainen orkidea! Onpa valtavasti kukkia.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 11:48:52 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Geri, tuo Ruusunen laihdutti muutaaman kilon ja paransi happikylläisyyttä, minähän kerroin tuolla joskus aikaisemmin että täällä kotiterveyskeskuksen paperissa luki huomautuksissa että Paksu potilas, ja vaikuttaahan sekin. Painoa on kyllä vielä omiksi tarpeiksi!
Paljastus: show
Kyllä täällä on paljon jotka ovat saaneet vähentää kilpirauhaslääkitystä kun ovat alkaneet LCHF ruokavaliolle eli näyttää siltä että hiilariruokavaliolla tarvitaan enemmän niin insuliinia kuin kilpparihormoonejakin (myös C vitamiinia) Suomessahan tahtoo olla se tapa että jos alkaa ketogeeniselle ja alkaa tulla kilpparin liikatoiminnan oireita niin lisätään hiilareita sen sijaan että vähennetäisiin hormoonilääkitystä. Mutta nämä ovat vaikeita ja yksilöllisiä juttuja, insuliinin kanssa on helpompaa kun sen verensokerin voi mitata kotona helposti, kilppari vaikeampi ja kun VHHlla riittää alhaisemmat lukemat niin niiden avulla ei oikein voi titrata.


Kirris, tuo on tosiaan joku tosi vanha kukka, naapurin rouvan isoäidin, jo aikoja poismenneen, perintöä, en ole tuollaista nähnyt kaupoissa enkä muista kasvitieteellisissäkään tavanneeni, niitä ei kyllä kaikkia muista.

Hirvimiehet toivat niin ison saaliin että taisivat joutua korottamaan rakenteita että saivat riippumaan! Eilen yksi vasa ja peura saaliina.

Tänään karppilettuja juustopäällyksin, ryskiä, päivällinen jauhelihakastiketta ja lantturanskiksia! Tomaatti.
Kahvia ja vettä. Aurinkoa eli nyt sinne pihahommiin.
Nökö pistäytyi illalla syömässä ja rauhallista oli.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 11:54:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Juu, ei ihan perhosorkidealta vaikuttanut. Nuo vanhat lajikkeet on monesti parempia kuin uudet!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 13:38:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Olisiko Oncidesa eli nystykämmekkä, en malttanut olla googlailematta ja tuo näyttäisi olevan lähin. Se tosiaan näyttää viihtyvän ja nyt tosiaan kaksi kukkavartta samaan aikaan. Vanhassa talossa on monta hyvää puolta. Mutta nyt syksyllä tulee hurjasti roskaa pelakuista, nuupahtaneita kukkia ja keltaisia lehtiä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 13:44:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kävin minäkin kurkkaamassa. Sinä sen parhaiten tiedät, kun näet sen luonnossa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 15:57:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-11 00:23:04
Viestit: 471
Paikkakunta: Ii
Joskus 1990-luvulla lähdin reissuun ilman tyroksiiniani. Alle viikossa olin aivan toimintakyvytön. Olin aloittanut tyroksiinihoidon 1991, joten siinä vaiheessa olin käyttänyt sitä jo 5-6 vuotta.
Mutta siis kun sain diagnoosin, TSH oli yli 20, eli minulla ei tainnut enää oma kilpirauhanen tuottaa juuri mitään. Enkä silloin karpannut.

_________________
iHerbista 10$ alennus ensimmäisestä yli 40$ ostoksesta koodilla NEK428
http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 16:49:17 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kilpparijutuissakin se hormoonihoito on välttämätön jos ei oma tuotanto riitä, monella vain lääkkeen tarve pienenee kun alkaa karppaamaan. Vähän sama kuin ykkös ja kakkosdiabeteksessa. Minulla on LCHF pitänyt vajisoireet poissa, mutta se herkkyys taitaa säilyä, joskus alkuaikoina innostuin coleslawsta, raakaa kaalia siihen ja alkoivat oireet palata eli goitrogeeneja välttelen edelleen. Mutta hyvä jos on saanut lääkityksen kohdalleen, vajiksena olo ei kyllä ole mukavaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 08:40:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Nyt alkaa olla maisema myöhäissyksyisen tuntoinen kun melkein kaikki lehdet puista pois, sadettakin luvassa.
Aamun uutiskierroksella Svenska Dagbladet yllätti taas eli siellä on jatkuvasti ihan hyviä juttuja, tuo maksumuurin takana mutta jo alku kertoo
Lainaa:
En påse skumbananer påverkar klimatet lika mycket som en portion fläskkött. Hållbara matval går ofta hand i hand med en näringsrik och hälsosam kost.
eli vaahtokarkkipussilla on yhtä iso ilmastovaikutus kuin possuannoksella. Voisihan sanoa että isompi, mutta hyvä kun keskusteluun tuodaan vähän muutakin kuin vain lihansyönnin pahuus.

Nöpö käynyt yöllä, illalla sitä ei nyt näkynyt.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 09:02:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Mitä mä työelämän aikaan huomasin, niin kasvissyöjät halusivat eniten makeita herkkuja.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 16:01:30 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55973
Paikkakunta: Kerava
Mulla sama kokemus eli kasvissyöjät syö paljon makeaa ja herkkuja.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-15 16:33:28 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Jostakinhan se energia on saatava ja karkit nyt ovat aika tiivistä energiaa vaikka muutahan niissä ei paljon olekkaan. Se on myös tavallaan sitä välipalaa eli pitää inskat korkealla ja koko ajan yllä niitä mielitekoja. Joskus junamatkoilla kiinnitti huomiota siihen että niin lapset kuin vanhemmatkin söivät ja joivat koko ajan, karkkia, hedelmiä, jogurtteja ja taas karkkia.

Nyt on kylä rauhoittunut, metsästäjät tulevat varmaan seuraavaksi viikonloppuna.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-17 18:33:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Huomenna sitten auton katsastus vaihteeksi, maanantaiksi varasin renkaanvaihdon eli sitten taas ei tarvitse muuta vähään aikaan, huollossa tosin totesivat akun heikoksi mutta eiköhän sen kanssa selviä vielä kun on se ylläpitolaturikin talveksi käyttöön. Yli kaksikymentä vuotta vanha lasertulostin sanoi sopimuksen irti, se on ollut aikanaan kovalla käytöllä kun olin kyläkauppias ja aika paljon olen tulostanut vielä nytkin kun se on ollut tosi edullista. Ei osannut enää lukea joten uusi jo tilattu. Minulle riittää mustavalkoinen joten se taas kestääkin kauan.

Nöpö vierailee välillä iltaisinkin kun olen keittiössä, mutta ei sitä vielä saa lähestyä. Martinin kanssa tulevat toimeen hyvin ja Leia omissa oloissaan. Lainakoiran mami käväisi ja kysyi jos haluan sieniä, kosteikkovahveroita tahdoin ja niitä hän jo oli kerännyt kotiin päästyään, tuo huomenna tai lauantaina.

Tänään lounas pekoni-sipulimunakas ja ryskiä, päivällinen jauhelihakastike-erän loppu ja salaattia.
kahvia ja vettä, ja kun meitä oli kaksi juomassa, niin perkolaattori pulputti.

Telkkarin dieettiohjelmaa, jossa LCHF on yksi vaihtoehto en ole katsonut, ainakaan vielä, asiantuntijat siinä takana täkäläistä viralliserheellistä joten ihme jos ei ole tulosparametreja soviteltu linjaan sopiviksi ja onhan neljä viikkoa muutenkin lyhyt aika siirtymä ajaksi. No kai jossain välissä katson.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-17 19:39:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Täytyypäs katelle diet-tohtorin sivuilta jos ovat kommentoineet sitä dieettien vertailuohjelmaa. Sieltähän siitä aiemmin luin että tulee sellainen tv:stä. On se vieraskieli kankeaa kun ei ole pitkiin aikoihin sitä tarvinnut puhuessa käyttää. Piti tehdä skatteverketille osoitteen muutos kun edellinen kirjekin tuli vanhaan osoitteeseen. Löysin viimein puhelinnumeron ulkomailta soitettaissa ja tuntu että skoonen murretta puhui vastaaja mutta viimein yhdisti toiseen paikkaan ja siellä samalla murteella neuvottiin mistä netin kautta teen muutosilmoituksen ja oikeinhan se viimein meni kun vastaus tuli s-postiin että saaneet ovat. Laitoin sen sivun kirjainmerkkeihin niin löydän jos tulee asunnon vaihtoa lähiaikoina. Me kun haetaan samasta talosta ylempää asuntoa jos joku lähtee pois ja saadaan tarjous siitä. Halutaan päästä eroon tuosta pianoa soittavasta naapurista kun ei tämä asunto vuorotyötä tekevälle sovi kun ei-hiljaisena aikana pitää pystyä nukkumaan. Sitä kun ei tiedä millaisia naapureita tulee kun muuttaa uuteen taloon. :roll:
Jospa Nöpö pian kesyyntyisi kun on tulossa viileämpiä ilmoja ja ehkä pakkaset ajaa sen sisälle. :|


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 125 26 27 28 29101 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)