karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:04:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 119 20 21 22 23101 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-09-16 13:58:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Olipa hauska kissa, ehkä tarvitsi pesätarpeita. Ystävättäreltä vei kettu kumppareita, hän luuli että on voro ollut asialla mutta metsästä sitten löytyi pureskeltuna.

Nyt on ulkoa kukat viety talviteloille miesvoimin, viikunapuu on vielä ulkona kun sen voin nostaa sisälle jos halla uhkaa ja sen pitäisi sitä jonkun verran kestääkkin.

Vauveli oli kasvanut ja ihan tyytyväinen tyttö, oli tosiaan mukava tavata. Ilma kaunis myös.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-16 14:06:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Voi kun kiva, kun sulla oli vieraita, vauvelikin. Ja miesvoimaa!

Olipa hauska sukkavaras. Joko pesäntekoon tai sitten pennunkorvikkeeksi? Eläimet tekee ihmeellisiä asioita, me emme aina ole selvillä mitä kaikkea. :lol:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-16 14:48:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5354
Paikkakunta: Sisäinen savanni
Kyllä, aina nauran kun muistan sen kissan. Eihän siitä muuta seurannut kuin että minun piti kutoa uusi sukka pariksi parittomalle. Ja silittelin vieraita kissoja vain ulkona enkä enää laskenut sisälle.

Ihana viikonloppu sinulla, mlv. Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-17 10:21:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kisoista on kyllä paljon iloa, ja varmaan Gredalla Hodaristakin. Pelle käyttää kissaluukkua, oli varmaan käynyt viime yönäkin, en tosin herännyt silloin. Palm, oli tosiaan hienoa tavata varsinkin se pienin, syötiin yhdessä ja tykkäsi hapankaalisalaatista, siinä oli kastikkeena smetanaa ja jauhelihapihvin murut tomaattikastikkeen kera maistuivat myös.

Tänään lastannut auton eli lajitteluun taas melko lasti, samalla voi vähän käväistä kaupassa, välillä haluaa itse valita vähän vaikka herkkupuolta ja nyt pitää löytää naapurin pikkuneidille joku synttärilahja, taitaa tulla joku kirja, on kiinnostunut eläimistä ja nyt jo sienistäkin tuntee kärpässienen!

Aamu kostea, mutta lauhempia öitä tulossa.
Nyt alkaa päivät jo mennä aika hyvin, yöt vielä katkonaisia, mutta päiväunet auttavat. Tänään lounas munakas varmaan sianrasvakarpin tapaan eli pekonia ja sipulia ja kermaa mukaan, päivälliseksi eilisiä pihvejä.
Kahvia, lähdevettä ja taas sitä kahvia.

Nyt vaihtamaan vähän vaatteita ja ne kerran viikossa max rinulit ylle ja muutakin siistimistä ja liikkeelle. Aurinko alkaa kurkistella, happilaitteen patterit ladattu, riittävät kolme tuntia jos tarvitsee, yleensä menee vajaa tunti riippuen vähän minne ajelen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-17 14:55:35 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Näin tuolla you tubessa sellaisen kissaluukun, mikä päästää vain omat kissat sirun perusteella sisään ja naapurin kissoille ei aukea. Sen saa "lukittua" vaikkapa kylminä pakkasöinä, kun kissat on jo sisällä. Onkohan sillä Pellellä kotonaan kissanluukku?

Kiva, kun antimet maistuivat pikkuneidille!

Olenkin tuota miettinyt, että jos joutuu toisten kaupassakävijöiden passattavaksi, niin mitähän sitä saa, ostavatko ihan mitä sattuu. :lol: Exä jo tekee kauppalistan ja posti tuo, kunta toimii takuuna. Mutta jos parikin kertaa kuussa pääsisi ihan itsekin tutkimaan tarjontaa. Mulla kyllä perustuu niin paljon niihin lappu- ja tarjouslihoihin tuo syöminen, etten oikein usko, että osaisivat mulle valkata. Ostaisivat hassut esim. niitä marinoituja. :smt078

Tuo hyvin meneminen tarkoittanee, että kivut vähentyneet? Hyvä niin ja hyvä paikata päikyillä katkonaisia yöunia ettei ihan zombiksi muutu.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-17 16:59:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tyttärellä on vain yksi kissa ja sellainen magneettilukko johon Pusteliinalla on avain kaulassa, mutta se avain välillä häviää ja pitää tilata uusi. Kahdella taitaisi olla aika hankalaa. Kyllä minä talvella ja pakkasilla tukin sen luukun ihan vain niin että pistän eteen huopaa ja vaikka laatikon johon halkoja painoksi, mutta nyt olen antanut olla auki kun on tuo metsästysboomi päällä. Pellellä on kissaluukku ja se on välillä kiinni kun Nova koira ahtaa siitä itsensä ulos eli varmaan Pelle on jäänyt yöksi ulos. Suojapaikkoja on siellä kotonakin, halkovajaa ja terassin alustaa ja halkovajaan pääsee meilläkin.

Kyllä alkaa olla toiveita että vähitellen tämä hellittää, olin kyllä melko poikki kun tein sen lajittelu- ja kauppareissun. Täällä kyllä kotiapu tuo ihan hyvin tavarat kun muistaa kertoa tarkkaan mitä haluaa. Lapputuotteet on yleensä siinä viikon tarjouslehdessä, harvoin muita, mutta tottakai on aina jotain jota haluaa itse mieluiten valita. Mutta ihan tyytyväinen olen kun yleensä on ihan peruskamaa mitä ostan, hankalampaa olisi jos pitäisi leipiä ja kahvileipiä ja hedelmiä tilata. Useimmat vielä soittavat kaupasta jos ei ole jotain jota olin tilannut ja kysyvät että otetaanko jotain muuta. Minulla on pakastimessa aika hyvät varastot.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-17 17:50:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Useimmat vielä soittavat kaupasta jos ei ole jotain jota olin tilannut ja kysyvät että otetaanko jotain muuta. Minulla on pakastimessa aika hyvät varastot.


Hyvä! Mulla exä kävi joskus yksin kauassa ja jossei löytänyt jotain, osti muuta. Vaikka olin sanonut, että älä osta muuta. :lol:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-19 08:01:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Aamunäkymät vain kaunistuvat kun syksyn värit lisääntyvät ja aurinko paistaa alhaalta juuri suunnasta joka saa etu ja takapihan näkymät hehkumaan. Etupuolella ukonhatut alkavat vasta kukkia, ovat aika matalia kuivan kesän jälkeen, mutta intensiivinen väri, kuusamat ovat kasvaneet jonkun verran, yhdessä jopa kukkia eli näyttävät juurtuneen. Olo sen verran parempi että sovittiin parin viikon päähän sukua vierailu sieltä kotiSuomesta. Ajattelin tässä valmistella ruokia etukäteen niin että päivälliset vain lämmitystä vailla. Pekonipannaria ajattelin tekaista tänään ja siitä sitten osa myös pakkaseen, eli siinä lounas ja päivälliseksi kaalipataa. Kaupassa juuresviikko, lanttuja voisi tilata vähän ekstraa ja ranskisten lisäksi tehdä ihan lanttulaatikon. Hirvenlihaa pitää varmaan kysellä naapurin isännältä, mutta ehkä vähän myöhäisemmän jahdin tuloksista. Nautaa saa edullisesti kun kaupat satsaavat nyt lähilihaan niin että kuivan kesän ylimääräiset teurastukset menevät kaupaksi. Nautajauhelihatarjous noin 6 euroa kilo taas tällä viikolla.

Tänään kotiavun kauppa- ja siivouspäivä, täällä tosiaan ainakin omasa kunnassa pelaa vanhustenhoitopuoli ihan hyvin, myös hoivakodeissa tuntuu sujuvan kaikki hyvin. Ruokapuoli ei kuitenkaan taida olla täälläkään kovin ihmeellistä, mutta jos pystyy kokkailemaan itse niin selviää hyvin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-19 08:36:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Hyvä kun olo paranee koko ajan ja sukulaisia tulossa kauempaakin vierailulle. Täällä on saanut naudan jauhelihaa tarjouksista kanssa 6euron kilohintaan. Olen kahdestakin paikasta ostanut useamman kilon pakastimeen kun puolenkilon painoihin olen jakanut satsin. Tänään teen täytettyjä paprikoita ja siihen on jo sulamassa tuota jauhelihaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-19 08:41:37 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Täällä on telkkarissa ollut noista Ruotsin vanhainkodeista ohjelmaa. Just ruokapuoli usein mättää ja vanhuksilla on sen takia puutoksia. Samoin määrätään liikaa lääkkeitä. Ihan kuin Suomessa. Yhdessä kunnassa (täällä Suomessa) vanhukset kyselyn perusteella toivoivat useammin keittoa, mutteivät saaneet, kun sama ruoka koululaisten kanssa, eivätkä koululaiset tykkää keitoista. Kun siinä samassa keittiössä valmistetaan päiväkotien, koulujen ja palvelutalojen/vanhainkotien ruuat, niin ei taida tulla kenellekään parasta mahdollista. Eikä määrä korvaa laatua. Katselin, kun hoitajat mättivät vanhusten lautasia mahottoman täyteen, metsurin annoksia. Moni vanhus lannistui jo sen ruokamäärän nähdessään. Vähän närppivät siitä ja jättivät loput. Kun sanoin hoiajille, että laittakaa pienempiä annoksia (kun muakin etoi jopa) niin katsoivat kummissaan, että mitä mä pihtaan.

Mutta mitäpä noista. Hyviä ruokia aiot itse tarjota vieraillesi! :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-19 18:21:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Täällä se vanhustenhoito on kuntien tehtävä ja taso kyllä varmaan vaihtelee. Usein kuitenkin kuuluu vain ne moitteet, kyllä täällä paikallislehdissä on yleisönosastoissa melkein viikoittain kiitoksia omaisilta vanhusten hyvästä hoidosta, mutta sitten on sitä ikävääkin. Täällä myös taksat vaihtelevat eri kunnissa, samoin mitä palveluja sisältyy hintoihin. Naapurikaupungissa nostivat hintoja pari vuotta sitten, meillä on kunnalla vielä edullista. Mutta tuntuu että edelleen täälläkin on kahvi ja kahvileipä yksi mitä ei saa ottaa pois, ruoka on sitten vähän eri juttu. Kyllä ne sairaalassakin ihmetteli kun ei minulle leipä eikä pullat ja mehut kelvanneet ja särkylääkkeetkin jäivät siihen muovikuppiin eli kai meitä karppaavia vanhuksia on vähemmän ja sitten kaikki eivät omaa ruokavaliotaan halua näyttää vaan se muutama päivä luovitaan noin muuten.

Minä en osaa pelätä, katsotaan miten toimii sitten kun on se aika ettei enää itse jaksa huolehtia ruoastaan. Monesta asiasta saa kantaa huolta ihan turhaan. Mutta tosi on että hoitoalalla on jo nyt puutetta työvoimasta eikä se tule helpottumaan lähiaikoina, nuoret opiskelevat ja muuttavat maalta ja vanhukset lisääntyvät. Monet ovat vastaan että esimerkiksi yöpäivystyksiä hoidetaan kameralla käynnin sijaan, ne vanhukset taas jotka ovat mukana kokevat että saavat paremmat yöunet kun ei kukaan tule sinne kotiin keskellä yötä. Kamerathan eivät ole päällä kuin määrätyt pätkät yöstä.

Täällä on myös yhdessä kyläkeskuksessa virtuaalinen terveysasema eli siellä saa itse ottaa näytteitä ja konsultoida sairaanhoitajia ja lääkäriäkin videotekniikalla. Paljon löytyy ihan hyviä mahdollisuuksia tekniikan kehittyessä edelleen. Ja jos kalliilla lääkkeillä ylilääkitsemisestä päästäisiin, niin siihen varsinaiseen hoitotyöhön riittäisi enemmän rahaa ja potilaatkin visivat monesti paljon paremmin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-19 19:13:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Luin tuolta toisaalta että luita haluaisit hommata luuliemen tekoon. Olen miettinyt että saatko kysymällä niitä hirvenluita kun on se jahtiteurastus siinä lähellä. Vievätkö ne luut siellä muualle vai osallistujille jakoon. Voimakkaampi liemi taitaa tulla hirven luista. Exmies oli nuorempana hirviporukassa siellä ja täälläkin kun muutettiin kotimaahan. Laitoin lihakeittoon aina pieniä luunpaloja kiehumaan kun hirvenlihasta keittoa keitin usein. Ihan kyllästyin silloin siihen rasvattomaan lihaan mutta nyt se kelpaisi hyvin minulle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-19 19:38:58 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Enemmän ajattelin noita ruohonautojen luita, teurastavat nuorina ja yleensä ne luut menee hukkaan, niin hirvenkin. Ainakin mitä olen ollut huomaavani, niin menee maksatkin. Vähän sellaista fileetouhua välillä kun monella on useampi pakastin täynnä sekä hirven- että naudanlihaa. Koirat saa sitten jotain luita joita sitten kuljettelevat. Mutta kukin tavallaan. Nyt on kuitenkin vielä ruoanlaitto melko heppoista joten menee myöhempään varmaan ennenkuin pääsen niin pitkälle, vaikka eihän se keitto sitten ole iso homma, ensin hikoiluttaa luut uunissa matalalla lämmöllä ja sitten antaa porista.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-20 07:45:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Viilenevää, tuulisempaakin ja huomenna pitäisi tulla kunnon syyssade ja myrskyisempää. Onhaan täällä elo turvallista kun seuraa noita sääkatastrofeja maailmalla, samoin isot tulipalot, ne meidän metsäpalot olivat sentään aika rajattuja eivätkä uhanneet isommin asutuskeskuksia. Kun ajattelee köyhempiä maita ja asukkaita joilta viedään katto pään päältä ja kaikki eikä varmaan ole vakuutuksia turvana niin ei ole helppoa. Ja tietysti edelleen se ihmishenkien eriarvoisuus, muutama tornadon uhri on jutun arvoinen kun taas Välimerellä kuolleille tuskin riittää riviäkään uutisissa. Mitähän meidän aikamme kylmyydestä tulevaisuudessa ajatellaan. Pikku Hitlereitä siellä täällä?

Tänään ajattelin vähän yrittää jo touhuta ulkona, tuo Ruusunenhan on vaikeuttanut kunnon pukeutumista eli vähän kaikki ulkovaatteet painaa, sisällä selviää hyvin siisteillä pyjamahousuilla ja aluspaidoilla jonkun halatin alla. Edelleen varsinkin kylki on kosketusarka, mutta selvästi sekin vaimenee.
Heikkilääkin vähän jatkanut, minusta hän nostaa esiin sellaisia perusjuttuja aikalailla kootusti, kun taas noissa päivän uutisoinneissa puhutaan useimmiten osa-alueista ja sitä kokonaiskuvaa on vaikea hahmottaa, samaa sirpaleista kuin helposti siellä normaali lääkärikonsultoinneissa, yksi oire ja siihen lääkkeet, seuraavalla kerralla voi puhua toisesta ja siihen taas lääkkeet. Eli kirja auttaa sen oman kokonaistilanteen selvittämiseen ja ratkaisuihin ilman sivuvaikutuksia.

Tänään lounas silliä, keittomunia, voita, tomaatti ja päivällinen kaalipataa ja ryskisekoitus. Juustoa.
Kahvia, vettä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-20 07:58:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Mitähän meidän aikamme kylmyydestä tulevaisuudessa ajatellaan.


Meitä taitaa vain yksinkertaisesti olla liikaa. Mitä on paljon tai jopa liikaa, ei arvosteta. Maapallo tukahtuu ihmisiin ja ihmisten tekoihin. Noin ei saisi kai ajatella, mutta en kohdista sitä ajatusta keneenkään, vaan kaikkiin.

Sinä osaat olla luova pukeutumisen kanssakin. :D Hienosti jaksat puuhailla, et ole jäänyt potemaan.

Tuo myrsky on ilmeisesti tulossa Suomeen sieltä päin, kun lauantaiyöksi luvataan kovaa tuulta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-20 08:10:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Se välinpitämättömyys vain kohdistuu niihin köyhiin ja haavoittuvimpiin. Silloin toisen maailmansodan aikoina niitä väärän rotuisia ja invalideja oli liikaa, nyt tapetaan nälkään ne lapset joilla ei ole edes mahdollisuutta paeta, kenenkähän valmistamat aseet ja tekniikat sielläkin tuhoavat sekä ympäristöä että ihmisiä. Kuitenkin suurimman osan maailman resursseita käytämme me. Minulle esimerkiksi äänestäminen on hyvin pieni mutta kuitenkin yksi juttu jolla voi osoittaa mielipidettä nousevaa rasismia vastaan.

Lisäys: Independentistä lainattua https://www.independent.co.uk/news/world/yemen-crisis-conflict-children-famine-starvation-death-a8545666.html
Lainaa:
A new report from the charity said that a collapsing economy and disruption to food and fuel supplies coming through the Arab nation’s main Hodeidah port could have devastating consequences for the most vulnerable.

An extra one million children now risk falling into famine, bringing the total to 5.2 million. Any type of closure at the port “risks killing an entire generation”, it said.
ja tämä siis vain Jemenissä.
Liikakansoittumista estäisi tehokkaimmin köyhyyden poistaminen ja naisten oikeuksien edistäminen. Sitä mukaa kun köyhyys väistyy, laskee syntyvyys.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-21 07:48:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Upea aamurusko taas, nyt pilvistyy ja sadettakin luvassa. Soitin sitten naapurille ja lokakuussa näyttäisi saavan hirven lihaa, lapsenlapsikin taitaa olla kiinnostunut. Jauhelihaa ajattelin lähinnä, lapsenlapsi taas kokolihaa. Nyt on tullut kokattua aika paljon sinne pakastimeen, sen voi sulatella kun ilmat pakastuu ja katsoa mitä sieltä löytyy, kovin vanhaa ei siellä ole kun nyt on pienempi ja helpompi katsoa pohjatkin useammin, mutta aina jotain kertyy.

Vaalit ei paljon politiikasta puhumista vähentäneet, melkein päinvastoin, tänään oli katsausta äärioikeistolaisten osuuksista Euroopan politiikassa ja meillä Ruotsindemokraatit näyttivät valtakunnallisella tasolla olevan samoissa lukemissa kuin perussuomalaiset ja Norjan vastaavat. Tanskassa hieman enemmän.
Täällä kunnanvaltuustossa saisivat kolme paikkaa mutta ehdokkaita vain kaksi eli jää yksi tyhjä tuoli, edelleisellä kerralla toinenkin hyppäsi pois kesken kauden eli vaikka ääniä tulee niin ei ole ehdokkaista tunkua, sama naapurikunnassakin. Täällä ei vielä päätetty vaihtuuko valta eka kerran kunnan historiassa, viime vaaleissa oli jo lähellä, mutta kansanpuolueen edustaja valitsi vasemmiston ja näin valta säilyi sosseilla.

Mutta se politiikasta, täällä omassa erämaakylässä eletään entiseen tapaan ja hirvenmetsästäjät tuossa kokoontuivat ja hajautuivat passeilleen. Martin on vahtinut että pysyvät tuossa tien toisella puolella! Hiiriä löytyy edelleen eli kaikki hyvin. Nyt kannoin viikunapuunkin sisälle kun eilen oli tosi kova tuuli, saa nähdä jos se jo joutaa yläkertaan talvisäilöön, on alkaneet alalehdet kellastua jo.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-21 09:21:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Martin on vahtinut että pysyvät tuossa tien toisella puolella!


:lol:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-21 09:26:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Jees- poika oli ihan poikki kun tuli sisälle, heittäytyi matolle reporankana makaamaan. Nyt pitää lähteä se houkuttelemaan ulos kaveriksi, haen marjapensaiden luota tuolin pois ja katson jos vielä jossain alaoksilla olisi hyviä mustaherukoita lounaan ryskikippoon. Samalla ihailen pihlajien loistoa, minulla on useampi pihlajapuska ja nuo rannan suunnassa kantavat marjojakin paljon ja nyt ruskan värit auringossa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-21 09:34:35 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Vaihtelee nuo pihlajat. Täällä viime vuonna normaalia enemmän marjoja, muttei kelvanneet linnuille. Nyt normaalia vähemmän ja kaikki varisseet ja syöty. Ruskaa ei ole juurikaan.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 119 20 21 22 23101 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)