karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:22:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-08-29 21:42:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-08-29 21:15:48
Viestit: 8
Heissan! Olen nyt viikon verran jättänyt hiilarit vähemmälle ja koittanut nostaa rasvoja ylemmäksi, mutta en ole ihan varma teenkö kuitenkaan kaikki sittenkään oikein. Olo on kyllä ihan hyvä, ei ole nälkä ( syönkö liikaa?) mutta päänsärky on kyllä aika ajoin vaivannut.

Taustatietona olen 25-vuotias nainen, 171cm pitkä ja painan tällä hetkellä 109kg elikkä pudotettavaa löytyy, vaikka enemmän kapauksesta haluaisin apua paniikki kohtausten ja masennuksen hallintaan, koska lääkärini on sitä minulle ehdottanut hoidoksi. Työni on enimmikseen seisoma työtä 8h ( keittiö duunia) muuten kotona löytyy neljä hevosta jotka hoidan itse ja käyn luistelemassa noin kerran kaks viikossa. Laihtumis taustasta sen verran että olen entinen bulimikko ja myöskin kitudieteillä olen ollut on-off noin 14-vuotiaasta lähtien.

Mutta sitten ne päivän syömiset menee kuta kuinkin näin:

aamulla:
Bullet proof kaakao - 0 hiilarista manteli maitoa 2dl, 25g kermaa, 15g voita, 15g kookos öljyä ja kaks teelusikallista fazerin silmä kaakaojauhetta

lounas:
broilerin file voissa paistettu, parsakaalia 300g jossa voita päällä 25g ja valkosipuli majoneesia ruokalusikallinen

päivällinen:
jauhelihaa 180g, parsakaalia 300g jossa voita 20g, chili majoneesia ruokalusikallinen, vuohenjuustoa 25g, salaatinlehti ja viipale punasipulia

kaikki majot on sitten ite tehtyjä :D
ja jos on joskus nälkä välissä, jota on ollut harvoin oon napannu pari siivua metukkaa tai sitten pari lusikallista mascarpone kerma kaakao vaahtoa. Joten miltä tämä teistä näyttää? Meenkö ihan metsään?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-30 05:54:01 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Ei se ihan metsään mennyt, mutta jätä se mantelimaito! Korvaa vaikka tavallisella punaisella maidolla.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-30 07:44:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Miten mantelimaito voi olla nollahiilarista, kun mantelissa on itsessään hiilaria? Tai siis voihan se olla, jos se on perusmantelimaitoa eli 98 prossaa vettä ja 2 prossaa mantelia. Sillon lähestytään nollahiilareita, mutta ei siinä ole sitten ravinteitakaan. Kuulostaa muuten keinomakeutetulta, jos on psyykkistä ongelmaa niin ehdottomasti keinomakeutukset pois. Greda jo sanoikin että kannattaa jättää se pois ja oon samaa mieltä, on siinä keinomakeutusta tai ei.

Aika vähän tossa on ruokaa, mutta jos ei ole nälkä, niin sitten hyvä. Nälkä on tärkein kriteeri, nälkä ei saa olla.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-30 09:21:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kallista ja aikaaviepää, mutta jos se sinulle toimii ja rahaa riittää, niin miksei.
(Ps, mikä mantelimaito on nollahiilarinen vai teetkö itse?)

Päänsärkyyn kannattaa kokeilla vanhanaikaista vissyä (kun kerran rahasta ei ole puutetta) tai suolavettä/sormisuolaa,
koska JOS olit aiemmin normiruoalla, niin näissä on mittava suolavaje siihen verrattuna, ja se kyllä ilmoittaa itsestään.

...ja joka kerta kun huomaat tarvinneesi välipalaa nälkään,
lisäät seuraavana päivänä sitä ennen olleeseen ateriaan ruokalusikallisen tai kaksi rasvaa,
ettei se seuraavan kerran enää nälätä ennen aikojaan...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-30 13:59:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-08-29 21:15:48
Viestit: 8
Alpro Mantelijuoma Makeuttamaton UHT:a olen käyttänyt ja siinä ainakin paketin kyljen mukaan on 100 ml,ssä hiilihydraatteja on 0 g. Eli paljon vettä hyvin vähän mantelia ,ainoa syy minkä takia olen käyttänyt on se että sivu mistä löysin tämän kaakao reseptin suositteli sitä käyttämään ( oisko ollut joku jenkkiläinen karppi sivusto?) mutta ihan mielelläni kyllä vaihdan sen punaiseen maitoon :D Muuten olen ollut tähän hyvin tyytyväinen aamuisin, voin juoda sen aamu viideltä ja pärjätä ihan hyvin lounaaseen.

Nälkä mulla on eniten ollut just luisteluiden tai jonkun enemmän rasittavamman jutun jälkeen, et just kun pääsee kotia niin tuntuu et voisi vaikka syödä tapetit seiniltä ku on niin nälkä. Sillon on tullu jotain napsittua enkä ihan pysy pelkissä aterioissa :oops:

Enkä mä nyt sanois että aikaa oon kuluttanut keittiössä sitä normia enempää, muutenkin teen melkein viikon ruuat valmiiksi vapaa päivänä jolloin sitten arkena on vain lämmitys/ pakaste parsakaalin höyrytys. Pakastin on paras ystävä :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-30 21:07:08 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Punaista maitoa ja antelias loraus karrageenitonta kuohukermaa ny ainakin. Oletko kuullut voimakaakaosta?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-31 09:41:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-08-29 21:15:48
Viestit: 8
Greda - Joo alusta alkaen on ollut Arlan luomu kuohukerma käytössä, et voisin lisätä senkin käyttöä? Voimakaakaosta en ole ennen kuulut, miten se eroaa tosta mitä nyt aamusin juon?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-31 11:34:02 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Siihen laitetaan kaakaota, voita, kermaa ja kuumaa vettä/maitoa ja kaikki vatkataan sekaisin sauvasekoittimella, bulletilla yms. Iltajuomana siihen voi laittaa tilkan brandya tai konjakkia. :wink:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-11 16:33:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Broileri on todella epäterveellistä ruokaa, sisältää aivan liikaa linolihappoa. Linolihappo lisää tulehdusta ja on yksi keskeinen ylipainon syy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-11 18:34:35 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Peksu kirjoitti:
Broileri on todella epäterveellistä ruokaa, sisältää aivan liikaa linolihappoa. Linolihappo lisää tulehdusta ja on yksi keskeinen ylipainon syy.


Johtuen broilerin nykyisestä ruokkimistyylistä. Olis mahdollista toisinkin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-12 20:09:34 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2018-08-31 18:02:55
Viestit: 39
Pari viikkoa kulunut. Onko tullut tuloksia? Mulla tuolla parsakaalimäärällä ei kyllä ketoosia olisi ollenkaan.

Omat kuulumiset; hyvin alhaisilla hiilareilla eka reilu viikko n. -5 kiloa ja sen jälkeen asettunut 800g/vko tasoon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-13 17:07:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-08-29 21:15:48
Viestit: 8
roadking - onneksi olkoon! =D> itse en kiloissa osaa sanoa paljonko on pudonnu, en nimittäin käytä puntaria koska kehitän siihen hyvin nopeasti todella epäterveellisen suhteen. Mutta vaatteissa olen huomannut muutosta, samoin myös olossa kun päänsärky loppui ja ruokahalu kaikkosi. Parsakaali on ollu mulle todella helppo ruoka mihin lisätä voita, jolla olen saanut rasvoja hilattua ylemmäksi :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-14 07:16:25 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2018-08-31 18:02:55
Viestit: 39
Söisin enemmänkin parsakaalia jos voisin. Ja voita päälle laitan minäkin. Eilisen hiilarit menivät ylipäätään kasviksiin. Tänään karppipizzaan. Makeanhimo on jo laantunut.

Mittanauha tai vaatteet on tosiaan armollisempi tapa. Vaaka kun voi jonain aamuna näyttåä plussaakin. Yritän kerran viikkoon punnitusta, mutta nyt lähtee niin nohevasti että ei malta odottaa. Nyt jo -9,5 kg toki siitä oikeasti on ainakin 5 kiloa nestettä. Tavoite olisi että alkuvuodesta 85 kiloa, lähtöpaino oli 104,5.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-14 15:22:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Roadking, hyvin on lähtenyt eli tuo 85 näyttää hyvinkin mahdolliselta. Hyvää jatkoa vain edelleen.
vesten, ei sitä vaakaa aina tarvitsekkaan kun olo hyvä ja vaatteet kertovat tuloksista!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-14 21:36:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-08-29 21:15:48
Viestit: 8
Henkilövaakojahan mulla löytyy taloudessa kolmekin kappaletta ja jossain vaiheessa se meni siihen että hyppäsin niillä kolme kertaa päivässä ( ei sitä voinu tietää vaikka yksi valehtelee ). Siitä ku oli tarpeeksi tullu stressiä niin päätin et nyt saa vaa'at mennä kaappiin pölyttymään ja yksi stressi tekiä vähemmäksi, onneksi on kuitenkin sellaiset työvaatteet että niistä kyllä heti huomaa onko lihonut ku ei napit mene kiinni :lol:

Ite olen huomannut makeanhimon kanssa että se iskee sillon kun on syöny liian vähän rasvaa, jos sitä on ollu tarpeeksi ei ole ollu mitään mielitekoja!

Nyt olisi parin viikon päästä ravitsemusterapeutilla käynti, mutta en taida hänelle tästä kertoa mitään koska alku vuodesta kun mainitsin karpauksesta sain jyrkän ei vastauksen. No ei se hänen kuusi pientä ateriaa plus kaikki ne leivät ja hedelmät auttanut ollenkaan minun pääni tai vyötäröni kanssa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-14 21:57:18 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Herää kysymys, että mitä teet semmosella ravitsemusterapeutilla?

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-14 22:24:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-08-29 21:15:48
Viestit: 8
tuulimumma - en yhtikäs mitään ja seuraava kerta olisikin sitten viimeiseni. Sain vaan sinne lähetteen koska olin niin hukassa ruuan kanssa yhdessä vaiheessa elämässäni ja olin syömishäiriö kierteissä, joten kai sitä sillon luulin että sieltä voisi avun saada. Onneksi sitten lääkärini joka hoitaa päätäni on samaa mieltä kanssani karppauksesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-14 22:38:01 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Peukut sille...ja menestystä karppaukseen =D>

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-15 11:20:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8758
Sain vaan sinne lähetteen koska olin niin hukassa ruuan kanssa yhdessä vaiheessa elämässäni ja olin syömishäiriö kierteissä, joten kai sitä sillon luulin että sieltä voisi avun saada. Onneksi sitten lääkärini joka hoitaa päätäni on samaa mieltä kanssani karppauksesta.[/quote]

Ei sille ravintoterapeutille kannata puhua karppaamisesta vaan parempi sanoa että viljat eivät sovi niin gluteeniton ruokavalio ja niitä leipiä ei syö. Itse jouduin käymään kun en laihtunut ja katto mitä ruokia olin kahden viikon ajan syönyt. Niin tuumasi ettei voi minulle muuta lisätä mutta liian vähän syön. Ja rupesin syömisiä lisäämään niin sain jumituksen purkautumaan.

Eka kerta kun lainauksen tekstistä otin ja ei ihan onnistunut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-09-15 11:23:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Maalaa ensin lainattava teksti ja valikoi sitten Quote.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)