karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:17:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-20 13:16:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Elämäntapamuutos on nyt hyvällä alulla. Olen nauttinut siitä hyvästä olosta, jonka karppaaminen kropalle antaa. Vatsa on voinut paljon paremmin kuin aikoihin. Ruokaan liittyvät mieliteot ovat kovasti vähentyneet. Ruokavalioni on tosin aika salliva, mutta se toimii siinä, missä sen pitääkin eli pitää minut tyytyväisenä kohtuudessa. Ahmimiseen tai makeitten herkkujen syömiseen ei ole tarvetta. Tuolla sallivuudella tarkoitan, että voin toisinaan syödä vähän perunaa tai riisiä tai jonkun hedelmän. Vilja turvottaa vatsaa kuten myös isot annokset, joten niitä vältän. Pyrin tekemään ruuat itse tuoreista raaka-aineista ja ostan luomua mahdollisuuksien mukaan. Mieliala on tasainen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-20 14:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Joo, silloin kun pidät ruokavalion sallivana, niin himotuksia ei tule. Täytyy vain pitää kontrollia sen sallivuuden kanssa. Koska ne myös edesauttaa himotuksia.
Jos sulla tulee vatsavaivoja viljoista, niin sitten jyrkkä ei niille. Ei edes pientä sallivuutta.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-21 10:28:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Huomasin tuon sallivuuden sudenkuopat, kun alkukesästä oli paljon juhlia, joissa aina söin jotain pientä juhlaherkkua. Juhlista tuli lopulta minulle ongelma tai oikeammin siitä sallivuudestani tarjoilupöytien äärellä. Vhh-ruokavalio vaatii tosiaan suunnitelmallisuutta ja tarkkuutta. On valmistauduttava hyvin etukäteen tiettyihin tilanteisiin. Jos on poissa kotoa, on laukussa oltava vähintään jotain karppia evästä. Kyläpaikassakaan ei välttämättä ole tarjolla muuta sopivaa kuin kahvi. Sen olen kokenut monet kerrat.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-21 16:29:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Näin kirjoittaa Britti toimittaja
Noin viikon sokerilakon jälkeen Mooren ajatukset olivat sekavia. Hän törmäili ihmisiin, ja ihmetteli mikä ihme on vialla kun osaa puhua heille vain tomaateista. Sokeriton kokkaaminen alkaa pitkästyttää, ja nainen elää pelkästään kananmunilla. Vatsakin alkaa oireilla. Eikä Moore ole vieläkään vakuuttunut siitä, että yhden ruoka-aineen tai ruoka-aineryhmän demonisoiminen on oikeasti järkevää.
lähde

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-21 19:03:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mitäs järkeä tuon lukemisessa tai edelleen lataamisessa oli?
Rasvattomana/niukkarasvaisena ja pelkkään valkuaiseen rajoitettuna karppaus on tosi tosi tosi tyhmää

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-21 22:24:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Sota on kauhia. Päivittäisiä VHH vastaisia kirjoituksia, Ei siinä todellakaan ole mitään järkeä. Tai onko?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-21 23:25:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kai siinä jollekin on, kun kerran näin tehdään.
Mutta kannattaako sellaisia laittaa jonkun toisen, nyt aika hyvälle jyvälle päässeen karpin henk.koht. ketjuun?

Kun karppilassa on noita perkuulautoja ja muitajuttuja ja sensellaisia paikkoja, joihin tuo ehkä sopisi paremmin...?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-22 17:17:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
.
sorry, väärä ketju

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-22 18:59:16 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
sofia7 kirjoitti:
Huomasin tuon sallivuuden sudenkuopat, kun alkukesästä oli paljon juhlia, joissa aina söin jotain pientä juhlaherkkua. Juhlista tuli lopulta minulle ongelma tai oikeammin siitä sallivuudestani tarjoilupöytien äärellä. Vhh-ruokavalio vaatii tosiaan suunnitelmallisuutta ja tarkkuutta. On valmistauduttava hyvin etukäteen tiettyihin tilanteisiin. Jos on poissa kotoa, on laukussa oltava vähintään jotain karppia evästä. Kyläpaikassakaan ei välttämättä ole tarjolla muuta sopivaa kuin kahvi. Sen olen kokenut monet kerrat.

Sallivuus, se on minunkin sudenkuoppa. Hyvin harvoin, todella harvoin, käyn kylässä - mutta pitäisi osata varustautua vaikka es käsilaukkuvoilla. Se pelastaisi monta tilannetta.Onneksi yksi kaveri ymmärtää, itse syö vähärasvaista, mutta ei (ainakaan näkyvästi) ylenkatso sitä, että minulla on hänellä kyläillessä omat kookosöljy mukana. Hän jopa tekee mulle juustoleipäsiä kun menen kylään! Miehensä on ykköstyypin diabeetikko - mutta ei todellakaan syö karpisti. Mutta silti kaverini on ihana ja ymmärtää, että minä haluan pitää sokerini kurissa ruoalla.
Mutta hyvä pointti just tuo, että kun lähtee kotoa pois, olisi hyvä olla karpit eväät mukana. Mikä vaan olisi, käsilaukkuvoin lisäksi, sellaista mikä olisi helppo pitää mukana?

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-23 10:58:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Keitetyt munat.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-24 11:35:56 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Catharsis kirjoitti:
Keitetyt munat.

Yök, lämmin muna on #todella hirveetä# - etenkin kun keitetyt munat muutenkin menee tosi huonosti alas ilman majoneesia. Oikeastaan ainoa, jossa voin niitä syödä on (karppi)leivänpäällä.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-24 12:32:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Kylmä keitetty kananmuna voin kera on aivan herkkua. No, tuuman (n. 2,5 cm) pätkä meetwurstipötköstä? Palikka herkullista täysrasvaista juustoa? Köntsä kinkkua? Mitä tahansa karppitähteitä? Nämä ainakin menevät mukana pienessä pakasterasiassa. Avokaado?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-24 12:38:14 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Keitetty muna on hyvää niille jotka siitä tykkäävät, vaan ei kaikille.
Minäkin saan kylmän munan alas oikeastaan vain munavoina, eikä se ole varsinaisesti retkievästä.

Mutta monenlaiset pähkinät ovat aika helppoja kuljettaa (riippuen tietty siitä mitä voi syödä ja mistä pitää).
Ja kylään voi ottaa lahjajuustoa niin paljon, että siitä riittää muillekin :)
Samoin hyvin tumma suklaa on kiva vieraslahja, ja jo pari palaa sitä muuttaa oman kahvihetken joskus kivammaksi.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-27 19:14:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Pähkinäpussi oli minullakin oiva apu juhannuksen vierailuilla. Ja yhdestä kahvipöydästä selvisin, kun vaivihkaa rypistelin lautasliinan puhtaalle ja koskemattomalle kakkulautaselleni, siis silloin, kun emännän silmä vältti. Muuten hän vahti tarkkana, että kahvipöydän munkkipossut, viinerit, rahkapiirakat ja jäätelöt varmasti maistuvat vieraille. Minun lautaseni näytti sitten niin käytetyltä, ettei emäntäkulta osannut epäillä mitään.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-28 14:32:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Ja nuo pähkinät, itselläni mantelit, ovat nk. "ristiriidattomia" kahvipöytäeväitä. Esim. oma läheiseni on ääriVT eli ravitsemusterapeutti. Emme puhu koskaan ravitsemuksesta keskenämme.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-06-29 15:56:08 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Pähkinät tosiaan. Pikku pussi matkaan kyläilyyn. Kiitos ideoista. Ja joo tosiaan nuo munat, ne ei mene edes voin kanssa alas ja käsilaukkuversiona eli lämpimänä vielä vähemmän.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-07-07 14:57:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Minä suorastaan rakastan munia ja siksi varmaan toisinaan syön niitä liikaa siinä mielessä, että saan sitten sappivaivoja. Muuten voin kyllä erinomaisesti karppiruuilla. Ja mitä säännöllisemmän ateriarytmin pystyn pitämään sen tasaisempi on olo. Paino ei tosin ole laskenut, mutta uskon, että sekin vielä tapahtuu. Tavoitteenani on nyt ennen muuta ollut päästä irti syömähimosta ja sokerihimosta erityisesti sekä saada vatsa kuntoon. Näissä olen onnistunut VHH:n avulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-07-09 12:36:15 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
sofia7 kirjoitti:
Minä suorastaan rakastan munia ja siksi varmaan toisinaan syön niitä liikaa siinä mielessä, että saan sitten sappivaivoja. Muuten voin kyllä erinomaisesti karppiruuilla. Ja mitä säännöllisemmän ateriarytmin pystyn pitämään sen tasaisempi on olo. Paino ei tosin ole laskenut, mutta uskon, että sekin vielä tapahtuu. Tavoitteenani on nyt ennen muuta ollut päästä irti syömähimosta ja sokerihimosta erityisesti sekä saada vatsa kuntoon. Näissä olen onnistunut VHH:n avulla.

=D> Kaikki aikanaan, kyllä ne kilotkin sieltä alkaa alas aikanaan tulemaan.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-07-31 14:28:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Olit, Tyylis, ihan oikeassa siinä, että painon putoaminenkin on odotettavissa. Olen nimittäin pitkästä aikaa taas vähän keventynyt. Rupesin miettimään, miksi syön niin isoja annoksia ja tarvitsenko kaiken tuon ruokamäärän. Olin kuvitellut, että annoskokoni ovat ihan kohtuullisia, kunnes aloin kokeilla syödä hieman vähemmän. Siinä auttoi alkuvaiheessa myös vatsapöpö, joka laittoi vähentämään syömistä. Huomasin, että olen todellakin syönyt määrällisesti aivan liikaa ja että tulen mainiosti toimeen vähemmällä. Tajusin myös, että olin pitänyt jo ensimmäistä pientä nälkäsignaalia merkkinä siitä, että olisi syötävä jotain. Huomasin ilokseni, että pystyn aivan hyvin odottamaan kunnollista nälkää, ennen kuin syön. Ja kun syön, lopetan, ennen kuin olen aivan täysi. Olen ruvennut myös kiinnittämään huomiota makuihin aivan uudella tavalla. Kun syön sitä, mikä minusta maistuu hyvältä, saan mielihyväkokemuksen pienestäkin määrästä. Tämän kaiken seurauksena painoni on laskenut, vaikka syömismuutokset ovat kuitenkin olleet aika pieniä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Elämäntapamuutos
ViestiLähetetty: 2018-08-02 08:30:04 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
=D> pieniä oivalluksia.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)