karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 13:59:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-01-29 23:51:30 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Olen vaitellyt tyokaverin kanssa mehusta. Hanen mielestana mehu johon ei ole lisatty sokeria on terveellista. Sita kuulemma suositellaan diabeetikoillekin. Mina taas en joisi. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5736636/

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-30 09:59:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tuota, miten kyseisen tutkimuksen piuti olla jotenkin tämän tukena?

Se on metatutkimus, jossa verrattiin tutkimuksia, joissa oli verrattu mahuja ja muita makeita juomia ja ihan hulppean neljän viikon ajan (joo, tuo oli ironiaa; diabetes kun ei tod. kehity kuukaudessa). Ja nähty, etteivät tuoremehut ole sen kummempia kuin mitkään muutkaan makeat juomat. Mikä kuullostaa kyllä ihan loogiselta, ei siinä mitään :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-30 23:27:36 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Han perusteli talla tutkimuksella sita miksi diabeetikoille kannustetaan mehun juontia mika minun mielesta ei ole tarpeellista.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-31 00:39:19 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Vesi vanhin voitehista. Mä olen jättänyt mehut liki täysin. Ainoastaan 100% karpalomehua juon.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-31 08:16:53 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Aikanaan keskussairaalan sisätautiosastolla mehua saivat vain diabeetikot.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-31 10:48:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Pangolin kirjoitti:
Han perusteli talla tutkimuksella sita miksi diabeetikoille kannustetaan mehun juontia mika minun mielesta ei ole tarpeellista.

Muttei varmaan ollut itsekään lukenut saati ymmärtänyt mitä siinä sanotaan.

On sellaisiakin tutkimuksia, joissa on käytetty sokerilimuja tai sitten korvattu kaikki sokerilliset juomat vedellä,
ja niiden energia jollain muulla kuin hiilareilla.
Muun muassa LCHF-tutkimuksista joka ikinen kertoo, miten diabeetikoille käy tässä asetelmassa
eikä se todellakaan ole mikään plusmiinusnolla -tulos :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-31 11:31:44 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Ei minullekkaan mehut sovi, tietysti riippuu koko päivän hiilarikuormasta,mutta mieluummin otan ne vähät hiilarit jotka oma elimistö kestää ihan muusta, vaikkapa marjoista. Olen tosin huomannut että lääkehoitoisilla, varsinkin insuliini- kakkosdiabetikoilla on kova makean himo, kun insuliinitasot ovat jatkuvasti korkealla insuliiniresistenssin vuoksi eikä siksi rasvavarastoja saa käyttöön, niin energiaa on saatava jostain nopeasti ja vaikkapa sokerimehut siihen auttavat, toisaalta sitten lisäävät insuliiniresistenssiä, joten kierre alkaa. Niille, joilla ei ole diabetesta tai esidiabetesta tuskin tosiaan muutamassa viikossa lasillisesta tulee ongelmia.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 20:49:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
mlv kirjoitti:
Ei minullekkaan mehut sovi, tietysti riippuu koko päivän hiilarikuormasta,mutta mieluummin otan ne vähät hiilarit jotka oma elimistö kestää ihan muusta, vaikkapa marjoista. Olen tosin huomannut että lääkehoitoisilla, varsinkin insuliini- kakkosdiabetikoilla on kova makean himo, kun insuliinitasot ovat jatkuvasti korkealla insuliiniresistenssin vuoksi eikä siksi rasvavarastoja saa käyttöön, niin energiaa on saatava jostain nopeasti ja vaikkapa sokerimehut siihen auttavat, toisaalta sitten lisäävät insuliiniresistenssiä, joten kierre alkaa. Niille, joilla ei ole diabetesta tai esidiabetesta tuskin tosiaan muutamassa viikossa lasillisesta tulee ongelmia.


Oikeastaan, vaikka insuliiniresistanssia olisikin, niin insuliini laskee silti verensokeria - tosin hitaammin kuin ei-resistenteillä (se kaikki insuliini tulee käytetyksi, mutta hitaasti). Kohonnut insuliini sitten laskee verensokerin alle "perustason", mikä sitten johtaa tuohon makeanhimoon. Tästä syystähän insuliiniresistenssin kehittyessä paastoverikoettakin odotellaan banaani kädessä.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 21:07:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Siis kun verensokeri mehun juonnin yhteydessä kohoaa ja taas laskee, niin ei vaikuta? Aika erikoinen päätelmä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 17:59:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Mulle sanottiin sairaalassa leikkauksen jälkeen, että nyt pitää juoda mehua, että saa verensokerin nousemaan!!!! Mulla oli kyllä omat eväät, vaikka muutaman kulauksen mehua otinkin, en jaksanut ruveta kiistelemään.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 19:34:18 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Reaktiivinen hypoglykemia ei kyllä yleensä karppeja vaivaa edes siellä paastosokrujonossa. Ei ainakaan ilman sitä sokerimehua.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 21:09:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Tuossa mun tapauksessahan olin ollut täysin syömättä edellisestä illasta, eli ei ollut vernsokeri myöskään hillautunut kovin ylös, josta voisi mihinkään sitten romahtaa. Ihan normaali olo mulla ainakin oli, mutta iskin kyllä kynteni mieluusti mukanani olleeseen gorgonzolaan ja prosciuttoon! Hoitaja oli kyllä kovasti kiinnostunut ruokavaliostani ja riittihän siinä ihmettelemistä, mutta ei kuitenkaan mitenkään tyrmännyt sitä, koska kerroin näin pysyväni paljon paremmassa kunnossa kuin vt:llä.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-18 00:53:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
mlv kirjoitti:
Reaktiivinen hypoglykemia ei kyllä yleensä karppeja vaivaa edes siellä paastosokrujonossa. Ei ainakaan ilman sitä sokerimehua.


Juu ei. Itseänihän nämä banaani kädessä verikoetta odottavat lähinnä naurattavat - mutta se on kuitenkin tosi hyvä indikaattori sille, että jotain alkaa olla pahemmin vituralllaan ja jotain tarttis tehrä, ihan painoindeksistä riippumatta.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-09 14:35:03 
Pangolin kirjoitti:
Olen vaitellyt tyokaverin kanssa mehusta. Hanen mielestana mehu johon ei ole lisatty sokeria on terveellista. Sita kuulemma suositellaan diabeetikoillekin. Mina taas en joisi. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5736636/


Kaverisi on varmaan myös sitä mieltä että jos ruiskulla lyödään sokeria suoraan verisuoneen niin ei verensokeri nouse?
Tuoremehuihin sotkeutuminen on diabeetikolle todella paha virhe. Jos välttämättä täytyy sitä hedelmän/marjan makua saada niin syö vähäinen määrä hedelmää/marjoja sellaisenaan, mieluiten tukevan sokeroimattoman kermavaahdon kera (kermavaahto aidosta kermasta tietenkin).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-14 21:15:28 
Pangolin kirjoitti:
Olen vaitellyt tyokaverin kanssa mehusta. Hanen mielestana mehu johon ei ole lisatty sokeria on terveellista. Sita kuulemma suositellaan diabeetikoillekin. Mina taas en joisi. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5736636/


kommentoin aikaisemmin tätä täysin älytöntä väittelyn aihetta. Mutta miksi kommentoida kun ylläpidossa tuntuu istuvan joku matalaotsainen???

Kommenttini oli.

Tuoremehut ovat kuin pistäisi neulalla sokeria suoraan suoneen. Jos diabeetikko välttämättä haluaa maistaa hedelmiä tai marjoja niin mieluiten jälkiruokana hieman-runsaan aidosta kermasta tehdyn vaahdon kera.

Kunnioittaen Veijo Puustinen, Linköping Ruotsi.
Jo 10 vuotta tÄYSIN ilman lääkkeitä (D2)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-31 20:14:30 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Hei en kay taalla usein. Joo oot oikeessa mehuja saa jossain maarin ottaa. Asun siis Iso-Britanniassa ja nama on ravitsemusterapeutin ohjeita. Mua huvitti se etta pasta on terveellista ja valttamatonta ja kun sanoin etta miksi syoda jotain missa ei ole ravinteita nin siita jai toiselle suu auki ihmettelemaan. :mrgreen:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-01 19:18:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Åbolands sjukhussissa sanoi yksi viisaista yli-lääkäreistä mulle ettei suomessa ole kuin kaksi reaktiivista hypoglykemiaa sairastava ja siltä pohjalta voidaan ilman mitään kokeita rajata se pois minulta.
Työni teen hyvin ja takuun annan mutta tämän lääkärin osalta toivon että hänen mansardikatosta on lähtenyt kaikki Uula maalit ja ruostunut vielä puhki. Siemenöljy maali.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)