karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:17:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-01-05 12:08:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Vielä muutama vuosi sitten laihdutin 70kg:n tavoitepainoon semmoset viitisen kiloa ketokarppaamalla ja ne pysyivät hyvin pois, kun ruokavalio säilyi hyväkarppina.
Kunnes 4v sitten jouduin tekemään abortin, jonka jälkeen paino nousi parissa vuodessa 20kg, ilman, että ruokavalio tai liikuntatottumukset olisi muuttuneet miksikään. Tai toki liikunta väheni, kun joudin osan harrastuksista lopettamaan ylipainon vuoksi.

Nyt 2kk sitten päätin tehdä asialle jotain ja vetäsin hiilarit 20g/vrk eli ketoosi päälle. Hyvä olo, paino tippui 3kg ekan kuukauden aikana ja senttejä lähti 3 vyötäröltä ja lantiolta. Olin siis toki nostanut induktion jälkeen hiilarit 30g/vrk.
Sitten stoppasi. Kokeilin nostaa ja laskea hiilareita. Lisäsin ja vähensi rasvaa. Lisäsin ja vähensi protskuja. Pidin hiilarimättöpäivän. Mikään ei ole tehonnut.

Nyt oon jatkanut hiilarit noin 30g/vrk ja sentit on alkaneet LISÄÄNTYMÄÄN! Painossa ei muutosta viimeisen 5 viikon aikana.

Mikähän mua vaivaa? Ja mikä neuvoksi?

Oon 170cm, 90kg.
Vedän aamiaiseksi oliiviöljyä, kananmunaa ja pekonia, lounaaksi ja päivälliseksi kalaa/kanaa/punaista lihaa voissa tai koookosöljyssä paistettuna sekä päivässä yhteensä noin 500g vihanneksia; kurrkua, paprikaa, kaalia, porkkanaa, pinaattia, kesäkurpitsaa pääasiassa.
Välipalaksi 1-2krt/vrk (nälän mukaan) saatan kermakahvin kanssa rouskasta pari pähkinää, marcarpone/rahka/raejuusto/partajugu-annoksen tai siipaleen rasvaista juustoa.

Nälkä tulee harvoin, mutta joskus on oikein kovakin, silloin nappaan jotain rasvasta.
Protskuja noin 70-90g/vrk, rasvaa 150-190g.

Liikun puolentunnin-tunnin kävelylenkkejä noin joka toinen päivä. Nyt loma-aikaan siis viimeseen pariin viikkoon en oo muuta liikuntaa harrastanut. Normisti kävelyiden lisäksi joogaa/pilatesta 1-2krt viikossa. Niin ja fillaroin joka päivä muutaman kilometrin.

Vatsa toimii ongelmitta. Nukun hyvin ja yleensä riittävästi. Viime aikoina ei ole tuntunut stressiäkään.
Kilpirauhasarvot kunnossa. Samoin muut labrat, ainoastaan trigyt ja maksa-arvot (rasva-maksa) jonkin verran koholla.
Alkoa en käytä muutenkaan juuri yhtään, nyt karppaamisen aikana en yhtään.

Haluaisiko joku kommentoida epätoivoista tilannettani, kiitos!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-05 14:40:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Voisitko jättää sen aamiaisen kokeeksi syömättä? Niin että paastoa tulisi sen 16-18 tuntia. Ehkä niitä hiilareita ei vaan vielä voi nostaa.

edit: Sulla onkin aika paljon maitotuotteita, jos ne rajoittais vain voihin ja kypsiin juustoihin?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 00:01:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Kiitos vastauksesta Catharsis,

Mietin itsekin, oisko ne maitotuotteet sitten kuitenkin huonoksi. Jätin ne nyt pois.

Mulla on taipumus vatsakipuun, sellaseen ikävään närästyksentunteeseen, jos oon pitkään syömättä. Ja jos milloin niin aamuisin mun on nälkä. Kokeilen nyt olla pitkän illan syömättä, ni tulee pidempi paasto.
Nytkin kyllä närästää sen verran, ettei oikein saa nukuttua. Jos pahaksi äityy, on kyl pakko jotain syödä, mutta koitan nyt sinnitellä..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 00:42:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Oletko käynyt lääkärissä ja mitä kokeita on otettu?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 04:21:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Jeanne c'Arb kirjoitti:
Oletko käynyt lääkärissä ja mitä kokeita on otettu?

Oon käyny. Peruskokeet otettu. Triglyseridit ja yksi maksa-arvo oli vähän koholla, maksassa rasvoittumista, on sellainen sukuperimä. Ja sokerirasituksesta olivat vähän huolissaan, mutta luin jostain, että jos normisti syö tosi vähähiilarisesti, niin voi olla senkin takia? Pitkäsokeri ok.

Totesivat mulla metabolisen oireyhtymän, koska edellisten lisäksi vyötärönympärys yli 90cm (96).
Mun ylipaino on siis kertynyt melko pitkälle masun kohdille.

Nyt heräsin kesken yötä stressiin ja mahakipuun. Yleensä ei oo tämmöstä, kunhan pidän ruokailut säännöllisinä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 18:41:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Jaahas...
proteiinimäärääsi on aivan liian suuri, pienennä se nyt oitis noin puoleen. Jos on vatsavaivoja (taa vaikkei oliskaan), niin probiootit syöntiin, ihan joka päivä. Ja tosiaan, jätä se aamupala syömättä ja muut ateriat noin kuuden tunnin välein, eikä sitten mitään välipaloja kuuden tunnin aikana - paitsi ehkä se kahvi... Ja kaikkihan me ollaan omia yksilöitä eli kokeilemalla löytyy se oma ravintomäärä, jolla olo parantuu ja laihtuu?! Voisit myös kokeilla olla joka toinen päivä syömättä, mutta vatsa on ensin saatava kuntoon noilla probiooteilla....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 20:56:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Peksu kirjoitti:
Jaahas...
proteiinimäärääsi on aivan liian suuri, pienennä se nyt oitis noin puoleen. Jos on vatsavaivoja (taa vaikkei oliskaan), niin probiootit syöntiin, ihan joka päivä. Ja tosiaan, jätä se aamupala syömättä ja muut ateriat noin kuuden tunnin välein, eikä sitten mitään välipaloja kuuden tunnin aikana - paitsi ehkä se kahvi... Ja kaikkihan me ollaan omia yksilöitä eli kokeilemalla löytyy se oma ravintomäärä, jolla olo parantuu ja laihtuu?! Voisit myös kokeilla olla joka toinen päivä syömättä, mutta vatsa on ensin saatava kuntoon noilla probiooteilla....


Okei, jos vähennän vielä protskujakin, niin mitäs sitten syön?
Olin sitkeesti yön syömättä, vaikka mahaan sattui. Aamulla kipu oli poissa, mutta nyt koko päivän vaivannut enemmän tai vähemmän, se kun on semmonen, että kun ärtyy, ni menee aikaa, että rauhoittuu..

Probiootteja olen syönyt enemmän kuin laki sallii, ne ei auta tuohon mahavaivaan, mutta karppauksen aikana välillä ilmenneeseen hiivaan toimii. Jännä sekin mistä tulee, mulla ei ole ikinä muuten hiivaa, nyt koittanut välillä tulla.

Syöminen jäisi sitten kahteen kertaan päivässä, jos jätän aamiaisen pois, että tulee paastoa, vaikka ei sitäkään sitten voi tulla kuin 12h, jos syön 6 tunnin välein.. Ja se kyllä tietäisi sitä, että oon kippurassa kivusta sen koko ajan kun vatsa on tyhjä.. Paastopäivää en uskalla ajatellakaan.

Ihan pelkkää kahvia en uskalla ottaa, se usein ärsyttää mahaa. Kerman ja rasvan sekä jonkun pikkupurtavan kanssa ei ärsytä. Juon kahvia 2krt päivässä.

Tää maha on siis liikahappoinen ja reagoi kaikkee vähänkään stressaavaan. Ainoastaan tasaisesti max 4 tunnin välein syöminen rauhoittaa sitä, en ole löytänyt mitään muuta mikä auttais. Ikävä vaiva, mutta pakko opetella elämään sen kanssa ja yrittää vaan olla stressaamatta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 21:13:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Kyllä sun kannattaa kuunnella sitä mahaa, jos se tykkää että saa ruokaa 4h välein, niin sit sen on saatava. Pidät vaan määrät pieninä.
Terveys ekana, sitten laihtumiset jos siihen tarvetta.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 21:54:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-01-07 21:36:14
Viestit: 1
Timmix kirjoitti:
Vielä muutama vuosi sitten laihdutin 70kg:n tavoitepainoon semmoset viitisen kiloa ketokarppaamalla ja ne pysyivät hyvin pois, kun ruokavalio säilyi hyväkarppina.
Kunnes 4v sitten jouduin tekemään abortin, jonka jälkeen paino nousi parissa vuodessa 20kg, ilman, että ruokavalio tai liikuntatottumukset olisi muuttuneet miksikään. Tai toki liikunta väheni, kun joudin osan harrastuksista lopettamaan ylipainon vuoksi.

Nyt 2kk sitten päätin tehdä asialle jotain ja vetäsin hiilarit 20g/vrk eli ketoosi päälle. Hyvä olo, paino tippui 3kg ekan kuukauden aikana ja senttejä lähti 3 vyötäröltä ja lantiolta. Olin siis toki nostanut induktion jälkeen hiilarit 30g/vrk.
Sitten stoppasi. Kokeilin nostaa ja laskea hiilareita. Lisäsin ja vähensi rasvaa. Lisäsin ja vähensi protskuja. Pidin hiilarimättöpäivän. Mikään ei ole tehonnut.

Nyt oon jatkanut hiilarit noin 30g/vrk ja sentit on alkaneet LISÄÄNTYMÄÄN! Painossa ei muutosta viimeisen 5 viikon aikana.

Mikähän mua vaivaa? Ja mikä neuvoksi?

Oon 170cm, 90kg.
Vedän aamiaiseksi oliiviöljyä, kananmunaa ja pekonia, lounaaksi ja päivälliseksi kalaa/kanaa/punaista lihaa voissa tai koookosöljyssä paistettuna sekä päivässä yhteensä noin 500g vihanneksia; kurrkua, paprikaa, kaalia, porkkanaa, pinaattia, kesäkurpitsaa pääasiassa.
Välipalaksi 1-2krt/vrk (nälän mukaan) saatan kermakahvin kanssa rouskasta pari pähkinää, marcarpone/rahka/raejuusto/partajugu-annoksen tai siipaleen rasvaista juustoa.

Nälkä tulee harvoin, mutta joskus on oikein kovakin, silloin nappaan jotain rasvasta.
Protskuja noin 70-90g/vrk, rasvaa 150-190g.

Liikun puolentunnin-tunnin kävelylenkkejä noin joka toinen päivä. Nyt loma-aikaan siis viimeseen pariin viikkoon en oo muuta liikuntaa harrastanut. Normisti kävelyiden lisäksi joogaa/pilatesta 1-2krt viikossa. Niin ja fillaroin joka päivä muutaman kilometrin.

Vatsa toimii ongelmitta. Nukun hyvin ja yleensä riittävästi. Viime aikoina ei ole tuntunut stressiäkään.
Kilpirauhasarvot kunnossa. Samoin muut labrat, ainoastaan trigyt ja maksa-arvot (rasva-maksa) jonkin verran koholla.
Alkoa en käytä muutenkaan juuri yhtään, nyt karppaamisen aikana en yhtään.

Haluaisiko joku kommentoida epätoivoista tilannettani, kiitos!


Oletko varma hiilariesi määrästä? Punnitsetko ainekset ja pidät kirjaa ja lasket huolellisesti yhteissumman? Onko sinulla ne testiliuskat apteekista, joista näkee ketoositilan? Paprika ja porkkana ovat riskivihanneksia määrät on punnitava huolellisesti. Mitään vähähiilarista ei saa syödä vapaasti laskematta hiilareita. Jos et ole ketoosissa niin kaikki selittyy sillä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 22:37:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Oon laskenut hiilarit. Jos vedän 20g/pv menen ketoosiin, mutta kun induktion jälkeen sitä pitää nostaa (sain jo eräällä toisella palstalla hirveet torut, miten tulee puutostiloja, jos jatkaa kauan noin pienellä hiilarimäärällä), niin 30g/pv noston jälkeen olin enää lievästi ketoosissa. Nyt ne tikut on loppu, eikä paikallinen apteekki myy enää niitä..

Se on vissiin niin, että jos keho on tottunu vhh:hon, niin painoa pudottaakseen täytyy olla tosi vähillä hiilareilla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 22:58:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Ei vähäisestä hiilihyd. tule mitään puutostiloja? Sikäli kun sulla on toimiva maksa, joka pitää veren sokerit koko ajan normaalina.

Jos et tiedä, että mitä syödä, käy kirjastosta hakemassa A. Heikkilän Hyvän olon keittokirjoja ja opiskele! Ei se ravinto nyt mitenkään proteiinipainoitteista kuulu olla.

Jos paino ei laske VHH:lla, pitää karsia myös joistakin musta kaloreista....eikä pelkästään tuijottaa sihen hiilarimäärään. Silloin on hyvä, kun hiilihyd. pysyy alle 80 g/vrk.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 22:59:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 23:09:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Peksu kirjoitti:
Ei vähäisestä hiilihyd. tule mitään puutostiloja? Sikäli kun sulla on toimiva maksa, joka pitää veren sokerit koko ajan normaalina.

Jos et tiedä, että mitä syödä, käy kirjastosta hakemassa A. Heikkilän Hyvän olon keittokirjoja ja opiskele! Ei se ravinto nyt mitenkään proteiinipainoitteista kuulu olla.

Jos paino ei laske VHH:lla, pitää karsia myös joistakin musta kaloreista....eikä pelkästään tuijottaa sihen hiilarimäärään. Silloin on hyvä, kun hiilihyd. pysyy alle 80 g/vrk.


Olen kyllä jonkin verran perehtynyt asiaan. Olen vuosikausia syönyt siten, että hiilarit on ollu semmosta 60-80g/pv, en toki koko ajan laskenut, mutta näppituntuma asiaan on kyllä melko hyvä. No abortin jälkeen lihoin tuolla samaisella ravinnolla sen 20kg ja kohtuullisen lyhyessä ajassa. Sen jälkeen, vaikka olen jatkanut samalla ravitsemuksella, paino ei ole laskenut vaan jatkanut hitaasti nousua.
Joten älä sä tuu mulle sanomaan, että on hyvä, jos hiilarit on alle 80g/pv, se ei ole hyvä, jos meinaa saada tän painon laskusuuntaan!

Karpatessa ei käsittääkseni saa tulla miinuskaloreita??
Ja kyllä se karppausravinto vaan sattuu olemaan rasva ja proteiinipainotteista.
80g hiilaria päivässä ei ole karppaamista ainakaan ketokarppia.

Ja jos luit ketjun, niin mulla EI ole toimivaa maksaa ja verensokereissa on heittoja.

Jaha, huomaan, että ketoosia taitaa pukata, kun tulin näin vihaiseksi tuollaisista opiskele! -kommenteista. Tai sitten se johtuu tästä hiton mahakivusta. Lueppa ite ensin, ennenku alat arvostelemaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 23:37:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
...aikamoisia harhakäsityksiä sulla kyllä näyttää olevan...tai sitten tiedät enemmän kuin A.H. konsanaan? Mutta jos nyt olet löytänyt itelles toimivan systeemin, jolla olo on hyvä ja paino senkun laskee, niin noudata sitten sitä?!
...niin, ja vatsan/suoliston toiminnalle tekee vain hyvää, jos on välillä syömättä 1-5 vrk. Ehkä olet sitten ihmiskunnan ainoa yksilö, jolle näin ei käy?
ps. jos katsoit joskus sellaista tv ohjelmaa kuin alastomat selviytyjät, niin siinä laihduttiin 4 kg/viikko, mikäli ei saanut metsästettyä mitään syötävää. Ja joskus kävi niin, että tuona 21 pv aikana, jonka ajan nämä henkilöt piti selviytyä viidakossa, eivät syöneet mitään. Joten tästä näkövinkkelistä yhden päivän paasto ei kyllä ole yhtikäs mitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-07 23:38:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-08 07:55:21 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Peksu kirjoitti:
.


:roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-08 07:57:45 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Peksu kirjoitti:
Jaahas...
proteiinimäärääsi on aivan liian suuri, pienennä se nyt oitis noin puoleen.


:smt005 :smt005 :smt005

70-90g/vrk?????


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-08 09:02:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-08 16:41:38
Viestit: 28
Peksu kirjoitti:
...aikamoisia harhakäsityksiä sulla kyllä näyttää olevan...tai sitten tiedät enemmän kuin A.H. konsanaan? Mutta jos nyt olet löytänyt itelles toimivan systeemin, jolla olo on hyvä ja paino senkun laskee, niin noudata sitten sitä?!
...niin, ja vatsan/suoliston toiminnalle tekee vain hyvää, jos on välillä syömättä 1-5 vrk. Ehkä olet sitten ihmiskunnan ainoa yksilö, jolle näin ei käy?
ps. jos katsoit joskus sellaista tv ohjelmaa kuin alastomat selviytyjät, niin siinä laihduttiin 4 kg/viikko, mikäli ei saanut metsästettyä mitään syötävää. Ja joskus kävi niin, että tuona 21 pv aikana, jonka ajan nämä henkilöt piti selviytyä viidakossa, eivät syöneet mitään. Joten tästä näkövinkkelistä yhden päivän paasto ei kyllä ole yhtikäs mitään.


Siis koitatsä nyt todella ehdotella paastoamista??
Tässä ei todellakaan olla missään selviytyjissä, enkä aio kehoani sellaiseen paniikkitilaan laittaa, se stressaantuu vähemmästäkin.

Haluan siis laihtua, mutta terveellisesti.
Tämä on käsittääkseni karppauspalsta, joten voitko pysytellä aiheessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-08 10:41:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
... ei tää nyt ole ollenkaan vaikeeta (jos on opiskellut edes hieman aihetta).
Toi nyt vain oli pieni vinkki ajatusten avartamiseen... Vatsankin pitää joskus päästä huilaamaan, eikä koko ajan olla tankkaamisvaihe päällä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-08 13:42:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Peksu, oletko havainnut, että annat melko vähän tilaa kysyjän omille ajatuksille ja tuntemuksille. Eikö tämä kuitenkin ole vertaistukifoorumi?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)